Iphone 7 garantie?!

30-12-2017 23:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ey boys thanks voor jullie antwoorden man sommige beetje negatief en zo weet je maar ben gewoo gegaan beetje verhaal geluld en gast pakt meteen nieuwe iPhone voor me haha typ dit nu met Mn nieuwe telefoon helemaal kosteloos zonder probleem gekregen. Maar ja alsnog thanks mensen 😃😃😃😃
anoniem_361520 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 03:35
Reden: Omdat het is opgelost
86.03% gewijzigd
Ik neem aan dat ze eerst contact opnemen met je, mochten ze van mening zijn dat de schade door jou zelf is veroorzaakt. Dan kun je altijd nog beslissen of je hem wilt repareren of niet. Ze gaan echt geen reparatie uitvoeren die niet onder de garantie valt als ze niet zeker weten of jij daarvoor gaat betalen.
Ik kan je niet adviseren, geen ervaring mee. Maar besef wel dat als er fraude kan worden aangetoond, je misschien een veel groter probleem hebt. Just sayin'.
Ze doen sowieso altijd moeilijk over garantie ook als het wel iets is wat onder de garantie hoort te vallen.

Als jij hem laat vallen is dat sowieso niet iets wat met garantie te maken heeft. Dus ik zou maar uitgaan dat ze het niet kosteloos gaan repareren.
Dus je laat ‘m vallen, liegt erover en wil dat Apple ‘m kosteloos voor je fixt? Val-schade aan de binnenkant kunnen ze zien. Is echt wat anders dan een fabrieksfoutje.

Maar dan betaal je die 400 eigen-schuld-reparatie-kosten toch niet? Heb je alleen ook geen werkende telefoon meer...
Dus eigenlijk vraag je hier even na hoe groot de kans is dat het opvalt dat je een bedrijf probeert op te lichten?

Das zeg maar best bijzonder
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ja, dat is zichtbaar dat de oorzaak door schade van buitenaf komt.
Bij de aankoop heb je een heel verhaal gehad over het extra verzekeren van de telefoon.
Kennelijk heb je bewust gekozen voor dat niet te doen.....
tja dan word het nu dokken
Ja Apple is daar heel streng in je gaat door de mand vallen .
Check anders even jouw inboedelverzekering. De behulpzame meneer in de winkel attendeerde mij hierop (mijn telefoon had wel zichtbare schade veroorzaakt door de gebruiker, haha). Op 50,- na kreeg ik alles vergoed.
In amsterdam heb je mac repair zitten. Deze geven realistisch prijzen van reparaties van alles van Apple. Misschien kan je contact met ze opnemen of het bij hen goedkoper kan. Zo hebben ze mijn macbook met enorm veel vochtschade (was in de gracht gevallen) voor 160 euro gefixt.

Hoef je ook niet te liegen enzo, zou wel zo charmant zijn.
Je hebt dus je 5 maanden oude iphone 7 op de grond laten vallen, nu gaat deze alleen nog maar aan en blijft het scherm op zwart (er is dus schade). Nu wil jij frauderen/oplichting plegen door gebruik te maken van de garantie waarbij je hoopt dat er aangetoond wordt dat de schade niet door jou is veroorzaakt maar door bijvoorbeeld een fabrieksfout.... En daar vraag je hier advies over :facepalm: .

Wat het rubberen hoesje en het extra glazen scherm ter bescherming er verder mee te maken hebben is me niet helemaal duidelijk. Ik geloof dat je ermee bedoelt dat je daardoor aan de buitenkant van de foon niet kunt zien dat je hem hebt laten vallen.

Nu heb ik met apple gebeld hierover maar natuurlijk niet gezegd dat de schade door mij is aangebracht gezien er op de telefoon geen schade te zien is (niet eens een krasje!) alleen vraag ik me af of er van binnen schade aan de telefoon zal zijn gezien ie niet voor niks niet meer aangaat.
Ter voorbereiding van de oplichting bedoel je?

Mijn vraag hierbij dus is of iemand hier ervaring mee heeft en of apple hier streng op controleert en ook moeilijk om doet (dit zei de man aan de telefoon wel maar bekenden die ook een bijna soortgelijk probleem hadden zeiden juist dat ze hier amper op controleren) Weet iemand dus of er schade vanbinnen zal kunnen worden aangetroffen en of ze hier zo streng op zijn dat uiteindelijk de garantie vervalt?

Ter inschatting van hoe groot de slagingskans van je oplichtingspoging is?

ik wil niet straks 400 moeten betalen om een klein tikje die het toestel gemaakt heeft door een klein ongelukje.

Je bedoelt dat je niet zelf wil opdraaien voor de schade die je zelf veroorzaakt hebt (en waar je je bewust niet tegen verzekerd hebt) en vindt dat de fabrikant daar de ideale zondebok voor is?

Ik doe alvast niet mee om je te helpen bij oplichting. Doe maar gewoon wijs en fatsoenlijk en los het zelf netjes op ipv een andere partij met jouw schade op te zadelen.
Gaat je helaas niet lukken via de garantie. Je iPhone heeft namelijk een bewegingscensor. Deze wordt uitgelezen bij de reparatie en zal aangeven dat hij gevallen is.
Dan is het gelijk geen garantiegeval of fabrieksschade meer.
E ondanks jullie ‘gaat niet lukken man’ reacties toch nieuwe gekregen... alsnog thanks maakt het alleen maar mooier 🤣🤣🤣

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven