E-reader vullen

26-12-2017 12:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor iemand zonder internet een e-reader vullen maar geen idee hoe/waar.
Eerst dacht ik aan kobo maar het is geen kobo e-reader en zoek dus iets vergelijkbaars. Er mogen abonnementskosten aan vast zitten maar geen downloads met een flink bedrag per boek. Ik werd ook gewezen op spotnet, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben, geen vervuiling of zo op je laptop?
Ook moet ik blijkbaar eerst Adobe Digital Editions installeren.
Wie helpt me deze e-reader vullen?
poldervrouw schreef:
26-12-2017 13:08
-

Ik bied niets illegaals aan. Ik heb zelf boeken aangeschaft ! En die mag ik prima delen
ModeratorViva schreef:
26-12-2017 14:53
Beste forummers,

Het is op het Viva Forum niet toegestaan om links te delen naar illegale downloadsites dus ook niet via PM. Forummers die dit wel doen worden gestraft volgens het bansysteem.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Tuurlijk .. er zijn ook alleen maar illegale boeken die je kunt delen... En bedankt.. die waarschuwing doe ik niets mee ..
poldervrouw schreef:
26-12-2017 16:09
Ik bied niets illegaals aan. Ik heb zelf boeken aangeschaft ! En die mag ik prima delen
Volgens mij mag je dat niet! En kom nou niet aan met "Maar als ik een papieren boek koop, mag ik dat ook uitlenen" want dat is niet hetzelfde. Als jij een e-book (dat jij eerlijk hebt gekocht, daar ga ik dan even voor het gemak van uit) op de reader van iemand anders zet, dan zou je je eigen ebook moeten deleten, doe je dat niet, dan komt er dus een ebook bij en dat effect heb je natuurlijk niet bij 'papieren' boeken.
poldervrouw schreef:
26-12-2017 16:09
Nee, dat is illegaal. Dat word je ook elke keer verteld als je een ebook aanschaft.
spuit_111 schreef:
26-12-2017 17:24
Nee, dat is illegaal. Dat word je ook elke keer verteld als je een ebook aanschaft.
Ik heb boeken die vrij te delen zijn
poldervrouw schreef:
26-12-2017 17:32
Ik heb boeken die vrij te delen zijn
Dan is het een ander verhaal, er stond nu alleen nog 'dat je de boeken zelf hebt aangeschaft' en dat zegt nog niet zoveel, maar de rest van de info is door de mods verwijderd.
Lekker allemaal vooringenomen blijven oordelen. :zzz:
Zalmsnipper schreef:
26-12-2017 18:51
Lekker allemaal vooringenomen blijven oordelen. :zzz:

Oke heilig boontje, dan ben je goed bezig. Maar boeken waarvan de rechten zijn verlopen of die gratis zijn, kan TO gewoon zelf downloaden. En die linkjes kun je gewoon in dit topic zetten.
chocolol schreef:
26-12-2017 20:03
Oke heilig boontje, dan ben je goed bezig. Maar boeken waarvan de rechten zijn verlopen of die gratis zijn, kan TO gewoon zelf downloaden. En die linkjes kun je gewoon in dit topic zetten.
:bye:
Zalmsnipper schreef:
26-12-2017 20:09
:bye:

Goeie reactie. Je kunt ook gewoon delen waar TO haar boeken kan halen.
spuit_111 schreef:
26-12-2017 17:24

Dat is het niet. Dat uitgevers graag geld voor niks willen cashen is begrijpelijk, maar daarmee nog geen recht.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/12/we ... n-a1566418
Ben alweer een stuk wijzer dus bedankt voor de reacties. Ik ga me erin verdiepen.
Via de DBNL kun je (volledig legaal) boeken vinden: http://www.dbnl.org/
Dit zijn boeken waarvan de auteursrechten verlopen zijn of die door de rechthebbenden zijn vrijgegeven.

Als je ook engelse boeken wil lezen dan is gutenberg.org een geschikte site: http://www.gutenberg.org/

Ik heb via die route al vaak klassiekers gelezen.
Boeken waarvan de auteursrechten zijn verlopen, kun je legaal gratis downloaden. Misschien heb je er iets aan? Google helpt je de juiste sites te vinden, aangezien ik niet weet of ik link naar legale sites hier wel mag plaatsen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 22:18
5.79% gewijzigd
Mosterd zie ik
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-12-2017 22:09
Boeken waarvan de auteursrechten zijn verlopen, kun je legaal gratis downloaden. Misschien heb je er iets aan? Google helpt je de juiste sites te vinden, aangezien ik niet weet of ik link naar legale sites hier wel mag plaatsen.
Euh: ik nam aan dat links naar legale sites wel mochten :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven