verhuizen

27-12-2017 22:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo leden,

Graag zou ik jullie mening willen horen over het volgende.

Ik ben een 31 jarige vrouw, die haar hele leven in Zuid-limburg heeft gewoond. Ik voel me hier echter helemaal niet thuis. Er is niet veel te doen en vooral niet voor vrijgezellen. Het lijkt wel of iedereen hier gesetteld is en als je ergens komt ( in de hoop iemand tegen te komen) lopen er alleen maar stelletjes rond.

Nu wil ik heel graag verhuizen maar ik zit met het volgende, ik heb heel erg veel last van faalangst. Angst om eenzaam te worden als ik helemaal alleen naar de randstad verhuis. Bang om geisolleerd te raken. Ik heb 2 jaar geleden voor werk 1 jaar in Utrecht gewoond. Vond het heel erg moeilijk om contacten te maken, terwijl ik zelf echt heel erg sociaal ben. Heb me er vaker eenzaam gevoeld. Deed vrijwel alles alleen. Ging een paar keer met collega's wat drinken, maar echte vriendschappen kwamen daar niet uit voort helaas. Na dat jaar heb ik maar weer besloten terug te gaan naar Limburg.

Maar nu ik hier woon voel ik me weer super slecht, voel me hier gewoon niet thuis en merk dat ik meer een stadsmens ben. Maar ja dan denk ik weer aan het jaartje Utrecht en word ik angstig.

Ik vraag me af of er mensen zijn die zich in mijn verhaal herkennen? als ik op internet kijk en op zoek ga naar roommates, kom ik alleen maar studenten tegen terwijl ik zelf 30+ ben.
zit ik nu al in een midlifecrises??? pffff weet niet wat ik met mezelf aan moet.
Ik heb 2 jaar geleden voor werk 1 jaar in Utrecht gewoond. Vond het heel erg moeilijk om contacten te maken, terwijl ik zelf echt heel erg sociaal ben. Heb me er vaker eenzaam gevoeld. Deed vrijwel alles alleen. Ging een paar keer met collega's wat drinken, maar echte vriendschappen kwamen daar niet uit voort helaas. Na dat jaar heb ik maar weer besloten terug te gaan naar Limburg

Waarom denk je dat het nu in de Randstad allemaal anders zal gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dat weet ik dus niet, maar ben denk ik het dorpse leven in Limburg gewoon zat en ik merk dat het stadse leven me veel mee aantrekt.
Gewoon nog een keer proberen joh. Je kan altijd terug.
Ga op een sportvereniging/clubje. Neem initiatief en vraag mensen mee uit. Dan komt het vast goed!
Those who don’t believe in magic will never find it
In Limburg heb je ook grote steden. Maastricht schijnt erg leuk te zijn.
Hoe ver is Maastricht van waar je nu woont? Zou dat niks voor je zijn? Dan heb je wel wat meer stad om je heen maar ben je niet gelijk aan de andere kant van het land.
Maastricht is ongeveer 30 minuten van mij vandaan, maar het idee dat ik dan nog zuidelijker ga wonen dan dat ik nu woon word ik ook niet echt gelukkig van. Op de een of andere manier heb ik de randstad in mijn hoofd helemaal verheerlijkt en denk ik dat Amsterdam of Rotterdam juist bij mij horen. Maar die grote stap is zo moeilijk voor me....
Wil je nou verhuizen om aan een vent te komen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In Amsterdam heeft de meerderheid van de 30+ ook een relatie (kan ik je uit ervaring vertellen). En in het geval van mijn vrienden: de meeste nog kinderen ook. Juist bij mijn langdurige vrienden is dat niet zo'n probleem. Ja, ik ga vaker naar hen toe dan zij bij mij komen (want ik stap zo in de auto en zij hebben een halve volksverhuizing nodig). Ja, we moeten wat meer plannen want oppas nodig etc. Maar dat geeft niks.
Nieuwe vrienden maken wordt wel simpelweg wat lastiger op deze leeftijd. Juist omdat veel mensen hun handen al vol hebben aan werk, relatie, kinderen en bestaande vrienden, is er niet heel veel ruimte voor nieuwe vrienden. En als die er al is, kost dat tijd. Ineens drie keer per week met 1 iemand gaan stappen zit er niet in. Dat geldt overal.

Dus waar je ook heen gaat, echte vriendschappen kosten tijd. En tot die tijd moet je het doen met gewoon gezellige mensen. Als je dat niet in gedachten houdt, zul je overal teleurgesteld raken. En overal moet je er zelf in investeren, dus zelf mensen uitnodigen, zelf bij een club gaan, etc.
liza1984 schreef:
27-12-2017 22:29
Maastricht is ongeveer 30 minuten van mij vandaan, maar het idee dat ik dan nog zuidelijker ga wonen dan dat ik nu woon word ik ook niet echt gelukkig van. Op de een of andere manier heb ik de randstad in mijn hoofd helemaal verheerlijkt en denk ik dat Amsterdam of Rotterdam juist bij mij horen. Maar die grote stap is zo moeilijk voor me....
Wat is in jouw hoofd de grote plus van Amsterdam of Rotterdam? Want noordelijker in Limburg zijn ook nog andere grote steden. Vergeet niet dat se dorpse Limburgse mentaliteit heel anders is dan in de (grote) randsteden. Je hebt een jaartje in utrecht gewoond (leuke stad!). Maar bent niet verder gekomen dan koffie met een collega. Nee, dan ga je geen grote vriendenkring vinden op korte termijn. Je zal in de grote randsteden meer actief moeten zijn, clubjes of een sportvereniging of wat je leuk vindt. Mensen zijn hier meer anoniem en op zichzelf over het algemeen. ‘Beschikbaar’ zijn als vriendin is over het algemeen niet genoeg om ook daadwerkelijk leuke contacten te krijgen.

Als het alleen om een man gaat dan zou ik internet daten eens proberen.
nausicaa schreef:
27-12-2017 22:41
In Amsterdam heeft de meerderheid van de 30+ ook een relatie (kan ik je uit ervaring vertellen). En in het geval van mijn vrienden: de meeste nog kinderen ook. Juist bij mijn langdurige vrienden is dat niet zo'n probleem. Ja, ik ga vaker naar hen toe dan zij bij mij komen (want ik stap zo in de auto en zij hebben een halve volksverhuizing nodig). Ja, we moeten wat meer plannen want oppas nodig etc. Maar dat geeft niks.
Nieuwe vrienden maken wordt wel simpelweg wat lastiger op deze leeftijd. Juist omdat veel mensen hun handen al vol hebben aan werk, relatie, kinderen en bestaande vrienden, is er niet heel veel ruimte voor nieuwe vrienden. En als die er al is, kost dat tijd. Ineens drie keer per week met 1 iemand gaan stappen zit er niet in. Dat geldt overal.

Dus waar je ook heen gaat, echte vriendschappen kosten tijd. En tot die tijd moet je het doen met gewoon gezellige mensen. Als je dat niet in gedachten houdt, zul je overal teleurgesteld raken. En overal moet je er zelf in investeren, dus zelf mensen uitnodigen, zelf bij een club gaan, etc.

wat een fijn en juist advies, je hebt ook helemaal gelijk! ik merk ook dat het maken van nieuwe vriendschappen op mijn leeftijd gewoon heel moeilijk gaan. En idd het afspreken maakt het gewoon lastiger vooral omdat de meeste van mijn leeftijd nu kinderen hebben.
Misschien moet ik mij gewoon erbij neerleggen dat ik nu een maal in het zuiden des lands woon.
blijfgewoonbianca schreef:
27-12-2017 22:34
Wil je nou verhuizen om aan een vent te komen?
als je mijn topic had gelezen had je gelezen dat het niet alleen daarom gaat.
liza1984 schreef:
27-12-2017 22:47
wat een fijn en juist advies, je hebt ook helemaal gelijk! ik merk ook dat het maken van nieuwe vriendschappen op mijn leeftijd gewoon heel moeilijk gaan. En idd het afspreken maakt het gewoon lastiger vooral omdat de meeste van mijn leeftijd nu kinderen hebben.
Misschien moet ik mij gewoon erbij neerleggen dat ik nu een maal in het zuiden des lands woon.
Je kan met deze gedachte toch prima naar een grote (rand)stad verhuizen? Ik lees dat het kleine en dorpse je ook benauwt. Zolang je je verwachtingen bijstelt en vooral je eigen beste vriendin bent, dan kan je prima nog eens een tijdje in de randstad wonen toch?

En miss raar gedacht van mij, maar zou Antwerpen een optie voor je kunnen zijn?
Je kunt ook Den Haag, Leiden of Haarlem overwegen. De laatste 2 zijn niet onwijs groot.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven