Apple laptop advies
maandag 15 januari 2018 om 19:53
Hallo iedereen,
Ik ben van plan dit jaar een nieuwe laptop te kopen, want mijn huidige laptop begint onhandig te worden (bijvoorbeeld om mee te nemen naar school). Mijn huidige laptop is ongeveer 15,5 inch en 1,5 kg. Hij is in ergens eind 2012 of begin 2013 gekocht.
Daarom ben ik naar een Macbook Air en ben benieuwd wie van jullie ervaring met apple laptop, want mijn huidige laptop is een windows laptop
Ik ben van plan dit jaar een nieuwe laptop te kopen, want mijn huidige laptop begint onhandig te worden (bijvoorbeeld om mee te nemen naar school). Mijn huidige laptop is ongeveer 15,5 inch en 1,5 kg. Hij is in ergens eind 2012 of begin 2013 gekocht.
Daarom ben ik naar een Macbook Air en ben benieuwd wie van jullie ervaring met apple laptop, want mijn huidige laptop is een windows laptop
maandag 15 januari 2018 om 22:29
Is niet onhandig, maar ook niet bepaald handigMichelleb97 schreef: ↑15-01-2018 20:44Als ik voor Macbook pro ga dan wil ik geen touch bar hebben. Lijk me een beetje onhandig

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 15 januari 2018 om 22:37
Wat altijd wel grappig is, de zelfverklaarde it-nerds die niet lijken door te hebben dat MacOS=Unix+Apple specifieke GUI.
Het is bijna een prestatie om iets niet te kunnen met MacOS, voor een it-er.
Op gebruikersniveau, dus met name de GUI, is het allemaal wat minder flexibel dan Windows, omdat Windows de GUI nogal rommelig vermengd heeft met zaken die niet echt des users zijn.
Maakt verder niet uit, ik werk met beide systemen even makkelijk (ten opzichte van OS/400 valt alles tegen
), maar het valt me op dat vrijwel al het commentaar tussen fans van Apple of Windows vooral getuigen van gebrek aan kennis van beide systemen en eerlijk gezegd it-amateurisme.
Maar goed, ik kan de reacties al uitschrijven
Het is bijna een prestatie om iets niet te kunnen met MacOS, voor een it-er.
Op gebruikersniveau, dus met name de GUI, is het allemaal wat minder flexibel dan Windows, omdat Windows de GUI nogal rommelig vermengd heeft met zaken die niet echt des users zijn.
Maakt verder niet uit, ik werk met beide systemen even makkelijk (ten opzichte van OS/400 valt alles tegen

Maar goed, ik kan de reacties al uitschrijven

Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 15 januari 2018 om 23:45
Mijn zoon gamed zich een slag in de rondte op zijn Mac.Tibbers schreef: ↑15-01-2018 22:28Welke beter is ligt aan je voorkeur en waar je de laptop voor wil gebruiken.
Voor creatieve dingen zoals film, animatie, etc werkt een Apple veel beter.
Daarentegen voor technische dingen en gamen is een Apple bijna onbruikbaar.
Er zijn namelijk een hoop programma’s die niet met OSX werken.
Als je niet into gamen en technische dingen bent, maakt het niet veel uit, en gaat het vooral om voorkeur.
Ga anders naar een IT zaak, en laat je daar voorlichten gebaseerd op jouw wensen.
Bijna alles kan op de Mac. Alleen moet je even weten hoe

dinsdag 16 januari 2018 om 09:43
Ik zou gewoon een Windows laptop kopen voor het bedrag dat je uit wilt geven aan een MacBook of een MacBook kopen. Beiden keuzes zullen dan naar tevredenheid werken. Omdat het een duur apparaat was, zijn mensen ook meer geneigd om erop te willen leren werken.
Het grootste verschil zit m.i. in de scheve vergelijking. Mensen kopen een windows laptop van EUR349 en gaan dan zeuren dat de hardware snel verouderd, het systeem te traag is of willen er niks mee kunnen enz. enz.
Voorbeeld:
Een van mijn familieleden heeft altijd gefoeterd op Windows. Zij zette de laptop aan -aanschafprijs EUR 399- en begon dan al te gillen dat ze er niks van snapte. Was nog niet bereid om te leren om een icoontje aan te klikken en te leren hoe ze een mail moest beantwoorden. Ze gaf EUR1700 uit voor een MacBook en was ineens bereid om een week te oefenen om te leren een mail te beantwoorden en kan nu zelfs een YouTube-filmpje zelf opzoeken.
Het grootste verschil zit m.i. in de scheve vergelijking. Mensen kopen een windows laptop van EUR349 en gaan dan zeuren dat de hardware snel verouderd, het systeem te traag is of willen er niks mee kunnen enz. enz.
Voorbeeld:
Een van mijn familieleden heeft altijd gefoeterd op Windows. Zij zette de laptop aan -aanschafprijs EUR 399- en begon dan al te gillen dat ze er niks van snapte. Was nog niet bereid om te leren om een icoontje aan te klikken en te leren hoe ze een mail moest beantwoorden. Ze gaf EUR1700 uit voor een MacBook en was ineens bereid om een week te oefenen om te leren een mail te beantwoorden en kan nu zelfs een YouTube-filmpje zelf opzoeken.
dinsdag 16 januari 2018 om 20:52
Ik heb sinds 2 jaar een MacBook Air en heb nog steeds liever Windows. Op zich werkt het wel, maar het is vervelend dat mensen bestanden die ik stuur niet kunnen openen, of dat wanneer iemand mij iets mailt om uit te printen, de hele lay-out is veranderd. En laatst moest ik via een link een afspraak inplannen met de mentor van mijn dochter en dat lukte niet met mijn MacBook, wel met een Windows computer. Het zal vast allemaal op te lossen zijn en het is een super laptop qua formaat en gemak met aanzetten etc, maar ik zou er niet snel meer een aanschaffen.
woensdag 17 januari 2018 om 15:52
Dit.JollyRider schreef: ↑15-01-2018 20:11Dat de aanschafprijs hoog is, de levensduur lang, de kwaliteit top en de service kut.
En dat de nieuwe, ultra platte toetsenborden extreem gevoelig zijn voor vuil
En is het prijsverschil niet groot, ga dan voor een Pro ipv een Air
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

woensdag 17 januari 2018 om 21:48
Ben het hier echt totaal niet mee eens. Het toetsenbord van mijn oude macbook werd veel sneller vies.JollyRider schreef: ↑15-01-2018 20:11En dat de nieuwe, ultra platte toetsenborden extreem gevoelig zijn voor vuil
woensdag 17 januari 2018 om 21:52
Ik zeg dit Als apple reparateurs zelf geen apple willen dan weet je genoeg.
Ze waren ooit beter met foto's drukwerk etc en veel van die (professionele ) programma's waren er ooit alleen voor apple Dat voordeel heb je dus alleen als je op hoog niveau met bepaalde dingen bezig bent.
Verder is apple niet met een diy filmpje te repareren en een gewone laptop wel.
Ze waren ooit beter met foto's drukwerk etc en veel van die (professionele ) programma's waren er ooit alleen voor apple Dat voordeel heb je dus alleen als je op hoog niveau met bepaalde dingen bezig bent.
Verder is apple niet met een diy filmpje te repareren en een gewone laptop wel.