Jonge moeder

01-02-2018 13:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben vrij jong moeder geworden, ik was 21 toen onze zoon geboren werd. Hij is nu 10 maanden en doet het onwijs goed.
Ik ben de enige van mijn vrienden die een kind heeft en zie hen voorlopig ook nog niet aan kinderen beginnen, wat natuurlijk helemaal prima is.
Ik merk alleen dat ik zelf enorm veranderd ben nu ik een zoontje heb en mis af en toe wat aansluiting. Mijn man en ik werken beide onregelmatig waardoor ik soms veel alleen met de kleine ben en me dus wel eens eenzaam voel
Zijn er hier meer mensen die jong moeder geworden zijn? en Lopen jullie hier ook tegenaan?

Ik ben benieuwd!
Kan je naar ouder & baby zwemmen bij jou in de buurt?
Dan heb je gezellig een wekelijks uitje waar je andere ouders treft.

Ik zou wel eens een baby willen lenen om er aan mee te doen.

En/of een cursus babymassage?
Niet jong vergeleken met jou ;) maar wel de eerste in mijn omgeving en in mijn omgeving was ik behoorlijk jong toen mijn zoon 9 maanden geleden op mijn 27ste geboren werd.

Ik herken het wel. Ik ga idd naar babyzwemmen en naar muziek voor baby’s in de bibliotheek, maar zou het leuk vinden om wat meer echte ‘momfriends’ te hebben met wie je zonder gene in een café met speelplek afspreekt en die jouw ook eens een filmpje sturen van hoe hun baby iets nieuws kan ;-D

Maar goed, uiteindelijk maakt het weinig uit want mijn vriendinnen zijn gek op mijn zoontje en als ik zonder hem kom zijn ze alleen maar erg teleurgesteld. We raken elkaar niet kwijt door de komst van mijn zoon gelukkig.
Hier in de buurt waren een jaar of wat geleden speciale middagen in het buurthuis voor jonge moeders. Geen idee of dat nog bestaat en of het in jouw gemeente bestaat, maar misschien is zoiets iets voor je
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
01-02-2018 13:40
Hier in de buurt waren een jaar of wat geleden speciale middagen in het buurthuis voor jonge moeders.
Het consultatiebureau weet dat vast
Ik heb trouwens via dit forum 4 goede vriendinnen, waarvan er 1 nu ook moeder is (en de rest hopelijk snel volgt), dus dat is ook nog een route.

Wij kennen elkaar uit onze respectievelijke fertiliteitstrajecten (ik heb IVF gedaan) en het is heel leuk om nu samen met onze zoontjes erbij af te spreken, dus wie weet is er hier nog iemand die in jouw buurt woont :)
Ik was 22 toen mijn oudste geboren werd. En liep er niet tegen op. Ook al zaten al mijn vrienden nog vollop in het uitgaan e.d. had ik daar sowieso al weinig behoefte aan ik was blij met het kleine meisje wat ik heerlijk kon en nog steeds kan vertroetelen.
Ik herken het heel erg wat je hier typt! Wat jij typt kan zo goed als mijn verhaal zijn. Maar ik kan je wel aanraden on hier te blijven lezen/meeschrijven. Dan zul je zien dat je niet de enige bent.
Ik ben ook de eerste van mijn vriendinnen die moeder is geworden (op mn 24e) en ik zie ze nu ook nauwelijks meer. Zij gaan nog geregeld feesten enzo.. ze 'snappen' baby's ook niet zo. Toen mijn dochter voor het eerst ontrolde was ik zó enthousiast en trots, maar zij 'lachten' me soort van uit. Maar is begrijpelijk, ik denk dat alleen moeders zulke dingen begrijpen.

Ik ga nu veel om met mijn nicht die ook moeder is, terwijl ik hiervoor niet echt met haar om ging. Misschien ken je ook gewoon een moeder in je omgeving? En anders idd naar baby cursussen zoals zwemmen, is heel leuk. Kunnen echt vriendschappen uit ontstaan!
Ik ben niet echt jong, en bovendien zo'n beetje de laatste uit onze vriendenkring die een baby heeft gekregen, maar ik had wel behoefte aan contact met vrouwen die rondom dezelfde tijd als ik uitgetekend waren. Ik ben toen tijdens de zwangerschap gaan sporten bij Mom in Balance. Die zit door het hele land. Je kunt ook aansluiten als je al een kindje hebt! Ik heb er leuke contacten aan overgehouden en ga nog steeds elke week lekker sporten.
Ik heb precies hetzelfde.
Alleen werd ik moeder op mijn 25e en moest ik verhuizen naar een heel klein dorp waar ik bijna niemand ken en niet eens een winkel is.

Dus ja. Ik voel me ook vaak eenzaam als vriendlief aan het werk is. Ik heb welgeteld 1 vriendin en die woont vrij ver van me vandaan, dus kan daar ook niet altijd heen (en geen auto Ivm vriend). Het is soms best lastig.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Hay !

Ik ben een 2 maanden geleden moeder geworden.
Ik ben 23 jaar oud en ook de eerste van mijn vriendinnen die moeder is .
Toevallig is 1 van mijn vriendinnen nu zwanger en ik hoop stiekem nu al dat onze kindjes het goed met elkaar kunnen vinden straks..en dat we hopelijk wat vaker zullen afspreken dan.

Ik begrijp wel wat je bedoeld..soms voel ik me ook best een beetje eenzaam.
Voordat ik moeder was werkte ik fulltime dus ik had het vrij druk altijd.
Nu ben ik fulltime mama...terwijl al mijn vriendinnen nog fulltime werken.
Dat houdt in dat ze overdag dus nooit tijd hebben om af te spreken..en eerlijk gezegd heb ik savonds niet zo'n zin om af te spreken.

Ik probeer elke dag wel iets te gaan doen..al is het maar even wandelen smiddags..al moet ik me daar soms echt toe zetten.
Probeer in ieder geval te voorkomen dat ik thuis blijf zitten de hele dag en me soms echt zit te vervelen.
Ik kan niet wachten tot ik straks kan gaan baby zwemmen met mn kleine meid..zal je net zien dat ze er geen reet aan vind ofzo haha.
Maar dat is dan wel in ieder geval 1 ding wat ik vast in de week kan gaan doen.
Verder betrap ik mezelf er op dat mijn moeder een soort van mijn beste vriendin is geworden...mijn moeder werkt niet en vindt het natuurlijk geweldig als ik met haar kleindochter op de koffie kom.

Misschien kan je op internet kijken of er bij jou in de buurt iets te doen is voor moeders en baby. Ik ben zelf ook opzoek maar kan tot nu toe (buiten het baby zwemmen om) nog niks vinden.
Heb nu dus ook spijt dat ik toen der tijd niet op een zwangerschaps gym of zo iets ben gegaan...in mijn hoofd ga je dan na de geboorte van je kindje heel gezellig af en toe koffie drinken met al die vrouwen...ik weet niet of dat we echt zo gaat haha

groetjes
Herkenbaar hoor. Ookal was ik juist oud en niet jong. Vriendinnen zaten al in heel andere fase met pubers. Terwijl het juist leuk is om ervaringen te delen met mensen die een kind van ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Leeftijd van de ouders maakte me niet uit :)

Uiteindelijk heb ik mensen gevonden via o.a:
-speelgroepen (Facebook, gemeente, CB, spelotheek)
-speeltuin
-cursus (muziek op schoot, babyzwemmen)
Ijskonijn1 schreef:
01-02-2018 19:30
Ik heb precies hetzelfde.
Alleen werd ik moeder op mijn 25e en moest ik verhuizen naar een heel klein dorp waar ik bijna niemand ken en niet eens een winkel is.

Dus ja. Ik voel me ook vaak eenzaam als vriendlief aan het werk is. Ik heb welgeteld 1 vriendin en die woont vrij ver van me vandaan, dus kan daar ook niet altijd heen (en geen auto Ivm vriend). Het is soms best lastig.
Oh dat klinkt wel erg geisoleerd. Waarom moest je naar dat dorp? Ook geen ouders met wandelwagens op straat? Dan zou ik die gewoon aanschieten voor een praatje.
Wat zeg je dan, mooie kinderwagen? ;)

Hier ook herkenbaar. Iets groter dorp en heb gelukkig een auto
taxi87 schreef:
02-02-2018 07:00
Wat zeg je dan, mooie kinderwagen? ;)

Hier ook herkenbaar. Iets groter dorp en heb gelukkig een auto
Ja zoiets. Of over het weer beginnen. Of vragen of zij/hij iets weet over baby-activiteiten in de buurt. Je moet toch ergens beginnen.
Hi,

heel herkenbaar, ben 4 maanden geleden mama geworden. ben zelf net 25. heb ook weinig vrienden waardoor ik veel thuis zit. meeste mensen zitten rond deze leeftijd in heel andere situatie of hebben hele andere behoeften. misschien als we hier zeggen waar we vandaan komen dat we kunnen zien of we in de buurt wonen? ik zelf kom uit wijhe ( in buurt van zwolle)
Ik was ook 21 toen mijn eerste dochter werd geboren. inmiddels ben ik 26 en in verwachting van ons 3e kindje. ik ben ook heel lang de enige van mijn vriendinnen met een kindje geweest. ik heb eigenlijk ook niet zo heel veel vriendinnen. je kunt ze op 1 hand tellen maar de vriendschappen zijn wel heel hecht. dat ik een kind had en zij toen nog niet is nooit een probleem geweest. nu heeft inmiddels de laatste een paar maanden terug ook haar eerste kindje gehad en zijn we dus alle mama's.
Uvita schreef:
02-02-2018 06:55
Oh dat klinkt wel erg geisoleerd. Waarom moest je naar dat dorp? Ook geen ouders met wandelwagens op straat? Dan zou ik die gewoon aanschieten voor een praatje.
Omdat ik dus o gepland zwanger werd en we beide nog bij onze ouders woonden haha.
En in dit dorp woonde hij altijd al en zn familie. En dit dorp is super betaalbaar omdat er geen biet te doen is haha. Ik woonde 40 km verder op in een groot dorp dat onbetaalbaar is voor ons. Dus vandaar deze keuze haha.

Helaas wonen er geen kindjes van haar leeftijd (wonen echt weinig mensen) wat echt super jammer is. En om nu elke dag koffie te drinken bij zn familie is ook niks :p

*Dit klinkt wel echt super sneu nu ik het terug lees :p maar het is minder erg dan dat het lijkt. Het is alleen ontzettend saai en wat eenzaam.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven