Almere/purmerend wonen?

09-02-2018 09:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen ,

ik twijfel heel erg of ik moet verhuizen naar Almere. Woon momenteel zelf in Amsterdam.
Groot app maar mis toch een tuin. Daarnaast lijkt het me fijner om in een eengezinswoning te wonen.

Zaandam en omstreken trekt me niet, de enige andere optie is voor mij Purmerend. Alleen heb ik geen idee waar de goede woonwijken zijn in Purmerend. en daarnaast moet ik elke ochtend naar Amsterdam noord en de jaagweg is erg druk in de ochtend. Vandaar mijn voor keur voor Almere

Hebben jullie advies welke buurt er anno 2017 leuk is om te wonen? en hoe zit het met het woon werk verkeer sinds dat de A1 verbreed is?
Alvast bedankt voor jullie reactie, , wordt erg gewaardeerd.
Zo'n 15 jaar geleden reed ik elke dag van noord naar Purmerend. Ik reed vlotjes door, maar in de tegengestelde richting was het toen al dagelijks stilstaan! Ik denk niet dat dat verbeterd is. Ik vond het stadje en de 'mentaliteit' in Purmerend ook mwa. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Almere ken ik niet. Maar ik zou de routes zelf een paar keer tijdens de spits rijden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Bedankt voor je snelle reactie, ik zie inderdaad de jaagweg nog elke ochtend volstaan. En de sfeer in purmerend is ook niet je van het. Het enige voordeel is dat het dichtbij Amsterdam Noord is en je alle voorzieningen heb.
Mijn vriendin is om die reden uitgeweken naar een jaren '50 rijwoning met tuin in Amstelveen. Even duur als Amsterdam maar dus wel een huis met tuin.
In Zuidoost worden tussen nu en 5 jaar veel woningen gebouwd. Ook de 'nieuwe kern' (nieuw te ontwikkelen tussen Zuidoost en Ouderkerk) zit er aan te komen. Ik ken de vooroordelen over Zuidoost, maar ik ben er graag en heb in de afgelopen tien jaar prachtige wijken zien ontstaan. Misschien dat je daar ook naar kan kijken. Succes in elk geval, dit zijn geen eenvoudige beslissingen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Als je in Purmerend woont, ga je met de bus naar Amsterdam. Die rijdt over de busbaan op de Jageweg. Veel sneller ;) ov naar Amsterdam is prima geregeld. Ik was vaak net zo snel in Amsterdam centrum als mensen die zogenaamd in Amsterdam woonden, maar eigenlijk in die buitenwijken zaten als geuzenveld en osdorp

In Purmerend zie je vrij snel waar je niet moet zijn. Overwhere en purmer Noord staan erom bekend 'minder' te zijn, maar het valt echt mee. Het is geen bijlmer ofzo.

Weidevenne en Zuid zijn de gewilde wijken. Gors ook, heel groen en dicht bij het 'stadje'. Dat is wel een ding. Het centrum van Purmerend, moet je als je er woont 'het stadje' noemen :biggrin:
dropdrop wijzigde dit bericht op 09-02-2018 10:59
34.60% gewijzigd
Ik vond het heel leuk om in Purmerend te wonen (woon inmiddels in een andere plaats)
De weidevenne vind ik een hele leuke wijk en vind de sfeer in het stadje (het centrum) hartstikke leuk. Veel leuke winkels en restaurantjes.

Verder moet je niet met de auto naar Amsterdam gaan hoor! Gewoon met de bus, over de busbaan, dan zit je er zo!
nathalielucille schreef:
09-02-2018 09:56
Bedankt voor je snelle reactie, ik zie inderdaad de jaagweg nog elke ochtend volstaan. En de sfeer in purmerend is ook niet je van het. Het enige voordeel is dat het dichtbij Amsterdam Noord is en je alle voorzieningen heb.

Neem je de bus. Die gaat zo langs de file op de Jaagweg.
Ik weet niks van Purmerend, maar wat ik leuk vind aan Almere is dat er veel natuur is, vanaf bijna elke wijk ben je binnen 10 minuten bij een bos of strand. In bijna elke wijk zit ook wel een park. De bussen hebben een aparte busbaan, dus vanaf de meeste haltes ben je ook snel in de stad.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik heb in mijn jeugd in Almere gewoond, mijn ouders, een broer en een zus wonen er nog. Ik ben alweer 20 jaar weg en heb sindsdien in Nederland nog in Utrecht, Den Haag en nu al weer zo'n 15 jaar in Amsterdam gewoond. Er is geen grote tuin of huis dat mij weer naar Almere krijgt. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf wat je belangrijk vindt voor je woongenot.

Ik hou van cafeetjes, concerten en uitgaan, en dat is in Almere lastig als je boven de 25 bent. En op een willekeurige dinsdagavond is er al helemaal niets te doen. Winkels etc. spreken me in Almere ook niet aan, maar je hebt er op zich natuurlijk alles.

Verder is het er natuurlijk allemaal redelijk aangeharkt en keurig en daar moet je ook maar net van houden. Verder geef ik niets om nieuwbouw, niets ertegen, maar het zou niet mijn eerste keus zijn.

Wat wel fijn is in Almere, is dat je er heerlijk hele stukken kunt hardlopen. Lekker in de wind in de polder, hoewel dat natuurlijk ook wel eentonig kan worden. In Amsterdam is het overal toch een beetje druk, dat is wel echt een nadeel. Het OV in Almere is ook echt goed.

Nee, ik zal heus Amsterdam wel een keer verlaten, maar dan zeker niet naar Almere.
LizBakker schreef:
09-02-2018 10:40

Nee, ik zal heus Amsterdam wel een keer verlaten, maar dan zeker niet naar Almere.

Wel naar Purmerend dan?

Ik vind in Almere de keuze groot. Er zijn mooie ruime wijken waar ik best wel zou willen wonen, en ook veel buurten waar alles dicht op elkaar staat en waar ik niet zou willen wonen. Iedere wijk heeft een station, goeie verbinding met Amsterdam. En inderdaad veel groen, overal goed bereikbaar.
Waarom niet Amsterdam-Noord? Vrienden van mij wonen daar in een nieuwbouwwijk en ik vind dat echt een leuke buurt. Amsterdam-Noord heeft een beetje een gribusimago, maar het is mij reuze meegevallen.
Marana-- schreef:
09-02-2018 10:54
Wel naar Purmerend dan?

Ik vind in Almere de keuze groot. Er zijn mooie ruime wijken waar ik best wel zou willen wonen, en ook veel buurten waar alles dicht op elkaar staat en waar ik niet zou willen wonen. Iedere wijk heeft een station, goeie verbinding met Amsterdam. En inderdaad veel groen, overal goed bereikbaar.
Oh nee, al helemaal niet naar Purmerend, maar dat is puur gebaseerd op mijn eigen (misschien wel zeer onterechte) vooroordelen, want op zich weet ik weinig van Purmerend en kom ik er zelden. Dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.

Ik moet wel zeggen; ik woon nu echt hartje Amsterdam in een heel leuk straatje (wel in een wat gammel huis), dus ik vind het heel moeilijk om dat op te geven. Misschien zou het makkelijker zijn als ik in een minder leuke buurt woonde.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 14:22
Reden: aanvulling
19.20% gewijzigd
Nog heel even en bijna alle bussen stoppen in Amsterdam noord ivm de Noord Zuid lijn.
MinkeDeWit schreef:
09-02-2018 11:01
Waarom niet Amsterdam-Noord? Vrienden van mij wonen daar in een nieuwbouwwijk en ik vind dat echt een leuke buurt. Amsterdam-Noord heeft een beetje een gribusimago, maar het is mij reuze meegevallen.
Ik woon momenteel in Amsterdam Noord. Heerlijk om te wonen, het liefst wil ik hier ook blijven maar een eensgezinswoning is bijna niet te betalen
Ook Weidevenne, de Gors en Purmer Zuid is lastig om tussen te komen. Je leest regelmatig oproepjes van mensen die hier willen gaan wonen om zo funda voor te zijn.

Er komt ook leuke nieuwbouw in de beemster. Misschien is dat wat?

Almere ken ik niet goed. Persoonlijk voelt purmerend dichterbij Amsterdam dan Almere. Ik vind Purmerend er ook wel leuker op worden. Zomer in het park, reuring en eten op rolletjes. Genoeg evenementen.
sneeuwwitje80 schreef:
13-02-2018 10:23
Ook Weidevenne, de Gors en Purmer Zuid is lastig om tussen te komen. Je leest regelmatig oproepjes van mensen die hier willen gaan wonen om zo funda voor te zijn.

Er komt ook leuke nieuwbouw in de beemster. Misschien is dat wat?

Almere ken ik niet goed. Persoonlijk voelt purmerend dichterbij Amsterdam dan Almere. Ik vind Purmerend er ook wel leuker op worden. Zomer in het park, reuring en eten op rolletjes. Genoeg evenementen.
Purmers End is toch één grote baksteenvallei? Almere is dan een stuk groener. En daar wonen meer Amsterdammers, denk ik. Maar het lijkt me beide dertig miljoen keer niks, dus aan mij heb je dus ook niks...
Is er geen leukere optie? Haarlem? Weesp? Alkmaar desnoods?
MinkeDeWit schreef:
09-02-2018 11:01
Je hebt inmiddels heel veel leuke stukken, inderdaad!
Hunniebunnie schreef:
15-02-2018 14:54
Purmers End is toch één grote baksteenvallei? Almere is dan een stuk groener. En daar wonen meer Amsterdammers, denk ik. Maar het lijkt me beide dertig miljoen keer niks, dus aan mij heb je dus ook niks...
Is er geen leukere optie? Haarlem? Weesp? Alkmaar desnoods?
In Purmerend wonen verhoudingsgewijs de meest geboren Amsterdammers. 47% van de inwoners van Purmerend is geboren in Amsterdam.
Almere is denk ik zeker wel groener, maar Purmerend is natuurlijk omringt door de groene weilanden van Waterland, de Beemster, het Ilperveld en het Twiske. Het is wel minder wijds dan Almere die veel meer groen heeft in de stad zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven