Domeinnaam geregistreerd, hosting elders

26-12-2017 17:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik wil aan de slag met het maken van een website. Eenvoudig, met een online cursus als begeleiding. Ik heb eerder dit jaar een domeinnaam geregistreerd. Ik heb nu een hostingpakket bij een ander bedrijf. Verder heb ik nog niets gedaan. Hoe zorg ik er nu voor dat mijn domeinnaam bij het ene bedrijf gekoppeld wordt aan de hosting van het andere bedrijf, zonder de domeinnaam te verhuizen? Ik heb de nameservers van het hostingbedrijf al ingesteld bij mijn domeinnaam. En nu?
Lieve groet,
Pip
Huur iemand in die weet wat-ie doet.
pippip schreef:
26-12-2017 17:14
Ik heb de nameservers van het hostingbedrijf al ingesteld bij mijn domeinnaam. En nu?
Tot 48 uur wachten. ;-) Het duurt even voordat die wijziging verwerkt is.
Wat je kunt doen:
1. Je domeinnaam verhuizen naar het bedrijf waar je je hosting hebt (zijn wel allerlei regels voor. Als je je domeinnaam voor een jaar hebt gekocht kun je niet na een half jaar verhuizen. De verhuizing kan je hosting grotendeels regelen.
2. Je domeinnaam forwarden
Dank, Rik!
Ik begreep dat het wijzigen van nameservers bij domeinnamen met een .nl extensie direct geregeld was. Maar nu moet ik dus geduldig afwachten. Niet mijn sterkste kant 😃.
anoniem_119596 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 17:56
89.90% gewijzigd
Moiren, dat ga ik zeker doen. Dank voor je tip 😉.
Het is een bewuste keuze. Ik vind het fijn om zelf wat van de basis te leren. En wat van de terminologie te begrijpen. Dat lukt me het beste door aan de slag te gaan. Daarna ga ik natuurlijk een heel deskundig iemand inhuren.
Closednote, zoals ik al schreef, wil ik hem niet verhuizen. Geen noodzaak voor. Dank voor het meedenken!
Je kan ook altijd terecht bij de support van het bedrijf waar je domeinnaam is geregistreerd.
pippip schreef:
26-12-2017 17:45
Dank, Rik!
Ik begreep dat het wijzigen van nameservers bij domeinnamen met een .nl extensie direct geregeld was. Maar nu moet ik dus geduldig afwachten. Niet mijn sterkste kant 😃.
In de praktijk zal het geen 48 uur duren hoor, eerder iets van 6 tot 8 uur. De nameservers worden om de zoveel tijd ververst, en je wijziging moet het hele internet over dus soms duurt het even voordat alles is verwerkt. Om die reden kan het ook gebeuren dat je website in het ene deel van Nederland al zichtbaar is en in het andere niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven