Infacol slecht??
woensdag 14 februari 2018 om 13:26
Weet niet goed of dit onder de pijler zwanger of de pijler kinderen moet...
Voor mijn pasgeboren baby heb ik in verband met krampjes infacol ingeslagen op advies van de kraamverzorgster. Nu kwam vanmorgen de verloskundige en gaf aan dat infacol erg slecht is omdat het echt chemisch schijnt te zijn en het niet bewezen is of het kwaad kan... Ik ben er echt overstuur van want ze heeft het al enkele dagen gehad! Weet iemand hier meer van?? Kan het kwaad??
Voor mijn pasgeboren baby heb ik in verband met krampjes infacol ingeslagen op advies van de kraamverzorgster. Nu kwam vanmorgen de verloskundige en gaf aan dat infacol erg slecht is omdat het echt chemisch schijnt te zijn en het niet bewezen is of het kwaad kan... Ik ben er echt overstuur van want ze heeft het al enkele dagen gehad! Weet iemand hier meer van?? Kan het kwaad??
woensdag 14 februari 2018 om 13:33
Als je baby er baat bij heeft, gewoon doorgaan. En vraag het anders even na bij je huisarts of apotheker. Die hebben meer verstand van de samenstelling van geneesmiddelen dan je verloskundige.
Maar ik heb het bij beide dochters ook gegeven. En mijn konijnen hebben het ook weleens gehad en die zijn 11 en 12 geworden.
Maar ik heb het bij beide dochters ook gegeven. En mijn konijnen hebben het ook weleens gehad en die zijn 11 en 12 geworden.
woensdag 14 februari 2018 om 13:33
Heeft je kind nog krampjes? Misschien even aankijken hoe het zonder kan? Pff, ik vind die 'adviezen' ook wel erg stom. Ik heb twee kinderen, drie jaar verschil ertussen en wat wel en niet mocht verschilden zelfs tussen die twee. Neem het allemaal met een korreltje zout. Als dat spul echt zo levensgevaarlijk zou zijn, zouden er wel veel baby's omgekomen zijn inmiddels, nooit wat van gehoord. Als het trouwens niet helpt, kun je nog sab simplex in Duitsland bestellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 14 februari 2018 om 13:34
Helpt het bij je baby? Ik ben er geen fan van. Is toch een soort van bijvoeding. Maar mijn zoon heeft het wel gehad in een bepaalde week toen het heel erg was. Daarna wel weer gestopt toen we hem ook op andere manieren konden troosten. De krampjes horen er ook gewoon een beetje bij.
Iig niet zelf gaan huilen. Zo makkelijk gaat je baby niet stuk gelukkig.
Iig niet zelf gaan huilen. Zo makkelijk gaat je baby niet stuk gelukkig.
woensdag 14 februari 2018 om 13:34
Ach schat toch. Fijn hè hormonen.Oudewijzeuil schreef: ↑14-02-2018 13:30Thanks voor je nuchtere reactie. Ben nog een beetje labiel en moest echt keihard janken net.
Maar wat zou je doen, stoppen of doorgaan?
Het is echt niet slecht, dan verkochten ze het niet.
Dochter had hier zulke krampjes, het was gewoon zielig.
Ze had echt behoefte aan iets wat haar hielp.
woensdag 14 februari 2018 om 13:38
Als het niet zou werken zouden niet zoveel baby's er baad bij hebben.sarahconnor schreef: ↑14-02-2018 13:36Stoppen. Niet omdat het slecht is of zou zijn, maar omdat niet is aangetoond dat het werkt. Tenzij je nu merkt dat de krampjes van je baby minder zijn geworden natuurlijk.
En tuurlijk werkt het niet voor iedere baby. Daarom zijn wij toen van infacol op dan simplex overgestapt.
Zonder een middel tegen krampjes was het echt drama.
woensdag 14 februari 2018 om 13:38
zaterdag 17 februari 2018 om 16:25
zaterdag 17 februari 2018 om 19:31
Fijn zeg!! Dus het hielp erg goed bij jouw kleine!Kaatjevlaatje85 schreef: ↑17-02-2018 16:25Mijn ervaring: ik vond het een zalig product. Ik liep met mijn baby van 6 weken 8 uur per dag rond ivm darmkrampjes. Hij gilde de heleboel bij elkaar. 2 dagen infacol en hij was er van af.
Luister naar je eigen gevoel.
En hormonen zijn echt waardeloos! Je doet het goed!!
Sterkte
Ik probeer het ook maar nuchter te zien. Veel mensen geven het aan hun kleine.
Nu toch even gestopt en het gaat goed met ons meisje, maar ze is ook nog maar 12 dagen oud.
Het kan best zijn dat ze naarmate ze ouder is steeds meer last gaat krijgen. We gaan het zien, dan kan ik mogelijk toch nog infacol geven.
Desnoods niet bij elke voeding maar af en toe. Kreeg jouw baby de fles of borstvoeding?
zaterdag 17 februari 2018 om 19:38
Hier zijn we overgestapt op Sab Simplex ( uit Duitsland), na wat tips van de VK onder andere.
Dochterlief had behoorlijk last van krampen en door 7 druppeltjes toe te voegen aan de helft van de flessen, ging het een stuk beter. Kind liet ineens vreselijk veel winden daarna en ipv na 5 dagen pas te poepen, kwam het toen om de dag of om de twee dagen. Ze was ( en is) nog steeds behoorlijk winderig en na 12 weken ( dan zijn de krampjes over het algemeen zo goed al weg) zijn we de druppels af gaan bouwen. Met een goede 13 weken waren we ervan af.
Het was hier kiezen tussen twee kwaden.. Dochter had behoorlijk last van reflux en spuugde veel voeding terug. Daarom, op advies van HA, CB en KA, in gaan dikken met Johannesbroodpitmeel.. Dit kan zorgen voor diarree of verstopping. Wij hadden het laatste. Stoppen met Johannesbroodpitmeel was geen optie, dus Sab Simplex. Soms is het niet anders en een middeltje tegen krampen is dan een heerlijkheid.
Pas nu ze aan de groente-en fruithapjes zit, kan ik zeggen dat het echt goed gaat en ik ben nog nooit zo blij geweest met iedere dag een poepluier
Dochterlief had behoorlijk last van krampen en door 7 druppeltjes toe te voegen aan de helft van de flessen, ging het een stuk beter. Kind liet ineens vreselijk veel winden daarna en ipv na 5 dagen pas te poepen, kwam het toen om de dag of om de twee dagen. Ze was ( en is) nog steeds behoorlijk winderig en na 12 weken ( dan zijn de krampjes over het algemeen zo goed al weg) zijn we de druppels af gaan bouwen. Met een goede 13 weken waren we ervan af.
Het was hier kiezen tussen twee kwaden.. Dochter had behoorlijk last van reflux en spuugde veel voeding terug. Daarom, op advies van HA, CB en KA, in gaan dikken met Johannesbroodpitmeel.. Dit kan zorgen voor diarree of verstopping. Wij hadden het laatste. Stoppen met Johannesbroodpitmeel was geen optie, dus Sab Simplex. Soms is het niet anders en een middeltje tegen krampen is dan een heerlijkheid.
Pas nu ze aan de groente-en fruithapjes zit, kan ik zeggen dat het echt goed gaat en ik ben nog nooit zo blij geweest met iedere dag een poepluier
maandag 19 februari 2018 om 21:56
Het is een beetje wat je zelf belangrijk vind. Het hielp idd erg goed tegen krampjes bij mijn dochter maar als ik het over mocht doen had ik het niet meer gegeven. Omdat ik zelf ben gestopt met zoetstoffen, ik ben daar ook erg huiverig voor. Terwijl ik toen (en mijn hele eerste zwangerschap) liters cola light weg tankte.
dinsdag 20 februari 2018 om 16:56
Bedankt voor jullie reacties. Zoetstoffen ben ik ook niet erg fan van. maar probeer het iets meer te relativeren. Ik geef het momenteel niet maar als de krampen heel erg worden kan ik het alsnog wel geven, maar dan niet standaard.
Weet iemand of het gegeven mag worden in combinatie met probiotica? Heb die van orthica voor haar gehaald.
Weet iemand of het gegeven mag worden in combinatie met probiotica? Heb die van orthica voor haar gehaald.
dinsdag 20 februari 2018 om 17:03
Ik zou ook eerder sab simplex gebruiken, kennelijk is dat was effectiever. En alle baby's hebben in bepaalde mate krampjes natuurlijk, maar het moet niet te gek worden. En relativeren is inderdaad dè oplossing, met deze en met vele andere baby problemen en probleempjes. Maar dat valt niet mee met al die hormonen in je lijf, dus wees a.u.b. niet te streng voor jezelf.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin