Kerst stress!!!
maandag 25 december 2017 om 17:15
Pff ik ben helemaal uitgeblust. Ik ben de hele dag in de weer geweest om het eten voor te bereiden. Er komen 16 mensen eten. Ik kan mijn oma en tante op dit moment wurgen, zij zouden voor het toetje zorgen, maar geven aan dat ze later zijn 20:00 en ik wilde om 18:00 beginnen. Alles loopt in de soep.
Even uitrazen
Even uitrazen
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 17:25
1.25% gewijzigd
maandag 25 december 2017 om 18:41
Denk dat het meer om het onverschillige "ik kom 2 uur later, wachten jullie alle 14 toch even 2 uur op ons" de grootste ellende is.
Ze wil het goed doen, staat de hele dag en daarvoor al met boodschappen enz haar best te doen en dan doodleuk: we komen 2 uur later.
Geen kwartiertje, 2 uur! Ik vind het te onbeschoft voor woorden en snap best dat je daar boos en ook wel verdrietig van word.
Doe je zo je best en zijn je oma en tante te beroerd om op tijd te komen.
Dat kan toch niet.......
maandag 25 december 2017 om 22:34
Ja dat idee had ik ook, en vind het ook echt niet kunnen.
Maar ik lees nu dat dat in de cultuur van To normaal is. Sorry maar zou ik to moeten kennen ergens van? Welke cultuur is dat dan?
Ik weet helemaal geen cultuur waar het normaal is om scheit te hebben aan 14 andere mensen en de gastvrouw.
Wat ik lees is een etentje, geen lopend buffet waar het allemaal niet zoveel uitmaakt hoe laat je iets opschept maar iedereen zit en min of meer tegelijk hetzelfde gerecht eet. Dan zeggen ik kom 2 uur later is niet normaal als je verwacht dat iedereen 2 uur later gaat eten. Er zijn mss mensen die nog dik een uur moeten rijden of kinderen bij zich hebben, dan is 6 uur gaan eten helemaal niet zo gek.
Moest ook lachen om het in de soep lopen... dat zou een goed verhaal zijn. Met toetje en al de soep ingewandeld, ja dat vergt een schone outfit en even douchen kan dan ook geen kwaad.
Hoop dat je het naar je zin hebt nu To!
dinsdag 26 december 2017 om 10:42
Scheelt mij weer typen even mijn reactie gekopieerd uit een andere topic.
Vorig jaar met kerst hadden we afgesproken om het bij ons te vieren, samen met familie en schoonfamilie. Iedereen zou wat doen. Schoonouders hadden het voor-gerecht en vriend en ik hadden de hoofd-gerecht en mijn oma en tante hadden de na-gerecht. Oma en tante die de na-gerecht hadden kwamen doodleuk om 20:45. Ik was woest, maar ik hield mij in. Wij waren natuurlijk al begonnen. Mijn oma maakte stampij. Want waarom zijn jullie begonnen zonder mij en van alles en nog wat. Ze gingen aan tafel zitten en deden onbeschoft en de hele tijd tjoeries zetten, ook nog in het Surinaams mompelen zodat alleen ik het kon horen. Ik hield mij in, omdat mijn schoonouders ook aan tafel zaten. Af en toe kneep ik van ergernis in mijn vriend z’n been. Ik kon me niet inhouden. Voor mijn schoonouders deed ik rustig. Ik had zelf het toetje al geregeld. Zodra mijn schoonouders weg waren. Ben ik los gebrand tegen mijn oma.
In het vervolg vieren wij geen kerst meer samen. Ik schaamde me diep voor mijn schoonouders die wel op tijd waren.
Vorig jaar met kerst hadden we afgesproken om het bij ons te vieren, samen met familie en schoonfamilie. Iedereen zou wat doen. Schoonouders hadden het voor-gerecht en vriend en ik hadden de hoofd-gerecht en mijn oma en tante hadden de na-gerecht. Oma en tante die de na-gerecht hadden kwamen doodleuk om 20:45. Ik was woest, maar ik hield mij in. Wij waren natuurlijk al begonnen. Mijn oma maakte stampij. Want waarom zijn jullie begonnen zonder mij en van alles en nog wat. Ze gingen aan tafel zitten en deden onbeschoft en de hele tijd tjoeries zetten, ook nog in het Surinaams mompelen zodat alleen ik het kon horen. Ik hield mij in, omdat mijn schoonouders ook aan tafel zaten. Af en toe kneep ik van ergernis in mijn vriend z’n been. Ik kon me niet inhouden. Voor mijn schoonouders deed ik rustig. Ik had zelf het toetje al geregeld. Zodra mijn schoonouders weg waren. Ben ik los gebrand tegen mijn oma.
In het vervolg vieren wij geen kerst meer samen. Ik schaamde me diep voor mijn schoonouders die wel op tijd waren.