Slaapfeest

22-01-2018 10:59 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter wordt 10 en wil een slaapfeest.
We denken dat we eerst iets fysieks willen doen, zwemmen of bowlen ofzo, of beter van niet?
Ik wil een hoekje maken waar ze met een photo prop set foto's kunnen maken. Eventueel afdrukken voor thuis.
Marshmallows roosteren in de tuin.
Nog leuke, handige tips?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Tornacense schreef:
22-01-2018 17:24
Mijn honger is gewoon over als ik tafelfriet op een feestje tegenkom.

Al laat je ze desnoods achteraf allemaal hun eigen bord afwassen ...

Of gewoon wegwerpbordjes, heb je in de gekst/leukst mogelijk thema's tegenwoordig.
Moiren’ schreef:
22-01-2018 17:21
Dit.
Ik zie werkelijk de toegevoegde waarde niet.
Ik wel.
De koters hier vinden het Gewéldig (met een hoofdletter ja).

En je zal me er niet vaak op kunnen betrappen, maar speciaal voor deze gelegenheid: als de kinderen blij zijn is moedervarken het ook.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Moiren’ schreef:
22-01-2018 17:23
Wijsheid komt met de jaren :proud:
Haha ja.. Jammer dat ik het eerst moest ervaren X-D.

kinderen vonden het leuk, helemaal geweldig. Al tijdens het begin zag ik dat het zo'n kliederboel werd. Daarna nog eens cola eroverheen.
Heerlijk joh, zo'n plakkende tafel vol saus en cola.
Ze hebben het dan wel weer zelf op geprobeerd te ruimen.
Helaas pindakaas, mijn eigen kinderen zullen deze ervaring niet bij mij thuis mogen ervaren (of mama gaat dat weekend weg, laat papa het dan maar oplossen)
feow schreef:
22-01-2018 17:26
Ik wel.

En je zal me er niet vaak op kunnen betrappen, maar speciaal voor deze gelegenheid: als de kinderen blij zijn is moedervarken het ook.
*insert flauw grapje over de provincie* :proud:

Mijn kind kent het niet en toch echt zo’n 10 feestjes per jaar. Zou hij ook echt afgrijselijk vinden, je afgekloven patatje of frikandel door de mayo halen waar nog 6 anderen het ook doorheen soppen.
En terecht.
Star² schreef:
22-01-2018 17:22
Vaak ja. De mijne niet. Ik zie werkelijk de lol niet in van van de vloer eten en met eten en sausjes smijten.
hoe kom jij nu van patat eten van een tafel naar een foodfight? Van dat laatste ben ik ook totaal niet gecharmeerd overigens.
feow schreef:
Ik wel.

Hier ook hoor. Al op heel veel verschillende feestjes voorbij gekomen.
feow schreef:
Ik wel.

O nou daar ben ik dan heel ridige in; als ik iets echt zo afschuwelijk vind als dit, dan hebben ze gewoon pech.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 17:33
0.13% gewijzigd
Gatti schreef:
22-01-2018 17:31
Hier ook hoor. Al op heel veel verschillende feestjes voorbij gekomen.
Dan gaan ze dus maar elders het zwijn uithangen.
guppekop schreef:
22-01-2018 17:30
hoe kom jij nu van patat eten van een tafel naar een foodfight? Van dat laatste ben ik ook totaal niet gecharmeerd overigens.

Omdat ik dat een aantal keer zo heb meegemaakt bij zo'n vloer-/tafelfriet vreetfestijn. Dat de moeder of de vader het gewoon vanaf een afstand op de grond smeet. Zoals je de varkens voert; vandaar mijn vergelijking ook.
Hier ook slaapfeestje gehad. Om 17u kwamen ze met hun lievelingsknuffels. Toen eerst wat drinken en de 'bedden' opmaken en de cadeautjes. Om 18.30 werd de patat bezorgd (aan tafel met wegwerp servies). Uurtje later gingen ze film kijken met popcorn (zelf bakken). Daarna mochten ze als cadeautje een populair knuffelbeestje uitkiezen. Gingen ze vervolgens namen voor verzinnen enzo. Tanden poetsen en pyjama's aan (giechelgiechel). Daarna film 2.
Rond 1 uur sliepen ze en om 6 uur waren ze wakker. Giebelen, kletsen, youtube aan met muziek. Om 7.30 u uitgebreid ontbijt en daarna tandenpoetsen en aankleden. Nog even spelen met knuffels. Om 10 u werden ze opgehaald met dat knuffeltje als aandenken.

Ze waren erg enthousiast en dochter wil volgend jaar weer.

Mijn dochter is 9 geworden en heeft 5 meiden uitgenodigd van 9&10 jaar. Man, zoon en ik hebben ons er zo min mogelijk mee bemoeid (boven) en juist dat was vet cool.
Hier ook een slaapfeest gehad van dochter.
Zij werd 13 dus iets ouder dan jouw dochter maar het komt op hetzelfde neer ongeveer.
Ze waren maar met vier meiden omdat een aantal niet konden.
Dochter wilde discozwemmen en omdat dat al op tijd begon en het een eindje rijden was zijn de meiden meteen mee uit school gekomen.
Bij het zwembad hebben ze eerst gegeten en eer we weer thuis waren was het 23.00 uur.
Wij zijn toen naar boven gegaan en de dames hebben in de woonkamer het luchtbed opgepompt en zich met frisdrank, chips en popcorn bij de TV geïnstalleerd.
Rond een uur of 2.00 zijn ze gaan slapen en om 9.00 waren ze wakker omdat de eerste al op tijd opgehaald werd.
‘S ochtends hebben ze croissants gebakken.
Een van de dames is nog tot einde van de middag gebleven maar op deze leeftijd vermaken ze zichzelf wel dus daar hadden we geen omkijken naar.
Ze hebben het allemaal super naar hun zin gehad en dochter vindt dit het leukste feest dat ze tot nu toe gehad heeft.
Je wil alleen niet weten hoe de woonkamer eruit zag die ochtend😄
Maar goed, dat is zo opgeruimd en heb ik er graag voor over.
Dus ik zou zeggen dat je naast het zwemmen niet veel meer hoeft te doen.
Gewoon matrassen/ luchtbedden in de woonkamer, zorgen voor genoeg chips en drinken en die meiden vermaken zich wel.
Succes en veel plezier, ik heb er zelf ook van genoten omdat ze het zo naar hun zin hadden.
Star² schreef:
22-01-2018 17:32
Omdat ik dat een aantal keer zo heb meegemaakt bij zo'n vloer-/tafelfriet vreetfestijn. Dat de moeder of de vader het gewoon vanaf een afstand op de grond smeet. Zoals je de varkens voert; vandaar mijn vergelijking ook.
Dat heb ik gelukkig nog nooit gezien
Even opgezocht Beanie Boo heten die dingen.
Star² schreef:
22-01-2018 17:32
Wat raar, zo heb ik het nooit gedaan en ook nooit meegemaakt of gezien!
Bij ons in de provincie gaat het zo:

Patat op tafel.
Ieder zijn eigen klodder ketchup en eigen klodder mayo. Op tafel. Mogen ze zelf doen, en dat kunnen ze!

En de schatjes vroegen beide keren "mogen we beginnen?" :love:

maar ik snap dat de randstedelijke ouders het principe van TAFELfriet niet helemaal begrijpen? Goh....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
We kunnen ook nog broodjes bakken boven de vuurschaal en worstjes en frikandellen op de bbq bakken.
gatti wijzigde dit bericht op 22-01-2018 18:21
2.54% gewijzigd
feow schreef:
22-01-2018 17:40
Bij ons in de provincie gaat het zo:

Patat op tafel.
Ieder zijn eigen klodder ketchup en eigen klodder mayo. Op tafel. Mogen ze zelf doen, en dat kunnen ze!

En de schatjes vroegen beide keren "mogen we beginnen?" :love:

maar ik snap dat de randstedelijke ouders het principe van TAFELfriet niet helemaal begrijpen? Goh....

Kan toch?
Gatti schreef:
22-01-2018 17:51
We kunnen ook nog broodjes baken bo er de vuurschaal en worstjes en frikandellen op de bbq bakken.

Dat vond ik vroeger altijd leuk van schoolreisje; broodjes bakken op een zelf gevonden stok boven het kampvuur.
Star² schreef:
22-01-2018 17:54
Dat vond ik vroeger altijd leuk van schoolreisje; broodjes bakken op een zelf gevonden stok boven het kampvuur.
:rofl:

Kijk, dát vind ik nou ranzig.
Zo'n stok waar honden aan gekloven en over gepist hebben...
Zo'n klef van binnen en zwart van buiten deegbal...

En die gore deegballen worden dan ook nog steeds betast door snotterende en traanogende kinderen (waar vuur is is rook).
Ieder z'n ding toch?
watdachtjehiervan schreef:
22-01-2018 16:13
Je wil toch niet zeggen dat je dat te veel werk vindt?
Nee hoor, maar kreeg het idee dat vooral mams die kekke ideetjes leuk vindt en dochter niet zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nouschi schreef:
22-01-2018 16:32
Ik vind dit echt over de top. Dan heb je ze bijna 24 uur!! Een slaapfeestje is een slaapfeestje, waarom zou je daar nog van alles bij verzinnen? Als ze een zwemfeestje wil geef je een zwemfeestje.
Ik snap dat én én én nooit zo goed. Waarom??
Euhm... Waar lees jij 24 uur? 🤔Van 20.00 uur 's avonds tot 13.30 de volgende dag. 's Morgens waren we al voor tienen richting het zwembad.
feow schreef:
22-01-2018 18:05
:rofl:

Kijk, dát vind ik nou ranzig.
Zo'n stok waar honden aan gekloven en over gepist hebben...
Zo'n klef van binnen en zwart van buiten deegbal...

En die gore deegballen worden dan ook nog steeds betast door snotterende en traanogende kinderen (waar vuur is is rook).

Helemaal mee eens, zou het nu ook niet meer doen met een bepist stuk hout :proud:
calvijn1 schreef:
22-01-2018 18:09
Nee hoor, maar kreeg het idee dat vooral mams die kekke ideetjes leuk vindt en dochter niet zo
Goh, wat leuk weer ingevuld door jou.
Ieder zijn meug he. Die tafelfriet ken ik van verhalen bij kleuterfeestjes. Ook voor 10-jarigen??

En een woonkamer die the day after eruit ziet als uitgekauwd....moet er niet aan denken.

Een slaapfeestjes met 10 kinderen? What a hell lijkt me dat.

Het moge duidelijk zijn......ik ga het nog zwaar krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven