Oppastarief weekend
woensdag 10 januari 2018 om 20:26
Hi!
Er zijn al aardig wat topics over maar overal staat wat anders dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik ben 21 jaar en ik ga binnenkort bij een nieuw adres oppassen. Het is een meisje van 12, zelfstandig maar nog net niet oud genoeg om hele avonden/weekenden alleen te zijn.
Nu moet ik daar dus binnenkort een weekend oppassen, vanaf vrijdag middag rond 16u tot zondag einde van de middag/avond. Maar nu vroeg ik mij dus af; wat vraag ik als tarief? De ouder vond het een goed idee om een weekend tarief af te spreken, net zoals dat we ook een avond tarief gaan afspreken. Dit zal ongeveer 50/60 zijn voor een avondje oppassen. Hierbij eten we samen en kan ze voor de rest haar eigen gang gaan. Wil ze wat samen doen, gaan we dit natuurlijk ook doen.
In het weekend zal het gaan om dat we gewoon samen eten, dat ik haar even kan helpen met school indien nodig en dat we wat leuke dingen gaan doen.
In principe kan ik gewoon mijn eigen gang gaan en gaat het er voornamelijk om dat er iemand is stel dat er iets gebeurt.
Aan de ene kant denk ik van eigenlijk hoef ik niet zo heel veel omdat ik niet heel veel hoef te doen. Aan de andere kant denk ik toch van; ik zit daar toch, in iemands anders huis, en ben dus niet helemaal vrij in mijn doen en laten.
Dus hebben jullie misschien enig idee wat normaal is om te vragen?
Er zijn al aardig wat topics over maar overal staat wat anders dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik ben 21 jaar en ik ga binnenkort bij een nieuw adres oppassen. Het is een meisje van 12, zelfstandig maar nog net niet oud genoeg om hele avonden/weekenden alleen te zijn.
Nu moet ik daar dus binnenkort een weekend oppassen, vanaf vrijdag middag rond 16u tot zondag einde van de middag/avond. Maar nu vroeg ik mij dus af; wat vraag ik als tarief? De ouder vond het een goed idee om een weekend tarief af te spreken, net zoals dat we ook een avond tarief gaan afspreken. Dit zal ongeveer 50/60 zijn voor een avondje oppassen. Hierbij eten we samen en kan ze voor de rest haar eigen gang gaan. Wil ze wat samen doen, gaan we dit natuurlijk ook doen.
In het weekend zal het gaan om dat we gewoon samen eten, dat ik haar even kan helpen met school indien nodig en dat we wat leuke dingen gaan doen.
In principe kan ik gewoon mijn eigen gang gaan en gaat het er voornamelijk om dat er iemand is stel dat er iets gebeurt.
Aan de ene kant denk ik van eigenlijk hoef ik niet zo heel veel omdat ik niet heel veel hoef te doen. Aan de andere kant denk ik toch van; ik zit daar toch, in iemands anders huis, en ben dus niet helemaal vrij in mijn doen en laten.
Dus hebben jullie misschien enig idee wat normaal is om te vragen?
woensdag 10 januari 2018 om 23:23
Een au pair krijgt maar maximaal 350 euro zakgeld PER MAAND, meer mag je daar niet aan betalen. Dus nee, 250 euro voor een weekend is totaal niet realistisch.
Am Yisrael Chai!
woensdag 10 januari 2018 om 23:24
Nee, totaal niet. We zouden hier allebei over nadenken en een beetje onderzoek naar doen. We hebben het alleen over een avond tarief gehad, zoals ik hierboven noemde.
Het is een boel geld, maar er is wel iemand 48 uur voor aan het werk. Met onbetaalde nachten zit je rond de 8,50 per uur, maar je moet wel twee volle etmalen oproepbaar zijn.fashionvictim schreef: ↑10-01-2018 23:01Ik denk dat als je 250 euro vraagt de ouders direct iets anders gaan organiseren.
ja, en dat is enerzijds het zakgeld en anderzijds de kosten voor kost en inwoning en de cursus Nederlands, dus de totaalkosten voor een au pair.Scratte schreef: ↑10-01-2018 23:21De maandelijkse kosten voor een au pair uit Europa zijn gemiddeld €650,00 per maand.
De maandelijkse kosten voor een visumplichtige au pair zijn gemiddeld €760,00 per maand.
http://www.aupair-nederland.nl/nl/kosten/
Am Yisrael Chai!
woensdag 10 januari 2018 om 23:25
Ja, moet het misschien ook anders noemen. Het is dan niet een au pair die in huis komt wonen. Het is niet de bedoeling dat ze in huis komt wonen, alleen soms een weekend.fashionvictim schreef: ↑10-01-2018 23:23Een au pair krijgt maar maximaal 350 euro zakgeld PER MAAND, meer mag je daar niet aan betalen. Dus nee, 250 euro voor een weekend is totaal niet realistisch.
woensdag 10 januari 2018 om 23:27
Ah oke. Ja, ik had op internet gezocht maar zag veel topics van veel jaar terug. Heb je enig idee hoe oud zij was?MinkeDeWit schreef: ↑10-01-2018 23:26Vorig jaar was er trouwens een vergelijkbaar topic. Ik weet niet meer waar zij uiteindelijk op uitgekomen is, volgens mij rond de 150.
woensdag 10 januari 2018 om 23:29
Nou ja, je kan het natuurlijk vragen. Ik zou je hard uitlachen en je direct nooit meer vragen voor welke klus dan ook.
Am Yisrael Chai!
woensdag 10 januari 2018 om 23:35
Wat zou jij vragen?fashionvictim schreef: ↑10-01-2018 23:29Nou ja, je kan het natuurlijk vragen. Ik zou je hard uitlachen en je direct nooit meer vragen voor welke klus dan ook.
woensdag 10 januari 2018 om 23:35
Ik vind 60 euro per avond ook al absurd veel.
Een gediplomeerde gastouder verdient minder per uur dus waarom ouders dan wel bereid zijn om zoveel te betalen voor een oppasmeisje is mij een raadsel.
Dat is toch niet leuk meer een avondje weggaan als je weet dat even naar een verjaardag gaan je gelijk € 60 euro kost.
Als ik € 250 moest betalen aan oppas voor een weekend dan nam ik kind mee.
Een gediplomeerde gastouder verdient minder per uur dus waarom ouders dan wel bereid zijn om zoveel te betalen voor een oppasmeisje is mij een raadsel.
Dat is toch niet leuk meer een avondje weggaan als je weet dat even naar een verjaardag gaan je gelijk € 60 euro kost.
woensdag 10 januari 2018 om 23:39
Er van uitgaand dat TO 2 nachten 7 uur per nacht slaapt en daarvoor niet betaald krijgt, verdiend ze voor de uren overdag nog geen 7,50 per uur. Ruim onder het min. jeugdloon wat ze als 21-jarige zou verdienen. Vind ik heel redelijk voor iemand die een heel weekend de verantwoordelijkheid over je kind heeft. Bovendien is ze 2,5 dag niet in haar eigen omgeving en kan ze niks voor zichzelf doen. Mag best wat tegenoverstaan hoor.fashionvictim schreef: ↑10-01-2018 23:29Nou ja, je kan het natuurlijk vragen. Ik zou je hard uitlachen en je direct nooit meer vragen voor welke klus dan ook.
Vind het altijd zo raar als ouders voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten als het de verantwoordelijkheid voor hun kind betreft.
gojohnnygo wijzigde dit bericht op 10-01-2018 23:40
0.32% gewijzigd
woensdag 10 januari 2018 om 23:40
Ja, daarom kwamen ze zelf mee. Ik kwam met een uur tarief en toen zeiden ze dat het fijner was om met avond-/weekendtarief te werken.sugarmiss schreef: ↑10-01-2018 23:35Ik vind 60 euro per avond ook al absurd veel.
Ik krijg natuurlijk geen 60 euro voor 3 uurtjes. Het zou dan bijvoorbeeld gaan vanaf 17u en dan samen eten, kind op bed rond half 10 en dan komen ze om 23u thuis.
woensdag 10 januari 2018 om 23:50
Dus 10 € per uur.lilonala schreef: ↑10-01-2018 23:40Ja, daarom kwamen ze zelf mee. Ik kwam met een uur tarief en toen zeiden ze dat het fijner was om met avond-/weekendtarief te werken.
Ik krijg natuurlijk geen 60 euro voor 3 uurtjes. Het zou dan bijvoorbeeld gaan vanaf 17u en dan samen eten, kind op bed rond half 10 en dan komen ze om 23u thuis.
Absurd, voor oppassen op een 12 jarige.
woensdag 10 januari 2018 om 23:57
Sommige mensen laten meisjes van 13 oppassen, voor 3 euro per uur. Mijn keuze zou het niet zijn. Mijn eigen oppas heeft de Pabo gedaan, dus daar heb ik meer vertrouwen in (en ze past gratis op
Ja, aan de ene kant wel. Maar aan de andere kant is het nog steeds mijn ‘tijd’
Ik wil helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, daarom betaal ik mijn kinderdagverblijf 7,92 per uur, boven het tarief wat de belastingdienst maximeert.gojohnnygo schreef: ↑10-01-2018 23:39Er van uitgaand dat TO 2 nachten 7 uur per nacht slaapt en daarvoor niet betaald krijgt, verdiend ze voor de uren overdag nog geen 7,50 per uur. Ruim onder het min. jeugdloon wat ze als 21-jarige zou verdienen. Vind ik heel redelijk voor iemand die een heel weekend de verantwoordelijkheid over je kind heeft. Bovendien is ze 2,5 dag niet in haar eigen omgeving en kan ze niks voor zichzelf doen. Mag best wat tegenoverstaan hoor.
Vind het altijd zo raar als ouders voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten als het de verantwoordelijkheid voor hun kind betreft.
Daarvoor krijg ik meerdere gediplomeerde krachten, een pedagogische visie en beleid, warme maaltijden, luiers, koude maaltijden, fruit en tussendoortjes, excursies, een kinderkapper en een prachtig pand met verschillende (buiten)ruimtes.
Het spreekt voor zich dat ik een ongediplomeerd meisje die in mijn eigen huis komt en juist gebruik maakt van mijn faciliteiten dan niet hetzelfde of zelfs meer ga betalen.
Am Yisrael Chai!
woensdag 10 januari 2018 om 23:59
Ja dat snap ik. Ik heb zelf m’n propedeuse SPH behaald afgelopen jaar en met kinderen in een BSO gewerkt. Dus ze vinden mijn ervaring ook wel heel fijnMinkeDeWit schreef: ↑10-01-2018 23:57Sommige mensen laten meisjes van 13 oppassen, voor 3 euro per uur. Mijn keuze zou het niet zijn. Mijn eigen oppas heeft de Pabo gedaan, dus daar heb ik meer vertrouwen in (en ze past gratis op).
donderdag 11 januari 2018 om 00:02
Maar opzich is de ouder op zoek naar ‘jouw’ diensten als oppas. De oppas doet jou er een plezier mee.fashionvictim schreef: ↑10-01-2018 23:57Ik wil helemaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, daarom betaal ik mijn kinderdagverblijf 7,92 per uur, boven het tarief wat de belastingdienst maximeert.
Daarvoor krijg ik meerdere gediplomeerde krachten, een pedagogische visie en beleid, warme maaltijden, luiers, koude maaltijden, fruit en tussendoortjes, excursies, een kinderkapper en een prachtig pand met verschillende (buiten)ruimtes.
Het spreekt voor zich dat ik een ongediplomeerd meisje die in mijn eigen huis komt en juist gebruik maakt van mijn faciliteiten dan niet hetzelfde of zelfs meer ga betalen.
Ik snap inderdaad dat een kinderdagverblijf de voorkeur heeft met hun pedagogische visie en de juiste papieren, maar in het weekend heb je weinig aan een kinderdagverblijf.
donderdag 11 januari 2018 om 00:05
Mijn oppas is mijn zus dus ook als ze geen Pabo had gedaan had ik het haar natuurlijk toevertrouwd, maar ik heb meer vertrouwen in iemand met werkervaring met kinderen en een opleiding in die richting dan in een meisje van 16 of zo. Ik heb ze nooit nodig gehad, maar als ik een betaalde oppas zou zoeken zou ik het bijv eerst bij de stagiaires op de bso zoeken.
donderdag 11 januari 2018 om 00:07
Eens. En bovendien ben jij geen ‘ongediplomeerd meisje’. Je bent een vrouw van 21 en hoort dus een overeenkomstig loon te ontvangen. Als de ouders liever 4,50 per uur hadden willen uitgeven, hadden ze voor het buurmeisje van 14 moeten gaan.lilonala schreef: ↑11-01-2018 00:02Maar opzich is de ouder op zoek naar ‘jouw’ diensten als oppas. De oppas doet jou er een plezier mee.
Ik snap inderdaad dat een kinderdagverblijf de voorkeur heeft met hun pedagogische visie en de juiste papieren, maar in het weekend heb je weinig aan een kinderdagverblijf.
Maar TO, ik denk dat je gewoon dit bedrag kan voorstellen. Lijkt me niet dat de ouders het heel gek vinden, als ze je nu ‘s avonds ook een tientje per uur uitbetalen. Je bent met dit bedrag nog ruim goedkoper ook, zelfs als je de nachten gratis doet.
donderdag 11 januari 2018 om 00:07
Het is natuurlijk inderdaad anders als je iemand kent en vertrouwd. Anders zou ik net als jij iemand zoeken met ervaringMinkeDeWit schreef: ↑11-01-2018 00:05Mijn oppas is mijn zus dus ook als ze geen Pabo had gedaan had ik het haar natuurlijk toevertrouwd, maar ik heb meer vertrouwen in iemand met werkervaring met kinderen en een opleiding in die richting dan in een meisje van 16 of zo. Ik heb ze nooit nodig gehad, maar als ik een betaalde oppas zou zoeken zou ik het bijv eerst bij de stagiaires op de bso zoeken.
donderdag 11 januari 2018 om 00:10
Ook als ze het wel gek vinden sta ik natuurlijk open om te onderhandelen. Maar ik ga inderdaad niet voor 100 euro ergens een heel weekend zitten. Ik neem ook wel aan dat we eruit gaan komen. Ik wilde met dit topic alleen even een schatting krijgen van wat normaal is om te vragen.gojohnnygo schreef: ↑11-01-2018 00:07Eens. En bovendien ben jij geen ‘ongediplomeerd meisje’. Je bent een vrouw van 21 en hoort dus een overeenkomstig loon te ontvangen. Als de ouders liever 4,50 per uur hadden willen uitgeven, hadden ze voor het buurmeisje van 14 moeten gaan.
Maar TO, ik denk dat je gewoon dit bedrag kan voorstellen. Lijkt me niet dat de ouders het heel gek vinden, als ze je nu ‘s avonds ook een tientje per uur uitbetalen. Je bent met dit bedrag nog ruim goedkoper ook, zelfs als je de nachten gratis doet.
donderdag 11 januari 2018 om 00:21
Ik vind 250 euro wel een heel groot bedrag En ja het is jouw tijd maar met een andere baan krijg je dat ook niet hoor En ik neem zomaar aan dat je het niet opgeeft aan de belasting.
Btw een logeeradres voor speciale kinderen vragen iets meer dan 500 En dat is dat incl eten ed. en medische faciliteiten etc.
Kom jij aan met je 250 Je doucht daar, eet daar en hoeft thuis de kachel niet aan te doen. Een au pair is dan idd goedkoper, die is er de hele maand.
Vind 50 60 euro voor één avond ook al een belachelijk bedrag trouwens.
Dan verwacht ik wel dat je de afwas doet en zo nodig stofzuigen, spulletjes kind wat opruimen en eventueel een was er in doet.
Btw een logeeradres voor speciale kinderen vragen iets meer dan 500 En dat is dat incl eten ed. en medische faciliteiten etc.
Kom jij aan met je 250 Je doucht daar, eet daar en hoeft thuis de kachel niet aan te doen. Een au pair is dan idd goedkoper, die is er de hele maand.
Vind 50 60 euro voor één avond ook al een belachelijk bedrag trouwens.
Dan verwacht ik wel dat je de afwas doet en zo nodig stofzuigen, spulletjes kind wat opruimen en eventueel een was er in doet.