Appartenmentencomplex

04-01-2018 20:11 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds 3 jaar in een appartementencomplex, eerst allemaal pakhuizen, en sinds 2004 zitten hier 10 appartementen in. Boven mij woont een forse dame waarvan je elke stap hoort die ze zet, dit is in andere appartementen ook zo, maar omdat ze dik is extra vervelend en hoorbaar
Sinds 2 jaar is er onder mij een fietsenzaak gekomen, waar je ook van kan meegenieten. Aan het plafond heeft hij van die kettingen waar een fiets in hangt die in reparatie zijn en als hij er mee bezig is hoor ik heel de tijd het gebonk en trilt zelfs mijn vloer ervan. Als hij aan het timmeren of boren is hoor je dit ook. Kortom; best wel gehorig.

Een paar weken geleden naar de woningbouw gebeld en gevraagd of ze er iets aan kunnen doen en het antwoord was nee, omdat het oude huizen zijn en je gewoon veel hoort.
Natuurlijk wist ik in het begin ook dat het oud en gehorig was, maar dit had ik niet kunnen weten. Daarbij zat toen ik er kwam een feestwinkel.

Nu mijn vraag, moet ik accepteren dat het zo is of mag ik meer verwachten van de woningbouw?
Koop of huur? Huur denk ik?

Vrees toch dat het leefgeluiden zijn over dag. Heb je geen werk of iets te doen?
Of is het ook in de nacht lawaaiig?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
04-01-2018 20:12
Koop of huur? Huur denk ik?

Vrees toch dat het leefgeluiden zijn over dag. Heb je geen werk of iets te doen?
Of is het ook in de nacht lawaaiig?
Huur en ik werk 20 uur per week.
En ja, soms wil ik ook wel eens vakantie..
Volgens mij moet de verhuurder ervoor zorgen dat het redelijk geisoleerd is. En wat staat er in de huurcontracten over harde vloeren (ivm je bovenbuurvrouw)?
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de huurprijs.
Tsja, ga meer werken. Dan heb je er geen last van en kun je op termijn ook gewoon een echt huis betalen.
Het zijn vooral mensen die te weinig te doen hebben, die zich gaan ergeren aan dit soort hele gewone geluiden.
In Nederland hoort bijna iedereen haar buren. Toch heeft bijna niemand hier last van.
jo12345 schreef:
04-01-2018 20:31
Tsja, ga meer werken. Dan heb je er geen last van en kun je op termijn ook gewoon een echt huis betalen.
Het zijn vooral mensen die te weinig te doen hebben, die zich gaan ergeren aan dit soort hele gewone geluiden.
In Nederland hoort bijna iedereen haar buren. Toch heeft bijna niemand hier last van.
Ja, vast. Daarom heeft 1 op de 4 Nederlanders ruzie met de buren.
Hoezo hoor je een dik iemand meer? Dat heeft er echt geen zak mee te maken hoor. De kat hier stampt het hardst de trap af en mijn dochter van 11 heeft de zwaarste tred hier in huis.

Dat terzijde zou ik nog wel een keer met de woningbouw praten over die fietsenwinkel. En even checken met je buren of zij ook last hebben van die fietsenwinkel. Dan kan je eventueel gezamenlijk optrekken.

En hoor je je bovenbuuf ook als ze op sokken loopt? Anders ook even met haar bespreken dat het zo gehorig is en of ze haar schoenen wat vaker zou willen uitdoen.
Ingevd93 schreef:
04-01-2018 20:11
Boven mij woont een forse dame waarvan je elke stap hoort die ze zet, dit is in andere appartementen ook zo, maar omdat ze dik is extra vervelend en hoorbaar
:nope:

Ik zou een aangetekende brief sturen aan de woningbouw, waarin je eist dat de buurvrouw minstens een kilo per week afvalt.
jo12345 schreef:
04-01-2018 20:31
Tja, er zijn ook mensen die nou eenmaal niet méér kunnen werken.
Maar dat is een ander verhaal.
Ingevd93 schreef:
04-01-2018 20:51
Vervelend hè, dat oordelen? Maar dat doe jij over je buurvrouw ook.
RikM schreef:
04-01-2018 20:38
Ja, vast. Daarom heeft 1 op de 4 Nederlanders ruzie met de buren.

Ik ken van mijn vrienden/familie/vage kennissen/collega’s welgeteld 1 iemand die ruzie heeft met zijn buren.
Ben benieuwd of ik nu zo’n uitzondering ben of dat 1 op 4 flink overdreven is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dannas schreef:
04-01-2018 20:46
Hoezo hoor je een dik iemand meer? Dat heeft er echt geen zak mee te maken hoor. De kat hier stampt het hardst de trap af en mijn dochter van 11 heeft de zwaarste tred hier in huis.

Dit inderdaad. Ligt puur aan de manier van lopen. Woonde ooit onder een superslanke dame, die gewoon heel hard haar voet neerzette bij het lopen.
Winter is coming...
Ik lees in een ander topic dat je je ook stoort/irriteert ‘aan geluiden van het eten van een appel,dergelijken, tikken op een toetsenbord,eten van bv wortels. noem maar op.’

Het zou dan ook ook zo maar kunnen zijn dat het normale leefgeluiden zijn, maar jij het veel groter maakt.
himalaya wijzigde dit bericht op 04-01-2018 21:13
1.06% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ingevd93 schreef:
04-01-2018 20:51
Tja, als je je niets beters kunt veroorloven, heb je er maar mee te dealen.
Winter is coming...
Klote vuurwerk, irritante appeletende collega's, een dikke buurvrouw die stampt....... je hebt het er maar zwaar mee. :-?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Misschien troost voor je: Ik hoor ook elke stap die mijn onderbuurman zet.
Dacht ik eindelijk van de loopgeluiden af te zijn door geen bovenburen meer te nemen , heb ik last van de loopgeluiden van de onderbuurman.Isolatie is hier klote.
Hebben jij en de bovenbuurvrouw een goede ondervloer? Dat kan al heel wat leefgeluiden dempen. Daarnaast zou je onderling kunnen afspreken om in huis vooral op sokken/sloffen te lopen, want schoenen maakt sowieso meer lawaai (was ooit in mijn studentenappartementje zelfs soort van een regel).

Die fietsenmaker vind ik een lastige, kan me voorstellen dat je daar veel last van hebt. Ben je sowieso gevoelig voor geluiden? Ik zelf namelijk wel... je zou dan eventueel woonruimte kunnen zoeken die minder gehorig is, mits financieel haalbaar natuurlijk (ik ben van een appartementje naar een mini-twee-onder-1-kapje verhuisd, scheelde onwijs qua herrie).
Alixane schreef:
04-01-2018 21:13
Klote vuurwerk, irritante appeletende collega's, een dikke buurvrouw die stampt....... je hebt het er maar zwaar mee. :-?

Oh, is dat allemaal van dezelfde TO? Kun je dan niet beter naar je eigen instelling/mindset gaan kijken TO?
S-Groot schreef:
05-01-2018 22:13
Oh, is dat allemaal van dezelfde TO? Kun je dan niet beter naar je eigen instelling/mindset gaan kijken TO?

Ik ben nou eenmaal gevoelig voor geluid, valt weinig aan te doen.
Zalmsnipper schreef:
04-01-2018 20:48
:nope:

Ik zou een aangetekende brief sturen aan de woningbouw, waarin je eist dat de buurvrouw minstens een kilo per week afvalt.
:rofl:

To, het ligt niet aan het gewicht.
Mijn buurvrouw is slank maar haar hoor je ook ontzettend goed lopen.
De ene maakt gewoon wat meer geluid met lopen dan de ander.
Noem het altijd maar "platvoeten"

Je hebt dus een probleem met leefgeluiden en eetgeluiden.
Waarom doe je daar niks aan?

Je kan moeilijk verwachten dat iemand anders op zijn teentjes gaat lopen omdat jij niet tegen hardere geluiden kan.
Ingevd93 schreef:
11-01-2018 07:12
Ik ben nou eenmaal gevoelig voor geluid, valt weinig aan te doen.
Nou, je hebt je conclusie, vanwaar dit topic dan?

Ga meer werken en koop dan een hut op de hei. Succes!
permis schreef:
12-01-2018 15:21
Nou, je hebt je conclusie, vanwaar dit topic dan?

Ga meer werken en koop dan een hut op de hei. Succes!
Ja maar dan hoor de wind ruizen door het heidegras @(
Ik denk dat wanneer je zo gevoelig bent voor geluid je nooit in een appartementencomplex had moeten gaan wonen. Zeker niet in zo'n oud gebouw. Dit had je toch van te voren kunnen weten.
Blondie456 schreef:
12-01-2018 15:28
Ik denk dat wanneer je zo gevoelig bent voor geluid je nooit in een appartementencomplex had moeten gaan wonen. Zeker niet in zo'n oud gebouw. Dit had je toch van te voren kunnen weten.
Tja
Helaas heb je weinig keus.
Als je weinig geld hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven