Lastig!
dinsdag 13 februari 2018 om 09:51
Goedemorgen,
Tja hoe leg je het uit. Probeer in het kort even de situatie te schetsen voor jullie. Ik zou graag eens meningen van andere horen hierover.
Een eengezinswoning 3 slaapkamers waarvan er een aan de douche grenst.
Zoon 1 slaapt in de kamer naast de douche.
De huizen zijn natuurlijk al gehorig en al helemaal om 6.30 of 7.00 als alles nog donker en stil is in huis.
Zoon van 19 moet om 8.00 op voor werk, mijn vriend echter al om 6.00 dus ontbijten douchen en aankleden. Nu "klaagt" mijn zoon dat ie wakker word als hij gaat douchen zo vroeg, terwijl hij pas 8.00 op hoeft te staan. Ook in het weekend als zoon laat gaat slapen 2.30 bv, wij zijn vaak vroeg op in het weekend zo rond 9.00, ontbijtje douchen aankleden boodschappen doen rommelen in huis, dan krijg ik een appje van boven of het zachter kan, terwijl we gewoon normaal "leven" ons ding doen. Hij zegt ik word elke morgen wakker van het douchen en vraagt of ie niet wil gaan douchen maar dat s'avonds te doen. Echter ik weet van mijn vader vroeger nog wel dat ie ook altijd smorgens douchte om wakker te worden.. Nu wilt zoon op zichzelf gaan wonen om deze reden, wat ik raar vind want ja in een studentenhuis is het nog gehoriger en zijn er nog meer mensen die lawaai maken op elk uur van de dag..
Of zie ik dat verkeerd..
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Sommige vriendinnen zeggen, tja 19 bijna 20 mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.
Groetjes Dollie
Tja hoe leg je het uit. Probeer in het kort even de situatie te schetsen voor jullie. Ik zou graag eens meningen van andere horen hierover.
Een eengezinswoning 3 slaapkamers waarvan er een aan de douche grenst.
Zoon 1 slaapt in de kamer naast de douche.
De huizen zijn natuurlijk al gehorig en al helemaal om 6.30 of 7.00 als alles nog donker en stil is in huis.
Zoon van 19 moet om 8.00 op voor werk, mijn vriend echter al om 6.00 dus ontbijten douchen en aankleden. Nu "klaagt" mijn zoon dat ie wakker word als hij gaat douchen zo vroeg, terwijl hij pas 8.00 op hoeft te staan. Ook in het weekend als zoon laat gaat slapen 2.30 bv, wij zijn vaak vroeg op in het weekend zo rond 9.00, ontbijtje douchen aankleden boodschappen doen rommelen in huis, dan krijg ik een appje van boven of het zachter kan, terwijl we gewoon normaal "leven" ons ding doen. Hij zegt ik word elke morgen wakker van het douchen en vraagt of ie niet wil gaan douchen maar dat s'avonds te doen. Echter ik weet van mijn vader vroeger nog wel dat ie ook altijd smorgens douchte om wakker te worden.. Nu wilt zoon op zichzelf gaan wonen om deze reden, wat ik raar vind want ja in een studentenhuis is het nog gehoriger en zijn er nog meer mensen die lawaai maken op elk uur van de dag..
Of zie ik dat verkeerd..
Weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Sommige vriendinnen zeggen, tja 19 bijna 20 mooie leeftijd om op jezelf te gaan wonen.
Groetjes Dollie
dinsdag 13 februari 2018 om 11:06
Inderdaad. Of studenten die een bijbaan hebben. Ik heb heel wat bijbaantjes gehad waar ik voor dag en dauw moest beginnen. Hij kan daar ook niet gaan eisen dat iedereen zich tot laat in de ochtend stil houdt omdat hij overal wakker van wordt.stripverhaal schreef: ↑13-02-2018 11:00Studenten zijn niet alleen maar leven de lol en feestjes. Er zijn ook genoeg studenten die gewoon om half negen in hun eerste college zitten, dus niet tot tien uur liggen te tukken. En dan wordt er van te voren ook gedouched, met een beetje pech direct naast jouw kamer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:11
Alsof studenten nooit in de ochtend naar college, stage of werk moeten. Ik heb in verschillende studentenhuizen gewoond. Iedereen had een ander ritme, maar er was altijd wel iemand die gewoon om 7uur zijn bed uit moest.Summerdance schreef: ↑13-02-2018 10:50Geloof me
Een studenthuis is in de ochtend zelden tot nooit gehorig
Iedereen ligt dan namelijk te tukken
Studentenhuizen gaan pas, of dat was in ieder geval bij mij zo, pas leven vanaf een uur of 10.00
Ik vind jou heel erg moederkloekken
Laat dat joch lekker op zichzelf, prima leeftijd voor
TO: zoon lekker uit huis laten gaan. Het klinkt alsof hij er aan toe is. En mocht je dat echt niet willen, zou ik nog voorstellen om van kamer te wisselen.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:14
Welnee joh. In een studentenhuis zijn er ook gewoon mensen die op tijd opstaan wegens werk (/bijbaan) of een vroeg college. En die douchen/ontbijten/stampen net zo goed.Summerdance schreef: ↑13-02-2018 10:50Geloof me
Een studenthuis is in de ochtend zelden tot nooit gehorig
Iedereen ligt dan namelijk te tukken
Studentenhuizen gaan pas, of dat was in ieder geval bij mij zo, pas leven vanaf een uur of 10.00
Ik vind jou heel erg moederkloekken
Laat dat joch lekker op zichzelf, prima leeftijd voor
dinsdag 13 februari 2018 om 11:17
dinsdag 13 februari 2018 om 11:19
Prima leeftijd en prima reden om op zichzelf/kamer te gaan wonen. Studentenhuizen zijn inderdaad vaak rustig in de ochtend, dus wellicht dat het hem wat dat betreft heel goed bevalt. Hij zal jullie ook wel eens missen hoor, want alles zelf doen zal ook best eens tegenvallen. Zeker als je een keer moe of ziek bent.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:26
dinsdag 13 februari 2018 om 11:28
Dat ook ja. In een studentenhuis heeft ieder zijn eigen ritme. Sommigen staan vroeg op, anderen komen dan net thuis van stappen. En dan hebben sommigen ook nog mensen over de vloer. Echt niet dat iedereen daar dezelfde tijden aanhoudt.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:29
Oordoppen is ook een optie en van kamer switchen ook..
Latten omdat zoon zich stoort aan het douchen vind ik een beetje overdreven..
Ik reageer wel terug op het appje wat ik mss niet niet doen, maar ja eigenlijk moet ik ook wel lachen erom.. Klinkt ook raar.
Of als de buren die kinderen hebben aan het bonken zijn of in ieder geval levendig, en wij zijn al weg, gaat ie mij appen of ik dat ben of de buren, dan zeg ik yep de buren..
Hij heeft ook een mooie leeftijd om op kamers te gaan. I know!!
Hij heeft veel vrijheid hier thuis, wij zijn vaak in het weekend hele dagen weg waardoor hij lekker het huis voor zichzelf heeft, s'avonds liggen we er op tijd al in waardoor hij met vrienden beneden kan chillen.
Betaalt geen kostgeld en heeft netjes op tijd zijn kleren schoon, ik denk dat hij ons nog wel eens gaat missen
Hij is altijd een lichte slaper geweest, en een laat slaper, kan slecht in slaap komen, maar staat als ie moet werken wel makkelijk op.
Ik reageer wel terug op het appje wat ik mss niet niet doen, maar ja eigenlijk moet ik ook wel lachen erom.. Klinkt ook raar.
Of als de buren die kinderen hebben aan het bonken zijn of in ieder geval levendig, en wij zijn al weg, gaat ie mij appen of ik dat ben of de buren, dan zeg ik yep de buren..
Hij heeft veel vrijheid hier thuis, wij zijn vaak in het weekend hele dagen weg waardoor hij lekker het huis voor zichzelf heeft, s'avonds liggen we er op tijd al in waardoor hij met vrienden beneden kan chillen.
Betaalt geen kostgeld en heeft netjes op tijd zijn kleren schoon, ik denk dat hij ons nog wel eens gaat missen
Hij is altijd een lichte slaper geweest, en een laat slaper, kan slecht in slaap komen, maar staat als ie moet werken wel makkelijk op.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:36
nee hoor, bespaar je de teleurstelling.DollyLollie schreef: ↑13-02-2018 11:29
Betaalt geen kostgeld en heeft netjes op tijd zijn kleren schoon, ik denk dat hij ons nog wel eens gaat missen![]()
dinsdag 13 februari 2018 om 11:45
Je weet toch zelf ook wel dat een eigen stekkie (hetzij een studentenhuis) 100 x leuker is dan thuiswonen. Tuurlijk is het thuis makkelijker, maar zoals dat bij volwassen worden hoort voelt het toch beter om níet meer in het ouderlijk huis te wonen. Zelfs als dat inhoudt dat je 7 x in de week kale macaroni eet en 3 dagen in hetzelfde shirt loopt.DollyLollie schreef: ↑13-02-2018 11:29Oordoppen is ook een optie en van kamer switchen ook..
Betaalt geen kostgeld en heeft netjes op tijd zijn kleren schoon, ik denk dat hij ons nog wel eens gaat missen![]()
Ik zou hem maar een beetje loslaten, want het maakt je ook niet echt een aantrekkelijke schoonmoeder
dinsdag 13 februari 2018 om 11:48
miste je vroeger zelf je ouderlijk huis?DollyLollie schreef: ↑13-02-2018 11:47dat denk ik hier ook, en niet alleen de keuken, wasje hier eten daar hihi
ik kom uit een heel warm nest, maar op kamers was echt OP kamers hoor!
En ja, de wasmachine van mijn ouders deed het beter dan de mijne, maar de vrijheid die je terugkrijgt is heerlijk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:50
Wassen vindt hij zelfs leukDollyLollie schreef: ↑13-02-2018 11:47dat denk ik hier ook, en niet alleen de keuken, wasje hier eten daar hihi
Hij loopt nu al stage daar en het enige wat hem tegenvalt is na een dag werken nog te moeten koken.
Ik denk dat het voor ons allebei weer wennen zal worden als hij straks (na 5 maanden daar) tijdelijk weer thuis woont.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:51
Je kunt de reden 'mwa' vinden maar voor hem is de reden dat hij uit huis wil belangrijk. Daarnaast is een moeder die 's ochtends al wat van je wil op je 19de een stuk minder aantrekkelijk dan uit bed komen en je eigen ding doen.DollyLollie schreef: ↑13-02-2018 10:19Ik vraag geen oplossing en er is geen probleem, vind het lastig dat ie daarom alleen het huis uit gaat. Kijk ik zou liever horen mam ik ga op kamers omdat ik wil doen en laten wat ik zelf wil en omdat hij dan dichter bij zijn school zou wonen ivm reistijd.. Snap je.. Tis ook geen big deal maar vind de rede gewoon een beetje mwa hihi
Uit eigen ervaring, ik was op die leeftijd er ook aan toe uit huis te gaan maar mijn moeder vond me te jong. De ergernissen liepen behoorlijk op, van twee kanten, en is de relatie met mijn moeder enige tijd best bekoeld geweest. Kwam toen ook niet graag thuis, heeft enige tijd geduurd voordat de band weer verbeterde.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:51
dinsdag 13 februari 2018 om 11:53
In mijn tijd werd je in een huis gekozen als je er een beetje bij paste. Vaak mensen met dezelfde levensstijl dus. De zuipstudenten en de ijverige bijbaners woonden zelden samen. En dan nog is vroeg opstaan minder de norm en zal je eerder stil doen als je vroeg op moet in een studentenhuis.SallySpectra schreef: ↑13-02-2018 11:14Welnee joh. In een studentenhuis zijn er ook gewoon mensen die op tijd opstaan wegens werk (/bijbaan) of een vroeg college. En die douchen/ontbijten/stampen net zo goed.