Avi lezen

29-01-2018 16:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft altijd wat moeite gehad met lezen en had vandaag avi-toets vertelde ze. De tekst die ze als laatst 'gehaald' had ging over een dief. Ze had geen idee welk 'niveau' dit was maar was apetrots dat ze maar twee foutjes had in de tekst. Omdat het lezen de laatste tijd thuis veel beter lijkt te gaan, ben ik stiekem toch wel benieuwd welk avi-niveau ze nu heeft gehaald. Kan het natuurlijk morgen even aan de leerkracht vragen of het rapport afwachten, maar is er wellicht een leerkracht hier aanwezig die deze tekst herkent?
Wacht gewoon op de uitslag van de leerkracht :)
Precies. En fijn dat ze het goed gedaan heeft. Dat kan er voor zorgen dat ze het plezier in lezen niet verliest.
Als ze maar 2 foutjes had dan heeft ze daarna nog een tekst gelezen en als die goed was nog , enz. Vraag haar hoeveel teksten ze mocht lezen en je hebt een idee hoeveel niveau's ze omhoog is gegaan.

Ik snap dat je benieuwd bent! Maar helemaal zeker zal je het niet weten. Ik zou het zelf niet aan de juf vragen.
Ik zou het morgen even aan de juf vragen, dan weet je ook meteen welk niveau boekjes je bij de bieb kunt halen om te lezen met haar :)
watdachtjehiervan schreef:
29-01-2018 16:14
Als ze maar 2 foutjes had dan heeft ze daarna nog een tekst gelezen en als die goed was nog , enz. Vraag haar hoeveel teksten ze mocht lezen en je hebt een idee hoeveel niveau's ze omhoog is gegaan.

Ik snap dat je benieuwd bent! Maar helemaal zeker zal je het niet weten. Ik zou het zelf niet aan de juf vragen.
Als ze meerdere teksten heeft gelezen weet je nog niets. Stel dat ze nu in groep 5 zit, en ze heeft 3 teksten gelezen, dan kan dat betekenen dat ze M4 heeft gescoord of M6.
Dat is niet waar. Bij de AVI toets is snelheid ook van belang. Als je niet binnen de tijd hebt gelezen, maar wel maar 2 foutjes had, heb je dat niveau toch nog niet behaald.
ElizabethThatcher schreef:
29-01-2018 16:44
Dat is niet waar. Bij de AVI toets is snelheid ook van belang. Als je niet binnen de tijd hebt gelezen, maar wel maar 2 foutjes had, heb je dat niveau toch nog niet behaald.
Klopt.
Promethium schreef:
29-01-2018 16:37
Ik zou het morgen even aan de juf vragen, dan weet je ook meteen welk niveau boekjes je bij de bieb kunt halen om te lezen met haar :)
Gewoon even wachten op haar rapport. De juf heeft wel wat beters te doen dan apart allerlei uitslagen te gaan geven.
Promethium schreef:
29-01-2018 16:40
Als ze meerdere teksten heeft gelezen weet je nog niets. Stel dat ze nu in groep 5 zit, en ze heeft 3 teksten gelezen, dan kan dat betekenen dat ze M4 heeft gescoord of M6.
Ik ga er vanuit dat TO weet op welk niveau haar kind leest. Vanuit daar kan je dan verder tellen.
Moiren’ schreef:
29-01-2018 16:47
Gewoon even wachten op haar rapport. De juf heeft wel wat beters te doen dan apart allerlei uitslagen te gaan geven.
Dit ook trouwens. Lekker blijven lezen en stoppen met die toetsen zo belangrijk te maken. Dat zijn ze niet.
29-01-2018 16:48
Ik ga er vanuit dat TO weet op welk niveau haar kind leest. Vanuit daar kan je dan verder tellen.
Nee, dat kun je niet. Er kan ook weer teruggetoetst zijn. Dat weet het kind niet.
Jullie hebben natuurlijk gelijk, moet gewoon geduld hebben. Aan juf vragen ga ik niet doen dus dan maar wachten op het rapport en genieten van het feit dat ze zo trots op zichzelf was :)
ElizabethThatcher schreef:
29-01-2018 16:50
Nee, dat kun je niet. Er kan ook weer teruggetoetst zijn. Dat weet het kind niet.
Dat komt niet zoveel voor dus dan heb je in iedergeval een idee.
Ongeveer. Dus niet precies.
Kolletje1 schreef:
29-01-2018 16:51
Jullie hebben natuurlijk gelijk, moet gewoon geduld hebben. Aan juf vragen ga ik niet doen dus dan maar wachten op het rapport en genieten van het feit dat ze zo trots op zichzelf was :)
Dat is het belangrijkste :)
Was het het boekje 'Weg met die dief!'? Dat hebben wij thuis en is niveau M3.
Nee het was geen boekje maar een avi toetsblad. M3 is ze voorbij, ze zit in groep 6.
Kolletje1 schreef:
29-01-2018 19:53
Nee het was geen boekje maar een avi toetsblad. M3 is ze voorbij, ze zit in groep 6.
Lekker afwachten, je kunt toch niets met de informatie welke teksten er gelezen zijn.
Ze kan het morgen zelf toch vragen, als ze het interessant vindt? Mijn dochter wist het altijd, maar dat was misschien ook omdat ze alleen maar boeken van het plankje van haar AVI-niveau mocht lezen (grote frustratie ;-D)
Frox schreef:
29-01-2018 20:05
Mijn dochter wist het altijd
Het niveau staat ook gewoon op het toetsblad. :)
Voorafgaand aan de toets? Dat is toch niet zinvol?
Frox schreef:
29-01-2018 20:19
Voorafgaand aan de toets? Dat is toch niet zinvol?
Hoezo niet? De toetsen zijn genummerd, wel zo handig voor de leerkracht.

Het verder toetsen hoorde bij de oude AVI versie. Kinderen die nu in M6 zitten krijgen M6 en indien gehaald wordt er niet verder getoetst. Als kind voorgaand niveau niet heeft behaald wordt die wel opnieuw afgenomen alvorens het volgende niveau te proberen.
29-01-2018 16:54
Dat komt niet zoveel voor dus dan heb je in iedergeval een idee.
Ongeveer. Dus niet precies.
Komt juist heel veel voor.
En dan kan je nog stoppen bij instructieniveau of pas bij frustratieniveau.
Of als je vindt dat het wel lang genoeg geduurd heeft en je pas later verder wilt gaan met toetsen.

Kind is trots en tevreden. Als kind ook nog plezier in lezen heeft of krijgt mag het AVI M3 of E6 of B+ (zelfverzonnen bejaardenniveau plus) zijn. Het belangrijkste heb je dan namelijk al binnen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Saartjepoes schreef:
29-01-2018 20:26
Het verder toetsen hoorde bij de oude AVI versie. Kinderen die nu in M6 zitten krijgen M6 en indien gehaald wordt er niet verder getoetst. Als kind voorgaand niveau niet heeft behaald wordt die wel opnieuw afgenomen alvorens het volgende niveau te proberen.
Huh?! Op wat voor school zit jouw kind?! Lekker klassikaal, denk vooral zelf niet na en loop vooral niet voor of achter?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven