Septum piercing
woensdag 24 januari 2018 om 19:15
Hi, ik heb gister een septum laten zetten maar mijn ouders weten het niet, mijn zus weet het want die was mee en me zusje moest ik het wel vertellen want kreeg hem niet naar binnen, ze dreigt om alles dat ze het gaat zeggen tegen me moeder maar als ze het weet trekt ze hem er letterlijk uit... iemand een idee wat ik moet doen?
woensdag 24 januari 2018 om 20:05
Valt wel mee, als hij in de goeie plek geprikt is doet het niet zo’n pijn.Gate_Keeper schreef: ↑24-01-2018 20:01Heb even moeten googlen wat het was maar zo’n ding valt toch op? Ik vind het op zich best tof eruit zien en je houdt geen littekens over als je hem eruit haalt.
Doet zoiets zetten niet zeer?
woensdag 24 januari 2018 om 20:07
Hoe moet ik het haar vertellen, wat moet ik precies zeggen? durf het niet echt namenlijk
woensdag 24 januari 2018 om 20:11
Gewoon mam kom eens , ik weet dat je het misschien niet leuk vindt maar kijk .Anoniem2463 schreef: ↑24-01-2018 20:07Hoe moet ik het haar vertellen, wat moet ik precies zeggen? durf het niet echt namenlijk
Je kan ook uitleggen dat je bv bij officiële dingen er een doorzichtig buisje in kunt doen , maar denk echt dat het wel mee gaat vallen. Boos gaat ook weer over hoor .
woensdag 24 januari 2018 om 20:12
Ja het punt is ik ben bij mijn vader dus ik weet niet of video bellen een optie is?
woensdag 24 januari 2018 om 20:14
Een retainer is niet nodig, TO kan de piercing omhoog 'flippen'.
Niemand die het dan nog ziet tenzij diegene onder je gehurkt staat en je neusgaten in gluurt.
TO, ga gewoon het gesprek aan, was het een impulsieve actie?
woensdag 24 januari 2018 om 20:16
Heb je het al aan je vader verteld?Anoniem2463 schreef: ↑24-01-2018 20:12Ja het punt is ik ben bij mijn vader dus ik weet niet of video bellen een optie is?
Misschien heeft hij advies voor je hoe je het gesprek kan inleiden?
woensdag 24 januari 2018 om 20:20
Ik heb ook op mijn 16de een piercing laten zetten terwijl mijn ouders het er niet mee eens waren. Een helix, dus wat minder 'heftig' en zichtbaar dan jij.
Ik heb gewoon gezegd: sorry jongens, wettelijk gezien mag ik dit zelf bepalen dus tja. En zo is het ook, je mag het zelf weten op deze leeftijd. Laatst zei mijn moeder tegen mij (ben nu al 28 hè, dus ding zit er al 12 jaar inmiddels): hé, wat een leuke piercing heb je in! Staat goed.
Nou kijk
Komt wel goed TO. Gewoon eerlijk zijn en dan wordt ze boos, tja. Ze kan er niet veel meer aan doen.
Ik heb gewoon gezegd: sorry jongens, wettelijk gezien mag ik dit zelf bepalen dus tja. En zo is het ook, je mag het zelf weten op deze leeftijd. Laatst zei mijn moeder tegen mij (ben nu al 28 hè, dus ding zit er al 12 jaar inmiddels): hé, wat een leuke piercing heb je in! Staat goed.
Nou kijk
Komt wel goed TO. Gewoon eerlijk zijn en dan wordt ze boos, tja. Ze kan er niet veel meer aan doen.
woensdag 24 januari 2018 om 20:58
woensdag 24 januari 2018 om 21:02
Nou, nee. Vanaf je 16de heb je gewoon 100% volledig, zelfstandig zelfbeschikkingsrecht over je lichaam. In alles. Dat heeft echt niks met woonsituatie te maken.GinnyJones schreef: ↑24-01-2018 20:58Ja ok, maar zolang je bij je ouders in huis woont heb je je toch echt aan hun regels aan te passen.
In het geval van piercings is dat niet zo belangrijk, want dat zijn maar piercings, maar die zelfbeschikking is een groot goed, zodat meisjes bijvoorbeeld gemakkelijk aan de pil kunnen, ook als hun ouders het er niet mee eens zijn.
woensdag 24 januari 2018 om 21:15
Nou zie je wel en wijze raad voor volgende keer , zeg gewoon van tevoren dat je het gaat doenAnoniem2463 schreef: ↑24-01-2018 21:12UPDATE: Ik heb het haar verteld en eigenlijk reageerde ze niet zo heel boos, ze was eerder teleurgesteld. ben blij dat ik het heb verteld. Ik heb het trouwens via facetime verteld want ze was bij dr eigen huis
woensdag 24 januari 2018 om 21:22
Goedzo. Mijn ouders zeiden ook: 'zonde'. Maar weet je, jouw lichaam en als je 'm zat bent haal je 'm er weer uit, 't is niet alsof je SLOERIE op je voorhoofd hebt laten tatoeëren ofzo.Anoniem2463 schreef: ↑24-01-2018 21:12UPDATE: Ik heb het haar verteld en eigenlijk reageerde ze niet zo heel boos, ze was eerder teleurgesteld. ben blij dat ik het heb verteld. Ik heb het trouwens via facetime verteld want ze was bij dr eigen huis
woensdag 24 januari 2018 om 22:10
Kijk eens aan, het viel gelukkig mee en nu hoef je er niet meer geheimzinnig over te doen.
Verzorg je piercing goed, niet teveel er aanzitten(eigenlijk alleen bij het verzorgen).
Voor een septumpiercing staat ongeveer vier maanden(kan langer zijn).
Ik snap nooit zo goed waar ouders zich zo druk om maken(denkt terug aan een moeder die fel op tegen een piercing was maar kind der vingers zaten al onder de inkt) het is maar een piercing niet een full backpiece, het kan er gewoon uit(gelukkig deed mijn moeder er niet moeilijk over en ging zelfs mee).
Verzorg je piercing goed, niet teveel er aanzitten(eigenlijk alleen bij het verzorgen).
Voor een septumpiercing staat ongeveer vier maanden(kan langer zijn).
Ik snap nooit zo goed waar ouders zich zo druk om maken(denkt terug aan een moeder die fel op tegen een piercing was maar kind der vingers zaten al onder de inkt) het is maar een piercing niet een full backpiece, het kan er gewoon uit(gelukkig deed mijn moeder er niet moeilijk over en ging zelfs mee).
woensdag 24 januari 2018 om 22:28
Ik heb kinderen en ik vind zo’n piercing niet mooi. Ik stimuleer het niet bij mijn kinderen en zeg tegen ze dat ze een tatoeage mogen als ze 18 zijn. Ik hoop dat ik daarmee een al te impulsieve beslissing van een 16-jarige voor ben. Dat ding zit er toch voor het leven, Dat lijkt tot nu toe redelijk te werken. Ik zou mijn kinderen niet het huis uit gooien als ze met een tattoo thuis komen voor ze 18 zijn. Ik vind het niet mooi, maar het is hun lijf. Boos zou ik niet worden. Wel zou ik het jammer vinden.
woensdag 24 januari 2018 om 22:30
Nou liever een piercing dan een tattoo , die piercing is er zo uit.PattyJupiter schreef: ↑24-01-2018 22:28Ik heb kinderen en ik vind zo’n piercing niet mooi. Ik stimuleer het niet bij mijn kinderen en zeg tegen ze dat ze een tatoeage mogen als ze 18 zijn. Ik hoop dat ik daarmee een al te impulsieve beslissing van een 16-jarige voor ben. Dat ding zit er toch voor het leven, Dat lijkt tot nu toe redelijk te werken. Ik zou mijn kinderen niet het huis uit gooien als ze met een tattoo thuis komen voor ze 18 zijn. Ik vind het niet mooi, maar het is hun lijf. Boos zou ik niet worden. Wel zou ik het jammer vinden.