Leerplicht
dinsdag 20 februari 2018 om 13:59
dinsdag 20 februari 2018 om 13:59
Totdat hij bij de volgende crisis ontslagen word en zonder goede papieren nergens meer aan de slag komt. Maar ja, je doet maar, wij hebben nog geen 50 jaar levenservaring.
ik geef mn bek ook maar een douw
dinsdag 20 februari 2018 om 14:01
Volgensmij moet je even beter lezenSallySpectra schreef: ↑20-02-2018 13:57Toch niet. Hoe zie jij je toekomst? En niet over 1 a 2 jaar maar over een jaar of 10-15? Dan vind je het nog steeds leuk om in de horeca te werken en nooit hogerop te kunnen omdat je geen diploma hebt?
dinsdag 20 februari 2018 om 14:02
Toen ik zo oud was als jij, dat is 10 jaar geleden, ben ik gestopt met school en fulltime gaan werken.
Allemaal heel leuk toen, maar toen had mijn werkgever geen geld meer en hing op het randje van de afgrond en werd ik ontslagen.
Ik kreeg een uitkering toen en was volop aan het solliciteren, maar ik had geen diploma, ja voor het vmbo maar daar kon ik toen niet veel mee.
Kreeg toen pas spijt dat ik niet nog even had doorgeleerd.
Je kunt je hele leven nog werken, maak je school af en haal je diploma's.
Allemaal heel leuk toen, maar toen had mijn werkgever geen geld meer en hing op het randje van de afgrond en werd ik ontslagen.
Ik kreeg een uitkering toen en was volop aan het solliciteren, maar ik had geen diploma, ja voor het vmbo maar daar kon ik toen niet veel mee.
Kreeg toen pas spijt dat ik niet nog even had doorgeleerd.
Je kunt je hele leven nog werken, maak je school af en haal je diploma's.
dinsdag 20 februari 2018 om 14:02
Je kunt je hele leven nog sparen voor later.
Had vroeger ook een klasgenoot (was eerst een klasgenoot van een oudere zus) die gestopt was met school. omdat geld verdienen leuker leek. Was nog in de tijd dat voor getrouwde vrouwen nog niet algemeen was dat ze bleven werken. Die was er toch wel heel snel achter dat het geld niet opwoog tegen toch nog maar een jaar braaf naar school gaan.
Had vroeger ook een klasgenoot (was eerst een klasgenoot van een oudere zus) die gestopt was met school. omdat geld verdienen leuker leek. Was nog in de tijd dat voor getrouwde vrouwen nog niet algemeen was dat ze bleven werken. Die was er toch wel heel snel achter dat het geld niet opwoog tegen toch nog maar een jaar braaf naar school gaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 20 februari 2018 om 14:03
Gelukkig wonen wij in een omgeving waar ze overal mensen zoeken en waarbij diploma's of ervaring niet altijd nodig isMadeliefjees schreef: ↑20-02-2018 13:59Totdat hij bij de volgende crisis ontslagen word en zonder goede papieren nergens meer aan de slag komt. Maar ja, je doet maar, wij hebben nog geen 50 jaar levenservaring.
dinsdag 20 februari 2018 om 14:05
School is niets voor jou, BBL is niets voor jou, en jij denkt echt dat je genoeg zelfdiscipline hebt om een thuisstudie te doen?
En hoe is jouw spaardiscipline? Brandt het geld in je zak als je nieuwe schoenen, kleding tassen make-up ziet?
"mag me wel eens een keer verwennen want ik spaar en werk hard"en hup weer 100 euro over de balk, want vriendje zegt dat die studie niet zo belangrijk is, dus jij krijgt ook minder zin?
En hoe is jouw spaardiscipline? Brandt het geld in je zak als je nieuwe schoenen, kleding tassen make-up ziet?
"mag me wel eens een keer verwennen want ik spaar en werk hard"en hup weer 100 euro over de balk, want vriendje zegt dat die studie niet zo belangrijk is, dus jij krijgt ook minder zin?
nlies wijzigde dit bericht op 20-02-2018 14:08
53.79% gewijzigd
dinsdag 20 februari 2018 om 14:05
De kans is groot dat je 87 wordt en de kans is nog groter dat je dat zonder pensioen en AOW gaat doen. Dat betekent dus dat je moet werken totdat je doodgaat.
Wil je echt 70 jaar lang borden ronddragen?
Maar goed, mijn zegen heb je. In tijden van crisis hebben mensen met diploma´s meer kansen, en hoe minder mensen die diploma´s hebben, hoe makkelijker het wordt voor degenen die wél hebben doorgezet.
Dus ga vooral lekker werken.
En ik weet, het is een vooroordeel, maar op basis van je Nederlands, je leefsituatie en je ´ik wil niet´ houding stel ik me een dom blondje voor, met goedkope kleren, stoffen gympjes, dik in de make-up en een sigaret tussen de tanden.
Maar goed, mijn zegen heb je. In tijden van crisis hebben mensen met diploma´s meer kansen, en hoe minder mensen die diploma´s hebben, hoe makkelijker het wordt voor degenen die wél hebben doorgezet.
En ik weet, het is een vooroordeel, maar op basis van je Nederlands, je leefsituatie en je ´ik wil niet´ houding stel ik me een dom blondje voor, met goedkope kleren, stoffen gympjes, dik in de make-up en een sigaret tussen de tanden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 20 februari 2018 om 14:08
Dit allemaal?nlies schreef: ↑20-02-2018 14:05School is niets voor jou, BBL is niets voor jou, en jij denkt echt dat je genoeg zelfdiscipline hebt om een thuisstudie te doen?
dinsdag 20 februari 2018 om 14:09
Haha. Ik ben niet dom, ik draag geen make-up. Rook ook zeker niet, en draag niet de goedkoopste maar ook niet de duurste kleding.Ceylon schreef: ↑20-02-2018 14:05De kans is groot dat je 87 wordt en de kans is nog groter dat je dat zonder pensioen en AOW gaat doen. Dat betekent dus dat je moet werken totdat je doodgaat.
Maar bedankt voor de vooroordeel
dinsdag 20 februari 2018 om 14:09
dinsdag 20 februari 2018 om 14:10
Geloof ons nou maar, élke studie/opleiding heeft minder leuke vakken. Mijn dochter doet een opleiding die ze leuk vindt én die haar heel goed afgaat, maar helaas voor haar zit er ook wiskunde in het pakket. Anderen in haar klas zijn dramatisch als het gaat om het vak Engels en weer anderen zijn hopeloos als het gaat om Nederlands. Maar zonder die vakken geen diploma.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 20 februari 2018 om 14:12
Nou dat je niet dom bent betwijfel ik. Dom in de zin van: niet verder denken dan : dit wil ik niet, en dat ook niet.
dinsdag 20 februari 2018 om 14:12
Ik ben echt niet zo'n shopverslaafde hoor. Ik betaal gewoon mijn rekeningen, benzine van m'n scooter, boodschappen en de rest zet ik gewoon apart op een spaarrekening.nlies schreef: ↑20-02-2018 14:05School is niets voor jou, BBL is niets voor jou, en jij denkt echt dat je genoeg zelfdiscipline hebt om een thuisstudie te doen?
dinsdag 20 februari 2018 om 14:13
Dat zei ik ook, maar geloof mij nou maar, die discipline heb je niet.
Als je dat wel had, dan had je nu je school afgemaakt.
dinsdag 20 februari 2018 om 14:14
En natuurlijk ben je niet van de leerplicht af als je de boete betaalt. Boete is geen afkoopsom.
Als ik betrapt word op rijden zonder rijbewijs, geven ze me echt niet een rijbewijs omdat ik de boete zo netjes heb betaald. Een wildplasser krijgt geen bewijs dat hij voortaan wel mag wildplassen omdat hij braaf zijn boete betaald heeft
Als ik betrapt word op rijden zonder rijbewijs, geven ze me echt niet een rijbewijs omdat ik de boete zo netjes heb betaald. Een wildplasser krijgt geen bewijs dat hij voortaan wel mag wildplassen omdat hij braaf zijn boete betaald heeft
dinsdag 20 februari 2018 om 14:14
Waar zie jij jezelf dan over een paar jaar? Kan je dan niet nu iets doen wat erbij zou passen? Ik snap wel dat je zegt dat je liever geld wilt verdienen. Dat heb ik namelijk ook altijd geroepen. Maar gelukkig heb ik wel mijn mbo diploma afgerond en ook al doe ik er nu niks mee ben ik wel blij dat ik een diploma heb.
Je moet echt naar de langer termijn kijken, er zal vast iets zijn wat je graag doet? Hier overweeg ik ook om iets te gaan doen echter kost dat best wat geld en de vraag is of dat nu mogelijk is. Maar als ik mijn opleiding kon overdoen had ik iets anders gekozen. Jij hebt nu de keus, denk er goed over na.
Je moet echt naar de langer termijn kijken, er zal vast iets zijn wat je graag doet? Hier overweeg ik ook om iets te gaan doen echter kost dat best wat geld en de vraag is of dat nu mogelijk is. Maar als ik mijn opleiding kon overdoen had ik iets anders gekozen. Jij hebt nu de keus, denk er goed over na.