Kind eigen sleutel
dinsdag 9 januari 2018 om 15:47
Ik zou soms mijn oudste graag een eigen voordeursleutel willen geven. Ze wordt steeds zelfstandiger en loopt af en toe zelf voor een boodschapje, naar een vriendinnetje in de buurt of wil zelf naar huis lopen uit school. In die gevallen is het wel handig als ze een eigen sleutel heeft zodat ze zichzelf binnen kan laten. Maar om haar nou al de volledige verantwoordelijkheid te geven om de sleutel te bewaren leek me zo vroeg.
Ze is nu 9, wordt over een tijdje 10. Wanneer zijn jullie ermee begonnen? En waar laten kinderen dan een sleutel? Want mijn grootste angst is dat ie kwijtraakt en dat wij dan het slot moeten vervangen (plus alle kopiën).
Ze is nu 9, wordt over een tijdje 10. Wanneer zijn jullie ermee begonnen? En waar laten kinderen dan een sleutel? Want mijn grootste angst is dat ie kwijtraakt en dat wij dan het slot moeten vervangen (plus alle kopiën).
dinsdag 9 januari 2018 om 16:51
dinsdag 9 januari 2018 om 16:56
Oja? Hoe? Had er hier een voor de woningbouw die er steeds in en uit moest (en het was nog onbewoonbaar. Na het veranderen van de code kreeg ik 'm niet meer open. Heb 'm wel van de muur kunnen slopen maar open niet Zelfs de aannemer waar ie van was dus niet.closednote schreef: ↑09-01-2018 16:46Zo'n sleutelkastje buiten zou ik persoonlijk minder vinden omdat is gebleken dat heel veel sleutelkastjes makkelijk open te breken zijn. Dan kan er beter ergens een random sleutel op straat liggen waarvan niemand weet bij welk huis die hoort.
dinsdag 9 januari 2018 om 17:00
Haha ja ik ook! Nu je het zegt... ik sta zelfs nog op een paar van die schoolfoto's, van die geposeerde portretten, met een sleutel aan een touwtje om mijn nek.
dinsdag 9 januari 2018 om 17:11
Niet alles gelezen.
Mijn oudste kreeg met 8 de sleutel, zij had toen andere schooltijden dan haar jongere broertjes, ging alleen maar vriendinnetjes en kwam alleen weer terug en stond dus ineens te vaak voor een dichte deur.
De jongens kregen met ongeveer 10 en sleutel.
Sleutels vormen een bosje met de fietssleutel en worden elke avond op hun eigen haakje in de gang gehangen. Man controleerde dat voor wij gingen slapen. Op school moest de fietssleutel in de sleutelbak op bureau van de leerkracht. Prima systeem.
Mijn oudste kreeg met 8 de sleutel, zij had toen andere schooltijden dan haar jongere broertjes, ging alleen maar vriendinnetjes en kwam alleen weer terug en stond dus ineens te vaak voor een dichte deur.
De jongens kregen met ongeveer 10 en sleutel.
Sleutels vormen een bosje met de fietssleutel en worden elke avond op hun eigen haakje in de gang gehangen. Man controleerde dat voor wij gingen slapen. Op school moest de fietssleutel in de sleutelbak op bureau van de leerkracht. Prima systeem.
dinsdag 9 januari 2018 om 17:27
Was vorig jaar bij Kassa: https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/jaarlij ... elkluisjes
dinsdag 9 januari 2018 om 17:30
Oh ja!! Ik was ook een sleutelkind, weet niet meer hoe jong, maar wij gingen vanaf halverwege de basisschool zelf naar school, dus zeker vanaf toen. En mijn beide ouders werkten.
Ik denk dat ik vanaf een jaar of 9 een sleutel had. Maar volgens mij zijn de tijden daarin iets veranderd.
dinsdag 9 januari 2018 om 18:38
Hier vanaf groep 6 een sleutel, inderdaad, op het moment dat zoon zelf naar school fietste. En ook hier wonderbaarlijk: zoon nr. 2 heeft ADHD en is altijd van alles vergeten / kwijt, maar is in de afgelopen anderhalf jaar nog geen enkele keer z'n sleutelbos (met fiets- en huissleutel) eraan kwijtgeraakt!
dinsdag 9 januari 2018 om 20:12
Vanaf groep 5 had zoon een sleutel, hij was toen 8 jaar.
Hij ging toen 3 x per week tussen de middag tussen 12.00-13.00 naar huis om daar alleen te eten, wij werkten. Hij bleef nl. liever niet over op school. En 2 x na school had hij Bso en 1 middag kwam oma.
Nooit sleutel kwijtgeraakt , wel een keer vergeten, en heeft toen bij buren aangebeld en daar gegeten .
Hij ging toen 3 x per week tussen de middag tussen 12.00-13.00 naar huis om daar alleen te eten, wij werkten. Hij bleef nl. liever niet over op school. En 2 x na school had hij Bso en 1 middag kwam oma.
Nooit sleutel kwijtgeraakt , wel een keer vergeten, en heeft toen bij buren aangebeld en daar gegeten .
dinsdag 9 januari 2018 om 20:24
Mijn kinderen hadden al met een jaar of 6 een huissleutel... ik sluit me nl. geregeld buiten... en dan was het wel makkelijk als ik er 1 bij hun op school kon halen. Helaas zitten ze nu te verweg om even naartoe te lopen. Ik denk dus hard aan een sleutelkastje.
Such a beautiful place to be with Friends.
dinsdag 9 januari 2018 om 20:30
Als je een goede hebt niet dus. Hier zit ie ook om het hoekje dus uit het zicht.closednote schreef: ↑09-01-2018 16:46Zo'n sleutelkastje buiten zou ik persoonlijk minder vinden omdat is gebleken dat heel veel sleutelkastjes makkelijk open te breken zijn. Dan kan er beter ergens een random sleutel op straat liggen waarvan niemand weet bij welk huis die hoort.