Hobby

26-01-2018 10:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Kort samengevat: mijn man (midden 40) zoekt een hobby maar we zijn zelf nogal inspiratieloos. Enige randvoorwaarden: man werkt wisseldiensten dus iets op een vast tijd/dag is lastig in te vullen. Hij is niet erg handig..dus dingen bouwen/in elkaar zetten is niet echt aan hem besteed. Ook niet een super sportief type..beetje kan wel..en met name zoekt hij iets waarbij hij min of meer gedwongen wordt even te stoppen met piekeren..zo gezegd even verstand op nul. (In het verleden heeft hij gesquasht met een vriend van hem..dat vond hij wel leuk maar hij was er niet super enthousiast over)

Dingen die al besproken zijn en niet werken voor hem:
* Een vechtsport leren
* Iets met computers
* Modelbouw
* Teamsporten
* Fitness
* Tuinieren

Graag zou ik van jullie wat suggesties horen..misschien zit er een gouden idee bij!
Fietsen, yoga, boogschieten, dansen, schilderen.

Een vakantie boeken en tot op de decimeter en cent nauwkeurig de allerbeste deal uitzoeken. Dus ook buitenlandse sites afstruinen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
- vissen
- bootje kopen en gaan varen, daar doe je ook veel sociale contacten mee op, in de haven dan.
- motorrijden
- cursus volgen
- heb je kennissen die bij een vereniging zitten waar ze nog mensen zoeken voor taken/klussen?
- vrijwilligerswerk
Ceylon schreef:
26-01-2018 10:28
Fietsen, yoga, boogschieten, dansen, schilderen.

Een vakantie boeken en tot op de decimeter en cent nauwkeurig de allerbeste deal uitzoeken. Dus ook buitenlandse sites afstruinen.
Schilderen geeft denk ik te veel ruimte om te piekeren..daarnaast is mijn man niet echt creatief.
Die van die vakantie vind ik erg origineel! Alleen ben ik altijd degene die dat doet want ik heb zelf toerisme gestudeerd :biggrin:
ChantalZr7 schreef:
26-01-2018 10:33
- vissen
- bootje kopen en gaan varen, daar doe je ook veel sociale contacten mee op, in de haven dan.
- motorrijden
- cursus volgen
- heb je kennissen die bij een vereniging zitten waar ze nog mensen zoeken voor taken/klussen?
- vrijwilligerswerk
Zoals gezegd..man is niet echt handig dus klusjes doen is niks voor hem.

Bootje kopen is een leuk idee maar financieel niet haalbaar.
Motorrijden is misschien wel iets maar dan moet hij wel eerst een motor rijbewijs halen..en ook dat is niet goedkoop. Ik zal eens kijken wat de kosten daar van zijn. Hij gaat op het lijstje!

Vissen vergt te veel geduld en geeft ook veel te veel ruimte om te piekeren dus dat gaat niet werken.
Geocaching.
Naar buiten om de cache te zoeken mbv een app op je telefoon, of thuis eerst puzzels oplossen en dan alsnog naar buiten om te zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fotografie: er op uit kunnen trekken in de natuur, in steden of juist harde actie bij sportwedstrijden en het bewerken van foto's achter z'n pc, dus zowel indoor als outdoor opties.
Muziekles? Alleen de les zelf is eventueel op een vast moment, maar oefenen kan wanneer je wilt en vraagt echt je focus terwijl het toch ontspannend is
Paardrijden
Schaatsen
Honden trainen
LARP
Hardlopen

Mijn ervaring is dat je hiermee het beste je gedachten op 0 kan zetten :)
En je hoeft er niet super sportief voor te zijn.
Hardlopen of sporten met een personal assistent? Dit laatste kan meestal ook flexibel. Hardlopen is voor mij ideaal om verstand op nul te zetten. Mountainbiken werkt overigens ook erg goed.
Pokémon Go
Geocashing
Boeken lezen
Koken
Bakken
Klimmen
ldp schreef:
26-01-2018 10:55
Paardrijden
Schaatsen
Honden trainen
LARP
Paardrijden is niet zo zijn ding. Ik rij zelf en we hebben een tijdje een eigen paard gehad dus hij heeft het wel geprobeerd. Hij vond het verzorgen leuker dan het rijden.

Schaatsen is een leuke suggestie..alleen denk ik dat je dan toch ook naar een soort les/training moet en dat is meestal op een vaste dag en tijd..dus dat is lastig.

Honden trainen is ook een leuk idee al past dat niet bij zijn karakter. Hij is met vlagen nogal onzeker en dieren voelen dat feilloos aan ..dan kom je niet ver met trainen.

Wat is LARP?
Ik word heel blij van tafeltennis. Komt ook doordat ik bij een leuke vereniging zit, waar enthousiast getraind wordt, maar ook veel gezelligheid is.
Later is nu
himalaya schreef:
26-01-2018 10:49
Geocaching.
Naar buiten om de cache te zoeken mbv een app op je telefoon, of thuis eerst puzzels oplossen en dan alsnog naar buiten om te zoeken.
Leuk! Gaat op de lijst!
Een taal leren
Toneel of theatersport
Films of voorstellingen bezoeken
chentolove schreef:
26-01-2018 10:57
Hardlopen

Mijn ervaring is dat je hiermee het beste je gedachten op 0 kan zetten :)
En je hoeft er niet super sportief voor te zijn.
Hardlopen heeft hij geprobeerd in het verleden maar dat vond hij niet echt leuk. En dan houd je het ook niet vol.
redbulletje schreef:
26-01-2018 10:51
Fotografie: er op uit kunnen trekken in de natuur, in steden of juist harde actie bij sportwedstrijden en het bewerken van foto's achter z'n pc, dus zowel indoor als outdoor opties.
Origineel idee..ik zal hem op de lijst zetten!
outis schreef:
26-01-2018 10:54
Muziekles? Alleen de les zelf is eventueel op een vast moment, maar oefenen kan wanneer je wilt en vraagt echt je focus terwijl het toch ontspannend is
Hij houdt erg van muziek dus dit is ook een goed idee. Ik zet hem er bij!
redbulletje schreef:
26-01-2018 10:51
+100. En als je bezig bent met fotograferen en dan ook echt om mooie foto's te maken, dan denk je nergens anders meer aan. Heerlijk! Plus, je kunt het doen wanneer je wil, zit niet vast aan bepaalde tijden.
Legpuzzels maken
Puzzels in een puzzelboekje maken
Informeren of hij bij het buurthuis bardiensten kan draaien
Celaena_Aelin schreef:
26-01-2018 11:00
Pokémon Go
Geocashing
Boeken lezen
Koken
Bakken
Klimmen
Klimmen vind ik een leuk idee!

Koken en bakken is aan hem helaas niet besteed. In de 14 jaar dat wij elkaar kennen heeft hij misschien enkele tientallen keren gekookt en nog nooit wat gebakken.

Boeken lezen is ook niet zo zijn ding. Ik ben een echte boekenwurm en heb hem geregeld gevraagd of hij niet ook wat wil lezen maar hij vindt het erg vermoeiend en valt meestal in slaap.

Pokemon go...tja..het is misschien mijn/onze leeftijd maar ik weet nauwelijks wat het is..?
Dreamer schreef:
26-01-2018 11:02
Ik word heel blij van tafeltennis. Komt ook doordat ik bij een leuke vereniging zit, waar enthousiast getraind wordt, maar ook veel gezelligheid is.
Dit vind ik een heel leuk idee! Dank je wel!
Celaena_Aelin schreef:
26-01-2018 11:09
Legpuzzels maken
Puzzels in een puzzelboekje maken
Informeren of hij bij het buurthuis bardiensten kan draaien
Die bardienst is misschien wel iets! Ik zet het op de lijst er bij!
Puzzelen geeft hem te veel ruimte om te piekeren denk ik..dan dwaalt hij af.
Kookcursus, en dan thuis flink oefenen!
Gitaar spelen
Scouting
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven