Kerst overleeft.

27-12-2017 00:52 73 berichten
Wie heeft wat gedaan met kerst, was het gezellig en heb je het overleeft?

Wij hebben twee drukke dagen achter de rug, bij familie en veel eten, maar ben blij dat ik het heb overleeft, en dat het voorbij is. 😜
En dat om 0123.
Alle reacties Link kopieren
sassa_82 schreef:
27-12-2017 01:22
Ik neem je niks kwalijk, mijn fout kan gebeuren toch? :)
Ja hoor, vooral na een wijntje :-) , en dan zijn er ook weer genoeg mensen die daar commentaar op hebben ( je kunt trouwens via het mod-topic, vragen of ze van die t een d maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bruise schreef:
27-12-2017 01:21
Maak dan even jouw zin ook netjes, nlies.
Bedoelde je die D? is hersteld, ik kan nog steeds niet blind typen, en druk dan te snel op verstuur, en dan staat er weer een spatie op de verkeerde plaats (andere fouten zijn dialectfouten ;-) )
Bruise schreef:
27-12-2017 01:23
En dat om 0123.
Haha jou kennende Bruise zit je nog lekker aan je wijntje. Proost lieverd🍷
Neen, ik bedoelde je hele reply. Mij maakt het niet uit waar je een komma of geen punt zet, maar het is dan een beetje raar om anderen uit te leggen hoe ze iets moeten schrijven ;)
nlies schreef:
27-12-2017 01:24
Ja hoor, vooral na een wijntje :-) , en dan zijn er ook weer genoeg mensen die daar commentaar op hebben ( je kunt trouwens via het mod-topic, vragen of ze van die t een d maken
Ik heb geen wijntje op. Ik heb een Marokkaanse schoonfamilie, dus daar word geen alcohol gedronken. :-D
anoniem_63e225f517484 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 01:32
0.57% gewijzigd
sassa_82 schreef:
27-12-2017 01:28
Haha jou kennende Bruise zit je nog lekker aan je wijntje. Proost lieverd🍷
Spaans bier hier, maar niet lekker :cheers:
Bruise schreef:
27-12-2017 01:31
Spaans bier hier, maar niet lekker :cheers:
Nee, is het niet lekker? Ik heb het nog nooit geprobeerd. Zou wel zin hebben in een wijntje nu, maar moet morgen om 10 uur op mijn werk zijn. :cry:
Eentje zou je wel kunnen doen, maar kan naar meer doen smaken.
En het is bijna vrijdag :)
Bruise schreef:
27-12-2017 01:30
Neen, ik bedoelde je hele reply. Mij maakt het niet uit waar je een komma of geen punt zet, maar het is dan een beetje raar om anderen uit te leggen hoe ze iets moeten schrijven ;)
Teruggelezen, zie er eigenlijk niets vreemds aan, maar dat is dan of: iets dialectisch, of mijn neiging om zo veel mogelijk in zo weinig mogelijk woorden te zeggen, dat heb je met schrijven, je snapt zelf heel goed wat je bedoelt, maar een ander leest het net iets anders.
(Kan ook nog dat ik het verkeerde antwoord teruggelezen heb, ik heb geen Marokkaanse familie en zit aan de Franse wijn
Ha de Franse wijn, dan wil je graag iets zeggen en tik je het ook zonder verder bij na te denken. Santé!
Bruise schreef:
27-12-2017 01:30
Die komma kan trouwens ook zorgen dat de hele zin verkeerd gelezen wordt ;-)
En intussen dwalen we helemaal af van het topic,
Ik heb de kerst dus overleefd met veel bordspellen, bezoekje aan nicht en haar man en kinderen en daar gegourmet (wat ik zag bij alle reacties bij de top2000 heeft half Nederland dat gedaan) en nu had ik eigenlijk al eens naar bed moeten gaan, maar ja morgen hoef ik er niet op een bepaalde tijd uit, en ik ben een avondmens
Snappen zal ik het nooit. Met dikke tegenzin heel vriendelijk gaan zitten doen tegen mensen die je kennelijk niet graag ziet en dat alleen met kerst.

En dan klagen: ik heb het weer overlééfd... gelukkig is het weer voorbij blabla.

Ga dan gewoon niet! Deed ik ook toen ik een vriendin had met een ongezellige zeurfamilie. Eén keer was genoeg, het jaar erop heb ik gezegd dat ik best twee uurtjes wilde gaan of misschien wel 3 maar niet de hele dag.
Kon niet, de hele dag graag. dus is ze alleen gegaan.

Wat de doorslag gaf om niet meer te gaan: haar moeder die aan het eind van de avond vlak voor we allemaal weggingen, die ene kerst dat ik er was ging zuchten en puffen hoe zwaar dit alles voor haar was geweest want niet lekker maar ja.. je MOET wel. Ik zei meteen had dan afgezegd, je moet niks, ziek is ziek, gourmetzooi de vriezer in voor oud en nieuw, klaar.

Dat was ook tegen het zere been. Als iemand me uit kan leggen waarom hoor ik het graag: ik vind het echt vervelend als iemand je een schuldgevoel probeert te bezorgen (het was zó zwaar allemaal, zoveel werk, boodschappen ook nog) en dat terwijl iedereen had aangeboden iets mee te nemen. Nee, dat deed ze liever zelf pffftt.......

Ik moet helemaal niks. Alleen mijn rekeningen betalen moet echt maar kerst vieren waarbij je roept aan het eind van de dag: ik heb het overleefd vind ik dramaqueen-gedrag. Als gastvrouw- of heer of als gast.

Was gewoon thuis gebleven dan.. of ook bang voor de boze blik? Eén keer doorstaan, niet met je ogen knipperen en men zal zeggen: Sassa82 doet niet aan kerst, soms komt ze even koffie drinken of ze eet alleen mee.
Of je komt er nooit meer in maar dat lijkt me ook geen ramp als je het als een strafkamp ervaart :)

Je maakt het jezelf moeilijk, ik zie dat zo vaak en als je de simpele oplossing aandraagt is het altijd: jamaar ik ben onmisbaar, zonder mij geen kerst voor die mensen.
Wat is jouw reden om te gaan? Meestal ben je minder onmisbaar dan je denkt hoor, en waarderen ze je eerlijkheid nog ook aan het eind van de rit. Ze weten dat je niet hypocriet 2 volle dagen met ze gaat zitten proosten en eten om bij thuiskomst een topic te openen over hoe erg het allemaal was....

Als ik dit zou lezen en beseffen dat het mijn visite was zou ik nu boos en verdrietig zijn. Gekwetst ook. Niet aardig om dit topic te openen als je wel lekker mee hebt zitten eten en drinken.
nlies schreef:
27-12-2017 01:42

En intussen dwalen we helemaal af van het topic,

Maar nu is het wel een stuk gezelliger :D
Nou volgens mij lees jij meer dan dat er staat, Lenn.
Ook een biertje of wat op? :hihi:
Bruise schreef:
27-12-2017 01:47
Nou volgens mij lees jij meer dan dat er staat, Lenn.
Ook een biertje of wat op? :hihi:
Pffff durfde al niet te reageren dacht dat het aan mij lag. Maar jij hebt het al beantwoord Bruise.
Och Lenn, je moet het niet te serieus nemen, het is gewoon een manier van spreken die niet hoeft te bedoelen dat je de dag vol ellende bent doorgekomen, ik zeg het bi wijze van spreken ook na een dagje pretpark, of een dagje zalig niksdoen
nlies schreef:
27-12-2017 01:52
Och Lenn, je moet het niet te serieus nemen, het is gewoon een manier van spreken die niet hoeft te bedoelen dat je de dag vol ellende bent doorgekomen, ik zeg het bi wijze van spreken ook na een dagje pretpark, of een dagje zalig niksdoen
Echt waar? Ook dat het gelukkig weer voorbij is? Dat laatste maakt dat het zo op me overkwam namelijk!
Lenn12345 schreef:
27-12-2017 01:43
Snappen zal ik het nooit. Met dikke tegenzin heel vriendelijk gaan zitten doen tegen mensen die je kennelijk niet graag ziet en dat alleen met kerst.

En dan klagen: ik heb het weer overlééfd... gelukkig is het weer voorbij blabla.

Ga dan gewoon niet! Deed ik ook toen ik een vriendin had met een ongezellige zeurfamilie. Eén keer was genoeg, het jaar erop heb ik gezegd dat ik best twee uurtjes wilde gaan of misschien wel 3 maar niet de hele dag.
Kon niet, de hele dag graag. dus is ze alleen gegaan.

Wat de doorslag gaf om niet meer te gaan: haar moeder die aan het eind van de avond vlak voor we allemaal weggingen, die ene kerst dat ik er was ging zuchten en puffen hoe zwaar dit alles voor haar was geweest want niet lekker maar ja.. je MOET wel. Ik zei meteen had dan afgezegd, je moet niks, ziek is ziek, gourmetzooi de vriezer in voor oud en nieuw, klaar.

Dat was ook tegen het zere been. Als iemand me uit kan leggen waarom hoor ik het graag: ik vind het echt vervelend als iemand je een schuldgevoel probeert te bezorgen (het was zó zwaar allemaal, zoveel werk, boodschappen ook nog) en dat terwijl iedereen had aangeboden iets mee te nemen. Nee, dat deed ze liever zelf pffftt.......

Ik moet helemaal niks. Alleen mijn rekeningen betalen moet echt maar kerst vieren waarbij je roept aan het eind van de dag: ik heb het overleefd vind ik dramaqueen-gedrag. Als gastvrouw- of heer of als gast.

Was gewoon thuis gebleven dan.. of ook bang voor de boze blik? Eén keer doorstaan, niet met je ogen knipperen en men zal zeggen: Sassa82 doet niet aan kerst, soms komt ze even koffie drinken of ze eet alleen mee.
Of je komt er nooit meer in maar dat lijkt me ook geen ramp als je het als een strafkamp ervaart :)

Je maakt het jezelf moeilijk, ik zie dat zo vaak en als je de simpele oplossing aandraagt is het altijd: jamaar ik ben onmisbaar, zonder mij geen kerst voor die mensen.
Wat is jouw reden om te gaan? Meestal ben je minder onmisbaar dan je denkt hoor, en waarderen ze je eerlijkheid nog ook aan het eind van de rit. Ze weten dat je niet hypocriet 2 volle dagen met ze gaat zitten proosten en eten om bij thuiskomst een topic te openen over hoe erg het allemaal was....

Als ik dit zou lezen en beseffen dat het mijn visite was zou ik nu boos en verdrietig zijn. Gekwetst ook. Niet aardig om dit topic te openen als je wel lekker mee hebt zitten eten en drinken.
Ik ben tien jaar getrouwd met mijn man en we hebben drie kinderen . Mijn schoonmoeder is Marokkaanse en hun vieren toch kerst voor hun kleinkinderen en Nederlandse aanhang. Ik zie mijn schoonfamilie heel graag, alleen heb ik niks met kerst dus jouw hele post slaat nergens op. Ik wou gewoon uit oprechte belangstelling weten wat mensen hebben gedaan met kerst, en of jullie het naar jullie zin hebben gehad. Maar hier word gelijk weer lelijk gedaan en er wordt of topic gereageerd. Reageer dan maar niet. Slaap lekker dames.
Jezus leefd.
Slaap lekker Sassa!
LadyMadonna schreef:
27-12-2017 02:04
Jezus leefd.
Nog zo grapjas, alsof jullie nooit fouten maken. Ja kom uit Rotterdam en wij hebben zo ons eigen schrijftaal.
LadyMadonna schreef:
27-12-2017 02:04
Jezus leefd.
Volgens Neophyte beeft.
En soms word je uitgenodigd door mensen die jou wel dierbaar zijn. Helaas zijn niet al hun gasten jou ook dierbaar. En daar zit het pijnpunt voor veel mensen. Wat ik zo lees tenminste.

Ik heb een zalige kerst gehad, vooral omdat schoonbroer en zijn vrouw letterlijk hebben gezegd tegen schoonouders dat ze "niet een halve dag kwijt willen zijn aan pootjes opgeven". Zielig voor mijn schoonmoeder die de helft van haar kleinkinderen daardoor niet met de kerst ziet (ze is wel goed genoeg om de overige 363 dagen per jaar 24/7 opvang te verzorgen). Dat is haar jaarlijkse Kodakmomentje, die foto hangt dan tot de volgende kerst aan de muur.

De rest van de familie hing nog net niet de vlag uit, uit respect voor schoonouders. Maar wat was het zalig dit jaar, gewoon normale gesprekken te kunnen voeren zonder ieder woord te moeten wegen. Om gewoon niet na te hoeven denken over hoe je uit je ogen kijkt omdat de verkeerde blik weer een of ander onverwerkt jeugdtrauma naar boven brengt.
Bruise schreef:
27-12-2017 02:07
Slaap lekker Sassa!
Slaap lekker Bruise :lips:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven