100+ kilo dames wie doet er mee gaan verder...
woensdag 16 april 2008 om 10:36
dinsdag 24 februari 2009 om 09:48
quote:lola68 schreef op 24 februari 2009 @ 09:38:
Koffie is heerlijk!
Ik weet dat je het moet opbouwen, maar ik heb het ding hier nu al vanaf begin december Hoelang duurt dat opbouwen dan?
Moet wel eerlijk bekennen dat ik er niet iedere dag opsta. Ik vind het niet leuk eigenlijk.
Ik zit toch liever met een boek en koffie op de bank in mijn vrije tijd dan dat ik op zo`n martelwerktuig ga staan mezelf afbeulen
Hier net zo!
Hoelang denk je dat ik al achter de pc zit??
Als ik aan mijn hometrainer denk ( pas nieuw aangeschaft ) word ik al moe.
Koffie is heerlijk!
Ik weet dat je het moet opbouwen, maar ik heb het ding hier nu al vanaf begin december Hoelang duurt dat opbouwen dan?
Moet wel eerlijk bekennen dat ik er niet iedere dag opsta. Ik vind het niet leuk eigenlijk.
Ik zit toch liever met een boek en koffie op de bank in mijn vrije tijd dan dat ik op zo`n martelwerktuig ga staan mezelf afbeulen
Hier net zo!
Hoelang denk je dat ik al achter de pc zit??
Als ik aan mijn hometrainer denk ( pas nieuw aangeschaft ) word ik al moe.
dinsdag 24 februari 2009 om 09:50
dinsdag 24 februari 2009 om 10:01
Bloempje, fijn voor je om te horen dat de uitslagen in ieder geval aantonen dat er echt iets aan de hand is. Dan kun je er nu aan werken voor je herstel. En vanaf dan kan het alleen maar beter gaan natuurlijk. Hopelijk is het snel opgelost en zijn ze erachter waarvoor je dan ook echt allergisch bent. Als dat allemaal achter de rug is kun je er ook beter voor gaan om weer af te vallen. Hoe is het nu trouwens met je eet en smaak gevoel? Heeft het gesprek met je man geholpen daarin of heb je er nog steeds last van? Ik zou inderdaad ook best de hele dag in bed willen blijven liggen en helaas geef ik me dus wel over aan het snoepen zo nu en dan... Maar dan smaakt het me ook niet maar ga toch door.. Ach ja, nog 7 weken... dan krijgen we weer rust in de tent en ben ik weer gewoon in NL. Hopelijk gaat het vanaf dan beter... We zullen wel zien....
Hemera, wel iets gaan doen hoor! Dus kapper is prima optie. Ik herken het overigens wel van dat niets doen. In de weekenden heb ik ook nooit zin om iets te doen (in Sicilie dan) en dan blijf ik de hele dag in mijn pyama zitten. Maar foto's plakken helpen me dan de dag door. Dus je bent wel lui en toch ook weer niet tegelijkertijd. Dus iets doen is wel goed, om je gedachten te verzetten dan toch....
Hier trouwens absoluut geen koffiedrinker. Lust het echt absoluut niet en heb het dus ook niet nodig in de ochtend. Dat is voor mij een douche.. Iedere dag als ik uit bed kom. Heerlijk.... Dat is mijn koffie effect. En dan op het werk een kopje thee....
Lola, ik had pas geleden ook zoveel last van mijn kuiten en scheenbenen enzo. Er werd mij toen ergens anders op het forum verteld dat ik misschien wel een magnesium tekort had waardoor je spieren super snel verkrampen.. En ergens anders heb ik weer gelezen dat magnesium ook helpt bij het ontspannen van je spieren. Dus misschien is het goed hier wat aanvulling van te slikken?Wie weet kan het helpen...
Hemera, wel iets gaan doen hoor! Dus kapper is prima optie. Ik herken het overigens wel van dat niets doen. In de weekenden heb ik ook nooit zin om iets te doen (in Sicilie dan) en dan blijf ik de hele dag in mijn pyama zitten. Maar foto's plakken helpen me dan de dag door. Dus je bent wel lui en toch ook weer niet tegelijkertijd. Dus iets doen is wel goed, om je gedachten te verzetten dan toch....
Hier trouwens absoluut geen koffiedrinker. Lust het echt absoluut niet en heb het dus ook niet nodig in de ochtend. Dat is voor mij een douche.. Iedere dag als ik uit bed kom. Heerlijk.... Dat is mijn koffie effect. En dan op het werk een kopje thee....
Lola, ik had pas geleden ook zoveel last van mijn kuiten en scheenbenen enzo. Er werd mij toen ergens anders op het forum verteld dat ik misschien wel een magnesium tekort had waardoor je spieren super snel verkrampen.. En ergens anders heb ik weer gelezen dat magnesium ook helpt bij het ontspannen van je spieren. Dus misschien is het goed hier wat aanvulling van te slikken?Wie weet kan het helpen...
dinsdag 24 februari 2009 om 10:08
ik slik ook magnesium op het moment.. (nog maar een paar dagen hoor) maar dan wel op advies van de dokter.. ik had namelijk een tekort (daarnaast ook diclofenac hoor.. maar daz meer symtoombestrijding dan he..)
Doe ook na heftig trainen biofreeze op mn spieren.. werkt ook goed!
heb een spier die in kramp bleef, dik was en niet meer wilde ontspannen.. dokter denkt dat er een scheurtje in zit, maar dat moet vanzelf helen (ik denk geen scheurtje want dat klinkt veel te dramatisch)
Magnesium is voor mij wel belangrijk aangezien ik nu zes keer in de week sport.. dus ik hoop dat het snel beter gaat!
Doe ook na heftig trainen biofreeze op mn spieren.. werkt ook goed!
heb een spier die in kramp bleef, dik was en niet meer wilde ontspannen.. dokter denkt dat er een scheurtje in zit, maar dat moet vanzelf helen (ik denk geen scheurtje want dat klinkt veel te dramatisch)
Magnesium is voor mij wel belangrijk aangezien ik nu zes keer in de week sport.. dus ik hoop dat het snel beter gaat!
dinsdag 24 februari 2009 om 10:51
Magnesium dus. Hadden jullie dat niet wat eerder kunnen zeggen. Kom net thuis van het winkelcentrum! Kan ik weer weg zodadelijk
Ik zal het eens bekijken wat het is en wat het doet. Ik ken het niet namelijk.
Ik heb mezelf net getracteerd op een bosje bloemen. Zo af en toe moet dat even vind ik.
PB, voor jouw. en voor een ego verhaal zitten we hier altijd klaar. Geen probleem dus.
Ik hoop dat de nieuwe medicatie aanslaat en dat je je snel beter gaat voelen.
Ik zal het eens bekijken wat het is en wat het doet. Ik ken het niet namelijk.
Ik heb mezelf net getracteerd op een bosje bloemen. Zo af en toe moet dat even vind ik.
PB, voor jouw. en voor een ego verhaal zitten we hier altijd klaar. Geen probleem dus.
Ik hoop dat de nieuwe medicatie aanslaat en dat je je snel beter gaat voelen.
dinsdag 24 februari 2009 om 10:54
dinsdag 24 februari 2009 om 11:27
quote:Iejoor schreef op 24 februari 2009 @ 10:01:
Hoe is het nu trouwens met je eet en smaak gevoel? Heeft het gesprek met je man geholpen daarin of heb je er nog steeds last van?
Het heeft zeker al geholpen Iejoor. Misschien komt het moedeloze en niet willen eten nog wel weer eens om de hoek kijken, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik denk dat jij je ook weer een stuk beter gaat voelen als je weer in Nederland woont. Nog even volhouden! Voor dat je het weet zijn die ppaar weken voorbij en is het achter de rug.
Hoe is het nu trouwens met je eet en smaak gevoel? Heeft het gesprek met je man geholpen daarin of heb je er nog steeds last van?
Het heeft zeker al geholpen Iejoor. Misschien komt het moedeloze en niet willen eten nog wel weer eens om de hoek kijken, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik denk dat jij je ook weer een stuk beter gaat voelen als je weer in Nederland woont. Nog even volhouden! Voor dat je het weet zijn die ppaar weken voorbij en is het achter de rug.
dinsdag 24 februari 2009 om 11:37
Ik had het er vandaag over met een collega en die zei ook al dat het iets geestelijks is zeg maar omdat ik hier gewoon echt niet meer naar mijn zin zit. En daar zit heel erg veel waarheid in.. Dus nog even doorbijten inderdaad en dan zien we wel weer verder... Nog 7 weken overleven en dan zijn we er vanaf.........
dinsdag 24 februari 2009 om 19:37
@ De mensen die moe zijn: laat je bloed 'ns testen bij de dokter. Wellicht kom je wel belangrijke stofjes te kort en heb je daarom geen puf.
Ontbijt:
1 boterham, gebakken ei, ui, tomaat, half plakje cheddar
Lunch:
2 boterhammen, plakje kaas, veldsla, tomaat, ui, lightsaus
Tussendoor:
10 gram walnoten
Diner:
100 gram kipfilet geroerbakt met rode peper, crispy mais, kokosmelk, satesaus, tauge en daarbij gekookte peultjes
Beweging:
90 min. powerwalken: 888 kcal, hartslag 149-158
Ontbijt:
Lunch:
Tussendoor:
10 gram walnoten
Diner:
100 gram kipfilet geroerbakt met rode peper, crispy mais, kokosmelk, satesaus, tauge en daarbij gekookte peultjes
Beweging:
90 min. powerwalken: 888 kcal, hartslag 149-158
dinsdag 24 februari 2009 om 20:12
Helleu!
Koffie, lekker!! Ik moet de dag echt beginnen met minstens 2 espresso's. Verder drink niet hee veel koffie, ik denk nog een bekerje of 2/3.
Vandaag ging het weer goed, gelukkig.
En de dropjes heb ik écht weggegooid, de vuilniszak zat gisteravond vol dus ze zijn echt weg!
Vandaag nog iets 'stoers' gedaan, ik heb een halve rookworst weggegooid. Wat een verspillingen hier hè?!
Het zat zo, Sportman moet overwerken vanavond en ik had geen zin om te koken.
Een collega van me heeft zuurkoolstamppot gekocht voor me en kreeg daar een halve rookworst bij.
Ik neem die nooit, veel te vet maar dat wist ze niet.
En vanavond dacht ik, 'Ik eet 'm op of ik gooi 'm weg!' Het werd het laatste!
Lijst van vandaag,
-O 1 volkorenboterham met appelstroop en 2 espresso's.
-L 2 volkorenboterhammen met ham, beker bouillon.
-T 1 volkorenboterham met appelstroop, bidon sportdrank, beker thee, beker koffie en halve liter water.
-D 500 gram zuurkoolstamppot zónder worst! 1 beker magere melk een grote bak witlofsalade.
-T klein bakje kwarkyoghurt spul en een bananenshake.
Sport, vanochtend lag ik om 5 over half 8 in het zwembad.
37 minuten gezwommen gemiddelde hartslag 135, max hartslag 152 en 295 calo's weg laten drijven!
Bloempje, ego mag altijd!! Was het lekker douchen met Lush?!
Eow, gaat het een beetje?
Koffie, lekker!! Ik moet de dag echt beginnen met minstens 2 espresso's. Verder drink niet hee veel koffie, ik denk nog een bekerje of 2/3.
Vandaag ging het weer goed, gelukkig.
En de dropjes heb ik écht weggegooid, de vuilniszak zat gisteravond vol dus ze zijn echt weg!
Vandaag nog iets 'stoers' gedaan, ik heb een halve rookworst weggegooid. Wat een verspillingen hier hè?!
Het zat zo, Sportman moet overwerken vanavond en ik had geen zin om te koken.
Een collega van me heeft zuurkoolstamppot gekocht voor me en kreeg daar een halve rookworst bij.
Ik neem die nooit, veel te vet maar dat wist ze niet.
En vanavond dacht ik, 'Ik eet 'm op of ik gooi 'm weg!' Het werd het laatste!
Lijst van vandaag,
-O 1 volkorenboterham met appelstroop en 2 espresso's.
-L 2 volkorenboterhammen met ham, beker bouillon.
-T 1 volkorenboterham met appelstroop, bidon sportdrank, beker thee, beker koffie en halve liter water.
-D 500 gram zuurkoolstamppot zónder worst! 1 beker magere melk een grote bak witlofsalade.
-T klein bakje kwarkyoghurt spul en een bananenshake.
Sport, vanochtend lag ik om 5 over half 8 in het zwembad.
37 minuten gezwommen gemiddelde hartslag 135, max hartslag 152 en 295 calo's weg laten drijven!
Bloempje, ego mag altijd!! Was het lekker douchen met Lush?!
Eow, gaat het een beetje?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
dinsdag 24 februari 2009 om 20:37
quote:vivajojo schreef op 24 februari 2009 @ 19:37:
deel citaat bewust weggelaten
Ontbijt:
Lunch:
Tussendoor:
10 gram walnoten
Diner:
Beweging:
90 min. powerwalken: 888 kcal, hartslag 149-158Jojo, je wordt wel herkenbaar zo, ben je je daar van bewust? Ik zou het even weghalen als ik jou was en je anoniem wil blijven.
deel citaat bewust weggelaten
Ontbijt:
Lunch:
Tussendoor:
10 gram walnoten
Diner:
Beweging:
90 min. powerwalken: 888 kcal, hartslag 149-158Jojo, je wordt wel herkenbaar zo, ben je je daar van bewust? Ik zou het even weghalen als ik jou was en je anoniem wil blijven.
woensdag 25 februari 2009 om 06:11
Lola, goede schoenen aan en je voeten goed afwikkelen als je crosst.
En verder is het een kwestie van wennen. Begin een paar dagen achter elkaar met een minuutje, dan 2, dan 3 etc. Soms moet je ook ff door die pijn heen, dan heb je in het begin wat pijntjes die na een paar minuten over zijn.
Iejoor, nog ff meissie en dan ben je weer lekker in NL.
Eowynn, hoe is het?
Ben ook een koffieleut, zat zo aan de 10 koppen per dag. Heb nu maar lekkere thee gekocht voor op hetw erk.
Gisteravond heerlijk gesport, uurtje cardio en daarna fitness. Twee oefeningen op een wat andere manier en dat was pittig! Lekker!
En verder is het een kwestie van wennen. Begin een paar dagen achter elkaar met een minuutje, dan 2, dan 3 etc. Soms moet je ook ff door die pijn heen, dan heb je in het begin wat pijntjes die na een paar minuten over zijn.
Iejoor, nog ff meissie en dan ben je weer lekker in NL.
Eowynn, hoe is het?
Ben ook een koffieleut, zat zo aan de 10 koppen per dag. Heb nu maar lekkere thee gekocht voor op hetw erk.
Gisteravond heerlijk gesport, uurtje cardio en daarna fitness. Twee oefeningen op een wat andere manier en dat was pittig! Lekker!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 25 februari 2009 om 07:59
Zo er is weer een dag voorbij gegaan! De tijd vliegt wel wat dat betreft... Ik kan me nog goed herinneren dat ik hier in april vorig jaar naar toe vloog en nu is het al weer bijna voorbij. Moet nog wel even natuurlijk maar vandaag voel ik me wel ietsjes beter... Weet nog niet hoe de rest van de dag gaat worden natuurlijk maar goed het begin is weer gemaakt. Ik slaap nu wel enorm veel trouwens. Gisteren om 10 over half 9 al naar bed gegaan en vanochtend had ik mijn wekker bewust wat later gezet op half 7 en nog had ik geen zin om er uit te komen en lag ik veel te lekker... Ach ja, we zitten wel weer op het werk. En het zal ook wel zitten blijven worden vandaag. Heb niet super veel werk meer te doen. Er zijn 3 planners bijgekomen en daar moest ik eerst alles voor in het planningsprogramma kloppen omdat ze er zelf niet inkonden en nu kunnen ze er zelf in en heb ik dus gelijk geen werk meer. Niet dat ik dat erg vind maar de dagen worden wel erg lang zo natuurlijk. Maar goed we zullen wel zien. Misschien vind ik nog wel ergens een klusje om te doen ofzo. Maar veel zin om iets te doen is er ook weer niet. Mijn motivatie om te werken is al een paar jaar zoek eigenlijk en steeds weet ik me voor iets nieuws wel weer op te laden maar het valt altijd tegen achteraf... De vraag is dus of ik nog wel plezier heb in het werk wat ik moet doen en heb me dat al vaak afgevraagd maar weet het niet wat ik anders zou moeten gaan doen. Dus blijven we maar gewoon in het cirkeltje rondhangen....
Pip, hoe is het nu op je werk? Al bezig aan je nieuwe uitdaging?
Eow, hoe is het nu met manlief en de crisis?
Nik, hoe laat moet jij normaal gesproken beginnen met werken want om half 8 zit ik normaal gesproken altijd al op het werk... en als je dan pas gaat zwemmen.....Maar wel super goed dat je het doet hoor. Petje af. En zo'n rookworst weggooien.... tja verspilling of gezond... het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk he...
Bloempje, heb je lekker gedouched en kunnen genieten van je lush spulletjes?
Nou ik ga nu maar eens verder op internet struinen.... O ja, zwieber, kijk effe op de hyve bij bericht : ik snap................ please!
Pip, hoe is het nu op je werk? Al bezig aan je nieuwe uitdaging?
Eow, hoe is het nu met manlief en de crisis?
Nik, hoe laat moet jij normaal gesproken beginnen met werken want om half 8 zit ik normaal gesproken altijd al op het werk... en als je dan pas gaat zwemmen.....Maar wel super goed dat je het doet hoor. Petje af. En zo'n rookworst weggooien.... tja verspilling of gezond... het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk he...
Bloempje, heb je lekker gedouched en kunnen genieten van je lush spulletjes?
Nou ik ga nu maar eens verder op internet struinen.... O ja, zwieber, kijk effe op de hyve bij bericht : ik snap................ please!
woensdag 25 februari 2009 om 09:15
Ik begin om 9 uur uur Iejoor, werk in een winkel dus da's vrij normaal.
Marels, geen tijd moet kunnen, wel door gaan hè!!
HotPip, lekker druk aan het werk? Fijn hè!
Vanochtend moest ik eigenlijk naar de tandarts, maar die afspraak is weer afgezegt omdat ze (weer) ziek is.
Nu heb ik zomaar een dag over!
Ik ben net mijn bed uit, heb in bed het boekje van Erica Terpstra gelezen.
Ze schrijft wel op een leuke manier, ik weet alleen niet van dat dieet moet denken.
Maar het mooie is, ze weet me wel te motiveren!
Ik denk dat ik ga straks weer een stukje lopen.
Nu even lezen en omkleden!
Marels, geen tijd moet kunnen, wel door gaan hè!!
HotPip, lekker druk aan het werk? Fijn hè!
Vanochtend moest ik eigenlijk naar de tandarts, maar die afspraak is weer afgezegt omdat ze (weer) ziek is.
Nu heb ik zomaar een dag over!
Ik ben net mijn bed uit, heb in bed het boekje van Erica Terpstra gelezen.
Ze schrijft wel op een leuke manier, ik weet alleen niet van dat dieet moet denken.
Maar het mooie is, ze weet me wel te motiveren!
Ik denk dat ik ga straks weer een stukje lopen.
Nu even lezen en omkleden!
Erik is de Mol en HPL de Lul.