Welk bed?
zondag 14 januari 2018 om 21:32
Ons kind is bijna uit zijn ledikant gegroeid. We moeten dus op zoek naar een ander bed.
Maar wat precies? In ieder geval geen peuterbed, we willen iets waar we langer mee vooruit kunnen. Qua ruimte op zijn kamer zou een tweepersoonsbed prima kunnen. En het zou ook handig zijn als er ooit logeetjes komen. En als hij ziek is, gedroomd heeft, zou iemand van ons even bij hem kunnen liggen. Maar ik heb de indruk dat het niet gebruikelijk is om een tweepersoonsbed voor een kind te doen. Leuk kinderbeddengoed is haast niet te krijgen in tweepersoons afmetingen.
En wat doe je dan qua matrassen? Tegenwoordig worden er haast geen tweepersoons matrassen verkocht. Bovendien heeft dit ook niet mijn voorkeur met bed verschonen. Dan zou twee halve matrassen makkelijker zijn. Maar als kind alleen op een tweepersoonsbed slaapt, gaat ie waarschijnlijk in het midden liggen. En dat ligt dus niet fijn met zo’n spleet in het midden. Of moet daar nog iets over heen?
Of, denken we veel te moeilijk en moeten we gewoon voor een leuk eenpersoons bed gaan?
Kan iemand mij even wat voor- en nadelen van beide geven?
Maar wat precies? In ieder geval geen peuterbed, we willen iets waar we langer mee vooruit kunnen. Qua ruimte op zijn kamer zou een tweepersoonsbed prima kunnen. En het zou ook handig zijn als er ooit logeetjes komen. En als hij ziek is, gedroomd heeft, zou iemand van ons even bij hem kunnen liggen. Maar ik heb de indruk dat het niet gebruikelijk is om een tweepersoonsbed voor een kind te doen. Leuk kinderbeddengoed is haast niet te krijgen in tweepersoons afmetingen.
En wat doe je dan qua matrassen? Tegenwoordig worden er haast geen tweepersoons matrassen verkocht. Bovendien heeft dit ook niet mijn voorkeur met bed verschonen. Dan zou twee halve matrassen makkelijker zijn. Maar als kind alleen op een tweepersoonsbed slaapt, gaat ie waarschijnlijk in het midden liggen. En dat ligt dus niet fijn met zo’n spleet in het midden. Of moet daar nog iets over heen?
Of, denken we veel te moeilijk en moeten we gewoon voor een leuk eenpersoons bed gaan?
Kan iemand mij even wat voor- en nadelen van beide geven?
zondag 14 januari 2018 om 21:36
Is zijn kamer zo groot dat er naast een tweepersoonsbed ook nog genoeg ruimte is voor (op termijn) een bureau, boekenkast, bankje etc? Anders zou ik het zonde van de ruimte vinden.
Andere optie: een eenpersoonsbed dat je kunt uitschuiven tot een tweepersoonsbed. Ikea verkoopt verschillende.
Bij gebruik als eenpersoons kun je dan de twee matrassen op elkaar leggen.
Andere optie: een eenpersoonsbed dat je kunt uitschuiven tot een tweepersoonsbed. Ikea verkoopt verschillende.
Bij gebruik als eenpersoons kun je dan de twee matrassen op elkaar leggen.
zondag 14 januari 2018 om 21:42
Je kan vrijwel overal een tweepersoonsmatras kopen, zeker bij Ikea. En voor beddengoed koop je dan twee losse dekbedden en twee leuke kinderhoezen.
Dat vrijwel alle kinderen een 1 persoonsbed hebben is toch geen reden dat jullie daar ook voor moeten gaan.
Mijn middelste heeft trouwens dit bed van Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90349326/
Kan je uittrekken tot een 2 persoonsbed, twee keer 80 cm. Wel dunne matrassen, want ze liggen op elkaar als 1 persoonsbed.
Dat vrijwel alle kinderen een 1 persoonsbed hebben is toch geen reden dat jullie daar ook voor moeten gaan.
Mijn middelste heeft trouwens dit bed van Ikea:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90349326/
Kan je uittrekken tot een 2 persoonsbed, twee keer 80 cm. Wel dunne matrassen, want ze liggen op elkaar als 1 persoonsbed.
zondag 14 januari 2018 om 22:13
Ik beken: ik heb spijt dat ik niet meteen een twijfelaar of 2persoons heb gekocht. In de praktijk liggen onze kinderen namelijk altijd samen in 1 bed (een 1persoons dus). Als je twijfelt en plek hebt zou ik het gewoon doen. Of zo'n uitschuifgeval inderdaad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
zondag 14 januari 2018 om 22:18
Sorry TO, wil je topic niet kapen, maar even een vraagje voor Frox...
Ik zit te twijfelen over de Hemnes. Kun je er twee behoorlijk hoge matrassen (15 cm?) van 80 x 200 cm in kwijt? Of komt ons kind dan heel hoog te liggen?
Alvast bedankt!
zondag 14 januari 2018 om 22:22
Je vroeg het niet aan mij, maar nee, dat kan niet, dan lig je veel te hoog.
zondag 14 januari 2018 om 22:35
Hier ook een hemnes. Dochter slaapt erop op twee opgestapelde matrassen, ook van Ikea. Niet de allerdikste, maar zo gestapeld ligt dat prima. En als ze een logeé heeft ligt ook zeker niet vervelend hoor.
We hebben ook een tijd een prachtige oude twijfelaar met van die franse spijlen voor haar gehad. Dan konden we heerlijk tegen haar aan liggen. Maar dat was qua opbergmogelijkheden toch lang niet zo praktisch als de hemnes.
We hebben ook een tijd een prachtige oude twijfelaar met van die franse spijlen voor haar gehad. Dan konden we heerlijk tegen haar aan liggen. Maar dat was qua opbergmogelijkheden toch lang niet zo praktisch als de hemnes.
zondag 14 januari 2018 om 22:50
Wij hebben een Brimnes bedbank van ikea, slaapt prima, kan je uitschuiven voor een logé en heeft lades er onder voor extra opbergruimte. Ideaal vind ik hem.
Overigens hebben we geen kinderbeddengoed voor hem, ik zou dat dat kan niet als vereiste nemen. Genoeg gewoon beddengoed dat ook voor kinderen leuk is.
Overigens hebben we geen kinderbeddengoed voor hem, ik zou dat dat kan niet als vereiste nemen. Genoeg gewoon beddengoed dat ook voor kinderen leuk is.
zondag 14 januari 2018 om 23:14
Onze oudste slaapt ook in een 2-persoonsbed! Is zo gegaan toen ik zwanger was van de jongste, de oudste (dreumes nog toen) regelmatig wakker werd. Ik gek werd van mijn buik/brandend maagzuur/snurkende echtgenoot én een dreumes die niet doorsliep. Mijn man ging lekker bij hem liggen (dreumes had 1-persoons bed). Maar vond dat 1-persoons bed niet fijn. Hij kon wel weer naar mij terug als dreumes sliep, maar dreumes had geen last van zijn gesnurk. Dus op een dag het 2-persoons logeerbed van zolder geruild, nog geen moment spijt gehad! Iedereen sliep heerlijk! Dreumes sliep ineens alle nachten door, ik kon heerlijk samen slapen met de verse baby...
Kamer van de jongste is te klein, die komt zowat elke nacht bij ons. Man verhuisd regelmatig Nasr oudste... ach. Vriendjes van zoon vinden het wel grappig zo'n groot bed... en gewoon normaal beddengoed.
Kamer van de jongste is te klein, die komt zowat elke nacht bij ons. Man verhuisd regelmatig Nasr oudste... ach. Vriendjes van zoon vinden het wel grappig zo'n groot bed... en gewoon normaal beddengoed.
maandag 15 januari 2018 om 14:54
Ah, bedankt!Gatinmijnsok schreef: ↑14-01-2018 22:22Je vroeg het niet aan mij, maar nee, dat kan niet, dan lig je veel te hoog.