Burn out

04-01-2018 12:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er mensen die (net als ik) te maken hebben met een burn out? Of is er toevallig nog een actief topic over burn out en alles daar omheen om aan deel te nemen? Ik kan het zo snel niet vinden.

Ik zit sinds enige dagen thuis met een burn out. Wat een slecht begin van het nieuwe jaar! Maar ook wel weer de mogelijkheid om opnieuw te beginnen. En het dit jaar eens echt goed aan te pakken! Weg met alle demonen, angsten en onzekerheden. Weg met perfectionisme en faalangst!
Ik moet alleen even weten hoe ?!?!? Dus alle tips en tricks zijn welkom.

Ik ga vanmiddag naar mijn psycholoog (daar kom ik al een tijdje) en ik ga in februari starten met een training Mindfulness (weet niet of dat zin gaat hebben)

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten....(wat ik trouwens niet hoop, dit gun je niemand)

Groetjes van mij
Nirakkam schreef:
30-01-2018 12:16
Niet werken tot je weer bij de bedrijfsarts bent geweest. Koffiedrinken op het werk alleen maar doen als je dat zélf fijn vindt niet omdat je denkt dat het moet. Misschien is het te snel. Ik kreeg er veel stress van , ben te snel begonnen en nu weer terug bij af. Ik let nu meer op dat ik doe wat fijn voor mezelf voelt en niet omdat andere mensen er iets van vinden.
Ik ben vandaag toch naar mijn werk geweest. Ik voelde de druk toch wel een beetje maar het was eigenlijk best fijn dat ik het gedaan heb. Wel heeeeeel vermoeiend. Energie niveau is echt 0.0. Wel het gevoel dat ik zo snel mogelijk moet gaan werken nu..ik zag dat het heel druk was daar. Ik weet dat ik dat niet moet doen...ik voel ook dat ik het niet moet doen. Ik kan de drukte echt nog niet aan. Moeilijk hoor...

Ben jij nu niet aan het werk?
Ik lees even met je mee Stroopwafel2018. De bedrijfspsycholoog oordeelde dat ik overspannen ben en twijfelt nog over een burn-out.

Na dat gesprek merk ik echter dat het verder bergaf gaat. Maar ik voel een enorme druk om door te gaan en mijn leven zsm terug op te pakken. Maar ik kan niet. Zo frustrerend. Het voelt alsof ik geen kant op kan. Ik voel me bovenal mislukt.

Ik volg dus graag jouw pad. Al is het maar omdat ik me dan minder alleen voel.

Ik wens jou heel veel moed en sterkte toe. :hug: Luister naar jouw buikgevoel. Meer tips of wijsheid heb ik voorlopig niet.
Ik ben blij dat er hier echt word geluisterd naar mij Stroopwafel..maar wellicht is dat omdat er bij mijn Burnout mijn oude kennis straatvrees komt opzetten.

Dwing jezelf aub niet...zsm is wanneer jij er aan toe bent.
Veel sterkte! Ik zie dit topic nu pas en ben nog niet bijgelezen.

Zit zelf thuis met oververmoeidheidsklachten. Ben ziek uit dienst gegaan eind vorig jaar. Hoef van UWV nog niet te werken, krijg andere begeleiding nu en moet eerst opknappen.
Zit alleen nu op het punt dat ik van alles wil, maar tegelijkertijd merk dat ik zo moe word van alles. Frustrerend is dat.

Ik ga nog bijlezen. Wens iedereen hier sterkte :)
Je kunt méér.
Bearnaise schreef:
01-02-2018 06:53
Ik lees even met je mee Stroopwafel2018. De bedrijfspsycholoog oordeelde dat ik overspannen ben en twijfelt nog over een burn-out.

Na dat gesprek merk ik echter dat het verder bergaf gaat. Maar ik voel een enorme druk om door te gaan en mijn leven zsm terug op te pakken. Maar ik kan niet. Zo frustrerend. Het voelt alsof ik geen kant op kan. Ik voel me bovenal mislukt.

Ik volg dus graag jouw pad. Al is het maar omdat ik me dan minder alleen voel.

Ik wens jou heel veel moed en sterkte toe. :hug: Luister naar jouw buikgevoel. Meer tips of wijsheid heb ik voorlopig niet.
Oh heel herkenbaar..dat gevoel van je leven op willen/moeten pakken maar het eigenlijk niet kunnen. Het dan toch doen en vervolgens weer helemaal in te storten. Ik probeer in ieder geval elke middag bij te slapen. Ik probeer mijn grenzen aan te geven maar dat is soms heel moeilijk omdat ik ook een gezin heb met verplichtingen en verwachtingen... Overal voel ik me ook een loser maar ik merk wel dat als ik er niet aan toe geef het nooit beter zal gaan met me..

Ik denk dat er niks anders opzit dan accepteren en ondergaan...maar dat is niet altijd even makkelijk.

Wat ik ook raar vind is dat niks binnen komt. Ik kan niks registreren..zeg en doe soms hele rare dingen..de focus is totaal weg.

Gek hoor...
Moon-Alisa schreef:
04-02-2018 10:16
Veel sterkte! Ik zie dit topic nu pas en ben nog niet bijgelezen.

Zit zelf thuis met oververmoeidheidsklachten. Ben ziek uit dienst gegaan eind vorig jaar. Hoef van UWV nog niet te werken, krijg andere begeleiding nu en moet eerst opknappen.
Zit alleen nu op het punt dat ik van alles wil, maar tegelijkertijd merk dat ik zo moe word van alles. Frustrerend is dat.

Ik ga nog bijlezen. Wens iedereen hier sterkte :)
Heel herkenbaar..van alles willen maar het gewoon niet kunnen..ik ben op het punt dat ik er in ieder geval over na denk om dat te accepteren... vaak is het ook zo dat ik niks wil..behalve zitten en voor me uit kijken en dan ineens beseffen dat het weer 5 uur smiddags is en ik dan weer helemaal niks gedaan heb.
Dank je. Sommige dagen gaat de dingen redelijk en andere dagen kost alles zo veel moeite....

Ik heb net mijn bed verschoond, nou... hoe lang ik dáár over gedaan heb. Hoeslaken binnenstebuiten... glas water omstoten.

Ik dacht steeds: Als ik eenmaal tijd heb, dan ga ik [vul maar in]: De slaapkamer verbouwen, 5 km hardlopen, een blog bijhouden, etc. Maar ik heb helemaal geen ruimte in mijn hoofd voor zulke dingen. Ben blij als het lukt normaal te eten.
Je kunt méér.
Hoe gaat het nu met jullie ?
Is dit nog een actief topic ? Ik zie en herken veel vanmijn eigen burn out.
Waar ik benieuwd naa rben of iemand en welke fysieke ongemakken ervraarde. ik zelf ben al 4 maande licht in mijn hoofd en moe. ben wel weer deels aan het werk en dat geeft wel een gevoel van eigenwaarde (voor mij dan) ik was blij dat ik mijn "trucje"nog kende maar dan uiteraard niet zo intensiefmeer zoals voorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven