Kerst overleeft.

27-12-2017 00:52 73 berichten
Wie heeft wat gedaan met kerst, was het gezellig en heb je het overleeft?

Wij hebben twee drukke dagen achter de rug, bij familie en veel eten, maar ben blij dat ik het heb overleeft, en dat het voorbij is. 😜
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je titel niet... Wat overleeft kerst? Is kerst ten dode opgeschreven? Stopt kerst ermee? Ben je bang dat we volgend jaar geen kerst meer hebben?

Waarom zou kerst niet overleven?
Stampertje12 schreef:
27-12-2017 00:54
Ik snap je titel niet... Wat overleeft kerst? Is kerst ten dode opgeschreven? Stopt kerst ermee? Ben je bang dat we volgend jaar geen kerst meer hebben?

Ik vroeg me ook al af of kerst dreigt te verdwijnen. Ik denk dat het nog wel een tijd blijft bestaan.
Mind the gap
Stampertje12 schreef:
27-12-2017 00:54

Overleven niet te letterlijk nemen :)
kerst heeft het overleeft, Flappie niet!
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
sassa_82 schreef:
27-12-2017 00:57
Misschien had jij hem wel letterlijk moeten nemen en van die t een d moeten maken, Kerst overleeft, en kerst overleefd zijn 2 verschillende begrippen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
sassa_82 schreef:
27-12-2017 00:57
Waarom zet je dan in je titel expliciet dat het gaat over het voortleven van kerst?
nlies schreef:
27-12-2017 00:59
Misschien had jij hem wel letterlijk moeten nemen en van die t een d moeten maken, Kerst overleeft, en kerst overleefd zijn 2 verschillende begrippen
Neem jij nog lekker een wijntje met je gezeur.
sassa_82 schreef:
27-12-2017 01:04
Ja joh, ga lekker iemand anders de schuld geven van je eigen vergissing :p
sassa_82 schreef:
Vrede op aarde, of is de kerstgedachte al over?
Stampertje12 schreef:
27-12-2017 01:03
Waarom zet je dan in je titel expliciet dat het gaat over het voortleven van kerst?
Oké sorry hoor, waar ik vandaan kom zeggen we vaak dat we iets overleeft hebben met stress en drukke dagen. Was benieuwd wat mensen hebben gedaan met kerst en/of jullie het naar jullie zin hebben gehad. Maar dat word gelijk weer afgezeikt. Slaap lekker dames.
sassa_82 schreef:
Iets uitleggen is niet hetzelfde als zeuren hoor.
Mind the gap
Ik heb heel de dag in mijn pyjama op de bank gezeten/gelegen. Een dag als geen andere :P
sassa_82 schreef:
27-12-2017 01:08
Oké sorry hoor, waar ik vandaan kom zeggen we vaak dat we iets overleeft hebben met stress en drukke dagen. Was benieuwd wat mensen hebben gedaan met kerst en/of jullie het naar jullie zin hebben gehad. Maar dat word gelijk weer afgezeikt. Slaap lekker dames.
Ik denk dat je bedoelt: "Kerst overleefd."

Als je "kerst overleeft" schrijft, betekent dit dat kerst (onderwerp) het gaat overleven. Dit is zo'n ding waarbij een grammaticafout meteen een verschil in betekenis als resultaat heeft.

Ik heb het wel naar mijn zin gehad met kerst :)
Bruise schreef:
27-12-2017 01:10
Ik heb heel de dag in mijn pyjama op de bank gezeten/gelegen. Een dag als geen andere :P
Dat klinkt heerlijk Bruise.
Het is iedere dag weer over leven.
Stampertje12 schreef:
27-12-2017 01:13

Als je "kerst overleeft" schrijft, betekent dit dat kerst (onderwerp) het gaat overleven. Dit is zo'n ding waarbij een grammaticafout meteen een verschil in betekenis als resultaat heeft.

Klopt je hebt gelijk. Mijn excuses. Fijn dat je een fijne kerst hebt gehad.
Bij ons zeggen ze dat trouwens ook altijd zo, dat ze bijvoorbeeld kerst hebben overleeft.
Net als carnaval en nieuwjaar en je verjaardag etc.

Besef me nu trouwens dat dit de eerste kerst was zonder speciaal/uitgebreid eten.
Ik heb m'n schoonouders afgezeikt.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Stampertje12 schreef:
27-12-2017 01:13

Klopt je hebt gelijk. Mijn excuses. Fijn dat je een fijne kerst hebt gehad.
Bruise schreef:
27-12-2017 01:17
Bij ons zeggen ze dat trouwens ook altijd zo, dat ze bijvoorbeeld kerst hebben overleeft.
Net als carnaval en nieuwjaar en je verjaardag etc.

Besef me nu trouwens dat dit de eerste kerst was zonder speciaal/uitgebreid eten.
O zeggen dat je het overleefd hebt is niet zo vreemd, alleen het gebruik van de d en de t maakt een verschil,kan het niet helpen dat dat me opvalt
nlies wijzigde dit bericht op 27-12-2017 01:25
0.23% gewijzigd
Tovergieter schreef:
27-12-2017 01:18
Ik heb m'n schoonouders afgezeikt.
:)
Maak dan even jouw zin ook netjes, nlies.
Afgezeken.
nlies schreef:
27-12-2017 01:19
O zeggend at je het overleefd hebt is niet zo vreemd, alleen het gebruik van de d en de t maakt een verschil,kan het niet helpen dat dat me opvalt
Ik neem je niks kwalijk, mijn fout kan gebeuren toch? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven