Heftige reactie van ex partner

21-02-2018 18:44 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit behoorlijk met een knoop in mijn maag en het zullen de hormonen wel zijn maar ik ben ook ontzettend kwaad.

Ik en mijn vriend verwachten een kindje en ik ben nu 15 weken! We zijn hier heel blij mee en hebben het vorige week dan eindelijk aan iedereen kenbaar gemaakt. (Een aantal familieleden wisten het natuurlijk al, maar the word is out!)

Mijn vriend heeft een kindje van 6 uit een eerdere relatie. Toen zijn ex zwanger werd waren zij al uit elkaar en ze hebben het nog wel een keer geprobeerd maar het ging gewoon niet.

Ze zijn inmiddels dus al een jaar of 4/5 uit elkaar en zijn wel altijd vriendschappelijk met elkaar om gegaan voor het kind. Ik was hier toen ik een relatie kreeg met mijn vriend dan ook blij om heb hier nooit een punt van gemaakt. Echter merkte ik wel dat hij haar liever niet onnodig wilde kwetsen, ze had het bijvoorbeeld 2,5 jaar geleden nog erg moeilijk met het feit dat hij een nieuwe met mij kreeg.
Ik heb daar altijd een oogje bij dichtgeknepen en gedacht als ze het er moeilijk mee heeft dan zal ze het uiteindelijk vanzelf wel een keer accepteren dit is gewoon even een pijnlijk moment voor haar. Ik heb haar tot op de dag van vandaag dan ook nog nooit ontmoet. (Wat ik ook apart vind want hun kind slaapt wel regelmatig bij ons, ik zou toch wel willen weten wie er ook op mijn kind let).

Toen we erachter kwamen dat ik in verwachting was en het uiteindelijk na 13 weken kenbaar wilde maken aan iedereen heeft hij me gevraagd hiermee te wachten omdat hij niet wilde dat ze het van hun kind te horen zou krijgen.

Ik heb een aantal dagen later gevraagd hoe ze er op reageerde, en ze vond het heel moeilijk en kut. En heeft hard met deuren geslagen (waar hun kind blijkbaar bij was, want die maakte er vanochtend een opmerking over " mama heeft papa met de deur geduwd). Nu heb ik vandaag ook te horen gekregen dat ze het dus zelf tegen hun kind heeft verteld en ik ben hier ontzettend boos over.
Ik vind dat mijn vriend respectvol heeft gehandeld door het haar eerst te vertellen maar ik vind het niet haar plaats om hun kind eerst in te lichten. Mijn vriend zag vandaag voor het eerst hun kind weer en dit was erg ongemakkelijk omdat ze alleen maar naar mijn buik bleef staren en verder niks durfde te zeggen. We weten dus ook niet goed hoe ze heeft gereageerd toen het nieuws werd verteld.

We willen het nu dit weekend zelf op een leuke manier brengen en haar er gewoon in betrekken op een positieve manier. Maar toch knaagt het aan me dat zijn ex hier zo'n heisa van maakt en dit dan eigenlijk speelt via hun kind, het kan zijn dat het je dwars zit maar laat dat dan niet zo blijken. Hebben jullie ooit vervelende reacties gehad van een ex of ex van partner? En hoe gingen jullie hier dan mee om? Ik wil er namelijk een positieve draai aan proberen te geven zodat ik me niet druk maak om haar tijdens mijn zwangerschap.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 18:44
Hallo allemaal,

Mijn vriend zag vandaag voor het eerst hun kind weer en dit was erg ongemakkelijk omdat ze alleen maar naar mijn buik bleef staren en verder niks durfde te zeggen. We weten dus ook niet goed hoe ze heeft gereageerd toen het nieuws werd verteld.

We willen het nu dit weekend zelf op een leuke manier brengen en haar er gewoon in betrekken op een positieve manier.
Kind is nu al bij jullie, weet van de zwangerschap, maar je vertelt het haar pas dit weekend??

Hoe moet het meisje dat die dagen verwerken? Ze heeft juist jullie duidelijkheid nodig nu. Ze snapt er geen jota van natuurlijk.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik heb minder begrip voor ex. Ik vind het echt belachelijk dat je jezelf zo laat gaan. Een beetje zelfrespect zou haar goed doen. Tenzij je vriend stiekem nog met haar ook date (maar dat denk ik niet, zoals ik het in je verhaal lees). Ik begrijp ex-en niet zo goed die dit doen. Gevoelens als pijn en verdriet, allemaal prima, daar heeft iemand recht op maar ik vind het geen excuses om iemand te gaan duwen (en zoals ik het begrijp was kind erbij). Als volwassen kan je gewoon zeggen: het doet mij pijn (maar als je echt volwassen ben, zeg je: gefeliciteerd) en vloek je een paar keer als je alleen bent. Daarna nog het kind vertellen: papa krijgt een nieuwe baby. Nou ik vind het behoorlijk sneu en kinderachtig. Arm kind ook, TO moet niet laten blijken hoe ze echt over die moeder denkt (daar ben ik het mee eens) maar die moeder mag ondertussen wel over het hoofd van kind van alles laten blijken? En pa duwen?
Oudblond schreef:
21-02-2018 19:45
Precies. En volgende keer aan kind zeggen: ' Wat zou je liever willen, een broertje of een zusje? Zulllen we xxx gaan doen om het te vieren dat je grote broer/zus wordt?'.
Dit zou ik persoonlijk niet zo doen denk ik, dat opdringen dat het iets is dat gevierd moet worden. Geef kind ook de ruimte voor mogelijke andere reacties. En wellicht is kind echt alleen maar blij, dan kan er na die reactie altijd worden voorgesteld om iets leuks te doen.
Als ik je vriend was, dan had ik gewacht met vertellen tegen mijn ex als kind bij mij was. Dan had ik het samen met jou aan kind kunnen vertellen, en had ik daarna de telefoon gepakt om het aan ex te vertellen. Dan had ex dit heftige nieuws even alleen kunnen verwerken, zonder kind in huis.

Dit is geen nieuws dat je effe dropt tijdens het brengen of halen van je kind bij de andere ouder.
Merl0t schreef:
21-02-2018 19:45
Kind is nu al bij jullie, weet van de zwangerschap, maar je vertelt het haar pas dit weekend??

Hoe moet het meisje dat die dagen verwerken? Ze heeft juist jullie duidelijkheid nodig nu. Ze snapt er geen jota van natuurlijk.
Nee precies! Ze hadden dat kind voorop moeten zetten en beide (dus ma en pa, als ouders) zoiets vertellen. Maar zoals ik het begrijp heeft TO wel geprobeerd om een betere relatie te houden maar dan moet ma wel willen. En ja dat zoiets pijn kan doen dat snap ik maar ik vind als moeder moet je wel je wel de juiste prioriteit hebben en gaat het niet allemaal om jouw verdriet.

Maar wat ik er even niet uit begrijp, heeft je vriend het aan haar verteld waar kind bij zat? Of heeft moeder het later aan kind verteld? Want in het eerste geval, had je vriend dit ook wel anders kunnen aanpakken. Ik lees alleen maar 3 volwassen die met zichzelf bezig zijn.
Timetraveler schreef:
21-02-2018 19:48
Dit zou ik persoonlijk niet zo doen denk ik, dat opdringen dat het iets is dat gevierd moet worden. Geef kind ook de ruimte voor mogelijke andere reacties. En wellicht is kind echt alleen maar blij, dan kan er na die reactie altijd worden voorgesteld om iets leuks te doen.
Heb je ook een punt! Ik bedoelde dat er naar kind niet zo'n 'punt' van gemaakt moet worden. En die kans zit er in omdat de volwassenen zo getriggerd zijn.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Maar vader gaan duwen? Nee sorry kan echt geen begrip voor opbrengen. Ik vind dat echt veel te ver gaan! TO, hoe oud zijn jullie? Ik vind het echt klinken alsof jullie heel jong en onervaren zijn.
April2018april schreef:
21-02-2018 19:56
Maar vader gaan duwen? Nee sorry kan echt geen begrip voor opbrengen. Ik vind dat echt veel te ver gaan! TO, hoe oud zijn jullie? Ik vind het echt klinken alsof jullie heel jong en onervaren zijn.

Huh? Ex geeft vader een duw en nu is TO ineens jong en onervaren?
April2018april schreef:
21-02-2018 19:48
Ik heb minder begrip voor ex. Ik vind het echt belachelijk dat je jezelf zo laat gaan. Een beetje zelfrespect zou haar goed doen. Tenzij je vriend stiekem nog met haar ook date (maar dat denk ik niet, zoals ik het in je verhaal lees). Ik begrijp ex-en niet zo goed die dit doen. Gevoelens als pijn en verdriet, allemaal prima, daar heeft iemand recht op maar ik vind het geen excuses om iemand te gaan duwen (en zoals ik het begrijp was kind erbij). Als volwassen kan je gewoon zeggen: het doet mij pijn (maar als je echt volwassen ben, zeg je: gefeliciteerd) en vloek je een paar keer als je alleen bent. Daarna nog het kind vertellen: papa krijgt een nieuwe baby. Nou ik vind het behoorlijk sneu en kinderachtig. Arm kind ook, TO moet niet laten blijken hoe ze echt over die moeder denkt (daar ben ik het mee eens) maar die moeder mag ondertussen wel over het hoofd van kind van alles laten blijken? En pa duwen?
Precies dit is eigenlijk wat ik bedoelde, ik snap dat het allemaal niet fijn kan zijn voor de ex van mijn partner. En ik zit dan ook niet te wachten op reacties van mensen die zeggen ja dit had je kunnen weten want hij heeft al een kind bij een ander en dat brengt ook een moeder met zich mee.

Het gaat mij erom dat ze ondanks haar woede en verdriet dit absoluut op een verkeerde manier uit. Ik vind het gewoon enorm vervelend dat ze vanuit deze woede heeft besloten om zelf het voortouw te nemen om het aan de kleine te vertellen. En zichzelf in haar woede met dat duwen dus ook niet in de hand heeft.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 20:10
Precies dit is eigenlijk wat ik bedoelde, ik snap dat het allemaal niet fijn kan zijn voor de ex van mijn partner. En ik zit dan ook niet te wachten op reacties van mensen die zeggen ja dit had je kunnen weten want hij heeft al een kind bij een ander en dat brengt ook een moeder met zich mee.

Het gaat mij erom dat ze ondanks haar woede en verdriet dit absoluut op een verkeerde manier uit. Ik vind het gewoon enorm vervelend dat ze vanuit deze woede heeft besloten om zelf het voortouw te nemen om het aan de kleine te vertellen. En zichzelf in haar woede met dat duwen dus ook niet in de hand heeft.
Je partner heeft het toch aan haar verteld met kind ergens in de buurt? Dan kun je toch niet verwachten dat ze het stil houdt voor kind?
Duwen mag niet, maar ik begrijp dat je dat van kind hebt gehoord?
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 20:13
3.03% gewijzigd
Je kunt je zelfs afvragen of haar zwangerschap niet een poging was ex te binden.
April2018april schreef:
21-02-2018 19:53

Maar wat ik er even niet uit begrijp, heeft je vriend het aan haar verteld waar kind bij zat? Of heeft moeder het later aan kind verteld? Want in het eerste geval, had je vriend dit ook wel anders kunnen aanpakken. Ik lees alleen maar 3 volwassen die met zichzelf bezig zijn.
Hij is rond een uur of 8 in de avond naar haar toe gereden, met waarschijnlijk het idee dat de kleine al in bed lag.
Mijn vriend kan zelf ook wel inschatten dat hij dat niet moet doen waar hun kind bij is, anders neemt hij ook niet de keuze om dit eerst alleen tegen de moeder te vertellen.

Kind gaf vanmorgen aan dat moeder dus haar vader heeft geduwd tegen de deur. Ik heb mijn vriend hierna er op aangesproken omdat ik mij afvroeg wat er is gebeurd maar mijn vriend gaf aan dat ze ontzettend boos werd en dat ze inderdaad hem heeft geduwd en met deuren begon te smijten. Verder heeft hij niet verteld waar hun kind zich op dat moment bevond.
April2018april schreef:
21-02-2018 19:56
Sorry ik snap niet goed waarom wij heel jong en onervaren lijken omdat de ex van mijn partner zichzelf niet onder controle heeft?
Hij is 33 en ik ben 30.
Dymphnatam schreef:
21-02-2018 20:13
Je kunt je zelfs afvragen of haar zwangerschap niet een poging was ex te binden.
Hij heeft hem er zelf onbeschermd ingehangen toen het al uit was.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 20:15
Sorry ik snap niet goed waarom wij heel jong en onervaren lijken omdat de ex van mijn partner zichzelf niet onder controle heeft?
Hij is 33 en ik ben 30.
Ja ik bedoelde meer dat die ex duidelijk niet heeft geleerd om haar emoties onder controle te houden in bijzijn van het kind. Sorry niet jullie dan, maar zij. Ik dacht misschien zijn jullie 23 ofzo, dan zou ik het juist allemaal wat beter begrijpen. Ook richting ex. Ik bedoelde het niet perse negatief.
Dymphnatam schreef:
21-02-2018 20:05
Huh? Ex geeft vader een duw en nu is TO ineens jong en onervaren?
Nee TO niet. Ergens heb ik ook geschreven dat TO juist toenadering zocht, maar dat ma wel moet willen. Ik dacht als zij 23 zijn dan kan het zijn dat ex gewoon nog moet leren om haar emoties onder controle te houden. Ik bedoelde het niet negatief.
April2018april schreef:
21-02-2018 20:23
Ja ik bedoelde meer dat die ex duidelijk niet heeft geleerd om haar emoties onder controle te houden in bijzijn van het kind. Sorry niet jullie dan, maar zij. Ik dacht misschien zijn jullie 23 ofzo, dan zou ik het juist allemaal wat beter begrijpen. Ook richting ex. Ik bedoelde het niet perse negatief.
Nou ja ik begrijp je wel, want daar komt deels ook mijn frustratie vandaan. Zij is zelf 32 en ik had gehoopt dat er ondanks het verdriet wat anders mee om was gegaan.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 20:14
Hij is rond een uur of 8 in de avond naar haar toe gereden, met waarschijnlijk het idee dat de kleine al in bed lag.
Mijn vriend kan zelf ook wel inschatten dat hij dat niet moet doen waar hun kind bij is, anders neemt hij ook niet de keuze om dit eerst alleen tegen de moeder te vertellen.

Kind gaf vanmorgen aan dat moeder dus haar vader heeft geduwd tegen de deur. Ik heb mijn vriend hierna er op aangesproken omdat ik mij afvroeg wat er is gebeurd maar mijn vriend gaf aan dat ze ontzettend boos werd en dat ze inderdaad hem heeft geduwd en met deuren begon te smijten. Verder heeft hij niet verteld waar hun kind zich op dat moment bevond.
Oh zo! Dan neem ik terug van die 3 volwassen want jij doet in ieder geval je best. Pfff, wat een gedoe zo als je zwanger bent en juist met leuke zaken wil bezig houden. Ik zou het maar gewoon zo laten, en zo normaal mogelijk tegen ex en kind doen. Mocht zij (de ex) het ter sprake brengen dan zeg je gewoon eerlijk wat je ervan vindt. Richt jij je op jouw gezinnetje.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wella_bel schreef:
21-02-2018 20:14

En heeft hij ook verteld waarom ze hem geduwd heeft anders dan dat ze boos was? Wat deed hij? Wilde ze weg lopen de kamer uit en ging hij tussen haar en de deur staan omdat hij vond dat ze te boos deed en ze niet aan kind iets mocht laten merken?

Je weet dus eigenlijk niks, je was er niet bij, je vriend heeft er niet echt iets over verteld en het kind 1 zin waaruit jij op maakt dat alleen ex zich slecht heeft gedragen en boos is geworden en dat ze het vervolgens aan het kind heeft verteld.

Je vriend is gewoon echt niet slim geweest dit te vertellen terwijl het kind er ook was en kind kan het net zo goed van je vriend gehoord hebben toen. En ik vermoed zomaar dat en ex en je vriend zich niet leuk gedragen hebben in dat gesprek/die ruzie.

Wel raar dat jullie allemaal niet bezig zijn met wat dit met een kind van 6 kan doen ipv dat 'je leuke moment nu verpest is deer die stomme ex'

En wat een ander doet heb je geen controle over en wat jullie zelf doen wel, je pakt het niet handig aan. Niet hoe je het aan ex verteld en niet hoe je het aan het kind verteld dat ondertussen echt wel weet wat/dat er iets is en dat is echt niet alleen te danken aan ex.

Zet dat kind nou eens op de eerste plaats en kijk naar wat er goed is voor haar.
Wella_bel schreef:
21-02-2018 20:26
Nou ja ik begrijp je wel, want daar komt deels ook mijn frustratie vandaan. Zij is zelf 32 en ik had gehoopt dat ze ondanks woede/verdriet er anders mee om was gegaan. Ik schrik hier gewoon erg van omdat ik dit niet zo had verwacht en dit heeft ook een impact op hun kind. Er werd ergens ook geschreven dat ik niet moet laten aan hun kindje hoe ik over moeder denk. Ben ik het absoluut mee eens en ik heb ook nooit iets laten merken. We zijn 3 weken geleden zelfs met zijn 3e (ik vader en kind) een verjaardagscadeautje voor moeder gaan uitzoeken. Ik vind dat kind niet de dupe hoeft te worden van de situatie.
my-little-appletree schreef:
21-02-2018 20:30

Wel raar dat jullie allemaal niet bezig zijn met wat dit met een kind van 6 kan doen ipv dat 'je leuke moment nu verpest is deer die stomme ex'
Haha omdat het niet getypt is, wil het niet zeggen dat we daar niet mee bezig zijn. Dit gaat niet om een leuk moment wat verpest is door een ex. Maar dat iemand daar zo woedend op kan reageren.
April2018april schreef:
21-02-2018 20:28
Oh zo! Dan neem ik terug van die 3 volwassen want jij doet in ieder geval je best. Pfff, wat een gedoe zo als je zwanger bent en juist met leuke zaken wil bezig houden. Ik zou het maar gewoon zo laten, en zo normaal mogelijk tegen ex en kind doen. Mocht zij (de ex) het ter sprake brengen dan zeg je gewoon eerlijk wat je ervan vindt. Richt jij je op jouw gezinnetje.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Inderdaad, richt je op je eigen gezin en niet gefrustreerd gaan doen om een boze reactie van iemand die je helemaal niet kent richting een ander nl je partner. Het is alleen een gedoe als je het gedoe laat worden, nl door er gefrustreerd over te zijn.
my-little-appletree schreef:
21-02-2018 20:30
En heeft hij ook verteld waarom ze hem geduwd heeft anders dan dat ze boos was? Wat deed hij? Wilde ze weg lopen de kamer uit en ging hij tussen haar en de deur staan omdat hij vond dat ze te boos deed en ze niet aan kind iets mocht laten merken?

Je weet dus eigenlijk niks, je was er niet bij, je vriend heeft er niet echt iets over verteld en het kind 1 zin waaruit jij op maakt dat alleen ex zich slecht heeft gedragen en boos is geworden en dat ze het vervolgens aan het kind heeft verteld.

Je vriend is gewoon echt niet slim geweest dit te vertellen terwijl het kind er ook was en kind kan het net zo goed van je vriend gehoord hebben toen. En ik vermoed zomaar dat en ex en je vriend zich niet leuk gedragen hebben in dat gesprek/die ruzie.

En wat een ander doet heb je geen controle over en wat jullie zelf doen wel, je pakt het niet handig aan. Niet hoe je het aan ex verteld en niet hoe je het aan het kind verteld dat ondertussen echt wel weet wat/dat er iets is en dat is echt niet alleen te danken aan ex.

Zet dat kind nou eens op de eerste plaats en kijk naar wat er goed is voor haar.
Goed advies.
Praat er gewoon nu over met kind en laat die ex, daar heb je toch geen vat op en bedenk ook dat jij nu hebt wat zij wrllicht graag wilde, dan kun je met meer mededogen benaderen.

Maar niet wachten tot weekend met vertellen en gewoon vragen wat kind ervan vindt. Dat verplichte vieren vind ik ook wat benauwend.

Sinds papa hier een keer geweest is en ook een tijdje aandacht aan Zusje had besteed, was zoon ook ineens een stuk relaxter. Het zou dus wel bevorderend zijn als ze zo wat beter kan reageren voor het kind. Gewoon een geboortekaartje sturen enzo.
Blijft moeilijk hoor. Na die ene keer reageert ex hier ook niet op Zusje, maar gaat wel de katten aaien...
MarindaH schreef:
21-02-2018 19:05
Een nieuwe wat? Relatie? Jullie zijn 2,5 jaar bij elkaar? Even voor het complete verhaal.

Ik vind het absurd dat je haar nog nooit ontmoet hebt en vraag me dan ook af wat haar indruk van jou is geweest tot nu toe. Dat je geen blijvertje was misschien? Want dan is dat toch echt je vriend aan te rekenen.

Ik herhaal mezelf nog maar een keer, want er komt geen antwoord, maar ik denk dus dat dit er wel eens achter zou kunnen zitten. En dan moet je dáár zijn voor een verklaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven