Saskia

27-12-2017 22:41 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor associaties krijgen jullie bij de naam Saskia? Positieve, negatieve associaties, of andere gevoelens? Vinden jullie het een mooie naam, of juist niet? :-D
Negatief. Doet me denken aan het "monster" van Pekela zoals ze in het noorden van het land genoemd wordt.

Een vrouw die nu in de 30 is, denkt dat ze heel mooi is (is ze niet) en op vele sites (zelfs op partyflock en badoo) de meest ranzige naaktfoto's van zichzelf plaatste.
[...]

Positief. Gewoon leuk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-12-2017 23:06
Reden: Quote (OP) weggehaald
82.37% gewijzigd
blue_lagoon schreef:
27-12-2017 22:50

En ook ik moest direct aan het bronwater van de Lidl denken.
Ik denk dan eigenlijk aan Romy :hihi:
Als het kind leuk is wen je er zo aan. Ikzelf ken nu wat tuttebollen die zo heten.
Ik wilde vroeger zo heten :D
Vind het een leuke naam.
Later leerde ik een Saskia kennen, super leuke vrouw.

Wel beetje jaren 80 maar dat maakt hem voor nu juist weer origineel.
Ik ken eigenlijk alleen maar leuke Saskia's, dus positieve associatie hier.
Maar wel een typische 70s naam en die je tegenwoordig niet meer aan je kind geeft, net als Jolanda/Karin/Irene etc.
Nothing happens for a reason
Bij Saskia denk ik aan grote, stevige blonde vrouwen. Van die degelijke doorsnee types. Ik denk vooral aan vroeger, ik zou raar kijken als ik nu nog een geboortekaartje in d bus krijg van een nu geboren Saskia.
Ik ken ook alleen maar leuke Saskia's. Dus positieve gevoelens. Ga nu even het monster van Pekela googelen ;-D
Ik zat vroeger bij 2 Saskia's in de klas (jaren '90). Eentje is een vriendin geweest en de ander vond ik maar een brutaal nest.
hondenmens wijzigde dit bericht op 27-12-2017 23:07
41.11% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
27-12-2017 22:51
Een peuter met een paar staartjes kan prima als Saskia door het leven.
Is toch met veel namen zo; dat ze nogal hoogdravend oid zijn voor een pasgeboren baby?
Elk meisje kan natuurlijk prima als Saskia door het leven. Daar wen je vanzelf aan. Ik vind het persoonlijk denk ik ook een " nietszeggende naam" voor een baby anno nu.
Bij Saskia denk ik aan spontane meisjes die op iemand af durven te stappen en zelf actie ondernemen. Maar ook aan degelijkheid en natuurlijk Saskia Noort maar dat is gewoon een normale schrijver, niks mis mee.

Sowieso liever weer eens een Saskia dan de zoveelste namen die ook een object zijn of beginnen met de lettercombinatie 'dj'.
violetskies wijzigde dit bericht op 27-12-2017 23:09
23.30% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Labalade schreef:
27-12-2017 22:58
Dat is inderdaad het koolzuurvrije mineraalwater.

Saskia is het bubbelwater :)

Overigens vind ik Romy ook best een leuke naam ;-D
juliet64 schreef:
27-12-2017 23:03
Ik ken eigenlijk alleen maar leuke Saskia's, dus positieve associatie hier.
Maar wel een typische 70s naam en die je tegenwoordig niet meer aan je kind geeft, net als Jolanda/Karin/Irene etc.
Van mij mogen die namen acuut weer terug.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Roanoke* schreef:
27-12-2017 23:07
Elk meisje kan natuurlijk prima als Saskia door het leven. Daar wen je vanzelf aan. Ik vind het persoonlijk denk ik ook een " nietszeggende naam" voor een baby anno nu.
Wat is dan in vredesnaam een " IETSzeggende naam " ?
27-12-2017 23:09
Zeg jij het maar. Het moet je aanspreken. En dat doet deze naam niet bij mij.
Gedateerd. Ik ken een aantal Saskia's maar geen van hem waren positief.
Labalade schreef:
27-12-2017 22:58
Dat zijn die kleine halve liter flesjes, de grote flessen zijn van het merk Saskia.
27-12-2017 23:08
Van mij mogen die namen acuut weer terug.
Net als Maaike, Thamar, Barbara, Wendy, Lara, Leonie, Melissa, Vera..
sakamanga schreef:
27-12-2017 23:05
Ik ken ook alleen maar leuke Saskia's. Dus positieve gevoelens. Ga nu even het monster van Pekela googelen ;-D
Onder monster zul je haar niet vinden denk ik haha. Heb je pb gestuurd waar je haar kunt vinden.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 23:14
8.60% gewijzigd
Roanoke* schreef:
Zeg jij het maar. Het moet je aanspreken. En dat doet deze naam niet bij mij.
Waarom moet ik dat zeggen? Jij vond het nietszeggend, Dan weet je zelf toch wel wat je wel ietszeggend vindt?
Sorry maar ik moest gelijk denken aan het mineraalwater van de Liddl die Saskia heeft als merknaam (wij drinken bijna niets anders). :biggrin:
Saskia valt in hetzelfde rijtje als Bianca en Nathalie. Of Sonja en Miranda. Van die namen die toch iets 'suffigs' hebben. Maar dat komt vaak doordat je dan associaties hebt met mensen van vroeger.
Storm, Spijker, Fee, Vlinder, Bloem... dat zijn IETSen en geen mensen :sarcastic:
Labalade schreef:
27-12-2017 23:16
Storm, Spijker, Fee, Vlinder, Bloem... dat zijn IETSen en geen mensen :sarcastic:
O, ja.
Slim.
Ik vind Saskia een prima naam. Ik hou wel van dat soort ‘ouderwetse’ namen. Vind dat beter dan Djelisa of Tiger Lily.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven