Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
20 gram M&Ms is overigens: 12 M&Ms!

Voordeel: je kunt er niet aan dooreten, na 12 stuks zijn ze gewoon op, en schreeuwen ze ook niet naar je uit een lade!
Waarom krijg ik geen M&M's * nee hoor, van 12 van die dingen zit ik alleen de halve avond chagerijnig te kijken dat ik zin heb in iets lekkers*

Ben zo als Kees terug is met de auto boodschappies doen, nog crea-bea maaltijden anyone?
Ik heb trek in hartige taart met zongedroogde tomaat en pijnboompitten. Beetje kaas erover...lekker!

Maar heb de spullen ervoor niet in huis en nog wel wat andere dingen die opmoeten.

Maar misschien een idee voor MdK?
Nou, ik heb net een lekkere groentencurry gegeten. 4 ons groenten en een half zakje groene zurry woksaus. Lekker zeg!

Soort vegetarisch ding erbij en ook die was goed te eten!

Wel maf trouwens, gisteren hebben we het over M&Ms en vandaag liggen ze in de bus. Saillant detail: ik heb een NEE JA sticker op de brievenbus, dus hoor ze niet eens te krijgen
quote:Vinyl schreef op 24 februari 2009 @ 17:28:

De wereld is tegen mij!!!

Vind verdorie net een proefzakje van 20 gram M&Ms in mijn brievenbus!

Dat is natuurlijk omdat jij gisteren een plaatje gevonden hebt van een protesterende M&M

Is het een nieuwe smaak M&M ofzo, omdat het een proefzakje is?
Ik ga zo even naar de AH inspiratie opdoen. Vrees dat het iets heeeel simpels gaat worden. Ben veel te moe. En lui.
quote:Tientje79 schreef op 24 februari 2009 @ 18:07:

Ik ga zo even naar de AH inspiratie opdoen. Vrees dat het iets heeeel simpels gaat worden. Ben veel te moe. En lui.Ben jij de dag wel een beetje doorgekomen? Of ben je stiekem toch best een beetje ziek en is het eigenlijk nog niet over?
quote:Drift schreef op 24 februari 2009 @ 18:08:

[...]

Ben jij de dag wel een beetje doorgekomen? Of ben je stiekem toch best een beetje ziek en is het eigenlijk nog niet over?

In mijn hoofd kan ik van álles. Lijf doet helaas nog niet echt mee. Blijf danig benauwd, heel irritant, want dat kost heel veel energie!

En nu moet ik echt naar AH, anders val ik zo echt van mijn graatje van de honger. Heb echt niks meer in huis
quote:Drift schreef op 24 februari 2009 @ 18:06:

[...]

Dat is natuurlijk omdat jij gisteren een plaatje gevonden hebt van een protesterende M&M

Is het een nieuwe smaak M&M ofzo, omdat het een proefzakje is?Nee, gewoon die gele verpakking, de pinda versie. Gewoon TE toevallig!
De M&M's hebben een complot tegen je Vinyl, kan niet anders...
Die zijn al zo oud als de weg naar Rome, die pinda M&M's! Promotieactie, m'n neus...

Tja Vinyl, ik denk dat dit inderdaad een complot is. Enig idee wie er achter kan zitten?
Ik leef nog en heb al m'n tanden en kiezen nog . Tandarts is lief en heeft me geen pijn gedaan. Wel met als gevolg dat ik nu nog pijn heb . Maar goed... ze heeft vulling beetje bijgedingest zodat ie minder uitsteekt (want teveel druk erop) én foto's gemaakt en niets schokkends te zien. heb m'n eigen tanden op de rontgenfoto gezien en heb koele lange wortels, wauw . Conclusie: zenuwen lijken nog geïrriteerd door bijholteonsteking (want veel druk, gevolg: meer druk op zenuwen). Zou binnen een weekje over moeten zijn, anders weer terugkomen

Zo, en nu eens even bijlezen!
Peas on earth!
Gelukkig dat het mee lijkt te vallen Erwt! Nu hopen dat het over een weekje inderdaad gewoon over is.
Hmmm, ik zie dat ik vijf pagina's achterloop

Age, wat een herkenning: ik bestelde in Brugge zwarte tagliatelle met roomsaus en zalm, en één keer raden wat ik kreeg: gefrituurde zalm!! Ieuwwww... een hele vette smaak

Vinyl, ik heb op de m&msite gekeken en wauw.... m&m-recepten . Wel heel leuk om voor een verjaardag te maken!

