Avi lezen
maandag 29 januari 2018 om 16:04
Mijn dochter heeft altijd wat moeite gehad met lezen en had vandaag avi-toets vertelde ze. De tekst die ze als laatst 'gehaald' had ging over een dief. Ze had geen idee welk 'niveau' dit was maar was apetrots dat ze maar twee foutjes had in de tekst. Omdat het lezen de laatste tijd thuis veel beter lijkt te gaan, ben ik stiekem toch wel benieuwd welk avi-niveau ze nu heeft gehaald. Kan het natuurlijk morgen even aan de leerkracht vragen of het rapport afwachten, maar is er wellicht een leerkracht hier aanwezig die deze tekst herkent?
maandag 29 januari 2018 om 16:14
Als ze maar 2 foutjes had dan heeft ze daarna nog een tekst gelezen en als die goed was nog , enz. Vraag haar hoeveel teksten ze mocht lezen en je hebt een idee hoeveel niveau's ze omhoog is gegaan.
Ik snap dat je benieuwd bent! Maar helemaal zeker zal je het niet weten. Ik zou het zelf niet aan de juf vragen.
Ik snap dat je benieuwd bent! Maar helemaal zeker zal je het niet weten. Ik zou het zelf niet aan de juf vragen.
maandag 29 januari 2018 om 16:40
Als ze meerdere teksten heeft gelezen weet je nog niets. Stel dat ze nu in groep 5 zit, en ze heeft 3 teksten gelezen, dan kan dat betekenen dat ze M4 heeft gescoord of M6.watdachtjehiervan schreef: ↑29-01-2018 16:14Als ze maar 2 foutjes had dan heeft ze daarna nog een tekst gelezen en als die goed was nog , enz. Vraag haar hoeveel teksten ze mocht lezen en je hebt een idee hoeveel niveau's ze omhoog is gegaan.
maandag 29 januari 2018 om 16:44
Dat is niet waar. Bij de AVI toets is snelheid ook van belang. Als je niet binnen de tijd hebt gelezen, maar wel maar 2 foutjes had, heb je dat niveau toch nog niet behaald.watdachtjehiervan schreef: ↑29-01-2018 16:14Als ze maar 2 foutjes had dan heeft ze daarna nog een tekst gelezen en als die goed was nog , enz. Vraag haar hoeveel teksten ze mocht lezen en je hebt een idee hoeveel niveau's ze omhoog is gegaan.
maandag 29 januari 2018 om 16:47
Klopt.ElizabethThatcher schreef: ↑29-01-2018 16:44Dat is niet waar. Bij de AVI toets is snelheid ook van belang. Als je niet binnen de tijd hebt gelezen, maar wel maar 2 foutjes had, heb je dat niveau toch nog niet behaald.
maandag 29 januari 2018 om 16:47
Gewoon even wachten op haar rapport. De juf heeft wel wat beters te doen dan apart allerlei uitslagen te gaan geven.Promethium schreef: ↑29-01-2018 16:37Ik zou het morgen even aan de juf vragen, dan weet je ook meteen welk niveau boekjes je bij de bieb kunt halen om te lezen met haar![]()
maandag 29 januari 2018 om 16:48
Ik ga er vanuit dat TO weet op welk niveau haar kind leest. Vanuit daar kan je dan verder tellen.Promethium schreef: ↑29-01-2018 16:40Als ze meerdere teksten heeft gelezen weet je nog niets. Stel dat ze nu in groep 5 zit, en ze heeft 3 teksten gelezen, dan kan dat betekenen dat ze M4 heeft gescoord of M6.
maandag 29 januari 2018 om 16:50
Nee, dat kun je niet. Er kan ook weer teruggetoetst zijn. Dat weet het kind niet.watdachtjehiervan schreef: ↑29-01-2018 16:48Ik ga er vanuit dat TO weet op welk niveau haar kind leest. Vanuit daar kan je dan verder tellen.
maandag 29 januari 2018 om 16:54
Dat komt niet zoveel voor dus dan heb je in iedergeval een idee.ElizabethThatcher schreef: ↑29-01-2018 16:50Nee, dat kun je niet. Er kan ook weer teruggetoetst zijn. Dat weet het kind niet.
Ongeveer. Dus niet precies.
maandag 29 januari 2018 om 20:26
Het verder toetsen hoorde bij de oude AVI versie. Kinderen die nu in M6 zitten krijgen M6 en indien gehaald wordt er niet verder getoetst. Als kind voorgaand niveau niet heeft behaald wordt die wel opnieuw afgenomen alvorens het volgende niveau te proberen.watdachtjehiervan schreef: ↑29-01-2018 16:14Als ze maar 2 foutjes had dan heeft ze daarna nog een tekst gelezen en als die goed was nog , enz. Vraag haar hoeveel teksten ze mocht lezen en je hebt een idee hoeveel niveau's ze omhoog is gegaan.
maandag 29 januari 2018 om 20:28
Komt juist heel veel voor.watdachtjehiervan schreef: ↑29-01-2018 16:54Dat komt niet zoveel voor dus dan heb je in iedergeval een idee.
Ongeveer. Dus niet precies.
En dan kan je nog stoppen bij instructieniveau of pas bij frustratieniveau.
Of als je vindt dat het wel lang genoeg geduurd heeft en je pas later verder wilt gaan met toetsen.
Kind is trots en tevreden. Als kind ook nog plezier in lezen heeft of krijgt mag het AVI M3 of E6 of B+ (zelfverzonnen bejaardenniveau plus) zijn. Het belangrijkste heb je dan namelijk al binnen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 29 januari 2018 om 20:41
Huh?! Op wat voor school zit jouw kind?! Lekker klassikaal, denk vooral zelf niet na en loop vooral niet voor of achter?!Saartjepoes schreef: ↑29-01-2018 20:26Het verder toetsen hoorde bij de oude AVI versie. Kinderen die nu in M6 zitten krijgen M6 en indien gehaald wordt er niet verder getoetst. Als kind voorgaand niveau niet heeft behaald wordt die wel opnieuw afgenomen alvorens het volgende niveau te proberen.