Saskia
donderdag 28 december 2017 om 14:54
Saskia en Jeroen was het toch? Ik vindt het geen mooie naam, Jeroen ook niet trouwens.
Er was toch zo'n uitspraak in een film topgun dacht ik, ook van la-ang geleden, was de reactie naam persoon 'your parents must have hated you'. Moest ik aan denken als ik Saskia als optie hoor voor naam. Behalve als het voor je kat is. Of objecten, maar niet voor een mens.
Maar in Suriname is deze naam toch nog populair, wellicht als je daar woont dat het een supernaam is.
Hoe kom je op zo'n stijve naam als je nickname hier Charlotte is. Noem haar dan Charlotte, 100 x beter.
Er was toch zo'n uitspraak in een film topgun dacht ik, ook van la-ang geleden, was de reactie naam persoon 'your parents must have hated you'. Moest ik aan denken als ik Saskia als optie hoor voor naam. Behalve als het voor je kat is. Of objecten, maar niet voor een mens.
Maar in Suriname is deze naam toch nog populair, wellicht als je daar woont dat het een supernaam is.
Hoe kom je op zo'n stijve naam als je nickname hier Charlotte is. Noem haar dan Charlotte, 100 x beter.
donderdag 28 december 2017 om 15:01
Ik heb dan weer een negatieve associatie met de naam Charlotte. Was vroeger de heks van de klas, jemig wat een arrogant en bazig kind was dat. En nu is de grote zeik-plakmoeder op het plein een Charlotte. Nee dan honderd keer liever Saskia of Claudia.swifty schreef: ↑28-12-2017 14:54Saskia en Jeroen was het toch? Ik vindt het geen mooie naam, Jeroen ook niet trouwens.
donderdag 28 december 2017 om 15:31
Vergeet de Jolanda's Monique's en de Sandra's niet, allemaal van die namen die geen enkele creativiteit uitstralen, maar waar je prima mee kunt leven. En alle namen die jij noemt daar had ik er een van in de klas zitten.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
donderdag 28 december 2017 om 16:29
Wat is dan een creatieve naam? Toch geen naam die al bestaat, die door een ander al is bedacht en gegeven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 28 december 2017 om 16:55
Oh ja, dat zijn ook allemaal dezelfde soort namen voor mij. Alsof je mijn hele klas van de basisschool (jaren '80) opnoemt!
donderdag 28 december 2017 om 17:03
Dat zit je in deze tijd sowieso niet. De namen die worden gegeven zijn nu namelijk veel meer gevarieerd. Dus de hoeveelheid kinderen die nu een top 10 naam krijgen, is vergelijkbaar met de hoeveelheid kinderen dat in de jaren '70-90 een naam kreeg ergens onderin de top 50.kolfdekolf schreef: ↑28-12-2017 15:30Leuk! En geen top 10 naam dus ze zit straks niet met 10 Saskias in de klas.
Natuurlijk is de kans alsnog aanwezig dat je in de klas zit met iemand die dezelfde naam heeft, maar die kans loop je sowieso als je een top 100 naam kiest.
donderdag 28 december 2017 om 17:06
Ja en nu heeft iedereen een Noa, Evi, Julia, Emma, Fleur, Linde, Lisa, Nina en een Nola in de klas.
Ook niet creatief. En als het wel creatief is kom je hier in het vreselijke namen topic.
Een naam is gewoon hoe je heet hè. Wie je bent dat ben jezelf. Wat je naam ook is.
Ik vind het zo'n gek uitgangspunt, dat een naam creatief moet zijn.
donderdag 28 december 2017 om 17:16
Dzjaldeliza, Djazionieh, D’zjelderkelder... dat soort namen.
donderdag 28 december 2017 om 17:23
Haha ja Bingo! topscore met deze namen in de klas van zoonldp schreef: ↑28-12-2017 17:06Ja en nu heeft iedereen een Evi, Julia, Emma, Fleur, Linde, Lisa, Nina en een Nola in de klas.
Ook niet creatief. En als het wel creatief is kom je hier in het vreselijke namen topic.
Een naam is gewoon hoe je heet hè. Wie je bent dat ben jezelf. Wat je naam ook is.
Ik vind het zo'n gek uitgangspunt, dat een naam creatief moet zijn.
donderdag 28 december 2017 om 17:31
Ik denk dat namen een fase hebben, in grootmoeders tijd was het heel normaal om Aagje, Bertha, Elizabeth, Gijsbert of Wilhelmina te heten, tegenwoordig noemt bijna niemand zijn kind zo hooguit als 2e naam, in mijn tijd was het zoals eerder genoemd Sandra, Monique, Jolanda, Patricia, en tegenwoordig vieren weer andere namen hoogtij. Toen ik mijn kinderen kreeg heb ik ook naar de betekenis van de namen gekeken, dat was voor ons erg belangerijk.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf