Man vs vrouw
woensdag 24 januari 2018 om 17:14
Omg wat the f* did I just read?!?V1k1ng schreef: ↑24-01-2018 15:47Sommige vinden penetratie per definitie verkrachting, dus ik zou dat toch ook niet te hard roepen.
(https://witchwind.wordpress.com/2013/12 ... s-rape-ok/)
Heb het meeste maar geskipt, maar ik denk dat er iemand niet helemaal door heeft hoe ongelooflijk lekker seks kan zijn voor de meeste vrouwen en hoe biologisch gezien vrouwen er ook wel pap van lusten. Ik zou zoooo doodongelukkig worden als ik niet af en toe goed genómen wordt (met consent)! En er zijn zoveel leuke mannen in de wereld om het mee te doen, sommige zijn zelfs ook feministen.
Nee, ik ben geen radicaal feminist. Er mogen best cultuurverschillen blijven. Zolang ze maar niet verplicht zijn/voelen en geen nadeel zijn. Bijvoorbeeld dat vrouwen zich anders willen kleden dan mannen omdat hun lichaam anders gevormd is, of dat mannen baarden dragen en vrouwen niet, of dat vrouwen meer op soepelheid en duur trainen en mannen op kracht en spieren, of dat mannen meer vlees eten, of dat vrouwen kleinere hoeveelheden alcohol drinken. Kleine dingen die de verschillen tussen de seksen spannend houden voor wie dat wil.
woensdag 24 januari 2018 om 19:06
woensdag 24 januari 2018 om 20:43
Ik vind mannen en vrouwen ook niet gelijk. Maar vrouwen zijn niet minder dan mannen en omgekeerd ook niet. Uiteraard haat ik vrouwen niet. Op bepaalde vlakken zijn ze gelijkwaardig. Ik verwerp sowieso seksisme.
Ze zijn in gedrag niet gelijk en uiteraard is een mannenlichaam niet gelijk aan een vrouwenlichaam.
Ze zijn in gedrag niet gelijk en uiteraard is een mannenlichaam niet gelijk aan een vrouwenlichaam.
hans66 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 21:58
Reden: Seksisme verwerp ik altijd, en niet slechts in bepaalde gevallen.
Reden: Seksisme verwerp ik altijd, en niet slechts in bepaalde gevallen.
20.08% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
donderdag 25 januari 2018 om 09:27
Mannen en vrouwen zijn veel meer gelijk dan verschillend. De verschillen in lichaam zijn zo minimaal dat ze nauwelijks invloed hebben op ons functioneren. De verschillen die er zijn zijn voor het grootste deel verschillen die we zelf creëeren, en in stand houden met de misvatting dat mannen en vrouwen nu eenmaal biologisch anders zijn. Ik vind dat niet okee. Maar daar mannen om haten zou idioot zijn, vrouwen creëeren het verschil namelijk net zo hard mee. Het idee dat mannen en vrouwen anders zijn en dat daar gedragsverschillen uit voort vloeien is een construct van ons allemaal. Oók daar zit geen genderverschil in.
donderdag 25 januari 2018 om 16:19
De verschillen die je zelf gemaakt hebt
De identiteit van mensen bestaat bij de gratie van grenzen: hetzelfde zijn en anders zijn, je met een groep onderscheiden van een andere groep. Die grenzen zijn bijna altijd bedachte grenzen, geen echte grenzen. Geslacht is ook zo’n grens: je vind de verschillen mooi omdat ze onderdeel zijn van wat jij jou vindt maken.
donderdag 25 januari 2018 om 16:52
.Frox schreef: ↑25-01-2018 09:27Mannen en vrouwen zijn veel meer gelijk dan verschillend. De verschillen in lichaam zijn zo minimaal dat ze nauwelijks invloed hebben op ons functioneren. De verschillen die er zijn zijn voor het grootste deel verschillen die we zelf creëeren, en in stand houden met de misvatting dat mannen en vrouwen nu eenmaal biologisch anders zijn. Ik vind dat niet okee. Maar daar mannen om haten zou idioot zijn, vrouwen creëeren het verschil namelijk net zo hard mee. Het idee dat mannen en vrouwen anders zijn en dat daar gedragsverschillen uit voort vloeien is een construct van ons allemaal. Oók daar zit geen genderverschil in.

.
donderdag 25 januari 2018 om 18:39
Al die patriarchale culturen waarin gehandeld wordt of werd uit pure misogynie, wat alles wat vrouwelijk is, als negatief wordt beschouwd en wat mannelijk is positief, tot in de uitdrukking van taal toe. Ja, ook in het Nederlands.
Denk eens aan heel die recente me too shit. Waar dat allemaal uit voort gekomen is.
donderdag 25 januari 2018 om 21:25
Er zijn mannenhatende feministen, ook al in de tweede golf (zie: Mary Daly).
Ze zijn wel een minderheid binnen het feminisme. Geen van de mensen die ik ken die zich feminist noemen, zijn mannenhaters. Jammer dat de luidste schreeuwers de meeste aandacht krijgen. Ook wel lekker makkelijk excuus om dan niet naar normale feministen te hoeven luisteren.
Verder heb je natuurlijk ook vrouwen die mannen haten zonder daar verder een ideologie voor te hebben. Combinatie van verbittering, trauma, en zwart-witdenken, gok ik.
Ze zijn wel een minderheid binnen het feminisme. Geen van de mensen die ik ken die zich feminist noemen, zijn mannenhaters. Jammer dat de luidste schreeuwers de meeste aandacht krijgen. Ook wel lekker makkelijk excuus om dan niet naar normale feministen te hoeven luisteren.
Verder heb je natuurlijk ook vrouwen die mannen haten zonder daar verder een ideologie voor te hebben. Combinatie van verbittering, trauma, en zwart-witdenken, gok ik.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 25 januari 2018 om 21:37
Heel erg mee eens. Het meeste is ook feitelijk zeer waar. Maar het lijkt wel of niemand het wil zien. Waarom zijn die zogenaamde man-vrouw verschillen toch zo vreselijk belangrijk voor iedereen, waarom willen verreweg de meeste mensen daar zo hartstochtelijk aan vasthouden?Frox schreef: ↑25-01-2018 09:27Mannen en vrouwen zijn veel meer gelijk dan verschillend. De verschillen in lichaam zijn zo minimaal dat ze nauwelijks invloed hebben op ons functioneren. De verschillen die er zijn zijn voor het grootste deel verschillen die we zelf creëeren, en in stand houden met de misvatting dat mannen en vrouwen nu eenmaal biologisch anders zijn. Ik vind dat niet okee. Maar daar mannen om haten zou idioot zijn, vrouwen creëeren het verschil namelijk net zo hard mee. Het idee dat mannen en vrouwen anders zijn en dat daar gedragsverschillen uit voort vloeien is een construct van ons allemaal. Oók daar zit geen genderverschil in.
donderdag 25 januari 2018 om 23:10
Men wil dit onderscheid niet loslaten. Men vindt het nog steeds normaal dat men jongens en meisjes anders opvoedt.
Sommigen vinden dat er te weinig vrouwen in het kabinet of in de Tweede Kamer zitten. Waarom tilt men daar zo zwaar aan? De juiste persoon op de juiste plek. Eventuele vrouwen moet men aannemen omdat ze goede kwaliteiten hebben, niet omdat ze vrouwen zijn.
Sommigen vinden dat er te weinig vrouwen in het kabinet of in de Tweede Kamer zitten. Waarom tilt men daar zo zwaar aan? De juiste persoon op de juiste plek. Eventuele vrouwen moet men aannemen omdat ze goede kwaliteiten hebben, niet omdat ze vrouwen zijn.
hans66 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 23:46
0.40% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
vrijdag 26 januari 2018 om 17:06
Nog altijd liggen de verwachtingen bij vrouwen anders dan bij mannen.
Vrouwen krijgen verwijten om de oren als ze kinderen krijgen en dit combineren met een fulltime baan, mannen niet.
Vrouwen zijn vaker mantelzorger, dat komt op hen neer. Niet op broers, niet op echtgenoot. Ze moeten ouders opvangen en ook schoonouders.
Ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen! Maar in het algemeen zijn zorgende taken nog steeds voor vrouwen.
En het huishouden ook. Als het niet schoon is, wordt de man daar niet op aangekeken maar de vrouw. En huishoudelijke reclames spreken vrouwen aan, niet mannen.
Vrouwen krijgen verwijten om de oren als ze kinderen krijgen en dit combineren met een fulltime baan, mannen niet.
Vrouwen zijn vaker mantelzorger, dat komt op hen neer. Niet op broers, niet op echtgenoot. Ze moeten ouders opvangen en ook schoonouders.
Ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen! Maar in het algemeen zijn zorgende taken nog steeds voor vrouwen.
En het huishouden ook. Als het niet schoon is, wordt de man daar niet op aangekeken maar de vrouw. En huishoudelijke reclames spreken vrouwen aan, niet mannen.
zaterdag 27 januari 2018 om 14:09
En?honingbijtje schreef: ↑27-01-2018 14:08Benieuwd naar de waarheid over de rabiate wijven die altijd in een discussie over man/vrouw verhoudingen worden opgevoerd als degenen die het voor iedereen verpesten.