typediplom

23-01-2018 11:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zit nu in groep 7 en we zijn aan het denken of het behalen van een typediploma alvast handig is ook ivm straks het onderwijs op de middelbare school (werken dan met een laptop). Nu ben ik online aan het kijken, maar er zijn veel verschillende. Zelf heeft hij het over Ducktypen, heeft iemand daar ervaring mee? Ook andere ervaringen hoor ik graag.

(En zie ook in de titel een fout, maar kan ik die nog wijzigen?)
bieslookje wijzigde dit bericht op 23-01-2018 11:54
Reden: typefouten
8.65% gewijzigd
Hier heeft middelste Picatypen gedaan, wat iemand hierboven ook zegt. Idd voor maar €39,- en kind was er redelijk snel doorheen. Discipline was geen probleem, duidelijke afspraken gemaakt, 5 x per week een half uur typen.
Kind ging uit zichzelf langer en vaker en was met 2 maanden ofzo klaar.

Oudste heeft het jaar ervoor een andere cursus gedaan (weet niet meer welke, met een Julian ofzo??) en dat duurde echt eindeloos lang ook al typte kind zeker 5 x in de week.

Hier met een laptop getypt, begonnen half groep 7 en begin groep 8.

Oh ja, kinderen benoemen zelf erg blij te zijn dat ze kunnen blind typen.
anoniem_167538 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 13:22
Reden: Aanvulling
6.50% gewijzigd
tess07 schreef:
23-01-2018 13:21
Hier heeft middelste Picatypen gedaan, wat iemand hierboven ook zegt. Idd voor maar €39,- en kind was er redelijk snel doorheen. Discipline was geen probleem, duidelijke afspraken gemaakt, 5 x per week een half uur typen.
Kind ging uit zichzelf langer en vaker en was met 2 maanden ofzo klaar.

Oudste heeft het jaar ervoor een andere cursus gedaan (weet niet meer welke, met een Julian ofzo??) en dat duurde echt eindeloos lang ook al typte kind zeker 5 x in de week.

Hier met een laptop getypt, begonnen half groep 7 en begin groep 8.

Oh ja, kinderen benoemen zelf erg blij te zijn dat ze kunnen blind typen.
Die kende ik nog niet, dat is wel een prijsverschil! Ga me daar eens in verdiepen!
Ik heb blind leren typen door MSN. Ik zie daarom het nut niet zo van een typcursus als ze thuis gewoon een computer hebben waar ze op kunnen. Leren ze het snel genoeg vanzelf.
bieslookje schreef:
23-01-2018 12:49
ik kan ook wel redelijk snel typen, maar met 8 vingers en niet geheel blind. komt wel van de tijd van msn denk ik.
Ik dus wel met 10 en geheel blind. Moet wel want ik heb het jaren met een toetsenbord gedaan waar de letters afgesleten waren :rofl: Lastig voor moeders en vriend als die eens achter mijn computer zaten Die kunnen alletwee niet blind typen.
Ik vind het ook veel makkelijker om gewoon op mijn scherm te kijken naar wat ik schrijf dan met je kop naar beneden naar het toetsenbord.
:D
bieslookje schreef:
23-01-2018 12:52
Het is dus wel leuk om ducktypen te volgen. Werken jullie met een laptop of een computer? Qua discipline zal het denk ik wel goed komen. Bij mijn andere zoon misschien niet, maar die moet nog 8 worden en is heel anders qua karakter. Hij gaat m dus ook niet volgen.
Ja, Ducktypen is erg leuk en een fijne methode vinden wij. Squla was volgens kind irritant en Ducktypen veel beter te doen.
Wij hebben een laptop en dat gaat goed.
Ik heb het vroeger geleerd (lang geleden) op een pc met een cd-rom van Domus typecursus. Ik kan er nog niet over uit dat ik met die cursus binnen één week kon blindtypen. Zou willen dat ik kind deze ook eens kan laten proberen, maar het bestaat niet meer.
Dank jullie voor het meedenken. Gisteren bij 3 verschillende een proefles gedaan en toch uitgekomen bij het Ducktypen.
Succes en veel plezier voor je kind!
Lavendel_Madelief schreef:
24-01-2018 21:06
Succes en veel plezier voor je kind!
Dank je wel!
_Aphia_ schreef:
23-01-2018 12:35
Toevallig vd week typecursus gekocht. Niet van Ducktypen want €120 vind ik belachelijk veel geld, al zien de demo's er heel mooi uit en "zeurde" onze dochter bij elke gelegenheid om Ducktypen als cadeau.
(Verjaardag/sinterklaas/kerst/goed voornemen met Oud&Nieuw:)

Nu zat er van de week een aanbieding bij een foldertje voor €39 en hebben we het gedaan. Dolblij is ze en ze oefent elke dag trouw uit zichzelf (de afgelopen vier dagen:))
Deze cursus werkt met grappige feitjes geloof ik.

https://www.picatypen.nl
Wat een goede tip! Ga meteen kijken voor zoon. Scheelt belachelijk veel geld!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hier ook bij picatypen een proefles gedaan, maar mijn zoon vond die niet leuk. Omdat we een abonnement hebben op de Donald duck krijgen we korting, dat scheelt al iets in de prijs.
Ik zou ze op les doen in het plaatselijke buurthuis of club. Online lijkt leuk maar kost veel discipline.

Vind dit trouwens een must voor kinderen! Hoeveel mensen ik op het werk of in het hoger onderwijs wel niet zie typen met 2 vingers 🤣 :facepalm:
Dat kan echt niet meer in deze tijd. Hoe jonger je het leert hoe beter.
Een oud topic, maar wilde nog wel zeggen dat ik erg enthousiast ben over TypeTopia. Kind maakt iedere dag een taakje van ongeveer 20 minuten en door het verhaal en de spelletjes is dat goed vol te houden. Ze leren ook écht blind typen met een soort doos over het toetsenbord. Dat is beter dan die stickertjes op de toetsen. Dan gaan ze alsnog kijken. Ze hebben zelfs een versie speciaal voor dyslecten. Resultaten zijn goed en het is ook prima vol te houden.

Op de website kunnen ze een gratis proefles doen: www.typetopia.com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven