Temperatuur op school
dinsdag 16 januari 2018 om 19:20
bij mijn kind op school is het volgens mij bizar koud, ter illustratie gisterochtend wees de thermostaat 12.5 graden aan en vanochtend 13. Aan het eind van de schooldag schijnt het een “aangename” 16 graden te zijn. Een beetje terughoudend zijn met stoken begrijp ik maar dit is toch niet normaal? Ik vraag me af of ik er op school iets van ga zeggen, wil niet die zeurouder zijn. De juf lijkt er geen last van te hebben type “altijd warm” maar mijn kind met niet al te veel vet heeft het koud. Wat zouden jullie hiermee/hieraan doen of projecteer ik mijn eigen hekel aan kou nu te veel hierop?
dinsdag 16 januari 2018 om 19:42
Die middagtemperatuur van rond de 16 heb ik van mijn zoon, die is 9 en kan dat metertje naast de deur van de klas natuurlijk prima zien/aflezen. Ik meldde het erbij omdat ik het nog een ander verhaal zou vinden als het aan begin van de schooldag eventjes koud is maar het binnen korte tijd opwarmt tot rond de 20 als de verwarming eenmaal aan staat.
dinsdag 16 januari 2018 om 20:16
Hier een juf. Onze school is op maandag ook altijd zo koud. Dinsdags is het opgewarmd. Kinderen weten het al en trekken op maandag dikkere kleding aan. Oude school, tochtig en slecht geïsoleerd. Maar 13 graden??? Ik zou er chagrijnig van worden. Je kan hier zeker wat van zeggen. Maar wel bij de directie en niet tegen de leerkracht.
dinsdag 16 januari 2018 om 20:45
Als de thermostaat naast de deur hangt is dat om te beginnen al een foute plek. Zowel de instelling als de afgelezen temperatuur zegt dan niets over hoe het echt is. Het zou zo maar op de plekken waar gewerkt wordt een paar graden warmer kunnen zijn. In een traditioneel klaslokaal is de afstand tussen de deur en de radiatoren maximaal, oftewel bij de deur is het het koudst. Gewoon even met een goede thermometer op de werkplekken meten en kijken wat het echt is. Als het werkelijk 13 graden is kan je alleen maar met potlood schrijven. De inkt uit een balpen komt er dan bijna niet uit.Adelaar81 schreef: ↑16-01-2018 19:42Die middagtemperatuur van rond de 16 heb ik van mijn zoon, die is 9 en kan dat metertje naast de deur van de klas natuurlijk prima zien/aflezen. Ik meldde het erbij omdat ik het nog een ander verhaal zou vinden als het aan begin van de schooldag eventjes koud is maar het binnen korte tijd opwarmt tot rond de 20 als de verwarming eenmaal aan staat.
dinsdag 16 januari 2018 om 21:40
Wat een armoe. Dan koop je toch een straalkacheltje voor twee tientjes?Tornacense schreef: ↑16-01-2018 19:42Ooit in een appartement gewoond dat niet warmer dan 16 graden werd.
Daar zat ik in de winter toch echt bijna continu met 2 truien aan en een fleece.
dinsdag 16 januari 2018 om 23:38
Compleet zinloos.Lucylucille schreef: ↑16-01-2018 21:40Wat een armoe. Dan koop je toch een straalkacheltje voor twee tientjes?
Rotslechte isolatie en alles vloog letterlijk buiten langs het plat dak en de muren.
We konden stoken zoveel we wilden desnoods met elektrische vuren erbij, maar het bleef 16 graden.
Huurappartement.
Op 't einde gaf ook nog het terrasraam de geest en huisbaas had geen zin om dat te herstellen.
Blok ging op termijn afgebroken worden volgens hem, dus hij wou geen kosten meer maken.
Toen man na jaren eindelijk terug een vast contract had, hebben we gekocht en zijn we verhuisd
En mijn hemel, wat was het hier de eerste tijd "warm"
Maar 13 graden zou ik geschift vinden en eraan denken om mijn kind thuis te houden.
En bij 16 graden zou ik een praatje gaan slaan met de directie.
En es effe gaan voelen hou warm of koud haar eigen bureau is.
woensdag 17 januari 2018 om 06:24
Die straalkachel moet je ook op jezelf richten. Ik heb er jarenlang zo bij gezeten op kantoor: straalkachel op mijn voeten omdat die anders bevroren (in bepaalde sectoren is een verwarmd kantoor geen vanzelfsprekendheid).Tornacense schreef: ↑16-01-2018 23:38Compleet zinloos.
Rotslechte isolatie en alles vloog letterlijk buiten langs het plat dak en de muren.
We konden stoken zoveel we wilden desnoods met elektrische vuren erbij, maar het bleef 16 graden.
Huurappartement.
Op 't einde gaf ook nog het terrasraam de geest en huisbaas had geen zin om dat te herstellen.
Blok ging op termijn afgebroken worden volgens hem, dus hij wou geen kosten meer maken.
Toen man na jaren eindelijk terug een vast contract had, hebben we gekocht en zijn we verhuisd.
En mijn hemel, wat was het hier de eerste tijd "warm".
Maar 13 graden zou ik geschift vinden en eraan denken om mijn kind thuis te houden.
En bij 16 graden zou ik een praatje gaan slaan met de directie.
En es effe gaan voelen hou warm of koud haar eigen bureau is.
On topic: ik zou eens bij de ouders informeren of er meer kinderen last van de kou hebben. Zo ja, dan zou ik het eens aankaarten bij de directie.
woensdag 17 januari 2018 om 06:42
Ik lees er nu voor het eerst over maar wat een top idee zeg midden in januari, gek zeg dat het geen doorslaand succes was.
13 graden is wel heel koud, dat kan ik me haast niet voorstellen. Als het echt koud is in de school kun je de school daar natuurlijk op aanspreken. Wat zeggen andere ouders er eigenlijk van? Klagen andere kinderen ook over de kou? Als het echt tussen de 13 en 16 graden is zullen heel wat kinderen het koud hebben en de volwassenen ook. Dat een juf het snel warm heeft ok maar dat zal toch ook niet voor elke juf gelden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
woensdag 17 januari 2018 om 14:03
Verwarming is blijkbaar sinds kerst defect en kan alleen op hele lage kracht draaien...er wordt aan gewerkt. Ik heb de directrice meegegeven dat ik het vrij bizar vind dat hierover niet gecommuniceerd word met de ouders, deze week worden nota bene de Cito-toetsen afgenomen. Hopelijk dus snel gerepareerd.
woensdag 17 januari 2018 om 14:35
Bij werkelijk 13 graden zou ik ze mee terug naar huis nemen, ik ga zelf ook niet werken in 13 graden.Adelaar81 schreef: ↑17-01-2018 14:03Verwarming is blijkbaar sinds kerst defect en kan alleen op hele lage kracht draaien...er wordt aan gewerkt. Ik heb de directrice meegegeven dat ik het vrij bizar vind dat hierover niet gecommuniceerd word met de ouders, deze week worden nota bene de Cito-toetsen afgenomen. Hopelijk dus snel gerepareerd.
Snel repareren die kachel en vreemd dat dit niet naar ouders gecommuniceerd is.
woensdag 17 januari 2018 om 14:58
.
.
De temperatuur die een thermostaat aangeeft zegt toch echt helemaal niets over de werkelijke temperatuur in die ruimte ?
Volgens mij heb je, om een temperatuur te meten, een thermometer nodig i.p.v. een thermostaat.
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 17 januari 2018 om 15:10
Ik heb ook eens ergens gewerkt waar de verwarming wel hoger kon, maar niet mocht dan 15 graden.
Wat werd ik daar labiel van zeg! Aan het eind van de dag stond het huilen me altijd nader dan het lachen. Als ik dan thuis opwarmde onder de douche, ging mijn humeur ook direct weer omhoog. Bij avonddiensten heb ik af en toe echt huilend gewerkt, puur omdat die kou zo op me inbeet. Met dekentjes kon ik mijn werk niet doen, en sloffen waren ook niet toegestaan.
Ik snap dat het voor een kind niet anders is. Hou ze thuis!
Op een gegeven moment dacht ik dat ik depressief begon te worden. Ik heb een andere baan gezocht, en vanaf dag 1 ging het beter.
Wat werd ik daar labiel van zeg! Aan het eind van de dag stond het huilen me altijd nader dan het lachen. Als ik dan thuis opwarmde onder de douche, ging mijn humeur ook direct weer omhoog. Bij avonddiensten heb ik af en toe echt huilend gewerkt, puur omdat die kou zo op me inbeet. Met dekentjes kon ik mijn werk niet doen, en sloffen waren ook niet toegestaan.
Ik snap dat het voor een kind niet anders is. Hou ze thuis!
Op een gegeven moment dacht ik dat ik depressief begon te worden. Ik heb een andere baan gezocht, en vanaf dag 1 ging het beter.
woensdag 17 januari 2018 om 15:12
In een thermostaat zit altijd wel een thermometer. In elk geval iets dat de temperatuur doorgeeft aan de CV anders is het immers geen thermostaat. Wellicht wordt de temperatuur niet altijd weergegeven, maar dat is toch zeldzaam.
Of het ding nauwkeurig is, kun je natuurlijk betwijfelen (zowel de voeler kan slecht werken of het ding is op een ongelukkige plaats geinstalleerd. Plaatsing zou eigenlijk niet zo gek veel uit mogen maken.
Ja OK, als een termometer in de vensterbank staat met enkel glas is dat niet handig. Als het ding op de tocht staat kun je je afvragen waarom het zo tocht. Dat is ook niet goed. Als een termostaat te dicht bij een kachel zit is ook niet goed. Of op een koude buitenmuur (daar waarde kachels ook meestal zitten). Meestal worden die dingen toch wel op "enigszins" relevante plekken gemonteerd en zal er niet zoveel mis zijn met de aflezing.
Als je kind echt zit te kleumen in zijn jas dan moet er gewoon wat aan gedaan worden. Als er ratten rondlopen (ook niet gezond) wordt er toch ook actie ondernomen? Als het klimaat ziekmakend is, zou ik het thuishouden (en stuur desnoods een berichtje naar de krant). Moet je zien hoe snel ze dan in actie komen.
Of het ding nauwkeurig is, kun je natuurlijk betwijfelen (zowel de voeler kan slecht werken of het ding is op een ongelukkige plaats geinstalleerd. Plaatsing zou eigenlijk niet zo gek veel uit mogen maken.
Ja OK, als een termometer in de vensterbank staat met enkel glas is dat niet handig. Als het ding op de tocht staat kun je je afvragen waarom het zo tocht. Dat is ook niet goed. Als een termostaat te dicht bij een kachel zit is ook niet goed. Of op een koude buitenmuur (daar waarde kachels ook meestal zitten). Meestal worden die dingen toch wel op "enigszins" relevante plekken gemonteerd en zal er niet zoveel mis zijn met de aflezing.
Als je kind echt zit te kleumen in zijn jas dan moet er gewoon wat aan gedaan worden. Als er ratten rondlopen (ook niet gezond) wordt er toch ook actie ondernomen? Als het klimaat ziekmakend is, zou ik het thuishouden (en stuur desnoods een berichtje naar de krant). Moet je zien hoe snel ze dan in actie komen.
woensdag 17 januari 2018 om 15:12
Cito-toets ook nog? dan zou ik toch echt vragen eisen dat de directrice straalkacheltjes oid regelt voor deze week. Kan me niet voorstellen dat bij 13 graden de prestaties van de kinderen er op vooruit gaan...Adelaar81 schreef: ↑17-01-2018 14:03Verwarming is blijkbaar sinds kerst defect en kan alleen op hele lage kracht draaien...er wordt aan gewerkt. Ik heb de directrice meegegeven dat ik het vrij bizar vind dat hierover niet gecommuniceerd word met de ouders, deze week worden nota bene de Cito-toetsen afgenomen. Hopelijk dus snel gerepareerd.
het is wat het is