Een anders vind het geweldig...
dinsdag 20 februari 2018 om 11:16
dinsdag 20 februari 2018 om 22:23
kamperen& wintersport stipt op 1
Wenen vond ik beetje tegenvallen avonds viel er vooral weinig te doen en het winkelaanbod was nogal treurig
Mallorca ook saai
naar all inclusieve resorts in Turkije ga ik ook niet meer vooral in Alanya vieze opdringerige mannen
In NL ga ik nooit naar het strand, te druk uren lang in de file
India&Egypte staan ook niet op mijn lijstje denk dat ik gillend terug naar het vliegtuig ren
Wenen vond ik beetje tegenvallen avonds viel er vooral weinig te doen en het winkelaanbod was nogal treurig
Mallorca ook saai
naar all inclusieve resorts in Turkije ga ik ook niet meer vooral in Alanya vieze opdringerige mannen
In NL ga ik nooit naar het strand, te druk uren lang in de file
India&Egypte staan ook niet op mijn lijstje denk dat ik gillend terug naar het vliegtuig ren
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 20 februari 2018 om 22:34
Het feit dat er geen waarom-vragen gesteld worden. Je doet gewoon wat hoort/wat er verwacht wordt en that's it. Het extreem volgzame, het groepsdenken...
woensdag 21 februari 2018 om 08:20
Tenenkrommend laag niveau en niet om aan te zien...?KroegFilosoof schreef: ↑21-02-2018 08:16Misschien geen champions league, maar wel old skool eredivisie.......![]()
woensdag 21 februari 2018 om 08:27
woensdag 21 februari 2018 om 08:27
woensdag 21 februari 2018 om 08:52
Ik hoor trouwens behoorlijk wat mensen die lyrisch zijn over landen als Egypte en India. Maar dat zijn vooral mensen die die landen alleen van de lonely planet gidsen kennen. Die denken bij India aan prachtige landschappen, mooie kleuren en heerlijke geuren van kruiden en curry's. In werkelijkheid is India voornamelijk een stinkende vuilnisbelt waar een open riool doorheen loopt. Dan hebben we het nog niet over het kastensysteem, het (seksueel)geweld tegen vrouwen, de watercrisis en de 10.000 andere problemen die ze daar hebben..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
woensdag 21 februari 2018 om 09:08
woensdag 21 februari 2018 om 09:09
Ik ben nooit in Egypte of India geweest, dus kan daar niet over zeggen hoe ik het vind, maar wel in andere niet-westerse landen. En je gaat daar volgens mij helemaal niet heen met de verwachting van mooie kleuren en lekkere kruiden. Je weet dat je naar een land gaat wat onveiliger is, viezer is, met een heel andere cultuur, die misschien zelfs wel haaks staat op jouw normen en waarden.
Als je daar niets uit kunt halen en dat niet je idee van een bijzondere of leerzame ervaring is kun je denk ik beter gewoon niet gaan idd. Is ook niks mis mee, om niet zonder de westerse gemakken te willen. Maar het leuke aan zo’n reis is voor de mensen die dat wel leuk vinden juist dat het allemaal zo totaal anders is, zo heel erg NIET westers.
Als je daar niets uit kunt halen en dat niet je idee van een bijzondere of leerzame ervaring is kun je denk ik beter gewoon niet gaan idd. Is ook niks mis mee, om niet zonder de westerse gemakken te willen. Maar het leuke aan zo’n reis is voor de mensen die dat wel leuk vinden juist dat het allemaal zo totaal anders is, zo heel erg NIET westers.
woensdag 21 februari 2018 om 09:11
Eens. En als je naar die landen gaat met de verwachting mooie kleurtjes en kruiden heb je je ook wel heel beroerd voorbereid.lux. schreef: ↑21-02-2018 09:09Ik ben nooit in Egypte of India geweest, dus kan daar niet over zeggen hoe ik het vind, maar wel in andere niet-westerse landen. En je gaat daar volgens mij helemaal niet heen met de verwachting van mooie kleuren en lekkere kruiden. Je weet dat je naar een land gaat wat onveiliger is, viezer is, met een heel andere cultuur, die misschien zelfs wel haaks staat op jouw normen en waarden.
woensdag 21 februari 2018 om 09:14
Daar heb ik dan als reiziger echt nog nooit last van gehad.MwTheelepel schreef: ↑21-02-2018 08:52![]()
Ik hoor trouwens behoorlijk wat mensen die lyrisch zijn over landen als Egypte en India. Maar dat zijn vooral mensen die die landen alleen van de lonely planet gidsen kennen. Die denken bij India aan prachtige landschappen, mooie kleuren en heerlijke geuren van kruiden en curry's. In werkelijkheid is India voornamelijk een stinkende vuilnisbelt waar een open riool doorheen loopt. Dan hebben we het nog niet over het kastensysteem, het (seksueel)geweld tegen vrouwen, de watercrisis en de 10.000 andere problemen die ze daar hebben..
Ja het is druk, vies, anders en niet altijd comfortabel. Maar óók mooi, geur- en kleurrijk, leerzaam en uitdagend.
woensdag 21 februari 2018 om 09:17
Backpacken heb ik nog nooit begrepen. Toen ik jong was al niet en nu ik 40+ ben nog steeds niet. Met minimale bepakking naar ver weg reizen om daar in armoedige slaapzalen tussen het ongedierte in hostels te slapen.
Ik vraag me altijd af wat men dan doet, tijdens zo'n reis die soms wel een jaar duurt. Je zit in mijn beleving voornamelijk in een gammele bus. Ik hoor altijd dat je zoveel contact met locals hebt dat het verrijkend is voor de rest van je leven. Die locals zijn namelijk altijd, niemand uitgezonderd, heel gastvrij volgens de verhalen. Maar slapen kan er dan weer niet blijkbaar, want dat doe je in een hostal. Waar geen locals zitten. Dus dan sta je op en dan ga je ergens naar locals toe ofzo? Bel je dan aan, zeggen ze dan wat fijn dat je er bent, wees welkom, kom ons weinige eten opeten en dan ga je weer? Je kent die mensen niet, verstaat ze verder niet, weet niets van hun gebruiken en cultuur en toch vind je het dan tof, in zo'n onbekend huis? En zij ook?
Ik vraag me altijd af in hoeverre de verhalen overeenkomen met de werkelijkheid.
Ik vraag me altijd af wat men dan doet, tijdens zo'n reis die soms wel een jaar duurt. Je zit in mijn beleving voornamelijk in een gammele bus. Ik hoor altijd dat je zoveel contact met locals hebt dat het verrijkend is voor de rest van je leven. Die locals zijn namelijk altijd, niemand uitgezonderd, heel gastvrij volgens de verhalen. Maar slapen kan er dan weer niet blijkbaar, want dat doe je in een hostal. Waar geen locals zitten. Dus dan sta je op en dan ga je ergens naar locals toe ofzo? Bel je dan aan, zeggen ze dan wat fijn dat je er bent, wees welkom, kom ons weinige eten opeten en dan ga je weer? Je kent die mensen niet, verstaat ze verder niet, weet niets van hun gebruiken en cultuur en toch vind je het dan tof, in zo'n onbekend huis? En zij ook?
Ik vraag me altijd af in hoeverre de verhalen overeenkomen met de werkelijkheid.
woensdag 21 februari 2018 om 09:18
Vast zitten op een druk cruise schip waar nog gerookt mag worden in bepaalde gedeelten, elke dat 2 eetshifts waarvan de eerste om 18.00 uur (zoals je thuis gewend bent), glimlachend uitgebuit Filipijns personeel, alleen met je creditcard kunnen betalen voor dingen die belachelijk geprijsd zijn. Disneyland voor volwassenen op het water een nepwereld zonder echt avontuur. Bij all inclusive kan je tenminste nog wanneer je wil van het park af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 21 februari 2018 om 09:27
Sowieso, eten in shifts vind ik niks met vakantie te maken hebben. Mag ik alsjeblieft eten wanneer ik wil. Uberhaupt, overal waar je op een bepaalde tijd moet dineren in een eetzaal aan een vast tafeltje. Met elke dag weer diezelfde hoofden aan het tafeltje naast je, die elke dag weer dezelfde rituelen uitvoeren rondom het eten. Dat alles met dat eeuwige gekletter van bestek en borden. En dat je nooit buiten kan eten in dat soort oorden terwijl het >30 graden is. Nee, laat mij maar voor mijn caravannetje zitten. Waarvan ik ook best snap dat mensen het afschuwelijk vinden.viva-amber schreef: ↑21-02-2018 09:18Vast zitten op een druk cruise schip waar nog gerookt mag worden in bepaalde gedeelten, elke dat 2 eetshifts waarvan de eerste om 18.00 uur (zoals je thuis gewend bent), glimlachend uitgebuit Filipijns personeel, alleen met je creditcard kunnen betalen voor dingen die belachelijk geprijsd zijn. Disneyland voor volwassenen op het water een nepwereld zonder echt avontuur. Bij all inclusive kan je tenminste nog wanneer je wil van het park af.
woensdag 21 februari 2018 om 09:32
Ik ken mensen die in zo'n land wat gaan doen en dat snap ik nog enigszins, werken of dieren helpen ofzo.made@kate schreef: ↑21-02-2018 09:17Backpacken heb ik nog nooit begrepen. Toen ik jong was al niet en nu ik 40+ ben nog steeds niet. Met minimale bepakking naar ver weg reizen om daar in armoedige slaapzalen tussen het ongedierte in hostels te slapen.
Ik vraag me altijd af wat men dan doet, tijdens zo'n reis die soms wel een jaar duurt. Je zit in mijn beleving voornamelijk in een qgammele bus. Ik hoor altijd dat je zoveel contact met locals hebt dat het verrijkend is voor de rest van je leven. Die locals zijn namelijk altijd, niemand uitgezonderd, heel gastvrij volgens de verhalen. Maar slapen kan er dan weer niet blijkbaar, want dat doe je in een hostal. Waar geen locals zitten. Dus dan sta je op en dan ga je ergens naar locals toe ofzo? Bel je dan aan, zeggen ze dan wat fijn dat je er bent, wees welkom, kom ons weinige eten opeten en dan ga je weer? Je kent die mensen niet, verstaat ze verder niet, weet niets van hun gebruiken en cultuur en toch vind je het dan tof, in zo'n onbekend huis? En zij ook?
Maar er zijn er die echt gebrand zijn op 'authentieke ervaringen met locals'.
Dat wordt dan gebracht met een 'het universum zorgt voor me' sausje terwijl ik alleen maar verwende mensen hoor die door hun eigen gierigheid gered moeten worden door arme locals.
Als in: Op een raar tijdstip met een gammele auto gestrand raken en dan gered moet worden door nomaden.
Er wordt dan een romantisch verhaal verteld van een dorp die alle moeite doen om aan onderdelen te komen en dagenlang gratis onderdak geven, inclusief feest waarbij heel dier moet worden opgegeten, zo ongemakkelijk want vegetarisch.
Ik denk alleen maar: Je fucking rugzak was al duurder dan die auto waarin je reed, en dan nog freeloaden op arme mensen ook. Je hoort ook nooit enige moeite tot later terugbetalen terwijl het verhaal word verteld bij een koffie van 5 euro.
Genant.
woensdag 21 februari 2018 om 09:42
Zowel in India als Thailand zeer veel onprettige ervaringen gehad gezien het feit dat man en ik geboren zijn met een donkere huidskleur en in Thailand en India echt als 'minderwaardig' gezien worden. Zo werden we in restaurants en winkels genegeerd en vaak niet geholpen. In mijn gezicht gespuugd (in beide landen) etc. etc.
In die zin heel leerzaam... en een ' ervaring'. Maar zeker niet in positieve zin.
In die zin heel leerzaam... en een ' ervaring'. Maar zeker niet in positieve zin.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 09:44
11.60% gewijzigd