Wat voor soort printer

16-12-2017 22:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen morgen een printer kopen, maar heb er dus helemaal geen verstand van.
Wat kan ik het beste nemen als het zo nu en dan printen is.
En welke hebben jullie en voldoet die goed?
Ik heb een brother, bevalt goed.
Hier staat een oude(re) Canon Pixma all in one. Fijn ding.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Moiren’ schreef:
16-12-2017 22:36
Ik heb een brother, bevalt goed.
Hier ook
Denk dat je eerst moet bepalen wat je precies wil printen en hoeveel.

Als het echt heel sporadisch een document of stuk tekst is, ben je beter af met een laserprinter, die zijn tegenwoordig helemaal niet meer zo duur.

Inkjet is leuk voor als je fotos en creatieve dingen wil printen (T-shirt transfers etc) maar als je niet regelmatig print drogen de cartridges snel uit en wordt goedkoop duurkoop.

Qua merken en prijs/kwaliteit zou ik Canon en Brother aanraden
Misschien niet de tip die je zocht, maar als je maar zo nu en dan iets print kun je dat ook bij een copyshop laten doen en dan hoef je geen printer te kopen.
Bedankt!
Gaat voornamelijk om dingen voor school vd kids. Oudste nu op voortgezet..en nu in paniek omdat ze maandag iets moet inleveren.
Lijkt me wel handig een printer.
Maar zoals ik lees kan ik t beste dan een laserprinter nemen van Canon of brother.
Bedankt!
Helaas hebben we hier geen copyshop in de buurt. Af en toe doe ik wel eens een printje op t werk, maar dat wil ik liever niet meer.
Ik heb eeb laserprinter van HP, prima ding, was iets van 125 euro. Geen probleem als je er een paar maanden niet mee print.
Kijk ook even online, bijvoorbeeld bij 123inkt of bij coolblue. Scheelt vaak aardig in de prijs met een winkel.
Verder helemaal eens met het advies om voor laser te kiezen.
Bij sporadisch printen zou ik zeggen een laserprinter (geen opgedroogde cartridges)
Veel printen kan beide, maar zou ik een 'zakelijke' inktjet aanraden - is in aanschaf duurder dan een consumentenmodel (gem. € 150 - € 200 tegen € 30-50), maar bespaart bij regelmatiger gebruik een (klein) kapitaal op de inkt.

Merk is verder niet zo erg van belang - echt slechte printers worden niet meer gemaakt.
Marianka schreef:
16-12-2017 23:33
Bedankt!
Gaat voornamelijk om dingen voor school vd kids. Oudste nu op voortgezet..en nu in paniek omdat ze maandag iets moet inleveren.
Lijkt me wel handig een printer.
Maar zoals ik lees kan ik t beste dan een laserprinter nemen van Canon of brother.
Bedankt!
Helaas hebben we hier geen copyshop in de buurt. Af en toe doe ik wel eens een printje op t werk, maar dat wil ik liever niet meer.
All-in-on vind ik erg handig bij papieren die je moet bewaren. Hier scannen we ze en bewaren ze in een cloud.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een printer op Wifi vind ik erg handig. Dan kun je zo vanaf je telefoon, tablet of pc printen. Hier wordt hij veel gebruikt en wij hebben een HP Envy inktjetprinter.
Ik zou kijken wat de inkt kost als die op is.
Daar maken de bedrijven hun geld mee,kan dus goedkoper uitzijn door een wat duurdere printer te kopen.
Ik lees even mee. Ik heb een printer (alles in 1) gezien van Canon.
Waar hebben jullie je printers gekocht?
Wij hebben een laserprinter, wij printen weinig en we gooiden regelmatig inkt weg omdat alles ingedroogd was.
Hebben nu een Samsung printer. De toners zijn duur, maar ze zitten er dan ook jaren in en daarmee is het goedkoper dan elke keer nieuwe cartridges aanschaffen. Shoppen voor de cartridges loont ook, er zit veel prijsverschil tussen de diverse aanbieders. Foto's laten wij afdrukken via een afdrukcentrale, wij vonden dat we voor die enkele foto geen printer konden aanschaffen.

zowel printer als toners zijn bij een webshop gekocht. We hebben bepaald wat we wilden en zijn toen gaan shoppen.
Kijk ook eens bij de consumentenbond, die hebben regelmatig artikeltjes op hun website staan over printers en de prijs per pagina.
Hier oude laser printer voor 25 euro van MP en gaat al jaren weer meer zat nieuwe toner in goed voor ruim 15k blz :-) net nog nieuwe toner gekocht voor 10 euro dus kunnen weer verder printen tot 2025 of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven