Zondag(ochtend)-topic.
zondag 25 februari 2018 om 07:41
Gisteravond voelde ik mij ineens niet lekker. De nacht niet vlekkeloos doorstaan.
Vannacht enorm ziek geworden. Naar toilet gekropen en op de bank geploft. En daar lig ik nu nog steeds. Uitgeteld, brak en zwak.
Alsof mijn middenrif mijn rug en buik samentrekt tot 1 centimeter doorsnee.
Alsof er in mijn lichaam iets aan het ontbinden is.
Het moge duidelijk zijn hoe mijn zondag er uit zal zien.
Jullie spectaculaire plannen?
Vannacht enorm ziek geworden. Naar toilet gekropen en op de bank geploft. En daar lig ik nu nog steeds. Uitgeteld, brak en zwak.
Alsof mijn middenrif mijn rug en buik samentrekt tot 1 centimeter doorsnee.
Alsof er in mijn lichaam iets aan het ontbinden is.
Het moge duidelijk zijn hoe mijn zondag er uit zal zien.
Jullie spectaculaire plannen?
zondag 25 februari 2018 om 10:07
Martje2801 schreef: ↑25-02-2018 08:42Beterschap troeltje![]()
Hier ga ik stressen voor de bedrijfsarts. Morgen moet ik weer. Was in januari afgekeurd van depressieve klachten en automutilatie. Maar therapie is eind januari verzwaard, en ik voel me nog steeds kut. Dus ben onwijs bang dat de bedrijfsarts boos word dat t te lang duurt en ik nu al aan het werk (voor de klas) moet.
Stresst nog even verder...
zondag 25 februari 2018 om 10:16
zondag 25 februari 2018 om 10:34
zondag 25 februari 2018 om 10:56
Veel zieken en ook veel verjaardagen op de planning lees ik.
Voor diegene dus beterschap en/of gefeliciteerd!
Blokje om geweest met hond en bij terugkomst had vriend broodjes afgebakken en tafel gedekt.
Na het ontbijt de was gaan uit sorteren en er ondertussen al 2 gedraaid en hangt te drogen.
Vriend heeft even de stofzuiger door de beneden en 1e verdieping gehaald.
Nu hang ik op de bank met een kop thee en is vriend wat voor z'n opleiding aan het doen.
Straks samen even wandelen en dan heb ik vanmiddag niet veel andere plannen dan beetje met de was bezig zijn, Netflixen en misschien nog het een en ander op papier zetten voor overdracht van leerling begeleiding op m'n werk voor ik met verlof ga.
Voor diegene dus beterschap en/of gefeliciteerd!
Blokje om geweest met hond en bij terugkomst had vriend broodjes afgebakken en tafel gedekt.
Na het ontbijt de was gaan uit sorteren en er ondertussen al 2 gedraaid en hangt te drogen.
Vriend heeft even de stofzuiger door de beneden en 1e verdieping gehaald.
Nu hang ik op de bank met een kop thee en is vriend wat voor z'n opleiding aan het doen.
Straks samen even wandelen en dan heb ik vanmiddag niet veel andere plannen dan beetje met de was bezig zijn, Netflixen en misschien nog het een en ander op papier zetten voor overdracht van leerling begeleiding op m'n werk voor ik met verlof ga.
Tralalalala
zondag 25 februari 2018 om 11:03
zondag 25 februari 2018 om 11:22
Beterschap troeteltje, wat kan een dag ineens vervelend zijn als je ziek word.
Ik mocht vanmorgen uitslapen, gisteravond een feest gedraaid op het werk dus was laat thuis.
Werd vanmorgen om 9 uur wakker gemaakt door zoontje die al mama roepend de trap op kwam.
Nu zoon in bed voor een dutje en man ligt te snurken op de bank.
Ik heb net mijn nagels bijgewerkt en makeup opgesmeerd en straks gaan we even naar Schiphol, zoon is gek op vliegtuigen dus die zal weer veel schik hebben vandaag.
Ik mocht vanmorgen uitslapen, gisteravond een feest gedraaid op het werk dus was laat thuis.
Werd vanmorgen om 9 uur wakker gemaakt door zoontje die al mama roepend de trap op kwam.
Nu zoon in bed voor een dutje en man ligt te snurken op de bank.
Ik heb net mijn nagels bijgewerkt en makeup opgesmeerd en straks gaan we even naar Schiphol, zoon is gek op vliegtuigen dus die zal weer veel schik hebben vandaag.
zondag 25 februari 2018 om 11:23
Zou je een foto willen maken en die plaatsen? Dat zou ik zo tof vinden!cerulli schreef: ↑25-02-2018 10:16Beterschap zieken en sterkte voor mensen die ergens mee worstelen.
Ik ga naar het strand vandaag voor een wandeling. Het zal wel enorm koud zijn maar de zon schijnt en ik heb zin in frisse lucht. Vorige week een zeehond tegen het lijf gelopen, wie weet heb ik deze keer weer geluk.
zondag 25 februari 2018 om 11:23
Zou je een foto willen maken en die plaatsen? Dat zou ik zo tof vinden!cerulli schreef: ↑25-02-2018 10:16Beterschap zieken en sterkte voor mensen die ergens mee worstelen.
Ik ga naar het strand vandaag voor een wandeling. Het zal wel enorm koud zijn maar de zon schijnt en ik heb zin in frisse lucht. Vorige week een zeehond tegen het lijf gelopen, wie weet heb ik deze keer weer geluk.
zondag 25 februari 2018 om 11:26
zondag 25 februari 2018 om 11:30
Heb een uur geslapen! Voel me nu warm. Man heeft aangegeven voor hij vertrok dat ik paracetamol moet slikken. Preventief. Ben niet van de medicijnen. Wat is wijsheid?
Ik doe dit veel te weinig! Rust nemen! Ik lees vaak fietstochten, wandtochten, bankhangen. Ik altijd omgeven van prikkels en een persoonlijkheid die zichzelf geen rust gunt.
Ik doe dit veel te weinig! Rust nemen! Ik lees vaak fietstochten, wandtochten, bankhangen. Ik altijd omgeven van prikkels en een persoonlijkheid die zichzelf geen rust gunt.
zondag 25 februari 2018 om 11:31
Goedemorgen!
Beterschap aan alle zieken!
Ik heb net een aardappelquiche met feta gebakken, ziet er erg lekker uit!
Verder rustig dagje, misschien zo nog even een wandeling maken met man als hij los kan komen van de computer.
Vast wel.
Vanavond even langs mijn ouders, de mannen kijken dan samen studio Sport en ik vermaak me wel met mijn moeder. Ze wonen heel vlakbij dus altijd leuk.
Fijne dag, geniet van de zon!
Beterschap aan alle zieken!
Ik heb net een aardappelquiche met feta gebakken, ziet er erg lekker uit!
Verder rustig dagje, misschien zo nog even een wandeling maken met man als hij los kan komen van de computer.
Vanavond even langs mijn ouders, de mannen kijken dan samen studio Sport en ik vermaak me wel met mijn moeder. Ze wonen heel vlakbij dus altijd leuk.
Fijne dag, geniet van de zon!
zondag 25 februari 2018 om 16:51
ik improviseer maar wat eigenlijk hoor.
Ik maak de bodem (bloem, boter en water) of gebruik verse bladerdeeg uit de koeling van supermarkt en kook aardappel voor - ik doe met schil - door de helft en bijna gaar laten koken.
Afgieten, af laten koelen en daarna plakken van 1/2 cm snijden die nog verder laten afkoelen.
Ei-mengsel maken (3-4 eieren en kookroom met wat kruiden)
Bodem in je quichevorm leggen, lekker dun.
Laag aardappels, laag feta-kaas (100gram is zat), nog laag aardappels. Ei-mengsel erop (wat gaatjes maken zodat ie goed verspreid)
en de oven in zoals je het altijd doet.
Nu toevallig ook broccoli-puree toegevoegd: 500gr broccoli koken tot bijna gaar. Een ui (rauw) en 2 tenen knoflook (rauw), naar smaak verse basilicum, alles lekker blenderen.
Dit toevoegen na de feta-kaas.
Lekker hoor!
zondag 25 februari 2018 om 20:11
Vandaag niets gezien (waarschijnlijk zaten ze allemaal binnen met hun flippers voor de kachel) maar deze foto is van vorige week:Troeteltje schreef: ↑25-02-2018 11:26Zou je een foto willen maken en die plaatsen? Dat zou ik zo tof vinden!
http://nl.tinypic.com/r/6fw1sw/9
Niet de beste kwaliteit foto maar met de zoomfunctie van een afstand gemaakt, het blijven roofdieren dus ik wilde niet te dichtbij komen.