Boek over Mindful Parenting
zondag 4 februari 2018 om 21:13
Weet geen boek.
Ben wel een keer op een workshop beland over mindful parenting en vond het verrassend fijn eigenlijk: Even niet de focus op schema's en rust, ritme, regelmaat.
Maar meer aandacht voor het volgen van het kind en ook je eigen emoties. Geen rocket science, maar ik ben denk ik toch iets relaxter geworden in het ouderschap.
Ben wel een keer op een workshop beland over mindful parenting en vond het verrassend fijn eigenlijk: Even niet de focus op schema's en rust, ritme, regelmaat.
Maar meer aandacht voor het volgen van het kind en ook je eigen emoties. Geen rocket science, maar ik ben denk ik toch iets relaxter geworden in het ouderschap.
zondag 4 februari 2018 om 21:17
Je kinderen zijn het al wel, maar ouders vaak nog niet.
Tenminste, ik ervaar nog best vaak wat 'moeten' in de combi van werk en zorg en eten koken en huis leefbaar houden en een enkel sociaal contact onderhouden.
In die workshop lukte het om mijn kind wat meer te volgen en daar werd ik zelf ook minder gehaast van.
zondag 4 februari 2018 om 21:22
Ja hoor, het lukt me nooit volledig. Kinderen moeten wel om half negen op school zijn bijvoorbeeld. Liefst gevoed, aangekleed en met een broodtas en drinken. Dus dat geeft wel stress. Maar in de weekenden is er hier niets wat moet en doen we zoals de dag loopt. Maar over het algemeen: sinds ik kinderen heb ben ik relaxter en sta meer in het moment dan voor die tijd.Toverspiegel schreef: ↑04-02-2018 21:17Je kinderen zijn het al wel, maar ouders vaak nog niet.
Tenminste, ik ervaar nog best vaak wat 'moeten' in de combi van werk en zorg en eten koken en huis leefbaar houden en een enkel sociaal contact onderhouden.
In die workshop lukte het om mijn kind wat meer te volgen en daar werd ik zelf ook minder gehaast van.
zondag 4 februari 2018 om 21:26
Klinkt goed!Doreia schreef: ↑04-02-2018 21:22Ja hoor, het lukt me nooit volledig. Kinderen moeten wel om half negen op school zijn bijvoorbeeld. Liefst gevoed, aangekleed en met een broodtas en drinken. Dus dat geeft wel stress. Maar in de weekenden is er hier niets wat moet en doen we zoals de dag loopt. Maar over het algemeen: sinds ik kinderen heb ben ik relaxter en sta meer in het moment dan voor die tijd.
Ik geloof het nu ook een beetje. Al ging er een periode aan vooraf waarin ik nog heel hard geprobeerd heb om op geen enkel vlak concessies te doen. Niet expres, maar de komst van een kind maakte de perfectionist in mij los. Helaas had ik daar ook op het werk ineens last van. Maar goed, dat is niet vol te houden, en gelukkig heb ik het loslaten inmiddels ook onder de knie.
zondag 4 februari 2018 om 22:20
Extra goede tip dus van mij, scheelt je weer een boek lezen. In plaats daarvan kun je je heel mindful op het parenten storten.
Of je gaat wat leuks doen met je kind.
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 4 februari 2018 om 22:32
Je kind.
Dat is je beste boek straks.
Je denkt dat je je erop kunt voorbereiden, maar ieder kind is anders. Van een huilbaby tot een modelbaby en alles er tussenin.