Hebberige collega's

22-02-2018 08:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk voor meerdere afdelingen in hetzelfde bedrijf, want in algemene dienst.
Waar ze handen te kort komen spring ik bij.

Nu was er gisteren een collega jarig van het cluster waar ik normaal zit, dus ik mocht wat kiezen. de afdeling waar ik gister bij hielp had ze niks mee, kreeg ik gelijk commentaar dat ik als enige wat kreeg en ik best had kunnen zeggen dat hun er ook nog waren.
Bij sommige gaat het echt ALTIJD zo, als er iemand jarig is kunnen ze niet wachten op het gebak...

Kennen jullie ook zulke collega's
Als ik ooit in een bedrijf terecht kom waar ze moeilijk doen over een traktatie ("moet van de bakker zijn" "is te weinig") is dat ook de dag dat ik m'n ontslag indien. Met zulke infantiele collega's wil je toch niet geassocieerd worden? :@@:
Je kan je ook druk maken over alles.

Volgende keer zeg je dat ze normaal moeten doen en lekker bij de jarige moeten gaan klagen.
Hapje nemen en mmmmm zeggen en weglopen.
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 09:46
Nee, ik was op die andere afdeling aan het helpen toen de collega die trakteerde langs kwam.
Ik probeerde het nog ongezien op te eten voor de andere, maar helaas.
Ik ben niet zo asociaal dat ik speciaal naar collega's ga die niks krijgen om het daar op te gaan eten.
Een bokkenpoot in je zak stoppen geeft ook zoveel rommel..
Dat is dan niet zo handig van je jarige collega. Naar een afdeling gaan en maar 1 persoon iets geven. Dan had ze je even een mailtje kunnen sturen of je even bij haar een gebakje kwam eten of iets dergelijks.
Ik zou er geen topic over maken, maar het zou me ook weinig boeien als een collega iets kreeg en ik niks.

Dit is waarom ik liever met mannen samenwerk, geen gezeik om niks.
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 09:15
Deze collega trakteerde op koekjes en mini celebraitions, prima toch..
Niet iedereen kan het zich permitteren om taart te gaan bestellen voor een hele afdeling.
Mee eens. De een kiest voor taart, de ander bakt zelf, weer een ander deelt koekjes of bonbons of fruit uit, etc.

Juist leuk dat iedereen daarin zelf kan kiezen.

Is geen kwestie van niet kunnen, kan ook echt een keuze zijn. Heeft niets met hebberigheid, gierigheid, budget etc. te maken.

In dit geval...jij werd benaderd, dus jij was niet fout. De ander, wie dan ook, mag zelf aankloppen en zijn beklag doen.
Ingevd93 schreef:
22-02-2018 08:59
Nou ja, sowieso trek ik me snel dingen aan.
Als er een traktatie staat zal ik nooit de eerste zijn die er op af stapt en ik ben bang dat IK nu hebberig overkom omdat ik wel wat heb aangenomen. Er zijn ook van die collega's die zeggen zodra er een traktatie staat of er een mailtje over komt zeggen ´kom, we gaan iets pakken´
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik voel me bezwaard om er GELIJK op af te gaan.
Dus dit hele non issue is eigenlijk gewoon jouw persoonlijke issue.
Ik zat net tegen een collega op speakerphone te scanderen, die luxe lunchte:' Waarom zonder mij!'.
Verder ben ik ook bekend met bijdehante opmerkingen als iemand taart heeft en ik niet.
Ik wacht het topic maar af.
Misschien kan je met deze forummer het leed delen TO? :proud:
http://forum.fok.nl/topic/2426972

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven