Ivf

13-02-2018 17:19 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,
Vrijdag begin ik met het prikken voor ivf en ben eerlijk gezegd heel bang en onzeker ervoor.
Hoe hebben jullie de ivf behandeling ervaren ?
Naar hoeveel pogingen is het gelukt bij jullie.
Hadden jullie veel last van bijwerkingen?
als enige bijwerking zwangerschap? :-D
Alle reacties Link kopieren
Dag Tinkerbell,

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ik heb mijn behandelingen ook als spannend ervaren: hoe ga ik reageren op de medicatie, doet de medicatie zijn werk wel en groeien er genoeg eitjes, hoe is de punctie? Allemaal vragen waar eigenlijk geen antwoord op is, omdat het per persoon verschilt.
Tijdens mijn ivf-behandelingen heb ik bij het spuiten van lucrin een keer s nachts een opvlieger gehad en van de gonal F kreeg ik behoorlijke hoofdpijn, waar paracetamol overigens wel tegen hielp. Verder viel het me mee qua bijwerkingen: ik werd niet humeuriger of opvliegender ofzo of extra emotioneel.
Ook de punctie vond ik te doen. Ik vond het wel heel spannend, maar bij ons zat er een verpleegkundige naast de behandeltafel en die coachte me, samen met mijn man, goed door de behandeling.
Het meest lastig vond ik het omgaan met de onzekerheid: gaat t lukken? Ik ben heel open geweest in mijn omgeving en dat vond ik fijn. Zo kon ik die onzekerheid ook delen met anderen.
Tot mijn geluk was mijn eerste ivf-poging raak.
Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven