Dode duif

07-01-2018 13:55 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Er ligt een dode duif bij mij voor op de oprit, in een hoekje onder een klein afdakje. Geen idee hoe lang deze er al ligt, viel me gister opeens op toen ik thuiskwam van boodschappen doen. Nu zit ik sinds die tijd te twijfelen wat te doen. Het liefst wil ik hem weggooien in de vuilniscontainer , maar ben echt een schijtluis haha. Vind het echt vies , en wie weet zitten er wel beestjes onder oid? Vriend is helaas weekje weg voor zijn werk dus hij kan helaas het klusje niet doen ;)

Nu mijn vraag; wat gebeurt er als ik hem (te lang) laat liggen? Gaat het dan rotten oid of gebeurt er niet zoveel ranzigs? Moet ik mij ‘vermannen’ of kan ik hem gewoon laten liggen? (Hoop heel stiekem op het laatste haha).

Alvast bedankt, groetjes!
ch86 schreef:
07-01-2018 19:12
Het was idd anders te gruwelijk allemaal.

Doet me goed dat je hetzelfde had gedaan Francieneke :high5:

En het is inmiddels helemaal goedgekomen met de ballen, dank voor de tips. Als ik jullie toch niet had :-D

Het geeft me wel een goed gevoel dat er meer mensen zijn die zo enorm griezelen dat ze min of meer verlamd raken of gek worden zoals ik.
Mijn vader was dierenarts, die liet soms ook allerlei ingewanden of stukken dier in de behandelruimte liggen als de dag erop zat.
francieneke schreef:
07-01-2018 19:20
Dat deed ik van de zomer ook. De kat van zijn buren had in de tuin van een vriend van me een kadaver gedeponeerd. Enfin, er waren vooral ingewanden te zien. Ik heb gekrijst, je wilt het niet weten. Daarna ben ik rillend en gillend het huis ingerend.
Mijn vriend pakte het kadaver op (MET BLOTE HANDEN!!!) en gooide het in de kliko.

Ik ben totaal ontredderd naar huis gegaan... :nut:
ahh bah dat zou ik ook echt vies vinden. en zou zoiets ook echt NOOIT met mijn handen oppakken haha. IK stond vandaag met handschoenen,stoffer&blik en een vuilniszak in de aanslag haha.
francieneke schreef:
07-01-2018 19:23
Het geeft me wel een goed gevoel dat er meer mensen zijn die zo enorm griezelen dat ze min of meer verlamd raken of gek worden zoals ik.
Mijn vader was dierenarts, die liet soms ook allerlei ingewanden of stukken dier in de behandelruimte liggen als de dag erop zat.
Met een duif is griezelen maar met een marmot niet?
francieneke schreef:
07-01-2018 19:23

Haha ja doet mij ook wel goed ;)

En zou echt griezelen als mijn vader dat had laten zien vroeger haha. Arme jij :hug:
Ik pak het ook zo op met blote handen hoor, gewoon aan een pootje en als ik handschoenen aan heb, dan liever met. Stel je niet zo aan. Als je hier al hysterisch van wordt....
Voor een volgende keer is misschien dit iets voor jullie?

Afbeelding
Corona67 schreef:
07-01-2018 19:26
Met een duif is griezelen maar met een marmot niet?

De hamstertjes waren nog helemaal gaaf. Echt prettig vond ik het niet. Maar ik was dan zo verdrietig dat ik ze bleef aaien.

Dat een dier dood is maakt het voor mij niet griezelig, wel wanneer je ingewanden ziet en zo.
Dierenarts en arts zijn beroepen die niet geschikt voor me zijn.
Helaas...
RikM schreef:
07-01-2018 19:28

Afbeelding
Dan zie ik dat beest nog altijd.

Voor zulke problemen heb ik toch écht mijn man.
Als hij er niet is, blijft die duif toch gewoon liggen waar ze ligt.
Yakatani schreef:
Ik pak het ook zo op met blote handen hoor, gewoon aan een pootje en als ik handschoenen aan heb, dan liever met. Stel je niet zo aan. Als je hier al hysterisch van wordt....
Je weet dat duiven echt hele vieze beesten zijn hè? Het is meer dat ik niet weet wat ze allemaal met zich meedragen.

Maarja misschien overdrijf ik idd wel ;)
ch86 schreef:
07-01-2018 19:31
Je weet dat duiven echt hele vieze beesten zijn hè? Het is meer dat ik niet weet wat ze allemaal met zich meedragen.

Weet je hoe vies de greep van een winkelwagentje is...
[quote=RikM post_id=27993985 time=1515349732 user_id=307731]

RikM schreef:

Afbeelding

Nou....mensen zoals ik griezelen al als ze er alleen maar naar kijken.
Ik word dan echt heel raar.
Dus ik vrees dat er niets bestaat wat functioneel is in dit geval...
Corona67 schreef:
Weet je hoe vies de greep van een winkelwagentje is...

Haha ja I know, en knopjes van de pinautomaat, cash geld...

Maar denk dat ik er in combinatie met zo'n soort dier wat allergischer voor ben :mrgreen:
ch86 schreef:

Bij mij is het puur hoe het eruit ziet, en bij zo'n dode duif weet je niet hoe het eruit ziet als je 'm optilt.

Voor deurklinken, wc-brillen enz. ben ik totaal niet huiverig.
francieneke schreef:
07-01-2018 19:36
Bij mij is het puur hoe het eruit ziet, en bij zo'n dode duif weet je niet hoe het eruit ziet als je 'm optilt.

Voor deurklinken, wc-brillen enz. ben ik totaal niet huiverig.
Ja denk dat het bij mij ook vooral is. Vreesde er idd vanmiddag voor wat ik zou aantreffen als ik het beest zou optillen :mrgreen:
ch86 schreef:
07-01-2018 19:39
Ja denk dat het bij mij ook vooral is. Vreesde er idd vanmiddag voor wat ik zou aantreffen als ik het beest zou optillen :mrgreen:
Psies! En zo'n beeld laat je nooit meer los! O_O
Is deze al voorbij gekomen ?

https://www.youtube.com/watch?v=ZnoFCtvu0Pc

:high5:
Beter.Laat schreef:
07-01-2018 19:43

Wel de verwijzing naar :)
Hortense schreef:
07-01-2018 16:09
Wanneer ik een dode vogel of muis in mijn tuin of op mijn straatjes aantref pak ik het diertje op met een schep en begraaf hem in de tuin. In november nog een prachtig roodborstje met van die tere veertjes. Maar ik zal wel een mal mens zijn.
Geen mal mens, lief juist!
Beter.Laat schreef:
07-01-2018 19:43

Kunnen we veilig kijken?
francieneke schreef:
07-01-2018 19:50
Kunnen we veilig kijken?
Ik zou eerst een blinddoek omdoen
Corona67 schreef:
07-01-2018 19:50
Ik zou eerst een blinddoek omdoen

Thanxx @(
Yakatani schreef:

Het is gezonder om ervan te griezelen ( instinctmatig ) en het niet met je blote handen te willen oppakken omdat je van dode dieren ( vóóral dode vleermuizen ) nare ziektes kunt oplopen.
Hortense schreef: ↑07-01-2018 16:09
Wanneer ik een dode vogel of muis in mijn tuin of op mijn straatjes aantref pak ik het diertje op met een schep en begraaf hem in de tuin. In november nog een prachtig roodborstje met van die tere veertjes. Maar ik zal wel een mal mens zijn.
Aw ja dat doet mijn zoontje ook. Ik heb een heel slakkenkerhof in de tuin.. :heart:
anoniem_323693 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 22:10
1.20% gewijzigd
Bobby-Pin schreef:
07-01-2018 19:59
Het is gezonder om ervan te griezelen ( instinctmatig ) en het niet met je blote handen te willen oppakken omdat je van dode dieren ( vóóral dode vleermuizen ) nare ziektes kunt oplopen.
Als je daarna je ongewassen vingers in je mond stopt, inderdaad.

(ik neem liever een stuk keukenrol om het dier op te pakken en was daarna mijn handen, maar dat terzijde)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven