Hebberige collega's

22-02-2018 08:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk voor meerdere afdelingen in hetzelfde bedrijf, want in algemene dienst.
Waar ze handen te kort komen spring ik bij.

Nu was er gisteren een collega jarig van het cluster waar ik normaal zit, dus ik mocht wat kiezen. de afdeling waar ik gister bij hielp had ze niks mee, kreeg ik gelijk commentaar dat ik als enige wat kreeg en ik best had kunnen zeggen dat hun er ook nog waren.
Bij sommige gaat het echt ALTIJD zo, als er iemand jarig is kunnen ze niet wachten op het gebak...

Kennen jullie ook zulke collega's
Commentaar kunnen ze geven aan degene die tracteert
Ik snap het niet... De afdeling waar je gisteren werkte vond dat jouw collega ook had moeten trakteren op hun afdeling (waar zij zelf niet werkt)?
Enora schreef:
22-02-2018 08:50
Ik snap het niet... De afdeling waar je gisteren werkte vond dat jouw collega ook had moeten trakteren op hun afdeling (waar zij zelf niet werkt)?
Precies dat.
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 08:51
Precies dat.
Sjah dan had je kunnen zeggen;'Zal ze direct het hele bedrijf maar even meenemen?'

Waarom zit het je eigenlijk dwars?
Jezus wat een triestheid.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Helaas komt dit vaker voor dan je denkt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Maar de jarige ging dus met een tractatie naar het cluster waar jij toen zaten gaf alleen jou wat? Kreeg ze een sticker van jullie leidinggevende?
Enora schreef:
22-02-2018 08:52
Sjah dan had je kunnen zeggen;'Zal ze direct het hele bedrijf maar even meenemen?'

Waarom zit het je eigenlijk dwars?
Nou ja, sowieso trek ik me snel dingen aan.
Als er een traktatie staat zal ik nooit de eerste zijn die er op af stapt en ik ben bang dat IK nu hebberig overkom omdat ik wel wat heb aangenomen. Er zijn ook van die collega's die zeggen zodra er een traktatie staat of er een mailtje over komt zeggen ´kom, we gaan iets pakken´
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik voel me bezwaard om er GELIJK op af te gaan.
Nee. Ik heb collega's die altijd zitten te zaniken dat het alweer multivlaai of hema gebak is en dat ze dat niet lekker vinden. Zij eten alleen gebak van de banketbakker. ( maar zelf wel ook op hema of multivlaai trakteren want anders is het parels voor de zwijnen)

Of ze willen niets omdat ze op dieet zijn.

Zo blijft er altijd veel over maar je kan ook moeilijk maar genoeg mee nemen voor de helft van de collega's want dan hadden ze ineens natuurlijk wel gewild.

En als collega's daarom maar trakteren op mini marsjes, snickers en zo dan is het goh wat karig zeg.

Kortom eigenlijk is het altijd gezeur met verjaardagen.
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 08:59
Er zijn ook van die collega's die zeggen zodra er een traktatie staat of er een mailtje over komt zeggen ´kom, we gaan iets pakken´
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik voel me bezwaard om er GELIJK op af te gaan.
Dat vind ik juist heel normaal. Eest op zoek naar de collega om te feliciteren en daarna op naar het gebak.
Als je een mail stuurt en vervolgens blijft iedereen gewoon op de plek zitten werken is ook niet leuk.
Ik zou niet een traktatie gaan zitten eten als de rest niets heeft gekregen. Ik had dat in bijzijn van de jarige opgegeten, op de andere afdeling dus.
sugarmiss schreef:
22-02-2018 09:02
Nee. Ik heb collega's die altijd zitten te zaniken dat het alweer multivlaai of hema gebak is en dat ze dat niet lekker vinden. Zij eten alleen gebak van de banketbakker. ( maar zelf wel ook op hema of multivlaai trakteren want anders is het parels voor de zwijnen)

Of ze willen niets omdat ze op dieet zijn.

Zo blijft er altijd veel over maar je kan ook moeilijk maar genoeg mee nemen voor de helft van de collega's want dan hadden ze ineens natuurlijk wel gewild.

En als collega's daarom maar trakteren op mini marsjes, snickers en zo dan is het goh wat karig zeg.

Kortom eigenlijk is het altijd gezeur met verjaardagen.
Deze collega trakteerde op koekjes en mini celebraitions, prima toch..
Niet iedereen kan het zich permitteren om taart te gaan bestellen voor een hele afdeling.
Je reageert hier te gevoelig op. Dit moet je kunnen loslaten, ene oor in, andere oor uit.
Geen negatieve opmerkingen opslurpen. Dit zijn dingen waar je niks aan kunt doen, alleen je schouders ophalen. Als ik een collega heb die zo begint, die opmerkingen negeer ik en ga ik al helemaal niet op in.

Je leven is toch wel heel goed, als je grootste probleem het gemis is van een traktatie!
Ben je dan die traktatie op de andere afdeling gaan eten? Tussen de collega's die niks mochten? Dat vind ik eigenlijk niet zo netjes.. Had hem dan op de afdeling gegeten waar je normaal zit. Als je als enige die die dag op de afdeling zit en je gaat dan voor de neus van iedereen een stuk taart zitten eten vind ik het niet raar dat er een opmerking komt over dat het dan wel zo netjes was geweest om voor iedereen die daar zit wat te halen ipv alleen de collega die ze graag mag.

En natuurlijk is het niet gek na een mailje er gelijk het eerste moment dat het uitkomt langs te gaan. Even feliciteren en wat lekkers mee nemen. Is toch ook raar als iemand er de hele dag mee blijft zitten?
Triest, sommige mensen. Ik heb een mannelijke collega gehad die altijd om het hardst naar de traktaties rende en dan zo mogelijk meerdere stukken taart naar binnen werkte. Op zijn eigen verjaardag had hij niets bij zich. We hebben er een keer iets van gezegd en toen antwoordde hij dat hij niet aan trakteren deed, dat vond hij maar onzin. Verder best een leuke kerel, maar dit... :thunder:
YellowLemonTree schreef:
22-02-2018 09:25
Ben je dan die traktatie op de andere afdeling gaan eten? Tussen de collega's die niks mochten? Dat vind ik eigenlijk niet zo netjes.. Had hem dan op de afdeling gegeten waar je normaal zit. Als je als enige die die dag op de afdeling zit en je gaat dan voor de neus van iedereen een stuk taart zitten eten vind ik het niet raar dat er een opmerking komt over dat het dan wel zo netjes was geweest om voor iedereen die daar zit wat te halen ipv alleen de collega die ze graag mag.

En natuurlijk is het niet gek na een mailje er gelijk het eerste moment dat het uitkomt langs te gaan. Even feliciteren en wat lekkers mee nemen. Is toch ook raar als iemand er de hele dag mee blijft zitten?

Dit. Ik vind het wel gek om met je traktatie naar een afdeling te gaan en dan één persoon iets te geven, of om een traktatie te gaan pakken en het dan daar op te eten. Ik vind het wat ver gaan om heel serieus te gaan verwachten dat jij regelt dat zij de hele afdeling trakteert, maar ik kan me wel voorstellen dat er een opmerking over wordt gemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
pamelacourson schreef:
22-02-2018 09:33
Triest, sommige mensen. Ik heb een mannelijke collega gehad die altijd om het hardst naar de traktaties rende en dan zo mogelijk meerdere stukken taart naar binnen werkte. Op zijn eigen verjaardag had hij niets bij zich. We hebben er een keer iets van gezegd en toen antwoordde hij dat hij niet aan trakteren deed, dat vond hij maar onzin. Verder best een leuke kerel, maar dit... :thunder:
Hè we hebben dezelfde collega :) ik heb er zelfs meerdere. Ik ben jaren geleden gestopt met trakteren en sla zelf altijd af. Er wordt al zoveel gesnoept past niet meer in nieuwe gezonde(re) lifestyle. Feliciteren doe ik uiteraard wel.
YellowLemonTree schreef:
22-02-2018 09:25

Nee, ik was op die andere afdeling aan het helpen toen de collega die trakteerde langs kwam.
Ik probeerde het nog ongezien op te eten voor de andere, maar helaas.
Ik ben niet zo asociaal dat ik speciaal naar collega's ga die niks krijgen om het daar op te gaan eten.
Een bokkenpoot in je zak stoppen geeft ook zoveel rommel..
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 09:15
Deze collega trakteerde op koekjes en mini celebraitions, prima toch..
Niet iedereen kan het zich permitteren om taart te gaan bestellen voor een hele afdeling.

Probeer je vooral te realiseren hoe vreselijk triest het is dat een stel volwassenen loopt te janken over een koekje.. Echt sneu gedrag. Ligt aan hen en niet aan jou.

Ik had ooit een collega (rare snuiter) die nooit eten meenam en dan alle koekjes op de afdeling (die dus voor iedereen waren) opvrat. Het was zo erg dat de dag voor hij kwam de collega die hij verving alle koekjes achter slot en grendel deed. Hij stond ook altijd vooraan voor taart en nam als het even kon twee stukken maar op zijn eigen verjaardag heeft hij niet getrakteerd natuurlijk. Echt schaamteloos was dat. Maar zulke mensen heb je dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ik heb een keer gehad (misschien wel 15 jaar geleden) dat we met 3 vrouwen vlak na elkaar jarig waren. Toen hadden we met zijn 3-en geld bij elkaar gelegd om het hele bedrijf te trakteren op taart. De stukken die over waren verdeelden we onder ons 3-en om mee naar huis te nemen. Toen het vijf uur en ik mijn taart wilde pakken was het weg. Gewoon opgegeten door een ander. Zo asociaal! Ook plunderden ze altijd mijn snoeppot, maar er werd nooit bijgevuld
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 08:59
Nou ja, sowieso trek ik me snel dingen aan.
Als er een traktatie staat zal ik nooit de eerste zijn die er op af stapt en ik ben bang dat IK nu hebberig overkom omdat ik wel wat heb aangenomen. Er zijn ook van die collega's die zeggen zodra er een traktatie staat of er een mailtje over komt zeggen ´kom, we gaan iets pakken´
Daar komt de aap uit de mouw. Het gaat je dus niet om de hebberigheid van de collega's, het gaat je om wat ze van je denken. En dan wil je hier nu de bevestiging dat je collega's fout zitten en niet jij. Zodat het minder uitmaakt wat ze van je denken want het is tóch onterecht.

Meid, wat doe je jezelf aan. Laat van je afglijden. Gekke opmerking van die collega's en het was maar een traktatie.
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 09:46
Nee, ik was op die andere afdeling aan het helpen toen de collega die trakteerde langs kwam.
Ik ben niet zo asociaal dat ik speciaal naar collega's ga die niks krijgen om het daar op te gaan eten.
Dus zij gaf het jou en sloeg de rest over. Waarom moest jij dan zeggen dat er meerdere collega's waren als zij allen in vol zicht van de trakterende collega zaten?
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 09:46
Dan is het niet raar van jou maar van die collega, ik vind het niet zo netjes om met een traktatie de een wel en de ander niet te gaan doen. Niet in de zelfde ruimte dus als ze naar jou ruimte gaat daar mee vind ik het niet daar dat iemand anders na heer vertrek een opmerking maakt over dat het netter was geweest als ze dan voor iedereen wat gehaald had. Had dan gewoon jou een mailtje gestuurd met dat ze jarig was, wat lekkers had mee genomen en dat je bij het halen van koffie/maken van een loopje van harte welkom was om ook even wat te pakken.
Heb je wellicht een grapje te serieus opgevat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven