Saskia

27-12-2017 22:41 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor associaties krijgen jullie bij de naam Saskia? Positieve, negatieve associaties, of andere gevoelens? Vinden jullie het een mooie naam, of juist niet? :-D
Ik vind het een oudbollige naam.
Ik zou de naam zelf niet geven aan mijn dochter, maar als er een kindje in de klas zou zitten zou ik het een leuke, frisse naam vinden.
Mijn man net: Sas-Kia. Een auto waarin je lekker mag zeiken :bonk:
Charlotte-TL Vraag je dit trouwens als naamoptie voor je kind, of is het voor iets anders? De hoofdpersoon in een boek ofzo.
Saskia en Jeroen was het toch? Ik vindt het geen mooie naam, Jeroen ook niet trouwens.
Er was toch zo'n uitspraak in een film topgun dacht ik, ook van la-ang geleden, was de reactie naam persoon 'your parents must have hated you'. Moest ik aan denken als ik Saskia als optie hoor voor naam. Behalve als het voor je kat is. Of objecten, maar niet voor een mens.
Maar in Suriname is deze naam toch nog populair, wellicht als je daar woont dat het een supernaam is.

Hoe kom je op zo'n stijve naam als je nickname hier Charlotte is. Noem haar dan Charlotte, 100 x beter.
swifty schreef:
28-12-2017 14:54
Saskia en Jeroen was het toch? Ik vindt het geen mooie naam, Jeroen ook niet trouwens.
Er was toch zo'n uitspraak in een film topgun dacht ik, ook van la-ang geleden, was de reactie naam persoon 'your parents must have hated you'. Moest ik aan denken als ik Saskia als optie hoor voor naam. Behalve als het voor je kat is. Of objecten, maar niet voor een mens.

Hoe kom je op zo'n stijve naam als je nickname hier Charlotte is. Noem haar dan Charlotte, 100 x beter.
Ik heb dan weer een negatieve associatie met de naam Charlotte. Was vroeger de heks van de klas, jemig wat een arrogant en bazig kind was dat. En nu is de grote zeik-plakmoeder op het plein een Charlotte. Nee dan honderd keer liever Saskia of Claudia.
Saskia is voor mij een vriendin van 40 +, een collega van midden 20 en de dochter van een oud collega die nu 18 is. Past dus wat mij betreft in elke generatie en heb er geen negatieve associaties bij.
Saskia word altijd afgekort tot ( hoe verassend) Sas.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Leuk! En geen top 10 naam dus ze zit straks niet met 10 Saskias in de klas.

En mochten de jaren 80 namen terugkomen... :yes:
sinnombre schreef:
27-12-2017 23:16
Saskia valt in hetzelfde rijtje als Bianca en Nathalie. Of Sonja en Miranda. Van die namen die toch iets 'suffigs' hebben. Maar dat komt vaak doordat je dan associaties hebt met mensen van vroeger.

Vergeet de Jolanda's Monique's en de Sandra's niet, allemaal van die namen die geen enkele creativiteit uitstralen, maar waar je prima mee kunt leven. En alle namen die jij noemt daar had ik er een van in de klas zitten.
Miskotto schreef:
28-12-2017 15:28
Saskia word altijd afgekort tot ( hoe verassend) Sas.
Ik ken ook een Saskia, idd een grote blonde vrouw , super lief is ze. Maar het is geen naam die ik in deze tijd zou kiezen.
Saskia en Jeroen
Saskia en Serge

Voor mij alleen maar associaties met de 70s en 80s dus.

Sacha vind ik persoonlijk stukken leuker.
Leuke naam, vrolijk, positief.
Miskotto schreef:
28-12-2017 15:31
Vergeet de Jolanda's Monique's en de Sandra's niet, allemaal van die namen die geen enkele creativiteit uitstralen, maar waar je prima mee kunt leven. En alle namen die jij noemt daar had ik er een van in de klas zitten.
Wat is dan een creatieve naam? Toch geen naam die al bestaat, die door een ander al is bedacht en gegeven?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Miskotto schreef:
Oh ja, dat zijn ook allemaal dezelfde soort namen voor mij. Alsof je mijn hele klas van de basisschool (jaren '80) opnoemt!
Coco87 schreef:
27-12-2017 22:48
nietszeggend
Dit. Ken ook geen een Saskia. Vind het een beetje een saaie naam... krijg er geen enkel gevoel bij.
Vind het geen mooie naam trouwens.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 16:58
8.68% gewijzigd
best leuke naam
Bimzarellio...what else
kolfdekolf schreef:
28-12-2017 15:30
Leuk! En geen top 10 naam dus ze zit straks niet met 10 Saskias in de klas.
Dat zit je in deze tijd sowieso niet. De namen die worden gegeven zijn nu namelijk veel meer gevarieerd. Dus de hoeveelheid kinderen die nu een top 10 naam krijgen, is vergelijkbaar met de hoeveelheid kinderen dat in de jaren '70-90 een naam kreeg ergens onderin de top 50.

Natuurlijk is de kans alsnog aanwezig dat je in de klas zit met iemand die dezelfde naam heeft, maar die kans loop je sowieso als je een top 100 naam kiest.
Miskotto schreef:

Ja en nu heeft iedereen een Noa, Evi, Julia, Emma, Fleur, Linde, Lisa, Nina en een Nola in de klas.

Ook niet creatief. En als het wel creatief is kom je hier in het vreselijke namen topic.

Een naam is gewoon hoe je heet hè. Wie je bent dat ben jezelf. Wat je naam ook is.

Ik vind het zo'n gek uitgangspunt, dat een naam creatief moet zijn.
haha, er meld zich nu een Saskia maar ik ben klein en donker en zeker geen ; ik heb een baby en knip mijn haar af type hahaha! Integendeel zelfs! Wel inderdaad een jaren 70 baby ;-) en lief, dat ook
blijfgewoonbianca schreef:
28-12-2017 16:29
Wat is dan een creatieve naam?
Dzjaldeliza, Djazionieh, D’zjelderkelder... dat soort namen.
ldp schreef:
28-12-2017 17:06
Ja en nu heeft iedereen een Evi, Julia, Emma, Fleur, Linde, Lisa, Nina en een Nola in de klas.

Ook niet creatief. En als het wel creatief is kom je hier in het vreselijke namen topic.

Een naam is gewoon hoe je heet hè. Wie je bent dat ben jezelf. Wat je naam ook is.

Ik vind het zo'n gek uitgangspunt, dat een naam creatief moet zijn.
Haha ja Bingo! topscore met deze namen in de klas van zoon :hihi: Ik mis nog Nora, Quinty en Hanna. En in zoons klas zit ook een Jasmijn, daar heb ik eigenlijk hetzelfde jaren ‘80 gevoel bij als Saskia, Claudia en Anouk.
Labalade schreef:
28-12-2017 17:16
Dzjaldeliza, Djazionieh, D’zjelderkelder... dat soort namen.
Nee, een creatieve naam is voor mij een normale naam, maar niet één die in de namen top-20 staat. Er zit echt wel wat tussen Mark en K'yeon in.
Ik denk dat namen een fase hebben, in grootmoeders tijd was het heel normaal om Aagje, Bertha, Elizabeth, Gijsbert of Wilhelmina te heten, tegenwoordig noemt bijna niemand zijn kind zo hooguit als 2e naam, in mijn tijd was het zoals eerder genoemd Sandra, Monique, Jolanda, Patricia, en tegenwoordig vieren weer andere namen hoogtij. Toen ik mijn kinderen kreeg heb ik ook naar de betekenis van de namen gekeken, dat was voor ons erg belangerijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven