Heftige reactie van ex partner

21-02-2018 18:44 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit behoorlijk met een knoop in mijn maag en het zullen de hormonen wel zijn maar ik ben ook ontzettend kwaad.

Ik en mijn vriend verwachten een kindje en ik ben nu 15 weken! We zijn hier heel blij mee en hebben het vorige week dan eindelijk aan iedereen kenbaar gemaakt. (Een aantal familieleden wisten het natuurlijk al, maar the word is out!)

Mijn vriend heeft een kindje van 6 uit een eerdere relatie. Toen zijn ex zwanger werd waren zij al uit elkaar en ze hebben het nog wel een keer geprobeerd maar het ging gewoon niet.

Ze zijn inmiddels dus al een jaar of 4/5 uit elkaar en zijn wel altijd vriendschappelijk met elkaar om gegaan voor het kind. Ik was hier toen ik een relatie kreeg met mijn vriend dan ook blij om heb hier nooit een punt van gemaakt. Echter merkte ik wel dat hij haar liever niet onnodig wilde kwetsen, ze had het bijvoorbeeld 2,5 jaar geleden nog erg moeilijk met het feit dat hij een nieuwe met mij kreeg.
Ik heb daar altijd een oogje bij dichtgeknepen en gedacht als ze het er moeilijk mee heeft dan zal ze het uiteindelijk vanzelf wel een keer accepteren dit is gewoon even een pijnlijk moment voor haar. Ik heb haar tot op de dag van vandaag dan ook nog nooit ontmoet. (Wat ik ook apart vind want hun kind slaapt wel regelmatig bij ons, ik zou toch wel willen weten wie er ook op mijn kind let).

Toen we erachter kwamen dat ik in verwachting was en het uiteindelijk na 13 weken kenbaar wilde maken aan iedereen heeft hij me gevraagd hiermee te wachten omdat hij niet wilde dat ze het van hun kind te horen zou krijgen.

Ik heb een aantal dagen later gevraagd hoe ze er op reageerde, en ze vond het heel moeilijk en kut. En heeft hard met deuren geslagen (waar hun kind blijkbaar bij was, want die maakte er vanochtend een opmerking over " mama heeft papa met de deur geduwd). Nu heb ik vandaag ook te horen gekregen dat ze het dus zelf tegen hun kind heeft verteld en ik ben hier ontzettend boos over.
Ik vind dat mijn vriend respectvol heeft gehandeld door het haar eerst te vertellen maar ik vind het niet haar plaats om hun kind eerst in te lichten. Mijn vriend zag vandaag voor het eerst hun kind weer en dit was erg ongemakkelijk omdat ze alleen maar naar mijn buik bleef staren en verder niks durfde te zeggen. We weten dus ook niet goed hoe ze heeft gereageerd toen het nieuws werd verteld.

We willen het nu dit weekend zelf op een leuke manier brengen en haar er gewoon in betrekken op een positieve manier. Maar toch knaagt het aan me dat zijn ex hier zo'n heisa van maakt en dit dan eigenlijk speelt via hun kind, het kan zijn dat het je dwars zit maar laat dat dan niet zo blijken. Hebben jullie ooit vervelende reacties gehad van een ex of ex van partner? En hoe gingen jullie hier dan mee om? Ik wil er namelijk een positieve draai aan proberen te geven zodat ik me niet druk maak om haar tijdens mijn zwangerschap.
Gewoon aan het kind vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt. Dan merk je vanzelf hoe ze reageert, en of je iets moet uitleggen. Verder zou ik mijn vriend tegen zijn ex laten zeggen dat je graag een keer kennis wilt maken. Ze kan toch gewoon een kopje koffie drinken als ze kind komt brengen/halen. Of jij daar koffie drinken. Ze zal inmiddels toch wel snappen dat het tussen haar en hem niks meer wordt.
Fauna69 schreef:
21-02-2018 18:54
Gewoon aan het kind vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt. Dan merk je vanzelf hoe ze reageert, en of je iets moet uitleggen. Verder zou ik mijn vriend tegen zijn ex laten zeggen dat je graag een keer kennis wilt maken. Ze kan toch gewoon een kopje koffie drinken als ze kind komt brengen/halen. Of jij daar koffie drinken. Ze zal inmiddels toch wel snappen dat het tussen haar en hem niks meer wordt.
+1
Ja, ik heb het wel eens voorgesteld maar blijkbaar staat ze daar niet voor open. En of ze snapt dat het niets meer gaat worden daar heb ik dus mijn twijfels over. Ik vond de reactie erg heftig naar mijn mening.

Maar wellicht een idee om over een tijd, als ze aan het idee is gewend dat hij een nieuw kindje krijgt, het nog eens voor te stellen.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 18:56
Ja, ik heb het wel eens voorgesteld maar blijkbaar staat ze daar niet voor open.
Zou je vriend dat niet beter hebben kunnen doen?
20062016 schreef:
21-02-2018 18:58
Zou je vriend dat niet beter hebben kunnen doen?
Oh ja ik bedoel het ook op die manier, hij heeft het haar wel eens gevraagd maar zij wil dat niet.
Ik spreek haar nooit.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 19:01
Oh ja ik bedoel het ook op die manier, hij heeft het haar wel eens gevraagd maar zij wil dat niet.
Ik spreek haar nooit.
Waarom heb je dan zo last van "heftige reactie ex-partner" als je haar nooit spreekt? Vind beetje vreemd.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 18:44

Ze zijn inmiddels dus al een jaar of 4/5 uit elkaar en zijn wel altijd vriendschappelijk met elkaar om gegaan voor het kind. Ik was hier toen ik een relatie kreeg met mijn vriend dan ook blij om heb hier nooit een punt van gemaakt. Echter merkte ik wel dat hij haar liever niet onnodig wilde kwetsen, ze had het bijvoorbeeld 2,5 jaar geleden nog erg moeilijk met het feit dat hij een nieuwe met mij kreeg.

Een nieuwe wat? Relatie? Jullie zijn 2,5 jaar bij elkaar? Even voor het complete verhaal.

Ik vind het absurd dat je haar nog nooit ontmoet hebt en vraag me dan ook af wat haar indruk van jou is geweest tot nu toe. Dat je geen blijvertje was misschien? Want dan is dat toch echt je vriend aan te rekenen.
Waarom is hij het gaan vertellen waar hun kind bij was? Dat dat niet handig is snap je toch zelf ook wel.. Zo krijgt iemand nog geen seconde om zulk nieuws te verwerken en moet het wel gelijk geheim gaan houden voor hun kind. Zelfs als je de nieuwe relatie al lang hebt geaccepteerd lijkt me dat verre van prettig.

Je weet overigens helemaal niet wat ex gezegd heeft dus laat het lekker gaan en het op jullie manier vertellen.

Oh en probeer aub niks ta laten merken aan hun kind van jou gedachten over haar moeder. Je vind haar overdrijven en klinkt nou niet bepaald begripvol of positief over haar. Zorg dat dat kind dan tenminste niks van jou mee krijgt over gedoe tussen jullie (jou, de vader en de moeder).
Omdat mijn partner wel gewoon met mij bespreekt wat er gebeurd en hoe ze op dingen reageert. En ik vind gewoon dat zij niet de persoon is om het hun kind te vertellen, lijkt me meer dat mijn vriend dat samen met hun kind had moeten doen.
En dat ze die "heftige reacties" in bedwang kan houden ?? Lijkt me toch niet heel vreemd.
"Mijn vriend zag vandaag voor het eerst hun kind weer en dit was erg ongemakkelijk omdat ze alleen maar naar mijn buik bleef staren en verder niks durfde te zeggen"

Ik snap even niet hoe dat kan terwijl je haar nog nooit hebt ontmoet...
my-little-appletree schreef:
21-02-2018 19:07
Waarom is hij het gaan vertellen waar hun kind bij was? Dat dat niet handig is snap je toch zelf ook wel.. Zo krijgt iemand nog geen seconde om zulk nieuws te verwerken en moet het wel gelijk geheim gaan houden voor hun kind. Zelfs als je de nieuwe relatie al lang hebt geaccepteerd lijkt me dat verre van prettig.

Je weet overigens helemaal niet wat ex gezegd heeft dus laat het lekker gaan en het op jullie manier vertellen.

Oh en probeer aub niks ta laten merken aan hun kind van jou gedachten over haar moeder. Je vind haar overdrijven en klinkt nou niet bepaald begripvol of positief over haar. Zorg dat dat kind dan tenminste niks van jou mee krijgt over gedoe tussen jullie (jou, de vader en de moeder).
Klopt heb je ook gelijk in! Ik ben op dit moment ook alles behalve positief en vind dit dan ook erg jammer want heb er wel altijd voor open gestaan.
Het is inderdaad zijn keuze geweest om het haar zo te vertellen zodat ze het dan niet van hun kind te horen zou krijgen. Wellicht inderdaad beter kunnen doen als die al naar bed was.
jillinada schreef:
21-02-2018 19:09
"Mijn vriend zag vandaag voor het eerst hun kind weer en dit was erg ongemakkelijk omdat ze alleen maar naar mijn buik bleef staren en verder niks durfde te zeggen"

Ik zie hun kind regelmatig, die blijft regelmatig bij ons slapen.
Ik heb die moeder nog nooit ontmoet.
Ik zou haar gewoon een keer bellen,mijn ex is getrouwd met de de vrouw waarmee hij mij bedroog. Ze hebben samen nog twee kinderen gekregen die hier regelmatig een weekendje logeren.
Als jij de eerste stap zet wordt het misschien allemaal wat minder ongemakkelijk.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 19:08
Omdat mijn partner wel gewoon met mij bespreekt wat er gebeurd en hoe ze op dingen reageert. En ik vind gewoon dat zij niet de persoon is om het hun kind te vertellen, lijkt me meer dat mijn vriend dat samen met hun kind had moeten doen.
En dat ze die "heftige reacties" in bedwang kan houden ?? Lijkt me toch niet heel vreemd.
Laat dit los, gebeurd is gebeurd.
Blijkbaar zit het feit dat hij haar in de steek heeft gelaten in de vroege zwangerschap haar nog erg dwars, zal wellicht nogal traumatisch zijn geweest en dat komt dan weer boven. Niet echt een rationele reactie....wel emotioneel. Ook niet handig maar wel begrijpelijk.

Dat hun kind het nu weet daar zo ik niet zo een ding van maken. Laat haar reactie bij haar en maak het niet groter dan het is; een emotionele uitbarsting.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 19:11
Klopt heb je ook gelijk in! Ik ben op dit moment ook alles behalve positief en vind dit dan ook erg jammer want heb er wel altijd voor open gestaan.
Het is inderdaad zijn keuze geweest om het haar zo te vertellen zodat ze het dan niet van hun kind te horen zou krijgen. Wellicht inderdaad beter kunnen doen als die al naar bed was.
Ik snap ook wel dat je liever had gehad dat je vriend een ex had die gezellig een kop koffice kon doen bij jullie thuis of jullie bij haar, maar je hebt het nou eenmaal te doen met wie het is. Het lijkt me zelf ook niet altijd even makkelijk om een kind te hebben met een ex partner, laat staan als die weer een nieuwe partner krijgt die zich gaat bemoeien met jullie kind (hoe goed bedoeld ook) en ze vervolgens ook samen nog een 'echt' gezinnetje gaan maken met een 2e leg. Voor alle kanten is dit niet altijd een fijne en leuke situatie dus probeer ook een beetje begrip te hebben voor haar kant en iig de kinderen er niks van te laten merken want je wil het voortuin dochter niet nog moeilijker maken dan het ongetwijfeld al is.

En nee, echt niet handig om dat te doen waar dochter bij is. Je zegt infeite op zo'n moment, wij krijgen een kind maar je mag niks terug zeggen of nu laten blijken want dochter is er en die weet het nog niet en we gaan het volgende week pas vertellen. Je geeft de ander geen ruimte om iets te voelen of het te laten bezinken. Na bedtijd of als ze een speelafspraakje had gehad oid was voor de ex vast een stuk prettiger geweest. Eventueel kan je vriend daar later nog iets over zeggen (sorry dar ik het toen zo bracht, ik wilde het juist goed doen en dat je het niet van dochter moest horen alleen heb er niet bij stil gestaan dat met dochter er bij niet de juiste manier was en je geen ruimte gaf om het zelf even te verwerken. Misschien dat dat de verhoudingen wat helpt?) Kan het zijn dat ze gehoord heeft wat je vriend toen zei? Dat ex er helemaal niks over gezegd heeft?
jillinada schreef:
21-02-2018 19:09

Dat kind heeft ze al vaker gezien en het is het kind dat naar haar buik staarde en daarom denkt ze dat ex het al verteld heeft.
MarindaH schreef:
21-02-2018 19:05
Een nieuwe wat? Relatie? Jullie zijn 2,5 jaar bij elkaar? Even voor het complete verhaal.

Ik vind het absurd dat je haar nog nooit ontmoet hebt en vraag me dan ook af wat haar indruk van jou is geweest tot nu toe. Dat je geen blijvertje was misschien? Want dan is dat toch echt je vriend aan te rekenen.

Ik herhaal mezelf even.
Fauna69 schreef:
21-02-2018 18:54
Tsja, hoe simpel kan iets zijn? Inderdaad het weer bij jezelf gaan houden en zelf het kind vertellen dat het een broertje of zusje krijgt en dat dit fijn voor haar is voor later als ze groot is. Omdat het leuk is om een broertje of zusje te hebben.
Ze waren al uit elkaar toe ze zwanger vn hem werd.

Nou zo uit elkaar waren ze dus blijkbaar niet.

Zij had blijkbaar graag een gezin gevormd met haar kind en haar ex.

Dus ik snap dat zij het moeilijk heeft. Eerst was je slechts het nieuwe vriendinnetje. Nu is ze haar unieke positie als de moeder van zijn kind kwijt. Want dat ben jij straks ook.

En dat jij dat niet leuk vindt tja je hebt nu eenmaal gekozen voor we man die al een kind heeft.
viva-amber schreef:
21-02-2018 19:25
Blijkbaar zit het feit dat hij haar in de steek heeft gelaten in de vroege zwangerschap haar nog erg dwars, zal wellicht nogal traumatisch zijn geweest en dat komt dan weer boven. Niet echt een rationele reactie....wel emotioneel. Ook niet handig maar wel begrijpelijk.

Dat hun kind het nu weet daar zo ik niet zo een ding van maken. Laat haar reactie bij haar en maak het niet groter dan het is; een emotionele uitbarsting.
Dit.
Daarbij is het jouw vriend tot nu toe niet gelukt duidelijk te maken aan zijn ex dat het echt niets meer zal worden ooit tussen hen. Dat besef is er misschien nu pas. Je vriend klinkt een beetje soft daarin, maar misschien hij is gewoon een zachtaardige man die conflicten en duidelijk zijn naar iemand lastig vindt. Bovendien hebben zij samen een kind en is een goede band als exen daar op zich positief bij.

Je kunt contact niet afdwingen. Laat haar frustratie (en verdriet) bij haar.

Verwacht niets. Zij heeft jou te accepteren als de nieuwe vrouw in het leven van haar ex, met wie hij nu een gezin krijgt.
Dat heeft blijkbaar tijd nodig.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 19:38
0.35% gewijzigd
Allebei de vrouwen zullen wel jaloers zijn ja. Ze willen allebei de enige zijn met een kind van hem. Lijkt me toch een minder makkelijke situatie. Lijkt me niks voor mij zo'n harem-idee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
21-02-2018 19:37
Allebei de vrouwen zullen wel jaloers zijn ja. Ze willen allebei de enige zijn met een kind van hem. Lijkt me toch een minder makkelijke situatie. Lijkt me niks voor mij zo'n harem-idee.
Dit. Dan kan je wel kwaad worden maar je hebt toch echt zelf gekozen voor een kind met een man die al een kind had met iemand anders. Die je nog nooit ontmoet hebt. Ik begrijp niet goed wat je dán verwacht had.
forsyth schreef:
21-02-2018 19:19
Laat dit los, gebeurd is gebeurd.
Precies. En volgende keer aan kind zeggen: ' Wat zou je liever willen, een broertje of een zusje? Zulllen we xxx gaan doen om het te vieren dat je grote broer/zus wordt?'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven