Rusteloze benen
dinsdag 23 januari 2018 om 18:28
Hallo, ik ben 25 weken zwanger en slaap al 2 weken amper. Voor de zwangerschap had ik al last van rusteloze benen maar dat waren fases, af en toe een nacht. Nu is het al 2 weken aaneengesloten. Ik slaap nog redelijk goed in maar na ongeveer anderhalf a 2 uur wordt ik wakker. Ik lig dan vaak al een half uur te draaien en te trappen... ik krijg zelfs zon heel onrustig gevoel in mijn onderbuik. Slaap nu op de logeerkamer om mijn man niet wakker te houden maar loop meer beneden dan dat ik slaap. Slapen lukt ongeveer 4 uur per nacht. Zelfs smiddags even liggen heeft hetzelfde drama, waardoor ik alleen maar nerveuzer wordt. Heb alle tips geprobeerd, koelen, warmte. Afwisselend bad, wandelen, zwemmen, massage ( is juist een trigger ) en heb nu een paar oxazepam gekregen om door te slapen. Zelfs dit werkt niet!! Wordt er nu wanhopig van dus heeft er iemand nog tips want moet nog wel een aantal weekjes door
dinsdag 23 januari 2018 om 18:33
Magnesium slik ik inderdaad bij... sinds een weekje ..: dus misschien heeft dat wat meer tijd nodig. Benen op een kussen nog niet geprobeerd.... heb wel zon Voedingskussens in bed maar dat is meer drama dan dat het lekker ligt
dinsdag 23 januari 2018 om 18:48
dinsdag 23 januari 2018 om 18:48
dinsdag 23 januari 2018 om 19:17
Ik ben niet zwanger maar heb er ook al jaren geregeld last van. Inderdaad zooo irritant!
Genoeg bewegen overdag is belangrijk maar overdrijf het niet, bij mij lijkt het vaak verband te hebben met oververmoeidheid. Als ik bijvoorbeeld 's avonds laat een tijd in de trein moet zitten ofzo.
Wat ik heb gelezen als oplossingen zijn: B12 tabletten slikken, ijzer en foliumzuur. Vanaf mijn dagelijks gebruik, lijkt het minder.
Mijn oma heeft het ook en zweert bij een suikerklontje! 's Nachts gaat ze dan uit bed, neemt een suikerklontje met een glas water en binnen een kwartier is het weg.. zo zegt zij. Niet zelf uitgeprobeerd trouwens
Genoeg bewegen overdag is belangrijk maar overdrijf het niet, bij mij lijkt het vaak verband te hebben met oververmoeidheid. Als ik bijvoorbeeld 's avonds laat een tijd in de trein moet zitten ofzo.
Wat ik heb gelezen als oplossingen zijn: B12 tabletten slikken, ijzer en foliumzuur. Vanaf mijn dagelijks gebruik, lijkt het minder.
Mijn oma heeft het ook en zweert bij een suikerklontje! 's Nachts gaat ze dan uit bed, neemt een suikerklontje met een glas water en binnen een kwartier is het weg.. zo zegt zij. Niet zelf uitgeprobeerd trouwens
dinsdag 23 januari 2018 om 23:38
Ik heb dit van de gyn gekregen als veiligste middel....Joostisandersgeaard2 schreef: ↑23-01-2018 18:48Beter temazepam dan oxazepam. Van die laatste weten ze het effect op het slaap-waakritme van de baby niet.
Magnesium bijslikken en je kunt een ijzertekort hebben.
Ik neem gewoon paracetamol nu in als ik die benen heb en er even uit.
Zoooo kut als je niet kunt slapen met zwangere buik.![]()
dinsdag 23 januari 2018 om 23:40
Maar op je rug liggen tijdens zwangerschap is toch niet goed??? Ik wordt er Spaans benauwd van.. ik ben het nu aan het proberen... op mijn zei en kussen onder benen maar dan ligt mijn bekken in een funeste houding. Wat doe ik verkeerd???cookie84 schreef: ↑23-01-2018 18:48Benen omhoog idd! Ik lag savonds op m'n rug op de grond en m'n benen tegen de muur aan. In bed had ik kussens onder het matras liggen.
Hoe hoger hoe beter was mijn ervaring, maar dat was dan vooral einde zwangerschap.
Voedingskussen was fijn voor rug en bekkenpijn.
dinsdag 23 januari 2018 om 23:43
Oja slik sinds aantal weken idd ijzer en magnesium bij. Dat laatste tegen die rusteloze benen... dat ijzer omdat ik te laag zat... moet het deze week weer laten prikken maar dat moet nuchter ( ook ivm suiker prikken ) maar aangezien ik meestal om 3 uur snachts nog beneden zit aan een glas melk oid is s ochtends nuchter nog niet geluktJoostisandersgeaard2 schreef: ↑23-01-2018 18:48Beter temazepam dan oxazepam. Van die laatste weten ze het effect op het slaap-waakritme van de baby niet.
Magnesium bijslikken en je kunt een ijzertekort hebben.
Ik neem gewoon paracetamol nu in als ik die benen heb en er even uit.
Zoooo kut als je niet kunt slapen met zwangere buik.![]()
woensdag 24 januari 2018 om 01:17
Och lieve schat
Je mag best op je rug liggen in je zwangerschap hoor. Het kán dat de baby dan op een bepaalde zenuw/ spier drukt waardoor je duizelig kan worden. Dan is het beter op je zij te gaan liggen.
Het voedingskussen gooi je maar uit bed, als je bekkenpijn hebt leg je die (of een gewoon kussen) tussen je knieën terwijl je idd op je zij ligt. Dan ligt je bekken net wat hoger, kán verlichting geven.
Voor de rusteloze benen doe je een (paar) kussens onder het matras aan t voeteneind. Of je nu op je rug/ zij ligt of linksom achterwaarts in de rondte gedraaid in bed ligt maakt voor de baby niks uit
donderdag 25 januari 2018 om 22:30
Wat verschrikkelijk voor je. Ik heb dit tijdens mijn eerste 2 zwangerschappen gehad en heb soms nachtenlang gehuild. Nu heb ik er af en toe last van en ik heb altijd magnesiumspray naast mijn bed. Dus niet de pillen en ik maak het zelf. Ik koop magnesiumvlokken en doen dan 1 kommetje magnesiumvlokken op 2 kommen gekookt water. Ik giet het in een plantenspuit van de action en spuit het onder mijn voeten en op mijn buik. Vraag even na aan je vk of dat kwaad kan. Maar ik slaap er beter van. Het voelt een beetje plakkerig en kan een beetje prikken. Maar voor mij is het wel een beetje een fijn gevoel. Het leidt me af op 1 of andere manier. Sterkte ermee
vrijdag 26 januari 2018 om 08:54
Wat vervelend voor je!! (en precies hetzelfde gehad en zelfs slaappillen gekregen van de gyneacoloog aan het eind). Wat hielp wel een beetje bij mij? Een grote skippybal waar ik al vroeg in de avond op ging zitten in plaats van bank of stoel. Alsof de bloedtoevoer dan beter ging en minder last als ik naar bed ging. Succes, hoe groot de beloning straks ook is, dit is “die hard” afzien....