Is dat eigenlijk leuk, facebook? Ik heb me daar nog nooit in verdiept.

Sterretjee, jij bent onze eerst Officiele Fan

En wat is een popcornmaker? Is dat zo'n apparaat waar je mais in kunt gooien? *begint nu te kwijlen bij de gedachte aan die zakjes met mais voor in de magnetron*

Age, heeft je zusje moeite met lopen vanwege haar gewicht? Das wel frustrerend om te zien . Heeft ze er zelf eigenlijk ook moeite mee?

MdK, wel heel stoer van jouw zusje dat ze zoveel is afgevallen en een stoere carierremove heeft gemaakt! Knap hoor!

Ik heb geen zusjes als vergelijkingsmateriaal, maar vind het altijd wel frustrerend te zien dat mijn moeder ijzeren discipline heeft (één koekje bij de thee, één dropje, etc) terwijl ik daar gewoon écht veel moeite mee heb. Als ik dat tegen m'n moeder zeg, zegt ze ook nog vol verbazing: 'ik snáp dat niet'.... Grmpfff

Interessant trouwens, psychiatrielinkjes hier . Ik heb een aantal jaren in de forensische psychiatrie gewerkt. Inmiddels al een paar jaar niet meer, maarrrrr... het trekt toch nog steeds wel... dus wie weet ga ik toch die kant weer eens op over een paar jaar

Nog even laatste paar pagina;s lezen....
Peas on earth!
Tien, wel balen dat het nog niet echt beter gaat (althans: in je hoofd wel, maar in je lijf dus niet), en dan ook nog zo'n nare arbo-arts die je niet aan't werk wil hebben .

Age, heb jij een idee waarom je zusje zoveel overgewicht heeft? Met andere woorden: welke functie heeft het Veel Eten voor haar? (misschien in combinatie met te weinig beweging?). Eet ze iets 'weg', vervangt het eten iets anders? Heb je daar een idee van?

Misschien te psychologerig, maar ik vraag het me af. Als het eten namelijk zo'n soort functie heeft, zal het voor haar heel moeilijk zijn om zelf te erkennen dat dit aan de hand is, en moet je het misschien niet over het symptoom (teveel eten) hebben, maar over de oorzaak (achterliggende reden)....?

Simpeler gezegd dan gedaan natuurlijk...

Ik vind het heel lief dat je zo meeleeft, en kan me voorstellen dat je je zorgen om je zusje maakt. Naar om te zien.
Peas on earth!
Zo even reageren op de andere berichten...

Lijstje van vandaag:

flakes/melk

2 lu time out biscuits

2 volk boterham, 1 met la vache qui rit light, 1 met ossenworst.

cracker met ossenworst

1 appel / 4 aardbeien

1 kop champignonsoep en een tosti met milner van een kwart pide

1 cappuccino

1 kop thee

2 grote glazen green icetea mint

klein glaasje prosecco

Heb zooooooveel zin in nog een tosti... eerst uitrekenen hoeveel kcal ik binnen heb vandaag.
Mijn lijstje:

- 2 kiwi's

- plak kruidkoek

- 2 bolletjes (1 kaas, 1 kipfilet) en 1 krentenbol (altijd lastig vergadering met lunch, dan eet ik altijd meer...)

- 1 banaan

- 4 ons roerbakgroenten met groene curry en 1 vegetarisch ding.

- EN.... de beruchte 12 M&Ms!
Oh nee, toch maar niet doen... een kwart pide met milner is goed voor 367 kcal
Oe, dat tikt wel aan ja....

Wel zooo lekker he?
Lijstje (niet allerbest, maar niet zo slecht als gisteren, probeer al een beetje af te kicken):

- ontbijt: banaan+yoghurt

- lunch (uit lunchen met collega's): twee dikke maisboterhammen met salami, (gesmolten) kaas en gegrilde groenten, cappucino +klein koekje

- avondeten: rijst met kip tandoori (uit zo'n pak, niet zo lekker), kommetje halfvolle yoghurt

- thee, koekjes + stuk(je) chocola
Peas on earth!
Whoehoe! 1254 kcal vandaag
Age, ik heb er eens over nagedacht.. Het kwartje viel bij mij pas toen ik mezelf op een foto zag met mijn (veel slankere) nichtje. Wij lijken nogal op elkaar en ik was een tikkie afgunstig op haar enorm open uitstraling en succes bij de mannen. Maar ik weet ook dat ze moeite moet doen om er zo uit te zien en ze wilde me graag helpen, heeft nóóit gezegd dat ze me te dik vond. Maar prees me wél de hemel in bij iedere kilo minder. Eigenlijk heb ik een heel lief nichtje..

Maar goed, misschien dat dat haar ook kan helpen? Zien dat ze er echt niet goed uitziet? Maar aan de andere kant, wat PodE of Drift ook al zei: als ze eet om bijvoorbeeld maar niets te voelen (heel herkenbaar..) dan heeft het totaal geen zin. Ik heb die speklaag jaren létterlijk gebruikt om een afstand tussen mij en anderen te houden. Sneu wel eigenlijk, als je er zo over nadenkt. Maar goed, weet je waar haar dikzijn vandaan komt?
Zo, nu heerlijk onderuit gezakt op de bank...

Lange chaotische werkdag gehad (trein gemist omdat 'ie een minuut te vroeg wegging, afspraak hier, vergadering daar, overdracht zus, begeleiden zo... kwam nauwelijks aan m'n eigen werk toe ) en pas om 20u thuis.

Had nog een garnalen/peultjes/taugé-prutje staan maar zó geen zin daarin... Dus een zakje soep gehaald bij de AH (grappig, want de champignonsoep bevat minder kcal dan de tomaten- en kippensoep... en raad eens welke mijn favoriet is ) en thuis nog een pide-tosti erbij gemaakt. Heerlijk!! Heel wat beter dan gefrituurde zalm

Haha! wat toevallig dat jij ook gefrituurde zalm had Erwt. We waren gisteren bij 'Bruxelles' (ken je dat?). Misschien is gefrituurde zalm iets Belgisch?

Oeh! Een zakje M&M's in je brievenbus Vinyl! Zat er nog een uitleg-iets van M&M bij? Want het klinkt bijna alsof iemand het bij je in de bus gestopt heeft

Ah Tien, klinkt haast alsof je baas arbomevrouw heeft laten weten dat je écht nog niet mag werken, pas als je weer helemaal beter bent!

Heb je niet nog wat leuke dvd's die je kunt kijken? Toen ik 2 jr geleden behoorlijk griep had had ik toevallig de dvd-box (alle seizoenen!!) van Sex and the City van m'n zusje geleend. Heb ik mooi bijna alles kunnen kijken toen

Wat zusje betreft:

Ik weet niet waarom ze (vr)eet... Ik gok om dezelfde redenen als ik toen: het is gewoon allemaal zo lekker, en ik wil meer-meer-meer. Ik kan wel eens voorzichtig proberen om het met haar erover te hebben. Maar ik zie haar helaas niet zo vaak, net als mama en ander zusje woont ze aan de andere kant van het land.

Bij mij ging de knop pas om toen m'n zusje zo dik werd. Het was een soort spiegel die me werd voorgehouden, zo dik was ik nou eigenlijk! Ok, dat ik mezelf nooit herkende op foto's en dat ik er qua kleding niet uitzag zoals ik eruit wilde zien hielpen ook wel mee maar dat speelde al jaren.

Ik kon nooit naar mezelf kijken op foto's...

Maar m'n zusje heeft wel een aantal foto's van zichzelf (van top tot teen) op hyves staan, van de afgelopen vakantie. Ik zou zoiets noooooit gedaan hebben.

Maar toch, is ze niet blij met zichzelf. Dat we er niks over mogen zeggen omdat ze er toch niks over wil horen zegt genoeg.

Pfffff.... ik weet echt niet wat ik moet doen...
(sorry voor het lange bericht... daar schijn ik nou eenmaal goed in te zijn )
En toen was het stil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven