Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!

28-12-2017 11:52 1352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!

Groetjes,
Bea
Ik heb gisteren Sukrin poedersuiker online besteld. Heb ooit slagroomtruffels ermee gemaakt en dat zijn de perfecte fatbombs, dus wil ik nu weer doen. Ik heb er nu al zin in!
manamana...tutuutududu
Ik heb een, vrijwel nieuwe, slagroomspuit gekocht via facebook; YAMMIE!!!
Ik ben gek op slagroom zonder suiker.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
12-01-2018 12:20
Ik heb een, vrijwel nieuwe, slagroomspuit gekocht via facebook; YAMMIE!!!
Ik ben gek op slagroom zonder suiker.
Oh wat goed! Ik heb er ook eens maar gekeken, die dingen zijn duur!
manamana...tutuutududu
lady_dana schreef:
12-01-2018 11:53
Ik heb gisteren Sukrin poedersuiker online besteld. Heb ooit slagroomtruffels ermee gemaakt en dat zijn de perfecte fatbombs, dus wil ik nu weer doen. Ik heb er nu al zin in!
Het is natuurlijk niet de bedoeling om de foute eetgewoontes om te zetten naar khd arme verkeerde eetgewoontes. Een keer, verjaardag, feestje, is natuurlijk prima maar iedere week een bak truffels weg eten is echt niet gezond, ook met met khd arm
nina1966 schreef:
12-01-2018 12:40
Het is natuurlijk niet de bedoeling om de foute eetgewoontes om te zetten naar khd arme verkeerde eetgewoontes. Een keer, verjaardag, feestje, is natuurlijk prima maar iedere week een bak truffels weg eten is echt niet gezond, ook met met khd arm
Fatbombs zijn vrij common bij een ketogeen dieet. Dat zal je ook weten. Ik ben juist op zoek gegaan naar een recept, omdat mijn verhouding eiwit-vet niet klopt. Dus dit heeft niks met foute eetgewoontes te maken. Ik eet al jaren kha en weet precies waar mijn valkuilen liggen, dit is er niet één van.

Maar voor beginners een goede toevoeging inderdaad. Wil geen verkeerd signaal afgeven.
manamana...tutuutududu
En zojuist geluncht met drie gebakken eieren met spek en brie!
Hoe gaat het met jullie afvalhumeur dames?
Ik ben het zonnetje in huis,totaal geen trek in snaaierij ed.Ik had niet verwacht dat het stoppen met brood zo gemakkelijk zou gaan.Maar goed zijn pas 12 dagen om van de 365 die ik me tot doel had gesteld.
Nog 4 ons en de 10 kilo die ik in de Decembermaand was aangekomen is er weer af :yes:
Ik heb er zo eentje. Is wasbaar en geen gaspatronen nodig.
https://www.hema.nl/winkel?searchtext=slagroomspuitzak
Nog steeds te koop voor 4 euro en wasbaar.
Toch eens kijken of die niet handig is om er iets anders mee te doen.
Het is toch wel duurzaam en minder afval.

https://nl.wikihow.com/Een-spuitzak-maken

EDIT: Er zijn ook puntzakken kant en klaar te koop. Dan is zo'n zak er snel uit. Zo'n stevige zak kan je bij het vullen in een mok of iets groters plaatsen. De rand omslaan voor meer grip. Ze zijn binnenste buiten te keren om te reinigen. Hoeft niet perse slagroom te zijn. Kunnen ook gezonde koekjes en baksels mee worden gespoten.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 12-01-2018 14:08
36.39% gewijzigd
jazekerenof schreef:
12-01-2018 13:09
En zojuist geluncht met drie gebakken eieren met spek en brie!

Goed bezig!!! :cheer2:
wow, wat een kilo's raakt iedereen hier al kwijt!! Erg goed bezig allemaal!

Hier vanmorgen teleurstelling op de weegschaal. Na 11 dagen zeer goed koolhydraatarm NIKS afgevallen. Ik weeg 62,9 en dat vind ik best veel voor iemand van 1,65 lang. Mijn streefgewicht is 58 kilo. Ik kan niet echt zeggen hoe het komt. Ik ga het dus toch nog 2 dingen veranderen
- na 20:00 niks meer eten
- zout helemaal weglaten.
Ik snap er alleen niet zoveel van dat ik nog niet ben afgevallen.
Aan de andere kant vind ik mezelf soms een ontzettende zeur dat ik per se weer op die 58 kilo moet komen. Mja, ik vind mezelf gewoon mooier met 58 kg.
Dat is best gek ja. Kun je eens opschrijven wat je zoals eet op een dag? Misschien zie je iets over het hoofd.
jazekerenof schreef:
12-01-2018 07:42
Op welk vetpercentage willen jullie uitkomen? Volgens mij is 30% normaal. Ben wel nieuwsgierig wat ik nu heb.
Geen idee. Ik heb ook geen middelen om dat te meten.
superduba schreef:
12-01-2018 14:16

Hier vanmorgen teleurstelling op de weegschaal. Na 11 dagen zeer goed koolhydraatarm NIKS afgevallen. Ik weeg 62,9 en dat vind ik best veel voor iemand van 1,65 lang. Mijn streefgewicht is 58 kilo. Ik kan niet echt zeggen hoe het komt. Ik ga het dus toch nog 2 dingen veranderen
Aan de andere kant vind ik mezelf soms een ontzettende zeur dat ik per se weer op die 58 kilo moet komen. Mja, ik vind mezelf gewoon mooier met 58 kg.
63 kg bij 1.65 is toch niet teveel? Je bmi is dan gewoon prima.
Ik ben 1.60 en streef naar 60 kg.

Misschien val je niet af omdat je gewicht goed is
Sterker nog. Als ik je bmi met 58 kg bereken zegt ie ondergewicht.
Ik ben 1.64 en weeg ook zo'n 63. Wil ook richting 58 omdat bij 63 toch echt wel teveel vetrandjes te zien zijn en dat de grens van 36/38 is. Om niet naar 40 te gaan maar weer gewoon wat strakker in m'n vel te zitten hoop ik ook zo'n 5 kg af te vallen met KHA. Dus ik begrijp wel wat superduba wil. En met 58 zit ik absoluut niet richting ondergewicht.

Als ik m'n BMI bereken zit ik tussen de 50 en de 67 binnen een gezonde BMI. Alles daarboven en onder dus niet. Dat betekend dat ik veel dichter bij overgewicht zit dan ondergewicht.
lady_dana schreef:
12-01-2018 12:59
Fatbombs zijn vrij common bij een ketogeen dieet.
Als je veel lichaamsvet hebt wordt afgeraden om overdreven veel vetten te eten, ook bij een ketogeen of low carb eetstijl. Fatbombs vallen voor mij in de categorie overdreven vet en bovendien is het voor veel mensen een soort snoep. Lees bijvoorbeeld eens:
The LCHF diet is not an all you can eat fat buffet! https://livelchf.com/much-fat-lchf-diet-dangerous
superduba schreef:
12-01-2018 14:16

Ten eerste is je gewicht helemaal niet te veel. En als je het op zich goed doen, geen stiekeme khd binnenkrijgt, dan zul je merken dat je misschien niet zozeer gewicht maar wel centimeters kwijt raakt. Dit gebeurt veel bij mensen die eigenlijk geen gewicht kwijt hoeven, daar modelleert het lichaam zich zeg maar.
Moet wel zeggen dat het soms wel 2 jaar kan duren Ik kende iemand die in een aantal jaar van dik en recht toe recht aan naar billen, taille en strak is gegaan. Zonder trainen. Zelfs haar man kon het op een gegeven moment echt zien.
Ik zou eens de cm er bij gaan pakken.
En gezond eten moet je nooit opgeven omdat er niet meteen kilo's afvliegen. Vooral niet als het om een of twee kilootjes gaat.
lady_dana schreef:
12-01-2018 12:59
Fatbombs zijn vrij common bij een ketogeen dieet. Dat zal je ook weten. Ik ben juist op zoek gegaan naar een recept, omdat mijn verhouding eiwit-vet niet klopt. Dus dit heeft niks met foute eetgewoontes te maken. Ik eet al jaren kha en weet precies waar mijn valkuilen liggen, dit is er niet één van.

Maar voor beginners een goede toevoeging inderdaad. Wil geen verkeerd signaal afgeven.
Nou nee nog nooit van vetbommen gehoord eigenlijk Als je hier en daar een likje mayo, scheutje olie of klont roomboter in verwerkt zou je dat ook niet nodig moeten hebben. En voor snaaizin en snaaigewoontes is het gewoon beter om je vetinname te krijgen via de boter waar je je vlees of ei in bakt, de olie die je over de sla doet en de vetten uit vis, avocado en noten bv.
Voor een keer, prima. Om vetinname te verhogen? zeg ik nee niet doen.
djengaz schreef:
12-01-2018 16:05
Ik ben 1.64 en weeg ook zo'n 63. Wil ook richting 58 omdat bij 63 toch echt wel teveel vetrandjes te zien zijn en dat de grens van 36/38 is. Om niet naar 40 te gaan maar weer gewoon wat strakker in m'n vel te zitten hoop ik ook zo'n 5 kg af te vallen met KHA. Dus ik begrijp wel wat superduba wil. En met 58 zit ik absoluut niet richting ondergewicht.

Als ik m'n BMI bereken zit ik tussen de 50 en de 67 binnen een gezonde BMI. Alles daarboven en onder dus niet. Dat betekend dat ik veel dichter bij overgewicht zit dan ondergewicht.
Oh wacht, ik las de tabel verkeerd af.
Maar goed, feit blijft dat jullie al op een gezond gewicht zitten dus ik denk dat afvallen daarom minder makkelijk gaat.
nina1966 schreef:
12-01-2018 16:24
Ten eerste is je gewicht helemaal niet te veel. En als je het op zich goed doen, geen stiekeme khd binnenkrijgt, dan zul je merken dat je misschien niet zozeer gewicht maar wel centimeters kwijt raakt. Dit gebeurt veel bij mensen die eigenlijk geen gewicht kwijt hoeven, daar modelleert het lichaam zich zeg maar.
Dat is mijn ervaring ook. Ik heb al ruim anderhalf jaar hetzelfde gewicht, maar toch wordt me geregeld gevraagd "of ik nou nog steeds afval". Ik zie zelf ook dat het strakker wordt. Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat kan, want waar zit het gewicht dan nu?-, maar het werkt toch zo.
elske1975 schreef:
12-01-2018 16:10
Als je veel lichaamsvet hebt wordt afgeraden om overdreven veel vetten te eten, ook bij een ketogeen of low carb eetstijl. Fatbombs vallen voor mij in de categorie overdreven vet en bovendien is het voor veel mensen een soort snoep. Lees bijvoorbeeld eens:
The LCHF diet is not an all you can eat fat buffet! https://livelchf.com/much-fat-lchf-diet-dangerous
Als ik het goed begrijp wordt het afgeraden in verband met leptine resistentie, waardoor je geen gevoel van verzadiging zou hebben en dus snel overeet.
Ik begrijp dat dit een risico kan zijn, maar weet gezien mijn eerdere en huidige ervaringen dit voor mij niet speelt. Bovendien ben ik niet zoals hier ergens stond geschreven van plan om ik weet niet hoeveel slagroomtruffels naar binnen te schuiven in een week.

Ik ben niet nieuw op het gebied van kha eten. Als ik in het ritme zit, gaat het me makkelijk af en val ik af. Mijn enige downfall is een heel druk sociaal leven en een enorme voorliefde voor speciaalbier. En wanneer ik dan weer terug wil op de kha-trein kost dat moeite.

Ik heb ervaring met fatbombs en die ik van plan ben om te maken, zijn heerlijk. Dat was mijn boodschap, niet meer of minder. Ik zal niet beweren dat ze voor iedereen zijn. Net als matzes en diksap, maar iedereen moet doen wat voor hem/haar werkt.
manamana...tutuutududu
Een tomaat bevat 22 mg vitamine C
Een kiwi bevat 60 mg vitamine C
In een sinaasappel zit 70 mg vitamine C
In een rode paprika zit 225 mg vitamine C

Dus ben je verkouden/grieperig aan de rode paprika :-D
Oei lees deze link eens

https://energiekevrouwenacademie.nl/jez ... tofje-msg/
Habbekratz schreef:
12-01-2018 17:21
Oei lees deze link eens

https://energiekevrouwenacademie.nl/jez ... tofje-msg/
Ja, dat is Ve-tsin en dat is voor velen al veel langer bekend. Het is vergif en zit in steeds meer etenswaren. Het zorgt ervoor dat je nooit verzadigd raakt en maar door blijft eten.
De enige manier om ervoor de zorgen dat het niet meer in eten wordt gebruikt is door die voedingsmiddelen niet meer te kopen, maar helaas zijn we niet voldoende solidair aan elkaar en wat dat betreft niet eens aan onszelf, want gemak dient de mens.
tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven