Onredelijk?
zaterdag 30 december 2017 om 21:53
Toen ik op alle dagen liep van oudste zat man nog op school, waar hij geen mobiel aan mocht hebben. Maar voor hem als zeer aanstaande vader maakten ze een uitzondering.
Achteraf gezien bleek die hele rompslomp niet eens nodig, want baby kondigde zich keurig 's nachts aan. Maar het was wel een fijn idee dat ik man altijd kon bellen.
Achteraf gezien bleek die hele rompslomp niet eens nodig, want baby kondigde zich keurig 's nachts aan. Maar het was wel een fijn idee dat ik man altijd kon bellen.
zaterdag 30 december 2017 om 21:58
Misschien moet je ophouden met tijden afspreken tijdens etentjes of avonden met vrienden. Dat doen wij nooit. We zien wel hoe laat het wordt en dat werkt heel relaxed kan ik je vertellen. Ben je thuis om kinderen mee in bed re leggen of zal ik opblijven is de max van wat wij aan tijden afspreken.
Je man hoort nu wel bereikbaar te zijn. Maar als ie 20 min later is kun je ook gewoon appen natuurlijk.. vraag hem eens wat hij ervan zou vinden als ie te laat komt voor de bevalling? Mijn eerste bevalling duurde 23 uur, de tweede 1,5.. dat mag je hem best vertellen.
Je man hoort nu wel bereikbaar te zijn. Maar als ie 20 min later is kun je ook gewoon appen natuurlijk.. vraag hem eens wat hij ervan zou vinden als ie te laat komt voor de bevalling? Mijn eerste bevalling duurde 23 uur, de tweede 1,5.. dat mag je hem best vertellen.
zaterdag 30 december 2017 om 21:58
Anais_ schreef: ↑30-12-2017 21:55Ja hij kan makkelijk de telefoon opnemen in de auto. Hij sluit hem altijd aan in de auto en kan dan via de auto handsfree bellen. Hij zit altijd heel vaak op zijn telefoon.
Maar hij is niet bij een andere vrouw ofzo. Ik vind het gewoon vervelend dat ik hem niet kan bereiken endat hij dat niet snapt. Ik bedoel in deze situatie.
Hij gaat niet bevallen, ik snap best dat hij dat niet snapt. Maar desalniettemin kan hij gewoon voor jou proberen bereikbaar te zijn. Gewoonn omdat jij dat belangrijk vindt.
zaterdag 30 december 2017 om 22:01
miems schreef: ↑30-12-2017 21:58Misschien moet je ophouden met tijden afspreken tijdens etentjes of avonden met vrienden. Dat doen wij nooit. We zien wel hoe laat het wordt en dat werkt heel relaxed kan ik je vertellen. Ben je thuis om kinderen mee in bed re leggen of zal ik opblijven is de max van wat wij aan tijden afspreken.
Dat inderdaad. Mijn eerste bevalling 34 uur, de tweede 3,5 uur. Wilde man ook niet meteen begrijpen.
zaterdag 30 december 2017 om 22:04
Maar wat maken die twintig minuten nou uit? Waarom spreek je een exact tijdstip af bij een etentje; zoiets loopt toch makkelijk uit en je weet van tevoren nooit hoe lang het duurt.
Ik zou wel graag willen dat mijn man bereikbaar zou zijn, maar van die twintig minuten zou ik dus echt geen punt maken.
zaterdag 30 december 2017 om 22:04
Ehm. Wat?!!Tornacense schreef: ↑30-12-2017 22:02Heeft ie uberhaupt wel zin om bij de bevalling te zijn?
Met zo'n houding ... weet ik niet eens of ik hem wel bij mijn bevalling zou willen.
Hij zou net zo lief op café mogen blijven of voor kind 1 mogen zorgen.
zaterdag 30 december 2017 om 22:05
Overdrijven is ook een vak he.Tornacense schreef: ↑30-12-2017 22:02Heeft ie uberhaupt wel zin om bij de bevalling te zijn?
Met zo'n houding ... weet ik niet eens of ik hem wel bij mijn bevalling zou willen.
zaterdag 30 december 2017 om 22:06
zaterdag 30 december 2017 om 22:09
Stress kan stevige gevolgen hebben voor de vlotheid van de bevalling.
"Ga ik hem wel op tijd kunnen bereiken", "gaat hij zijn telefoon wel opnemen", "gaat hij wel op tijd thuis zijn", "ik sta hier met kind 1 en ik moet NU naar 't ziekenhuis", ...
Als je nu al weet dat hij er niet gaat bij zijn, kan je je daarop instellen en een plan B voorzien.
En je een boel stress besparen.
zaterdag 30 december 2017 om 22:10
En hoe weet jij dat als je hem niet onnodig hebt geprobeerd te bellen? Dat ie appjes niet leest tijdens een etentje lijkt me niet meer dan normaal namelijk..
zaterdag 30 december 2017 om 22:12
Hou toch op. Wat een onzin.Tornacense schreef: ↑30-12-2017 22:09Stress kan stevige gevolgen hebben voor de vlotheid van de bevalling.
"Ga ik hem wel op tijd kunnen bereiken", "gaat hij zijn telefoon wel opnemen", "gaat hij wel op tijd thuis zijn", "ik sta hier met kind 1 en ik moet NU naar 't ziekenhuis", ...
Als je nu al weet dat hij er niet gaat bij zijn, kan je je daarop instellen en een plan B voorzien.
zaterdag 30 december 2017 om 22:18
Tornacense schreef: ↑30-12-2017 22:09Stress kan stevige gevolgen hebben voor de vlotheid van de bevalling.
Andersom kan ook. Mijn vliezen waren gebroken om 7.00 uur, man was aan het werk, zat voor belangrijke deadline. Dus zolang ik het nog zelf kon redden werkte hij door. Om 20.00 uur vond de verloskundige dat ik man toch naar huis moest bellen want toen had ik nog nauwelijks weeën. Zodra man thuis was zette het wel door. Volgens de verloskundige deed ik dat onbewust en beetje zelf.
zaterdag 30 december 2017 om 23:09
20 minuten later thuis zie ik het probleem niet van.
Ik verbaas me over het ‘hij moet, je denkt toch niet dat hij mag, ik heb hem gezegd dat’. Ik neem aan dat diegene met een volwassen man een kind krijgen en niet met een 13 jarige.
zondag 31 december 2017 om 11:38
Dat snap ik wel ja.. Dan is de beste optie toch het op een rustig moment bespreken.. en dan zonder verwijten, maar gewoon zeggen dat je onrustig wordt als hij voor jouw gevoel zo onbereikbaar is.Anais_ schreef: ↑30-12-2017 21:55Ja hij kan makkelijk de telefoon opnemen in de auto. Hij sluit hem altijd aan in de auto en kan dan via de auto handsfree bellen. Hij zit altijd heel vaak op zijn telefoon.
Maar hij is niet bij een andere vrouw ofzo. Ik vind het gewoon vervelend dat ik hem niet kan bereiken en dat hij dat niet snapt. Ik bedoel in deze situatie.