Bucketlist

17-01-2018 09:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ikzelf heb een bucketlist en vertel in dit forum wat ik er in heb gezet.
Geef gerust je eigen ideeën op.
Hier komen nu een paar ideeën, je kan het helemaal vervormen voor iets van wat jijzelf wil.

Ik vertel er een paar want heb enorm veel op mijn lijstje staan.
Skinnydippen.
Random een vakantie plek uitzoeken.
Met dolfijnen zwemmen.
Een helix laten zetten (piercing).
Sushi les krijgen.
Zelf professioneel sieraden maken.
Naar een illusionistenshow.
Mijn kapel veranderen.
Onder hypnose.
Naar een medium.
Een uil op mijn hand hebben.
Een winactie winnen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, sommige dingen heb ik al gedaan en vond het allemaal super leuk!
Laat gerust je ideeën achter! :)
Solomio schreef:
17-01-2018 12:27
Ja, we zijn op Viva suf en negatief.

Of we zijn al wat ouder en hebben ontdekt wat belangrijk is in het leven.

Je klinkt wel een beetje als een oud wijf hoor :P

Want als je wat ouder bent mag je alleen belangrijke dingen doen? Niet gewoon ‘ik wil voor de lol een keer sushi maken/mijn haar paars kleuren/naar een concert van Frans Bauer tie gaan’?

Wat iemand anders al schreef: ik slaap er niet minder om als ik die steen niét door een raam kan gooien. Het is gewoon een soort van verlanglijstje. En net als met he verjaardag: je krijgt niet alles wat op je lijstje staat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Iedereen heeft wel dingen die leuk lijken en je wel eens zou willen doen. Zo'n lijstje zorgt er gewoon voor dat je het niet vergeet en het misschien echt wel eens gaat doen. Als je een concreet doel hebt, dan kun je er ook voor gaan plannen/sparen.
En of dat nu bungeejumpen of een diploma is, een doel hebben is over het algemeen niet verkeerd. Het geeft eventueel richting aan je leven.

Ik heb een tijdje zerodayprojects gebruikt om mijn doelen 'te visualiseren' (sorry voor het braakwoord). Het doel is om binnen 1001 dagen, 101 doelen af te vinken (van klein tot groot). En nee, ik heb niet alles kunnen afgevinkt, want sommige doelen vond ik niet zo belangrijk. Maar ik heb er zeker leuke ideeën opgedaan en leuke dingen gedaan, waarvan toch een aantal in de categorie: dat zou ik wel eens willen doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
17-01-2018 12:31
heeft mijn man ook
ik krijg juist rust van lijstjes
Ik ook heb dat echt nodig en dan afvinken.

Een bucket list heb ik niet, wel een aantal wensen die ik graag zie uitkomen.
ghostly41 schreef:
17-01-2018 10:06
Beste Tatum, volgens mij ben je nog erg jong... volwassen mensen doen niet aan dit soort bucketlists.
Potato, potato...

Hoezo doen volwassenen hier niet aan??

Een bucketlist is niets meer dan dromen, iets wat je in je leven wil hebben gedaan.
De een noemt het een bucketlist, de andere iets anders..

Ik schaar mij niet onder de volwassen die jij omschrijft, gelukkig..

Op mijn dromenlijst stond al jaren een rondreis door het Zuid-Westen van Amerika in een camper.
Na jaren dromen heb ik dat met mijn gezin in de zomer van 2017 gerealiseerd.

Nu ik een deel van de prachtige veelzijdigheid van de USA heb gezien wil ik voor ik dood ga toch wel elke staat hebben gezien.
Droom, Bucketlist, Life before you die. Noem het zoals je wil, maar ik hoop dat ik dit nog ga meemaken in mijn leven.
Mijn bucket list van deze week:
-stofzuigen
-badkamer poetsen
-papier aan straat
en zo meteen even lunchen
;)

Ik heb nu niet echt ervaringen die ik op wil doen, maar vind het wel leuk en positief als anderen dat hebben. Toch mooi als iemand kan genieten van nieuwe ervaringen? Die opmerkingen over dat je als je ouder bent je ontdekt wat belangrijk is in het leven... Wat belangrijk is in het leven scheelt per persoon. Lijkt mij dat je nooit te oud bent om nieuwe en leuke dingen te ondernemen.
chocolol wijzigde dit bericht op 17-01-2018 12:51
0.40% gewijzigd
himalaya schreef:
17-01-2018 12:36
Je klinkt wel een beetje als een oud wijf hoor :P

Want als je wat ouder bent mag je alleen belangrijke dingen doen? Niet gewoon ‘ik wil voor de lol een keer sushi maken/mijn haar paars kleuren/naar een concert van Frans Bauer tie gaan’?

Wat iemand anders al schreef: ik slaap er niet minder om als ik die steen niét door een raam kan gooien. Het is gewoon een soort van verlanglijstje. En net als met he verjaardag: je krijgt niet alles wat op je lijstje staat.
Volgens mij is een bucketlist niet bedoeld voor dingen die je evt nog wel zou willen doen, maar voor dingen die je per se gedaan wilt hebben voordat je doodgaat.
Ik heb een bucketlist altijd gezien als iets wat je maakt als je nog maar kort te leven hebt.
Daarom vind ik dit dus overdreven. Wat mij betreft is wat TO noemt een soort to-do-lijstje. Een wensenlijstje.

Dus ik erger me denk ik vooral aan het feit dat zo'n woord gebruikt wordt voor zoiets triviaals.

Maar das mijn gevoeletje. Wel iets waar ik me veel breder aan erger: de neiging om alles steeds heftiger te benoemen, waardoor het juist zijn kracht verliest.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
17-01-2018 12:50

Ik heb een bucketlist altijd gezien als iets wat je maakt als je nog maar kort te leven hebt.
Daarom vind ik dit dus overdreven. Wat mij betreft is wat TO noemt een soort to-do-lijstje. Een wensenlijstje.
klopt hoor, komt van to kick the bucket (de pijp uitgaan)
Madre schreef:
17-01-2018 12:44
Potato, potato...

Hoezo doen volwassenen hier niet aan??

Een bucketlist is niets meer dan dromen, iets wat je in je leven wil hebben gedaan.
De een noemt het een bucketlist, de andere iets anders..

Ik schaar mij niet onder de volwassen die jij omschrijft, gelukkig..

Op mijn dromenlijst stond al jaren een rondreis door het Zuid-Westen van Amerika in een camper.
Na jaren dromen heb ik dat met mijn gezin in de zomer van 2017 gerealiseerd.

Nu ik een deel van de prachtige veelzijdigheid van de USA heb gezien wil ik voor ik dood ga toch wel elke staat hebben gezien.
Droom, Bucketlist, Life before you die. Noem het zoals je wil, maar ik hoop dat ik dit nog ga meemaken in mijn leven.
De wensen tot een mooie reis is wel wat anders dan een uil op je hand willen houden, of je haar een andere kleur geven.

Natuurlijk heb ik ook wel een aantal reiswensen, maar het zijn geen dingen die ik perse gedaan wil en moet hebben.
Waarom moet dat speciaal op een lijst gezet worden TO? Is je geheugen niet zo goed dat je er een overzicht van moet maken?
Dat wat je opnoemt is toch gewoon een kwestie van het regelen?
Als je een nieuw kapsel wilt, dan loop je toch naar de kapper om dat te doen?
En zo'n piercing is ook zo gedaan.
Solomio schreef:
17-01-2018 12:27
Ja, we zijn op Viva suf en negatief.

Of we zijn al wat ouder en hebben ontdekt wat belangrijk is in het leven.
Je verdraait mijn woorden. Ik zeg niet dat jullie suf en negatief zijn, ik zeg dat sommige mensen zo reageren op dit topic. Ik weet zelf ook wel wat belangrijk is in het leven, en de meeste dingen die op een bucketlist staan zijn niet per se belangrijk. Ik zeg alleen dat er een paar mensen zijn die doen alsof een diploma halen en werk vinden alles is. Ik denk dat dat compleet buiten het hebben van een bucket list staat. Iedereen kan een bucket list hebben, dat maakt mijns inziens weinig uit of je nou jong of oud bent.
sinnombre schreef:
17-01-2018 13:11
Waarom moet dat speciaal op een lijst gezet worden TO? Is je geheugen niet zo goed dat je er een overzicht van moet maken?
Dat wat je opnoemt is toch gewoon een kwestie van het regelen?
Als je een nieuw kapsel wilt, dan loop je toch naar de kapper om dat te doen?
En zo'n piercing is ook zo gedaan.
Zoal TO zegt, ze heeft heel veel wensen en ideeën, dus dan is het wel net zo ordelijk om het gewoon op een lijstje te zetten. Daarnaast is het voor sommigen als ze het niet op een lijstje zetten, ze er niet aan toe komen, omdat de dagelijkse dingen toch vaak voorrang krijgen.
En ook al is het voor jou niet speciaal voor een ander kan het dat wel zijn.
Een ander kapsel ik ook niet iets dat ik zomaar doe. Ik heb mijn huidige al jaren en hoewel ik het nog steeds leuk vind, wil ik ook wel eens iets anders. Maar ja...

En of je nu een bucketlist opstelt omdat je binnenkort dood gaat of pas over 40 jaar. Dood gaan we allemaal, dus als je er vroeg aan begint dan heb tzt minder het idee nog heel veel te willen. Of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ghostly41 schreef:
17-01-2018 10:06
Beste Tatum, volgens mij ben je nog erg jong... volwassen mensen doen niet aan dit soort bucketlists.
Volgens mij doen ook 'volwassen mensen' hieraan, allee niet álle volwassen mensen, net als niet álle jonge mensen een bucketlist hebben.

Ik heb het zelf niet. Heb mijn handen eigenlijk al vol aan het dagelijkse leven. Als ik daar wat meer ruimte in krijg om aan bucketlists te denken ben ik echt heel blij. Ik vind ook de dagen tussen de bucketlistervaringen misschien om deze reden belangrijker dan een bucketlist. Of misschien is het omdat er zo veel mooie dingen zijn in het leven om een keer meegemaakt te willen hebben, dat het haast onhaalbaar is dat allemaal op een lijstje te zetten.

Maar als ik er nu over nadenk wat ik echt zou willen doen als ik op relatief korte termijn dood zou gaan dan zou het meer adembenemende plekken op de wereld zien. En dan graag met een betekenisvolle ander, partner/vrienden/familie. Alleen hoeft het van mij niet zo, dan blijf ik liever thuis met mijn naasten.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 14:12
16.86% gewijzigd
S7rin schreef:
17-01-2018 11:59
Oh ja!!

Zo wilde ik heel graag ooit een slagroomtaart in mijn gezicht gegooid hebben. Toen hebben mijn collega's geld bij elkaar gelegd, taart gekocht en mij verrast 😁
Haha! Ik heb ook zo'n vriendin en hebben wij ook gedaan! Grappig dat er meer mensen zijn met deze wens :-d
Hoi TO, leuk dat je dit topic hebt geopend. (Had ik om gevraagd.)

Ik had wat dingen die ik altijd nog eens wilde doen.
Eigenlijk wil ik eens naar een astroloog.
Ik zou wel een keer origami-sterren willen maken.
Laat ik eens kijken naar een cursus elektriciteit.
Ik ben nog nooit op Bali geweest, terwijl ik daar zoveel goede ervaringen over hoor.
Waarom maak ik zelf geen erwtensoep, in plaats van het alleen bij mamma te eten.

En dan aan de slag. Leuk!

Ik heb mijn rijbewijs vrij laat gehaald.
Maar wat was ik trots toen ik eenmaal met lessen was begonnen.
Toen een hele goede vriendin van me van de week vertelde dat ze ernstig ziek is en niet lang meer heeft, ben ik later eens gaan nadenken over deze vraag. Wat zou ik doen, als ik niet lang meer zou hebben en nog in redelijke conditie ben? Welke dingen staan op die bucketlist?

En heel eerlijk....ik kwam niet verder dan:
Fijne momenten mee maken met degenen waar ik zo van hou en de zon op mijn gezicht voelen.
Ik heb dus geen echte bucketlist. Zat me af te vragen: is dat raar eigenlijk?
Ik heb geen echte lijst, maar als ik er een zou moeten maken, dan komt daar denk ik op:

- met de trein naar Wladiwostok
- heroine gebruiken
- off the grid leven

Ik vermoed dat twee van de drie nooit zullen gebeuren.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Venusss schreef:
17-01-2018 23:39
Toen een hele goede vriendin van me van de week vertelde dat ze ernstig ziek is en niet lang meer heeft, ben ik later eens gaan nadenken over deze vraag. Wat zou ik doen, als ik niet lang meer zou hebben en nog in redelijke conditie ben? Welke dingen staan op die bucketlist?

Fijne momenten mee maken met degenen waar ik zo van hou en de zon op mijn gezicht voelen.
Nee, dat is heel normaal. Ik kan ook niet goed tegen de term bucketlist, juist vanwege dit.
En heel veel sterkte met je vriendin!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Venusss schreef:

Nee vind ik helemaal niet raar. Ik vind het heel herkenbaar. Door meerdere dingen die ik afgelopen jaren meegemaakt heb sta ik er ook zo in. Er is niks belangrijkers dan mijn gezin. En de waarde daarvan is veel belangrijker geworden sinds een aantal mensen in mijn omgeving ernstig ziek zijn. Daarvoor waren ze natuurlijk ook belangrijk, maar ik ben er ook meer over na gaan denken.
Venusss schreef:

Ik denk het niet. Sommige mensen zijn niet bewust bezig met het verwezelijke van veel verschillende doelen. Naast een opleiding, kinderen groot brengen, een leuke baan, partner, willen de meesten alleen maar leuk leven of gelukkig zijn.

Ik zie een bucketlist ook voor doelen voor langer termijn, want in werkelijkheid als je over een paar weken/maanden dood gaat, dan ben je veel vaker bezig met praktische dingen en dingen dichtbij dan andere zaken. Als je nog maar zo weinig tijd heb, dan ga je vaak fysiek ook hard achteruit. Dus die trekking in Nepal, gaat mij dan echt niet meer lukken. Daarom lijkt het mij belangrijker om die dingen nu te doen en niet te wachten tot het te laat is.
En ook als je mooie tijden met je geliefden wilt beleven, dan heb je vaak toch ook wel wensen. Bijvoorbeeld een keer leuke fotoshoot, een mooie dag aan het strand enz.
chocolol schreef:
17-01-2018 12:50
Mijn bucket list van deze week:
-stofzuigen
-badkamer poetsen
-papier aan straat
en zo meteen even lunchen
;)

Ik heb nu niet echt ervaringen die ik op wil doen, maar vind het wel leuk en positief als anderen dat hebben. Toch mooi als iemand kan genieten van nieuwe ervaringen? Die opmerkingen over dat je als je ouder bent je ontdekt wat belangrijk is in het leven... Wat belangrijk is in het leven scheelt per persoon. Lijkt mij dat je nooit te oud bent om nieuwe en leuke dingen te ondernemen.
Hahaha! Bij mij staat er ook nog: een wasmand leeg strijken op :facepalm:
Mijn vader had op zijn bucketlist staan: zijn kinderen meenemen naar de Verenigde Staten. Hij wilde ons New York laten zien. Ik heb het uitgesteld vanwege allerlei kul-redenen. Nu kan het niet meer. Vanwege zijn chronische ziekte zitten lange reizen er niet meer in.

En ja, ik heb er wel een beetje spijt van dat die droom van mijn vader niet is uitgekomen.
@Isolde, wat rot, maar zo gaat het soms. Je kunt ook niet rekening houden met alles natuurlijk. Misschien kun je het anders invullen? Samen een mooi fotoboek van New York bekijken of een andere reis, dichterbij huis?
@ Kintsugi, bedankt voor je reactie.
Ik denk erover om zelf een keer naar New York te gaan
en dan foto's te maken.

Mijn vader is wel eens in New York geweest voor zijn werk.
Het was puur dat hij ons die ervaring ook gunde.

Je brengt me trouwens wel op een idee, om het anders in te vullen.
Stel dat er hier in Nederland een mooie (Broadway)-musical in het theater komt,
dan kan ik daar wel met pappa heen.
De New York-ervaring in Nederland beleven.
De meeste theaters hebben speciale rolstoelplekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven