Plotseling heimwee
vrijdag 5 januari 2018 om 08:04
Topic is niet meer relevant. Vannacht bleek dat zoontje een oorontsteking heeft. Overdag merk je daar nooit iets van bij ons zoontje, maar zodra hij gaat slapen krijgt hij dan erge last. Logisch dat hij dan gewoon lekker bij ons wilde zijn en in zijn eigen bedje wilde slapen.
Hij gaf zelf gisteravond al aan dat ie volgende keer graag weer wil gaan logeren, dus ik ga er dan maar vanuit dat het echt aan die oorontsteking lag, en over een paar maandjes proberen we het gewoon opnieuw.
Hij gaf zelf gisteravond al aan dat ie volgende keer graag weer wil gaan logeren, dus ik ga er dan maar vanuit dat het echt aan die oorontsteking lag, en over een paar maandjes proberen we het gewoon opnieuw.
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 07:56
77.03% gewijzigd
vrijdag 5 januari 2018 om 08:26
Da's dus het rare: van tevoren kijkt hij er best wel naar uit! En hij heeft al heel vaak bij oma en opa gelogeerd in het verleden, dus het is zo raar dat het nu opeens niet goed gaat.
Enige wat ik me kan bedenken is dat ie een paar maanden geleden een keer bij een vriendinnetje heeft gelogeerd en dat ie toen 's nachts niet kon slapen omdat dat vriendinnetje snurkte. Hij is toen 's nachts opgehaald. Misschien had ie daarvóór niet door dat dit een optie was en nu opeens wel...
Enige wat ik me kan bedenken is dat ie een paar maanden geleden een keer bij een vriendinnetje heeft gelogeerd en dat ie toen 's nachts niet kon slapen omdat dat vriendinnetje snurkte. Hij is toen 's nachts opgehaald. Misschien had ie daarvóór niet door dat dit een optie was en nu opeens wel...
vrijdag 5 januari 2018 om 08:29
Was het niet handiger geweest 'm in de logeerkamer te leggen ipv bij iemand op de kamer?Bumba1985 schreef: ↑05-01-2018 08:26
vrijdag 5 januari 2018 om 08:32
Niet iedereen heeft een logeerkamerredbulletje schreef: ↑05-01-2018 08:29Was het niet handiger geweest 'm in de logeerkamer te leggen ipv bij iemand op de kamer?
vrijdag 5 januari 2018 om 08:33
Dat kan. Maar dan nog zou ik niets forceren als het alleen maar gaat om dagjes weg voor jullie. Ik zou hem dan gewoon 's ochtends brengen en weer ophalen.
Ik had vroeger ook altijd heimwee en dat is zo'n rotgevoel. Ik had van tevoren ook altijd zin om te gaan logeren. Tot het moment dat het donker werd, drama! Het ging over. In de 2e klas van de mavo
Ik had vroeger ook altijd heimwee en dat is zo'n rotgevoel. Ik had van tevoren ook altijd zin om te gaan logeren. Tot het moment dat het donker werd, drama! Het ging over. In de 2e klas van de mavo
vrijdag 5 januari 2018 om 08:37
Bij mij is het nog steeds niet helemaal over, moet op vakantie altijd een dag of 2 wennen. Ben ook een beetje melancholisch ingesteld, dan ga ik bedenken hoe ontzettend fijn het thuis eigenlijk is.fryskefaam schreef: ↑05-01-2018 08:33Dat kan. Maar dan nog zou ik niets forceren als het alleen maar gaat om dagjes weg voor jullie. Ik zou hem dan gewoon 's ochtends brengen en weer ophalen.
vrijdag 5 januari 2018 om 08:38
Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden en hem even niet laten logeren. Grote kans dat het op een gegeven moment wel weer goed gaat.
Wat zegt hij er zelf over?
Logeren is natuurlijk geen must en voornamelijk voor de leuk. 4 Jaar is gewoon nog erg jong, grote kans dat hij over een tijdje weer met plezier gaat logeren.
Wat zegt hij er zelf over?
Logeren is natuurlijk geen must en voornamelijk voor de leuk. 4 Jaar is gewoon nog erg jong, grote kans dat hij over een tijdje weer met plezier gaat logeren.
vrijdag 5 januari 2018 om 08:43
Niets verandert rond die tijd? Ik had als kind altijd heel erg heimwee en dat werd schijnbaar erger nadat ik een broertje kreeg. Ik heb uren gehuild dat ik naar huis wilde, eenmaal thuis wilde ik even mijn broertje zien en ben vrolijk gaan slapen. Mijn ouders hebben het er ruim veertig jaar later nog over.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 5 januari 2018 om 08:47
MwTheelepel schreef: ↑05-01-2018 08:43Niets verandert rond die tijd? Ik had als kind altijd heel erg heimwee en dat werd schijnbaar erger nadat ik een broertje kreeg. Ik heb uren gehuild dat ik naar huis wilde, eenmaal thuis wilde ik even mijn broertje zien en ben vrolijk gaan slapen. Mijn ouders hebben het er ruim veertig jaar later nog over.![]()
Niet dat ik weet. Geen grote veranderingen gehad in elk geval. Hij is wel recent op school gestart, maar de eerste keer dat ie opeens naar huis wilde was al daarvoor...
vrijdag 5 januari 2018 om 08:52
Wat hij er zelf over zei: het bed kraakte, daardoor kon hij niet slapen... Maar dat hebben mijn schoonouders dus opgelost; opa ging in het logeerbed en zoontje heeft met oma in bed geslapen en is toen dus ook gewoon in slaap gevallen. Wel één keer 's nachts wakker geworden en toen zei hij 'oma je weet toch wel dat ik hier morgen niet blijf he?'
Daarnaast was ie vannacht ook opeens weer verkouden geworden. Wie weet dat die verkoudheid ook meespeelt. Ik weet het niet. ik weet alleen dat ik dat dagje sauna vrij hard nodig had, maargoed, dat hoort bij het ouderschap.
Daarnaast was ie vannacht ook opeens weer verkouden geworden. Wie weet dat die verkoudheid ook meespeelt. Ik weet het niet. ik weet alleen dat ik dat dagje sauna vrij hard nodig had, maargoed, dat hoort bij het ouderschap.
vrijdag 5 januari 2018 om 09:05
vrijdag 5 januari 2018 om 09:10
Dit. Laat je kind lekker in zijn eigen bed slapen. Het gaat echt wel over hoor, is bij mij ook gebeurd. Ik ben nu 48 en ik kan overal slapen.SallySpectra schreef: ↑05-01-2018 09:05Ach kom op TO, een dagje sauna kan toch ook als je hem ‘s avonds weer ophaalt?
Desnoods vraag je of je ouders bij jou thuis oppassen, dan kunnen jullie gewoon uit eten/naar de film/watdanook en kan zoon in zijn eigen bed. Hij is nog maar vier hè? Het is niet alsof je nooit meer weg zou kunnen.
vrijdag 5 januari 2018 om 09:41
Kinderen gaan nou eenmaal door fases. Zo zijn/waren die van mij bij vlagen ‘s avonds bang in bed of wilden ze opeens alleen nog maar bij ons thuis spelen in plaats van bij vriendinnetjes. Ook wilde mijn jongste dochter opeens niet meer logeren en na een tijd opeens weer wel. Kinderen zijn veranderlijk en ze weten zelf de reden meestal niet eens waarom ze iets opeens niet meer willen.
Het is allemaal helemaal goed gekomen bij die van mij en idem bij mijn stiefkinderen. Gewoon niets forceren en over een tijdje gaat hij vast wel weer gewoon logeren.
Het is allemaal helemaal goed gekomen bij die van mij en idem bij mijn stiefkinderen. Gewoon niets forceren en over een tijdje gaat hij vast wel weer gewoon logeren.
vrijdag 5 januari 2018 om 09:43
En dit. Mijn jongste dochter wilde laatst ook opeens niet bij opa en oma logeren. Ze zijn toen gewoon bij ons komen oppassen tot ik iets na tienen thuiskwam. Met zoiets is het niet echt nodig.SallySpectra schreef: ↑05-01-2018 09:05Ach kom op TO, een dagje sauna kan toch ook als je hem ‘s avonds weer ophaalt?
Desnoods vraag je of je ouders bij jou thuis oppassen, dan kunnen jullie gewoon uit eten/naar de film/watdanook en kan zoon in zijn eigen bed. Hij is nog maar vier hè? Het is niet alsof je nooit meer weg zou kunnen.
vrijdag 5 januari 2018 om 22:37
Voor een dag sauna hoeft je kind toch niet te logeren ? Ooit van een oppas gehoord? Onze dochter ging tot 5 jaar oud nooit logeren. Ze wilde thuis slapen. No problem. Daar valt heel goed mee te leven hoor. Ik heb oppasmeiden, altijd al gehad. Het buurmeisje of een student via oppast in.nl Mijn dochter is gek op ze. Dochter slaapt altijd in haar vertrouwde bed en wij hebben zat gelegenheid om samen dingen te doen. Waarom maak je het zo ingewikkeld door je zo afhankelijk van logeerpartijtjes en opa en oma te maken?
zaterdag 6 januari 2018 om 08:06
Even een update: gister toen we zoontje gingen ophalen bleek al snel wat het probleem was: hij heeft een oorontsteking. Overdag merk je daar bij hem nooit iets van, maar zodra hij gaat liggen komt er druk op zijn oortjes en doet het pijn. Thuis wilde hij in eerste instantie ook niet slapen, maar na een zetpil heeft ie de hele nacht goed doorgeslapen.
Dit topic mag wat mij betreft dus worden gesloten.
Dit topic mag wat mij betreft dus worden gesloten.