Vieze gewoonte

19-01-2018 08:01 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn collega's hangt altijd het gebruikte vaatdoekje op de kraan.
Ik vind dat zó vies, dan drupt dat doekje op je handen als je die wilt wassen.

Zo zijn er vast veel meer vieze gewoontes die mensen hebben.
Hebben jullie nog voorbeelden die je niet begrijpt van een ander?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Zie de aanvulling, LaFleur. :rolling:
sprokkelientje schreef:
19-01-2018 08:46
Ik had ooit een collega die (serieus) haar brood meenam naar de plee en daar ging zitten eten terwijl ze op de pot zat...heb haar meerdere keren etend en met een knispserend broodzakje van de wc af zien komen.
Ihkv je verliest wat en dus kun je je tekorten meteen weer aanvullen. :|
Oh ik heb ook weleens wat opgegeten op de plee. Op dat moment heb ik mijn ‘edele delen’ :hihi: nog niet aangeraakt, dus wat is er vies aan?
Mijn kinderen zijn vies, die gebruiken liever mijn mouw of broekspijp om hun snotneus aan af te vegen dan dat ze een zakdoekje gebruiken. :whip:
RosesAreRed schreef:
19-01-2018 13:05
Helemaal uitgeklapt. Plat.
Het gaat me niet slechts om het drogen, ik vind met schone handen door een vaatdoek moeten grijpen om een kraan te openen, goor. De waterkoker tegen of half in een vaatdoek hangen om die te vullen, vind ik ook goor.
Je haalt toch gewoon de vaatdoek weg voordat je de kraan open draait, of de waterkoker gaat vullen, of ben ik nou gek? En als je die vaatdoek zo goor vindt gooi je 'm toch direct in de was na gebruik en leg je een schone neer? Ik snap niet waarom je een vaatdoek, waar je zo vies van bent, op je aanrecht laat liggen. Weg ermee dan. Is je bacteriebron ook weg.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:17
11.62% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
19-01-2018 13:15
Je haalt toch gewoon de vaatdoek weg voordat je de kraan open draait, of de waterkoker gaat vullen, of ben ik nou gek? En als je die vaatdoek zo goor vindt gooi je 'm toch in de was na gebruik en leg je een schone neer?
Precies!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
We kijken er overduidelijk anders tegenaan, LaFleur. Maakt gelukkig niet uit! :P
Ik gebruik gewoon elke dag een nieuw vaatdoekje en gooi de oude weg. Daar zijn ze toch voor? Je hebt ze in geel, roze en blauw volgens mij.
emmeline schreef:
19-01-2018 13:22
Ik gebruik gewoon elke dag een nieuw vaatdoekje en gooi de oude weg. Daar zijn ze toch voor? Je hebt ze in geel, roze en blauw volgens mij.

Fijn voor het milieu, al die verspilling van grondstoffen. Je kunt vaatdoekjes namelijk gewoon wassen. In de wasmachine.
Mijn vaatdoekjes zijn trouwens zwart.
Ik ga zo fijn met mijn dochter naar de manege. Staart van pony wassen, want ze heeft wedstrijd. Pony is een viespeuk(en een schimmeltje ook nog), tilt zijn staart niet goed op als hij poept, dus die staart zit altijd vol aangekoekte poepklonten die ik er al wassend met mijn vingers moet uitpeuteren. Pony is een jongetje en eens in de zoveel tijd moet ook die schacht eens flink uitgespoeld worden. Over smerig gesproken...dat is pas vies o_o
Wat Kastella liet zien. Heb gewoon een handdoekhaakje tegen de muur boven de aanrecht geplakt voor het gele doekje. Vond het ook ontzettend irritant als huisgenoten dat ding over de kraan hingen of nat op de aanrecht pleurde.
LaFleurNoire schreef:
19-01-2018 13:26
Ik ga zo fijn met mijn dochter naar de manege. Staart van pony wassen, want ze heeft wedstrijd. Pony is een viespeuk(en een schimmeltje ook nog), tilt zijn staart niet goed op als hij poept, dus die staart zit altijd vol aangekoekte poepklonten die ik er al wassend met mijn vingers moet uitpeuteren. Pony is een jongetje en eens in de zoveel tijd moet ook die schacht eens flink uitgespoeld worden. Over smerig gesproken...dat is pas vies o_o
Ik heb voorheen veel dierenverblijven schoon gemaakt dus ben wel gewend aan hier en daar wat stront.
Vind ik toch een tikje anders dan een keuken waarin eten en drinken staat.
RosesAreRed schreef:
19-01-2018 13:39
Ik heb voorheen veel dierenverblijven schoon gemaakt dus ben wel gewend aan hier en daar wat stront.
Vind ik toch een tikje anders dan een keuken waarin eten en drinken staat.
Dan vraag ik me toch af waarom je een vaatdoekje(in die keuken waarin eten en drinken staat), waar je zo vies van bent dat je 'm niet wilt aanraken, op het aanrecht laat liggen en niet in de was gooit.
Ok.
Tr0tter schreef:
19-01-2018 10:58
Dat blijkt wel uit hoe smerig sommige openbare toiletten zijn. Die spetters komen er echt niet op als iedereen gewoon op de bril zou zitten.

Maar je spettert dus zelfs op je werk op de bril? Leuk voor je collega's. :nooo: Waarom doe je de bril niet gewoon omhoog voor je erboven gaat hangen, als je er toch niet op gaat zitten?
Even goed lezen, ik zeg net dat ik niet spetter. En dat jullie soms smerige openbare wc’s aantreffen tja, er zullen ongetwijfeld vrouwen tussen zitten die er een kilometer boven hangen en zeiken als een reiger zodat de spetters tot aan het plafond zitten. Ik spreek alleen voor mezelf.
RosesAreRed schreef:
19-01-2018 10:23
En wat ik goor vind is met een schuurspons de afwas doen en daarna met datzelfde sponsje de spoelbak (waar etensrestjes al een dag in hangen, handen na toiletbezoek of een klus worden gewassen, etc.).
Als ie daarna gewoon in de hete was gaat lijkt me dat geen probleem.
Scratte schreef:
19-01-2018 14:00
Heb nog nooit van m’n leven een schuursponsje in de was gegooid
Scratte schreef:
19-01-2018 14:00
Daarna wordt er weer mee afgewassen.
Miriam1981 schreef:
19-01-2018 14:04
Heb nog nooit van m’n leven een schuursponsje in de was gegooid

Gefeliciteerd!

Ik wel. Die gaan net als een vaatdoek na een dag gebruiken in de 90 graden was.
RosesAreRed schreef:
19-01-2018 14:05
Daarna wordt er weer mee afgewassen.

Oh ja, dat is ook heel goor. (maar dat schreef je er niet bij)
Had ik even moeten doen, Scratte.
sprokkelientje schreef:
19-01-2018 12:26
Maar echt....ik snap de reactie op mijn posting over dat eten op het toiet niet zo goed....ik was echt in schock toen ik het voor het eerst zag...met de handen waar je je brood mee vasthoudt veeg je ook je reet af, raak de spoelknop aan, de deurklink en dan op een min of meer openbaar toilet (op het werk)...ongewassen en hoe kun je (als is het van jezelf) een poeplucht vereenzelvigen met het proeven van eten?

Geen borstklopperij maar ik haal elke dag een (wegwerp) doekje over mijn smartphones (werk en privé) de tablet van mijn vent, mijn laptop en mijn vaatdoekjes gaan elke dag de wasmand in tot ze versleten zijn, elke dag een schone thee en handdoek en nee dit topic hoeft niet uit te monden in een "hoe vaak verschoon jij je bed" maar ieeeeuwwww wat lees ik een hoop vieze dingen hier.

Ooit in mijn studententijd schoonmaakwerk gedaan daar was alles wat rood was voor sanitair (dus doek, emmer en spuitfles) en blauw voor interieur....juist om dit soort viezigheden te voorkomen.
O_O jij en vele anderen in dit topic hebben in mijn ogen echt een hygiëne probleem hoor. Niet normaal.
Ik werk in de zorg en zie zovaak collega's niet hun handen wassen. Daarom doe ik na de overdracht ff een doekje met desinfecterend spray over de telefoon en sleutelbos.
In de auto staat een flesje met desinfecterende gel.
sinds ik een collega eens de schoenen heb zien poetsen met zo'n geel vaatdoekje (en ze het daarna weer doodleuk op het aanrecht zag leggen) - vertrouw ik die dingen op het werk ook niet meer ... thuis heb ik daar minder last van; daar hang ik het ook wel te drogen omdat ik weet dat het een "verse" is waar amper wat mee gedaan is

nu vind ik op het werk wel meer dingen vies - niemand voelt zich echt verantwoordelijk, dus het wordt al snel een bende

ik zou thuis best een boterham durven eten zittend op het toilet (ik weet namelijk dat ik goed poets) - smakelijk vind ik het niet, maar dat is wat anders
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Corona67 schreef:
19-01-2018 13:06
Ik veeg niks op.
Krijg ik ook geen gore doekjes.
Dit.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
guppekop schreef:
19-01-2018 14:12
O_O jij en vele anderen in dit topic hebben in mijn ogen echt een hygiëne probleem hoor. Niet normaal.
En dit. Maar dat weet ik al heel lang.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven