Stockholm

25-12-2017 21:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kogel is door de kerk. We gaan een paar dagen naar Stockholm.
Iemand nog tips wat we zeker moeten doen/zien?

Alvast bedankt voor de tips.
Wandelschoenen meenemen... :)

Stockholm is te voet goed te doen. Dan zie je het meest
Het wasa-schip bezoeken. En het nationaal museum, en Gamle Stan.
Prachtige stad! En kijk of je een rondvaart kunt maken tussen de verschillende eilanden.
Per fiets de stad bekijken. Weinig verkeer. Autovrije binnenstad, alleen bestemmingsverkeer.

Verder locale tentjes. Lunch is soms opscheppen en het bord wordt gewogen, je betaald naar gewicht.

Verder is het daar gewoner om alleen uit eten te gaan en zijn in zeker de helft van de restaurants gezamenlijke tafels. Bij mensen aanschuiven of dat mensen bij jullie aanschuiven is normaal.

Verder lopen alle vrouwen op gympen, vrouwen zijn daar 'de baas'. Ze zijn flink in de meerderheid. Ze zijn allemaal slank en blond en lang.

Verder praten ze daar erg zacht, dus in restaurants hoor je degene naast je amper, ze fluisteren er bijna.

Verder vooral ontdekken en je laten verassing.

Oooh, boodtochtje is erg leuk. Er zijn heel veel eilandjes.
Ja, Vasamuseet bezoeken op Djurgarden! Er zijn daar trouwens nog meer musea. En je kunt er vlakbij een van de veerboten nemen gewoon als onderdeel van het openbaar vervoer. Gamlastan is vanzelfsprekend. Verder is het wijkje bovenaan bij Slussen leuk om doorheen te lopen en er loopt een pad dat een mooi uitzicht biedt op de overkant. Je kunt ook verder door SoFo lopen, dan kom je verderop wat mooie architectuur tegen.

Ga lekker fika doen ‘s ochtends en eet ‘s middags een heerlijke kardemummabulla. Stockholm barst van de koffietentjes: Johan & Nyström of Fabrique hebben goede koffie. Maar Espresso House heeft de betere WiFi.

Citymapper is een fijne app die ook routeinformatie heeft voor Stockholm.

(Verder moet ik Stockholm zelf ook nog verder ontdekken!)
Ik ben er nu :proud: Qua kou valt het enorm mee voor deze tijd van het jaar dus zou ik zeker gebruik van maken. Oude binnenstad is al genoemd, zeker een aanrader.

Heb toevallig nog twee kaartjes voor de bus van het vliegveld naar T central. Mocht je er behoefte aan hebben, stuur me pb.
Als je van woonwinkels houdt zit je in Stockholm helemaal goed. Er zitten daar zo veel leuke winkels met mooie spullen. Ik ben nog steeds blij met de lampen die we daar 10 jaar geleden hebben gekocht en ons stuga-vogelhuisje.
Bezoek Vete-katten voor Fika.
Ze hebben daar heerlijke Fika broodjes en taartjes.
Verder indd langs gamla stan.
Händig om aan te schaffen is een 24/48 uurs kaart voor het ov, deze geldt voor de bus en metro.
Zeker als je ook buiten de stad wil kijken naar bijvoorbeeld Tyresö slottet etc.
Hartelijk dank voor alle reacties. Kaartjes met de bus niet nodig. We gaan met de trein van het vliegveld.
Bestaat die stockholmcard nou nog of niet meer? In de winter gaat dan ook nog die hop on hop off bus/boot?
Meer tips blijven welkom.
Het is ook waar je van houdt. Wij liepen vanuit de B&B steeds een andere route.

Lunchen bij Gondolen is ook een aanrader (vanwege het uitzicht)
niehow schreef:
26-12-2017 08:30
Hartelijk dank voor alle reacties. Kaartjes met de bus niet nodig. We gaan met de trein van het vliegveld.
Bestaat die stockholmcard nou nog of niet meer? In de winter gaat dan ook nog die hop on hop off bus/boot?
Meer tips blijven welkom.
https://www.visitstockholm.com/guides/stockholmcard/

Blijkbaar niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven