Onregelmatige cyclus - HELP!

06-02-2018 11:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ongeveer 1 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Hoewel mijn dokter me toen al verwittigd had, dat zwanger worden meestal even duurt, had ik toch de hoop dat het bij ons snel zou gaan :)... Ondertussen zijn we 1 jaar verder, nog steeds niet zwanger en geraak ik daarbovenop helemaal niet meer uit aan mijn cyclus.
De eerste 5 maanden had ik een onregelmatige cyclus die varieerde tussen 25 en 33 dagen. Vervolgens is dit zich beginnen verlengen en heb ik 4 'regelmatige' cyclussen gehad van om en bij de 43 dagen. Nogal lang, maar blijkbaar toch nog binnen de normale normen. Nu zit ik ondertussen echter op dag 46, met een negatieve zwangerschapstest en geen teken dat mijn regels er zitten aan te komen. Ik maak me nogal ongerust dat mijn cyclus nu de 50dagen zal voorbij gaan en vraag me af hoe dit komt en of dit nog normaal is. Ik heb binnenkort wel een afspraak met mijn dokter om dit verder te bespreken, maar ben op zoek naar lodgenoten, die me misschien hun verhalen kunnen vertellen :).

Uitkijkend naar de antwoorden!

Grtjs,

Ongerustje
Hoi ongerustje,

Ik ben zelf nog niet zo lang gestopt met de pil (eind nov) maar had eerst ook wel twee regelmatige cyclussen en zit nu ook in de 40 dagen. Heb je ook stress o.i.d. gehad? Denk dat het niet veel kwaad kan dat je menstruatie een keer wat langer uitblijft maar heb er verder geen verstand van.
Hoe was je cyclus voordat je aan de pil begon? Cyclussen tot 35 dagen zijn normaal, daarboven in principe niet, maar je lichaam kan wel nog tijd nodig hebben om te ''herstellen" van pilgebruik. Heb je een idee of je cyclussen wel ovulatoir zijn (temperaturen, ovulatietesten, vruchtbaar slijm, etc)?
Volgens mij is 43 dagen niet meer normaal qua aantal dagen. Je zou eens een maand kunnen temperaturen om te kijken of je wel echt een eisprong hebt en wanneer.
Ik ben nogal vroeg gestart met de pil (rond 15jaar) en herinner me mijn cyclus van daarvoor niet echt meer. Ik ben inderdaad ook met ovulatietesten begonnen sinds mijn cyclussen rond de 43 dagen zitten en heb maar 1 maal echt een duidelijk resultaat gehad, dus ben ook niet zeker of ik elke keer een eisprong heb.
Elke cyclus meer is de teleurgesteldheid groter en begin ik idd meer te stressen. De raad om het ‘van je af te zetten’ is niet zo gemakkelijk in de praktijk om te zetten :)...
Ik zou een of twee cyclussen temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt, dat bijhouden (bv. in een appje) en ermee naar de huisarts gaan.
Idd misschien eens een goed idee.
Ik maak me vooral zorgen omdat mijn cyclus weer veranderd en vooral langer wordt :(...
Ik snap je zorgen, maar je kunt er nu nog weinig over zeggen.

Ter geruststelling: ik had zelf cyclussen van meer dan 3 maanden zonder eisprong. Dit bleek PCOS te zijn en ik dacht dat het jaren zou duren voor ik zwanger zou raken, als het uberhaupt zou lukken. Uiteindelijk heb ik 1 cyclus pillen moeten slikken en werd ik direct zwanger. Het hoeft dus helemaal geen drama te zijn.
dat je nog niet begonnen bent met temperaturen als je al een jaar zwanger wil worden...

is heel nuttig hoor
Lorem Ipsum
ik was ongeveer al een jaar gestopt met de pil voordat wij echt zijn begonnen met zwanger te raken. in dat jaar had ik ook erg onregelmatige cyclussen. vaker boven de 30 dagen en ook weleens 60+ dagen... niet echt motiverend en ik dacht dat zwanger worden gaat wel even duren. ik ben toen gelijk maar de eerste maand ovulatietesten gaan gebruiken, ik had mijn eisprong ergens rond de 30 dagen. ik ben toen wel gelijk de eerste maand zwanger geraakt. misschien toeval? maar wat ik dus wil zeggen is dat het echt niet onmogelijk is en in sommige gevallen gewoon makkelijk gaat als je een onregelmatige cyclus hebt. hopelijk lukt het snel bij jullie. misschien is het sowieso handig om 1x in de 2 a 3 dagen seks te hebben. succes!
Ik denk dat je mischien wel pcos hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven