Kringloop

26-12-2017 15:40 32 berichten
Sinds gisteravond is er een serie op NPO over de kringloop. Mooi om te zien hoe de mensen die er werken een tweede kans krijgen in het leven en dat de spulletjes die verkocht worden iemand anders nog blij kunnen maken in plaats van in de kliko te belanden. Ik kom er regelmatig voor boeken. Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke leuke/mooie/bijzondere dingen hebben jullie gevonden bij de Kringloop?
Alle reacties Link kopieren
Een Ralf Lauren polo
Zielig vond ik die ambtenaar die weer terug naar een betaalde baan moest terwijl hij zo zijn draai had gevonden bij de kringloop. Hij leek op Dr. Snuggles zei mijn moeder. Aardige meneer.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Ik kom er denk ik twee keer per jaar, en dan kom ik meestal thuis met bordspellen, glazen, fotolijstjes of kaarsenstandaards of zoiets. :)

En oh Ja, ik heb er ooit een mooie buffetkast gekocht.
een paar hele mooie oude houten krukjes met slijtplekken. Niets aan doen, mooi zo laten. Kostten ook nog weinig, 4 euro per stuk of zo. Stonden nog niet in de winkel, maar kon ze mee krijgen. Erg blij mee.
Teveel om op te noemen. Voornamelijk boeken, dvd's en kinderspeelgoed. En Tupperware.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik koop eigenlijk nooit tweedehands. Ik schenk wel eens kleding aan de kringloop.
Wij komen er ook graag, alleen soms zit het opeens niet meer zo in mijn systeem en dan koop ik toch per ongeluk weer dingen nieuw die ik eigenlijk veel goedkoper bij de kringloop kan halen :facepalm:

Laatst voor mijn verjaardag 6 koffiekopjes, 4 theeglazen en 4 bierglazen voor de prijs van 3 van die dezelfde (maar dan nieuwe!) koffiekopjes gehaald. Zulke dingen vind ik altijd wel heel leuk :yes:
speelballetje schreef:
26-12-2017 15:42
Zielig vond ik die ambtenaar die weer terug naar een betaalde baan moest terwijl hij zo zijn draai had gevonden bij de kringloop. Hij leek op Dr. Snuggles zei mijn moeder. Aardige meneer.
Ja, echt. Laat die man lekker daar werken. En die mevrouw die eerst docent was maar door een depressie thuis kwam te zitten. Ze leek zo kwetsbaar nog...
Bumba1985 schreef:
26-12-2017 15:54
Wij komen er ook graag, alleen soms zit het opeens niet meer zo in mijn systeem en dan koop ik toch per ongeluk weer dingen nieuw die ik eigenlijk veel goedkoper bij de kringloop kan halen :facepalm:
Ja, herkenbaar! Ik wil proberen om eerst in de kringloop te kijken en pas iets nieuws te kopen als ik het daar niet kan vinden. Maar vanaf de bank iets bij Bol bestellen is soms zo makkelijk...
nouveauvague schreef:
26-12-2017 16:11
Ja, herkenbaar! Ik wil proberen om eerst in de kringloop te kijken en pas iets nieuws te kopen als ik het daar niet kan vinden. Maar vanaf de bank iets bij Bol bestellen is soms zo makkelijk...
Dat is mijn goede voornemen voor het komende jaar. Ik had dat al voorgenomen voordat ik het programma had gezien. Ik ben best wel online-koopverslaafd en daar wil ik van af, ik word er namelijk helemaal niet gelukkig van, alleen maar armer. Dus had ik bedacht dat als ik iets nodig heb ik het bij de kringloop of vintage shop ga kopen, is ook veel gezelliger.

Die oud-docent ja, wat een lieve vrouw ook, ze heeft duidelijk een opdonder gehad van die depressie, die heeft haar echt als een monster overvallen en haar wereld op de kop gezet. Het trof me dat iedereen die daar bij de kringloop werkte met zoveel respect met elkaar omging, zoiets zie je op zoveel werkplekken niet, meestal heerst er op het werk een rare cultuur die soms haast vijandige trekjes heeft, maar daar voelde iedereen zich thuis en in harten gesloten, waardoor ze zichzelf konden zijn. Mooi gezelschap en een bijzondere plek om (aan jezelf) te werken. Ook die jonge vrouw die al 10 jaar in Nederland verbleef zonder verblijfsvergunning, pfff, pittig hoor.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Boeken; die lees ik en geef ik daarna door aan zus die leest ze en brengt ze daarna terug naar de kringloop :)
Laatst 2 zware eikenhouten (keuken)stoelen samen voor 5 euro! Heel blij mee.
Kleding.
Dingen die ik het vele geld dat er in de winkel voor gevraagd wordt, niet waard vind omdat ik ze maar zelden zal gebruiken bv.
Twee taartschalen, een melkkannetje, een vaas, maar ook 2 hele leuke schemerlampjes die echt een vondst waren. Vooral keukenspullen eigenlijk.
Een secretaire. Erg blij mee!
Een zeekaart en allerlei andere nautische attributen van rond 1900.

Heel veel boeken, maar dan ook echt heel veel.
En zn ouderwets bidstoeltje die mn oma graag wilde hebben.
Er zit hier in de omgeving een hele grote kringloop waar ik al een tijdje naartoe wil, maar vergeet het steeds, komt ook omdat ik in feite niets nodig heb, maar kan natuurlijk altijd zo even binnenlopen, al is het maar voor een kop koffie, even kennismaken. Het is een kringloop die voor het goede doel werkt.
Boeken.
Bloempotten.
Soms kleding. Schoenen.
Mokken. Serviesgoed.
(Ansicht)kaarten.

Ik heb er afgelopen zomer een mooie schommelstoel gekocht.

Ik snuffel er zo graag rond. :-]
Niks, ik breng alleen maar spullen heen. Ik heb niks nodig.
Oh, correctie: een tijdje geleden wel een nieuwe vaas voor op mijn werk gekocht omdat ik het oude exemplaar erg lelijk vond ;)

Als ik er ben kijk om wat te brengen, kijk ik wel of ze Dwarsliggers hebben, van dat klein formaat boekjes. Maar nog nooit een getroffen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een keer een paar suede pumps gekocht van Fred de la Bretoniere voor €2,75. waren zo goed als nieuw
Don't cry, buy a bag and move on.
speelballetje schreef:
26-12-2017 16:25
Dat is mijn goede voornemen voor het komende jaar. Ik had dat al voorgenomen voordat ik het programma had gezien. Ik ben best wel online-koopverslaafd en daar wil ik van af, ik word er namelijk helemaal niet gelukkig van, alleen maar armer. Dus had ik bedacht dat als ik iets nodig heb ik het bij de kringloop of vintage shop ga kopen, is ook veel gezelliger.

Wat een leuk goed voornemen. Ik denk dat ik spontaan meedoe :biggrin: Misschien kunnen we elkaar in dit topic blijven herinneren aan dit doel.
Wat een mooi programma, ik heb net even terug gekeken. Die eerste kringloopwinkel is volgens mij die in Steenwijk, dat is de mooiste die ik ooit heb gezien. Geweldig ook hoe ze daar met mensen omgaan.
Daar kunnen de zogenaamde teamleiders hier in Groningen nog wat van leren. Ik ben benieuwd of we Mamamini ook nog te zien krijgen!

Tien jaar geleden was ik gek op deze kringloop, ik scoorde er de leukste dingen, vaak ook mooie retro/design meubels en in de boetiek voor een prikkie gave kleding.
Het is allemaal wat minder geworden: de prijzen zijn hoog, vaak ben je nieuw goedkoper uit, denk aan Ikea, de Primark, H&M, de Action enzovoorts.
Veel tweedehandsspullen komen daar vandaan, en dan vragen ze in de kringloop soms het volle pond of hoger. De opbrengsten gaan wel naar goede doelen!

Erger vind ik dat de vrijwilligers vaak zo neerbuigend behandeld worden. Jaren geleden wilde ik in de zomervakantie eens ervaren hoe het is vrijwilliger te zijn bij een kringloop. Ik werkte op de afdeling waar de telefoontjes binnen kwamen. Hartstikke leuk werk, ware het niet dat ik om de haverklap op m'n sodemieter kreeg van de teamleidster. De andere vrijwilligers ook hoor...we werden niet voor "vol" aangezien.

Jammer. Het kan dus wel degelijk anders!
Ik koop nooit iets tweedehands. Maar geef wel veel weg.
Door dit programma hoop ik ook dat ik meer bij een 2e hands winkel ga kopen.
Leuke mooie documentaire.
En ik had hetzelfde bij de planoloog. Maarja niet iedereen zal het met ons eens zijn. Nu kost hij de staat veel geld, terwijl hij eerst de staat best wat geld opleverde. Dillema. Ik hoop dat hij daar mag werken of desnoods half-half.
francieneke schreef:
26-12-2017 17:31

Daar kunnen de zogenaamde teamleiders hier in Groningen nog wat van leren. Ik ben benieuwd of we Mamamini ook nog te zien krijgen!

Tien jaar geleden was ik gek op deze kringloop, ik scoorde er de leukste dingen, vaak ook mooie retro/design meubels en in de boetiek voor een prikkie gave kleding.
Het is allemaal wat minder geworden: de prijzen zijn hoog, vaak ben je nieuw goedkoper uit, denk aan Ikea, de Primark, H&M, de Action enzovoorts.
Veel tweedehandsspullen komen daar vandaan, en dan vragen ze in de kringloop soms het volle pond of hoger. De opbrengsten gaan wel naar goede doelen!

Erger vind ik dat de vrijwilligers vaak zo neerbuigend behandeld worden. Jaren geleden wilde ik in de zomervakantie eens ervaren hoe het is vrijwilliger te zijn bij een kringloop. Ik werkte op de afdeling waar de telefoontjes binnen kwamen. Hartstikke leuk werk, ware het niet dat ik om de haverklap op m'n sodemieter kreeg van de teamleidster. De andere vrijwilligers ook hoor...we werden niet voor "vol" aangezien.

Jammer. Het kan dus wel degelijk anders!
Ik heb bij de door jou genoemde kringloop in Groningen gewerkt en ben juist vol lof over de begeleiding daar. Die vond ik echt super! (wel een andere afdeling)

Ben met ander vrijwilligerswerk wel wat anders gewend...
Ah, memories!
Als puber kocht ik al veel kleding tweedehands.
Zo had ik een handgebreid wollen vestje met glazen knoopjes, jarenlang gedragen, totdat zelfs veelvuldig mazen geen effect meer had. Zowat huilend weg moeten doen, te versleten.
Voor de kinderen kocht ik Jeager ondergoed (bestaat dat nog?) en maakte daar wollen hemdjes en onderbroekjes van. Veel kleren voor de kinderen, zoals twee linnen misdienaarskieltjes met ingeweven kant, Die droegen mijn meisjes als jurkje. Ook ledikantjes en commodes kocht ik tweedehands.Ik heb een prachtige klerenkast met spiegel, voor nog geen honderd gulden gekocht indertijd.
Momenteel is het aanbod een stuk minder, mensen hebben sneller in de gaten dat iets nog best geld kan opbrengen en zetten het op Marktplaats te koop.
Alhoewel, ik zit nu op een eetkamerstoel die in Mamamini in Groningen gekocht is!
Die in Steenwijk is inderdaad wel leuk. Mamamini Noorderbinnensingel Groningen is een "middagpauze-loopje". Veendam, Middelstum en Appingedam vind ik ook leuk. Haren viel me zwaar tegen. Meppel spande de kroon, die verkocht patiëntendieetvoeding die maanden over datum was, en ook nog duur. Beuningen vond ik ook leuk, Ewijk was helaas net gesloten toen ik hem eindelijk vond.

De netste kringloop in Groningen vind ik Kringloop+ aan de Diamantlaan, vlakbij het Hoendiep. De Winkel van Sinkel zit ook op dat industrieterrein, maar die vind ik erg smoezelig. What's In is verhuisd naar het oude pand van Fair Back. Fair Back's nieuwe locatie vind ik donker en smoezelig. De Koningskroon vind ik zielloos.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven