Alweer angst

29-01-2018 11:34 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms gaat het goed, en dan opeens weer angst. Vanochtend ging het wel goed, boodschappen gedaan en moeder even met dingen geholpen. Daar koffie gedronken. Toen ik mijn flesje water ging vullen en opeens angstig werd. Ik had het gevoel dat ik duizelig begon te worden. En dacht niet duizelig worden en opeens begon mijn hart tekeer.

Ben snel naar huis gegaan, maar zie de hele tijd wel beetje raar met de ogen. Ik heb een bril voor het auto rijden, en die zet ik ook wel eens op als ik thuis ben. Zie nu wel iets beter. Maar nu ik thuis ben denk ik de hele tijd als k maar niet duizelig wordt, zit gewoon nu extra op mijn lichaam te letten en hoe ik mij voel.

Nu voel ik mij zo gespannen, heb het koud en zit gewoon te trillen. Daarbij heb ik een raar gevoel in ogen, en steeds knipperen. Net alsof er wat in mijn ogen zit. Ik vindt het zo niet leuk meer die angst... en aankomende vrijdag heb ik weer een sessie bij mijn psycholoog...

Ik durf daardoor minder goed dingen te ondernemen, ben zo bang dat ik wat heb... ik maak mij soms echt zorgen

Zou angst ooit overgaan? Ik probeer er alles aan om te ontspannen, maar mijn gevoel is sterker. Net alsof er steeds een nieuwe angst bij komt... en steeds maar twijfelen dokter bellen of niet?

Hoe kan ik mezelf een beetje rustig houden?
my_little schreef:
30-01-2018 08:42
rare kriebels dat niet, wat ik voel is wel iets anders dan dit. Ik heb voornamelijk als ik een angstaanval heb wel bekaf bent.

Google toch eens op oogmigraine, het kan angst oproepen tijdens een aanval. Wat je beschrijft lijkt er toch wel op hoor. Dat je last hebt van je ogen, duizelig. Je hoeft niet persé 'halo's' te zien. De rest wat je noemt past er wel bij. Vooral het moe zijn en zwaar hoofd hebben daarna. Na een angstaanval heb ik dat nooit (ik heb beide, angstaanvallen en oogmigraine dus weet het verschil).

Ter geruststelling; oogmigraine is vervelend maar onschuldig. Koffie is een belangrijke trigger. Verder stress, vermoeidheid en teveel naar beeldschermen kijken.
I wanna live my life with the volume full!
Hoi,
Klinkt bekend. Paniekaanvallen kunnen de raarste dingen in je lichaam en hoofd veroorzaken. Ik herken de klachten die je noemt. Dat je daarna bekaf bent is een logisch gevolg. Je lichaam heeft al zijn energie gebruikt voor de vecht of vluchtstand.

Ik zie wel een zeer belangrijke trigger: KOFFIE! Onderschat dit niet.
Vroeger kon ik goed tegen koffie. Sinds ik paniekaanvallen heb niet meer. Ik had laatst ineens klachten na het drinken van een, dacht ik, decaf koffie. Trillen, hyperventilatie, raar gevoel achter ogen, niet tegen licht kunnen, angstig, opgejaagd etc. Bleek ik bij navraag gewone koffie te hebben gekregen. In chocolade en reguliere thee zit ook cafeïne, dus houd daar rekening mee.

No offence, maar ik zou niet direct op oogmigraine gaan googlen (ok ok dat zou ik wel doen, aangezien ik een heftige angststoornis heb, haha. Maar het is geen gezond gedrag).
Waarom niet googlen? Oogmigraine is onschuldig maar wellicht herkenbaar.
Eidde schreef:
30-01-2018 13:28
Waarom niet googlen? Oogmigraine is onschuldig maar wellicht herkenbaar.
In mijn geval is dr google meer een vloek dan een zegen. Met een angststoornis en onzekerheden over waar je klachten vandaan komen is het moeilijk om wat je leest op google te relativeren. Ik denk dat je beter naar de dokter kunt gaan als je je zorgen maakt om bepaalde symptomen.
Ik ben gelukkig even weggeweest. Eerst ging het wel goed maar in het centrum veel momenten gehad waarvan ik dacht: wat voel ik nu? Werd opeens zo warm en net het gevoel, dat er wat ging gebeuren.... Echt raar gevoel in ogen, en toen ging het weer, en toen kwam het....

Maar blij dat ik thuis ben en merk dat ik nu echt moet bijkomen. Ben bekaf en hoofdpijn. Vorige week nergens last van gehad en nu opeen...

Maar had gisteren al een afspraak gemaakt bij de huisarts en kan daar morgen terecht... gwoon voor mijn eigen zekerheid en geruststelling
Goed dat je naar de huisarts gaat. Hopelijk kan hij je eventueel doorverwijzen of op zijn minst eerst geruststellen.
Potterhead schreef:
30-01-2018 13:58
In mijn geval is dr google meer een vloek dan een zegen. Met een angststoornis en onzekerheden over waar je klachten vandaan komen is het moeilijk om wat je leest op google te relativeren. Ik denk dat je beter naar de dokter kunt gaan als je je zorgen maakt om bepaalde symptomen.

Mij helpt het juist wel te relativeren. Als ik iets snap en begrijp wordt het minder eng.

Maar natuurlijk is naar de huisarts gaan het beste. Sowieso.
Ik ben sowieso sinds gistermiddag om 12 uur gestopt met koffie drinken. Ik dronk voorheen echt zo 8 a 10 koppen koffie op een dag. En nu echt ontzettende hoofdpijn en de neiging om koffie te drinken. Of mijn hoofdpijn door komt door niet meer koffie te drinken weet.ik zo niet.. maar probeer te stoppen met koffie en kijken wat het doet
my_little schreef:
30-01-2018 19:15
Ik ben sowieso sinds gistermiddag om 12 uur gestopt met koffie drinken. Ik dronk voorheen echt zo 8 a 10 koppen koffie op een dag. En nu echt ontzettende hoofdpijn en de neiging om koffie te drinken. Of mijn hoofdpijn door komt door niet meer koffie te drinken weet.ik zo niet.. maar probeer te stoppen met koffie en kijken wat het doet
Ineens met koffie stoppen, als je zo veel drinkt geeft zeker afkickverschijnselen, waaronder hoofdpijn. Misschien kan je t beter afbouwen.
Ben naar de huisarts geweest. Maar mijn ogen waren niet rood ofzo. Er was niet veel aan de hand. Ik moest sowieso naar de opticien gaan en proberen niet vaak met ogen te knipperen en niet constant staren. En ik moest telefoon gebruik en hele dag voor de pc proberen te beperken. Als ik zo blijf doorgaan, wordt t uiteindelijk slechter. En alles wat komt gaat ook weer weg, en ik was nog jong, dat ik daadwerkelijk iets kon krijgen. Die kans was klein

Krijg nu een soort oogcreme mee.
my_little schreef:
31-01-2018 09:33
Ben naar de huisarts geweest. Maar mijn ogen waren niet rood ofzo. Er was niet veel aan de hand. Ik moest sowieso naar de opticien gaan en proberen niet vaak met ogen te knipperen en niet constant staren. En ik moest telefoon gebruik en hele dag voor de pc proberen te beperken. Als ik zo blijf doorgaan, wordt t uiteindelijk slechter. En alles wat komt gaat ook weer weg, en ik was nog jong, dat ik daadwerkelijk iets kon krijgen. Die kans was klein

Krijg nu een soort oogcreme mee.
Goed dat je bent geweest. Gerustgesteld?
Ik heb nav angst ook zo veel klachten gehad en nog steeds, die komen en gaan. Blijft vreemd hoeveel invloed je psyche heeft op je lichaam.
Hoe gaat t met de koffie detox?
my_little schreef:
30-01-2018 19:15
:rofl: ja heel gek dat je daar bibberig van werd
Lorem Ipsum
Potterhead schreef:
31-01-2018 10:24
Goed dat je bent geweest. Gerustgesteld?
Ik heb nav angst ook zo veel klachten gehad en nog steeds, die komen en gaan. Blijft vreemd hoeveel invloed je psyche heeft op je lichaam.
Hoe gaat t met de koffie detox?
Ik ben wel degelijk gerustgesteld, alleen had dit keer mijn eigen huisarts niet, waar ik altijd was. Zat ingepland bij een andere. Gelijk weer een andere vreemde gezicht, heb haar wel es gezien, maar dan ga ik twijfelen van, heeft ze echt niks over het hoofd gezien... omdat ik meer op mijn eigen huisarts vertrouwde. En die gewoon echt alles van mij weet en dan gelijk naar een andere...

Koffie detox gaat wel goed, alhoewel ik net 1 kopje koffie heb gehad. Omdat ik er zo zin in had. Maar daar laat ik t vandaag ook bij
my_little schreef:
31-01-2018 10:56
Ik ben wel degelijk gerustgesteld, alleen had dit keer mijn eigen huisarts niet, waar ik altijd was. Zat ingepland bij een andere. Gelijk weer een andere vreemde gezicht, heb haar wel es gezien, maar dan ga ik twijfelen van, heeft ze echt niks over het hoofd gezien... omdat ik meer op mijn eigen huisarts vertrouwde. En die gewoon echt alles van mij weet en dan gelijk naar een andere...

Koffie detox gaat wel goed, alhoewel ik net 1 kopje koffie heb gehad. Omdat ik er zo zin in had. Maar daar laat ik t vandaag ook bij
Gewoon langzaam afbouwen. Dan gaat t goedkomen.

Toch nog niet geheel gerust dus. Herkenbaar, maar zoals anderen dan tegen mij zeggen en ik nu tegen jou; ze heeft er voor geleerd, dus ze zal t weten en niks over het hoofd zien.
En de heilige graal is decaf koffie ;)
Potterhead schreef:
31-01-2018 12:32
En de heilige graal is decaf koffie ;)
Ik denk dat ik eerst nog maar geen koffie ga drinken. Vanochtend weggeweest met moeite, omdat het moest. Kwam thuis en had zin in koffie en dacht ach 1 bakje kan wel, maar gelijk daarna merkte ik dat ik wat onrustiger werd en hartkloppingen, toch nog een 2e bakje gedaan, voor de helft en dacht, nee niet meer doen... voelde me nog raarder en angstiger en onrustiger..
my_little schreef:
01-02-2018 11:20
Ik denk dat ik eerst nog maar geen koffie ga drinken. Vanochtend weggeweest met moeite, omdat het moest. Kwam thuis en had zin in koffie en dacht ach 1 bakje kan wel, maar gelijk daarna merkte ik dat ik wat onrustiger werd en hartkloppingen, toch nog een 2e bakje gedaan, voor de helft en dacht, nee niet meer doen... voelde me nog raarder en angstiger en onrustiger..
Bizar he, wat t met je kan doen. Begint ongeveer na 10/15 min en houdt een uur of vier aan, bij mij.
Let wel dat de afkickverschijnselen lijken op de verschijnselen na t drinken van koffie. Duurt een week ongeveer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven