Alternatief voor notepad++

01-01-2018 09:14 15 berichten
In een cursus websites bouwen die ik doe wordt gebruik gemaakt van notepad++, als lokale editor. Echter, notepad werkt niet op de Mac. Wat is een goed alternatief? Iets wat zoveel mogelijk op notepad lijkt, zodat ik niet elke keer moet gaan uitzoeken hoe ik iets moet doen als het uitgelegd wordt op instructievideo.

Hier heb ik een lijst gevonden, maar ik ben maar een beginner en kan geen goede keuze maken, daarvoor weet ik er te weinig vanaf. Ik wil graag een gratis versie.

http://www.mactip.net/best-alternatives ... -mac-os-x/

Wie heeft hier verstand van en wil me adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Zowel Atom als Brackets zijn aanraders. Gewoon even uitproberen.
Ik heb hier even gevraagd: Atom free. Het is een fijne editor. Zoiets is wel persoonlijk dus gebruik hem een paar dagen om te zien of hij bevalt.
Bedankt voor de feedback, ik krijg ook advies elders voor Brackets. Die zal ik eerst even proberen, daarna eventueel Atom Free.
sublime text vind ik ook wel een aardige editor, is volgens mij ook minder buggy dan atom.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Kijk eens naar Netbeans, kan je nog een debugger aan vast plakken ook.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
01-01-2018 11:03
Kijk eens naar Netbeans, kan je nog een debugger aan vast plakken ook.
Voor een cursus 'Hoe bouw ik een website?' zou ik het in beginsel niet al te ingewikkeld maken...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Ik ben erg te spreken over BBEdit. Is alleen niet gratis.
Sublime Text. Ik gebruik die al jaren :)
Dank voor de tips, ik heb Brackets geinstalleerd.

Helaas kom ik alweer geen steek verder, bij elke stap die de instructeur uitlegt loop ik vast. Zijn uitleg gaat over Windows, ik gebruik Mac, lekker handig. Xampp installeren lukte niet, na veel zoeken op internet te oplossing gevonden.

En nu weer met wordpress installeren, dan moet ik in Xampp (mySql) een database gaan maken, maar mijn control panel (versie 7.2.0) ziet er totaal anders uit dan zijn control panel (oudere versie) en ik kan geen admin optie vinden in mijn control panel.

Bah, wat frustrerend zeg, als je bij elke stap die instructeur moet mailen omdat het niet lukt. Schiet niet op. Ben al dagen bezig en heb net wordpress geinstalleerd. Nu kan ik alweer niet verder.

Sorry, moest even spuien.
Dat is het grote voordeel van dat peperdure Apple, niets is compatible en bij de foons is er zelfs functionaliteit afwezig omdat bepaalde functies niet worden vrij gegeven.

Geniet er van.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
01-01-2018 13:02
Dat is het grote voordeel van dat peperdure Apple, niets is compatible en bij de foons is er zelfs functionaliteit afwezig omdat bepaalde functies niet worden vrij gegeven.

Geniet er van.
Dank je voor deze helpende reactie. Fijn.
Bitje93 schreef:
01-01-2018 13:02

Geniet er van.
Onzin. Ik werk al jaren met Apple en heb nooit dergelijke problemen.

TO, kun je niet een tutorial vinden voor Mac? Het leert een stuk makkelijker als de lessen overeenkomen met wat je ziet.
RikM schreef:
01-01-2018 13:08
Onzin. Ik werk al jaren met Apple en heb nooit dergelijke problemen.

TO, kun je niet een tutorial vinden voor Mac? Het leert een stuk makkelijker als de lessen overeenkomen met wat je ziet.
Ja, ik denk dat ik daarnaar op zoek ga. De organisatie waar ik deze cursus heb gekocht heeft er nog een. Misschien is die wel geschikt. Anders maar even verder zoeken.
Er zijn ook genoeg gratis tutorials te vinden op internet. Even googlen en eentje uitzoeken die je wat lijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven